iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Jailbreak apps en thema's (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f9/jailbreak-apps-thema-s/)
-   -   iSwipe NL (Nederlandse Vertaling) (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f9/jailbreak-apps-thema-s/95095-iswipe-nl-nederlandse-vertaling.html)

MCVince 10-07-11 19:35

iSwipe NL (Nederlandse Versie)
 
1 Bijlage(n)
Een topic over iSwipe en dan vooral over de toevoeging van ondersteuning voor Nederlands, beiden nog in beta. In dit topic kan je problemen bespreken, daaronder verstaan we bugs maar ook het niet kunnen 'swypen' van bepaalde woorden. Ook zullen updates, als die er zijn, hier verschijnen (Nederlandse versie).

Fedor Roovers is momenteel druk bezig met het verbeteren van zijn nederlandse dictionary's.

De nieuwste versie is momenteel v0.4, welke hieronder te downloaden is. Wel moet je dan zelf files gaan vervangen (var-> mobile-> library-> wynd-> swype)

Momenteel is de nederlandse versie ook beschikbaar via Cydia door deze repo toe te voegen: MCVince's Repository - MyRepoSpace.com en dan iSwipe NL te downloaden. Hij zal later worden toegevoegd aan een meer bekende repo ;)

fedorr 10-07-11 19:56

Ik sta er helemaal achter. Het is erg fijn dat anderen ook het forum en de Repos op zich nemen. Zo hou ik veel meer tijd over om te werken aan de dictionaries. We zitten nu op dictionary v0.3 Tot ik weer een nieuwe eigenschap van de swypewoordenboeken ontdek komt er geen 0.4. Het is nu vooral sorteren. En dat kost tijd. Er staan namelijk 180.000 woorden in de bestanden.

MCVince 10-07-11 20:11

@fedorr

Voor de nederlandse woorden kan je deze site raadplegen: ftp://ftp.tue.nl/pub/tex/GB95/spell-...oorden/latin1/. Het duurt wel even met laden (erg slome site).

fedorr 10-07-11 20:44

Heeft iemand al diepvriesbaby ingevoerd met swype. Hij staat in de woordenlijst.

corne64 10-07-11 21:01

Ja ik net. Het hele swypen is ff wennen maar ik denk dat er geen betere manier is als je het onder de knie hebt.

MCVince 10-07-11 21:16

Ik heb een update (1.0-2) uitgebracht van iSwipe NL weet alleen niet of het nu bij 'Wijzigingen' staat. Kan iemand eff zeggen of hij daarbij staat. Als hij daar niet bij staat download dan de nieuwe versie door te zoeken naar iSwipe NL (vergeet niet Cydia eerst te laten verversen).

Hier is een link van de .deb: http://www.mediafire.com/?ne35ig2m04189jy

corne64 10-07-11 21:28

Hij staat bij wijzigingen in Cydia.

MCVince 10-07-11 21:38

Ok, hij werkt bij mij goed!

@fedorr complimenten!

net eff beetje testen, 2 woorden die me niet lukken: een en iPhone (dat zijn toch wel belangrijke woorden)

Econz 10-07-11 21:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door MCVince (Bericht 690035)
Ok, hij werkt bij mij goed!

@fedorr complimenten!

net eff beetje testen, 2 woorden die me niet lukken: een en iPhone (dat zijn toch wel belangrijke woorden)

iphone lukte mij idd ook niet,maargoed,knap werkje van fedorr.

Erg bedankt nogmaals....

fedorr 10-07-11 21:55

'Een' kan niet omdat je dan 'en' niet kan typen. 'Een' en 'en' zitten elkaar in de weg. Een advies: typ E daarna direct en swypen. Werkt net zo snel. En zo kan je 'en' ook swypen.

syren 10-07-11 21:56

iSwipeNL werkt niet bij mij...
Heb hem van MCVince's Repository - MyRepoSpace.com, maar ik merk er niks van als ik typ. Ik heb al geherstart, maar dat hielp niet.

MCVince 10-07-11 22:04

Merken en namen als: iPhone, iPad, iPhoneclub, YouTube, Apple, AppStore etc. etc. werken helaas (nog) niet. @fedorr ga je hier nog iets op bedenken?

syren 10-07-11 22:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door MCVince (Bericht 690042)
Beweeg (swype) is over je toetsenbord, krijg je dan geen blauwe lijn te zien?

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 10 juli 2011 om 22:07 ----------

Merken (als iphoneclub, apple, iphone, appstore, youtube etc.) werken helaas niet :(. De meeste nederlandse woorden wel :)

nee.......

MCVince 10-07-11 22:09

@syren

probeer is de officiele versie, werkt die wel?

nickholtus 10-07-11 22:17

werkt erg fijn.
Heb zelf wat namen toegevoegd aan de lijsten en het werkt perfect!

syren 10-07-11 22:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door MCVince (Bericht 690047)
@syren

probeer is de officiele versie, werkt die wel?

Bedankt, nu werkt het met de Nederlandse versie ook direct (woorden als welkom en goedendag werken toch dus ik denk toch dat het werkt :) )

MCVince 10-07-11 22:18

@Syren was je hem vergeten te respringen?

syren 10-07-11 22:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door MCVince (Bericht 690052)
@Syren was je hem vergeten te respringen?

Ik heb eerst de iSwipe NL van die repo van MCVince geïnstalleerd.
Het werkte niet, dus heb ik gerestart. Daarna lukte het nog niet, dus heb ik de officiële swype van Wynd geïnstalleerd. Nu werkt het perfect met een Nederlands woordenboek (na het rebooten via cydia)

MCVince 10-07-11 22:30

@fedorr

z'n twitter ;) = Twitter

fedorr 10-07-11 22:38

Morgen ga ik de merknamen toevoegen. Ook ga ik een blik werpen op de sourcecode van iSwipe om nog meer geheimen te ontdekken en mogelijk de Nederlandse versie vanuit de sourcecode te verbeteren. Ik hou het voor vandaag voor gezien. Morgen versie 0.3.1.

MCVince 10-07-11 22:52

suggesties in volgende versie :) http://p.twimg.com/AUBQrRECEAER7Ty.jpg

heitsme 10-07-11 23:02

werkt super..

syren 10-07-11 23:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door MCVince (Bericht 690063)
suggesties in volgende versie :) http://p.twimg.com/AUBQrRECEAER7Ty.jpg

Zou zeer handig zijn :) Mij lukt het bijvoorbeeld niet om 'helpen' te swypen (nog maar 2x gelukt, meestal kom ik 'heetlopen' of 'heloten' uit...)
Ook wordt er al snel 2 klinkers gebruikt, zoals 'zaal' ipv 'zal' of 'ook' ipv 'ok'. Dit ligt natuurlijk eerder aan de ontwikkelaar van Swipe zelf...
Kunnen jullie ook op bepaalde plaatsen niet swypen? (zoals in de zoekbar bij safari)

MCVince 10-07-11 23:23

idd...misschien iets om aan te doen met die 2 klinkers.

zal wordt zaal
ben wordt been
ok wordt ook
etc.

Dannybevers 10-07-11 23:44

Vraag me af aangezien apple in IOS5 zover ik weet ook een api openzet voor het woordenboek of die toevallig niet kan worden gebruikt. Of die al in iBook zit (dacht ik?).

Zou een hoop schelen kwa woorden invoeren.

MCVince 11-07-11 00:45

Zojuist is v0.3 uitgekomen :D

Translatoria 11-07-11 09:37

Geweldig! Bedankt, heren, voor het goede werk! Aleen in deze Reply box werkt het niet. En de spatie heb ik ook nog niet onder de knie.

Soxbrother 11-07-11 10:18

Bedankt voor het goede werk. Ik heb zelf het bestand nl_0.3.rar uitgepakt in de swype map en de engelse verplaatst naar een map "old" nu heb ik die per ongeluk gewist, zou dit problemen geven bij het updaten van de wynd versie ? Of moet ik er terug de engelse txt bestanden in zetten voor ik update ?

Update: zonet de wynd versie geupdate naar 0.30.
Hij zet dus het engelse woordenboek terug.

draude 11-07-11 10:39

Ik had eerst de *originele* iSwipe geinstalleerd maar heb deze vanmorgen verwijderd en iSwipe NL geinstalleerd.

Moet zeggen dat het er steeds beter gaat uitzien.

corne64 11-07-11 11:11

Ik ook net weer een update gekregen via Cydia.

Grubkilla 11-07-11 11:38

Begint erg vet te worden. Is het ook mogelijk om de spatie voor elke woord te zetten? Zodat je direct door kan swypen zonder steeds de spatie hoeft in te typen?

fedorr 11-07-11 12:17

woordenlijsten versie 0.3.2
 
1 Bijlage(n)
@grubkilla Dat is al zo. Hij zet een spatie neer zodra je een volgend woord swypt. Doordat hij dat niet direct doet kan je makkelijker nog correcties uitvoeren op je vorige swype.


Hierbij plaast ik gelijk versie 0.3.2 van de Nederlandse woordenboeken. Het bleek niet nodig te zijn om de woordenboeken drastisch aan te passen voor de nieuwe versie.
Helaas kan iSwype nog geen hoofdletters verwerken. Die moet je dus zelf invoeren ook bij plaatsnamen.


Changelog
0.3.2
kleine tweeks
300 merknamen toegevoegd
5000 Nederlandse plaatsnamen toegevoegd


0.3
Stabiliteit verbeterd
Veelvoorkomende lettercombinaties toegevoegd

0.2
Gesorteerd op woordfrequentie

fedorr 11-07-11 12:21

Voor versie 0.3.3 ben ik op zoek naar een goede lijst met Belgische plaatsnamen. Ook een lijst met Belgische merknamen zou handig zijn.

groeten Fedor

MCVince 11-07-11 12:27

Fedorr je bent kei goed bezig!!

iSwipe NL ga ik nu updaten ;)

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 11 juli 2011 om 12:35 ----------

Nieuwe versie van iSwipe NL staat nu online! (toevoeging van woordenlijst 0.3.2)

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 11 juli 2011 om 12:45 ----------

@fedorr 0.3.2 ziet er goed uit!

Misschien een idee om voornamen toe te voegen?

PS. Heb net YouTube proberen te swypen, helaas nog niet gelukt..

hello11 11-07-11 12:51

Fantastisch werk allemaal!

Een lijst van Belgische plaatsnamen: Lijst van Belgische gemeenten - Wikipedia

Helemaal niet compleet, maar toch: Lijst van Belgische ondernemingen - Wikipedia

MCVince 11-07-11 12:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door syren (Bericht 690067)
Kunnen jullie ook op bepaalde plaatsen niet swypen? (zoals in de zoekbar bij safari)

Mij lukt het overal, net ook getest bij de zoekbar in safari maar die werkt ook bij mij :)[COLOR="SlateGrey"]

@fedorr
Misschien is dit ook wat, de bekendste steden per land: Categorie:Lijsten van grote steden naar land - Wikipedia
en dit? Lijst van Belgische plaatsen in twee talen - Wikipedia
de blauwe woorden zijn steeds de plaatsnamen in het nederlands/vlaams

Translatoria 11-07-11 14:03

Fantastisch wat jullie doen! Ik ben een absolute beginner met Cydia en het lukt me niet de nieuwste versie van iSwipe NL te downloaden. Er wordt wel een nieuwe versie aangekondigd, die ik vervolgens denk te downloaden en te installeren, maar het versie nummer verandert niet., ook niet na opnieuw opstarten/ Ik zit nog op 1.1-2. Kan iemand me helpen? Of doorverwijzen naar een heldere site voor nieuwe breakelingen?

hello11 11-07-11 14:21

1.1-2 is dan ook de nieuwste versie. De versienummers van de Nederlandse versie verschillen van die van de originele (Engelstalige) versie. Je zit dus volledig up to date!

Translatoria 11-07-11 14:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door hello11 (Bericht 690162)
1.1-2 is dan ook de nieuwste versie. De versienummers van de Nederlandse versie verschillen van die van de originele (Engelstalige) versie. Je zit dus volledig up to date!

Bedankt! Dat is een hele gerusstelling.

MCVince 11-07-11 14:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door hello11 (Bericht 690162)
1.1-2 is dan ook de nieuwste versie. De versienummers van de Nederlandse versie verschillen van die van de originele (Engelstalige) versie. Je zit dus volledig up to date!

Ja sorry voor de verwarring, had hem ook liever nu op 0.3 hebben staan (aangezien het nog een beta is en je loopt dat gelijk met de engelse versie). Maar ik begon per ongeluk met 1.0. En ik kan dan niet in een keer naar 0.3 upgraden, dus ik kan het niet meer aanpassen....


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 08:37.