iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Jailbreak apps en thema's (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f9/jailbreak-apps-thema-s/)
-   -   iSwipe NL (Nederlandse Vertaling) (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f9/jailbreak-apps-thema-s/95095-iswipe-nl-nederlandse-vertaling.html)

corne64 13-07-11 23:20

Ik heb rootify niet in mijn pakketten staan.

thomio 13-07-11 23:24

Ik volg dit topic al een tijdje( 3 dagen :p) en ik vind het top wat jullie allemaal voor elkaar krijgen!!
Dus ik wil Fedor, mcvince en natuurlijk Andrew Liu bedanken voor het bereiken van zoiets moois.
Ik blijf het toch mooi vinden dat mensen hun vrijetijd ergens insteken, om voor anderen(maar natuurlijk ook voor hunzelf) iets voor elkaar proberen te krijgen, wat nu ook dus gelukt is. Dus, keep up the good work!! Het kan alleen maar beter worden.

Ik gebruik iswipe nl nu 3 dagen, en het werkt al aardig goed, zeker met de laatste update.
Maar ik heb eigenlijk maar een probleempje, als ik in safari wil swypen dan doet die dat niet. Ik zie dan wel de blauwe streep maar alleen de laaste letter die blijft staan als ik het scherm loslaat.
Ik weet even niet meer met welk programma ik gejailbreakt heb, oja ik heb een customfirmware bestand aangemaakt en die gerestored, maar weet even niet meer hoe dat programma heette. Ik ben toen van 3.0 jailbreaked met redsnow naar 4.2.1 gegaan.

Ik zal zo even kijken Als rootify geïnstalleerd staat.

Groeten, Thomas.

Edit: ik heb geen rootify geïnstalleerd staan. Moet ik dat gaan doen om te kijken of het verschil maakt?

Soxbrother 14-07-11 09:19

Toen ik de versie van wynd geïnstalleerd heb, toen installeerde hij automatisch die rootify erbij. Dus of je die rootify nu hebt of niet, aan de werking veranderd het niets.

fedorr 14-07-11 09:40

Uit de inventarisatie van de reacties heb ik opgemaakt dat het probleem niet aan rootify ligt. Het probleem is echt het gebruik van jailbreakme.com. Redsnow geeft helemaal geen problemen. Nogmaals even geduld, er wordt gewerkt aan een oplossing.

Soxbrother 14-07-11 09:54

misschien heeft dit bestand :

com.wynd.swype.post...

Er iets mee te maken,
dit is namelijk niet aanwezig in de NL iswipe installatie.

Ik vraag me af waarom deze wel in de versie van wynd stond, maar niet in de versie van MCVince

Bedankt voor al jullie inspanningen
voor dit probleem op te lossen.

tinustrekeend 14-07-11 10:07

Ff in jip en janneke taal , wat is er mis met swipe, iets werkt niet goed, wat dan ?

fedorr 14-07-11 10:10

@soxbrother Waar jeb je die gevonden, want ik kan hem niet vinden op mijn iDevice. Ik heb altijd de originele versie van wynd op mijn systeem gehad.

Edit: Ik heb hem nu ook gevonden. Geen probleem, dat is een log van cydia.

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 14 juli 2011 om 10:12 ----------

@tinustrekeend Mensen die hun iDevice met JailbreakMe.com hebben gejailbreakt kunnen niet goed gebruik maken van swype. Het werkt traag of in veel programma's niet. Mensen die hebben gejailbreakt met redsn0w hebben helemaal geen problemen. Andere jailbreak-methodes hebben verschillende resultaten. Met andere woorden.

Het ligt aan de jailbreakmethode of swype op je iPhone goed, matig of slecht werkt.

Soxbrother 14-07-11 10:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fedorr (Bericht 690913)
@soxbrother Waar jeb je die gevonden, want ik kan hem niet vinden op mijn iDevice. Ik heb altijd de originele versie van wynd op mijn systeem gehad.

Edit: Ik heb hem nu ook gevonden. Geen probleem, dat is een log van cydia

Ah, ok.

Bedankt.

fedorr 14-07-11 11:14

Voor iedereen die problemen heeft met Engelse woorden in iSwype, en dan alleen in bepaalde apps, heb ik goed nieuws. Het probleem heb ik gevonden. Er staan nog kopiën van oude dictionary files in de mappen van die apps. Vreemd genoeg haalt iSwype bij sommige apps de dictionary files netjes weg en bij anderen weer niet. Als je nu al zelf wilt knutselen dan moet je op zoek gaan naar alle mappen met de naam .swype (let op de punt voor de naam) en die mappen dan weghalen.

Ik ga kijken of het me lukt om een oplossing voor de minder goede iPhone-knutselaars te vinden of maken.

edit: foutje in de directorynaam verbeterd

marama 14-07-11 11:17

Ik kan Swipe niet vinden!
Waar kan ik hem downloaden op me Iphone?

Kontol77 14-07-11 11:17

Misschien een domme vraag... Maar werkt RedSnow nou ook voor een iPad2 3g??? Want dan kan ik dat volgende week ff testen i.c.m. ISwipe.

thomio 14-07-11 11:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door marama (Bericht 690928)
Ik kan Swipe niet vinden!
Waar kan ik hem downloaden op me Iphone?

Kijk in het eerste bericht van dit topic.
Je kan swype downloaden door in Cydia de repo van mcvince toe te voegen. http://cydia.myrepospace.com/MCVince/
Dit doe je door naar beheren-> bronnen-> wijzig en dan die link toe te voegen.

Soxbrother 14-07-11 11:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fedorr (Bericht 690926)
Voor iedereen die problemen heeft met Engelse woorden in iSwype, en dan alleen in bepaalde apps, heb ik goed nieuws. Het probleem heb ik gevonden. Er staan nog kopiën van oude dictionary files in de mappen van die apps. Vreemd genoeg haalt iSwype bij sommige apps de dictionary files netjes weg en bij anderen weer niet. Als je nu al zelf wilt knutselen dan moet je op zoek gaan naar alle mappen met de naam .iswype (let op de punt voor de naam) en die mappen dan weghalen.

Die mappen had ik een paar dagen geleden al eens opgemerkt
toen ik aan het zoeken was, maar ik had die toen niet geopend.

Hij vind een stuk of 10 van die mappen,
maar ze noemen bij mij ".swype" en niet ".iswype"

ik heb voor te testen de map verwijderd van iPc.app
( heb ze eerst voor de zekerheid maar verplaatst naar een nieuwe directory )

en....het werkt !!!

Je moet er zelfs je iphone niet voor respringen.

Bedankt voor de tip Fedorr !!!

Ik ga nu nog wat andere mappen proberen.

MCVince 14-07-11 11:41

Misschien is afkortingen/msn-taal iets om te voegen: MSN-taal - Wikipedia

@Fedor heb je trouwens nog iets gehoord over de nederlandse toevoeging aan iSwipe van Andrew Liu?

fedorr 14-07-11 12:00

@MCVince, ik ben nu vooral bezig met de problemen die iedereen heeft. De woordenboekbestanden staan nu even op de tweede plaats. Ik zal zeker overwegen om MSN-taal en buitenlandse leenwoorden toe te voegen aan de volgende versie. Ik zat ineens een hele simpele oplossing te verzinnen. Als ik iswype nu eens opnieuw compileer en de mappen waar hij kopieën naar maakt een andere naam geef moet voor die mensen het probleem opgelost zijn (tot de volgende versie). Helaas is die groep klein en wil ik ook de problemen voor de mensen die jailbreakme.com hebben gebruikt oplossen. Mijn vermoeden is nu dat het aan de nieuwe bestandsstuctuur ligt die jailbreakme op iOS toepast. Daar zitten de problemen.

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 14 juli 2011 om 12:02 ----------

@soxbrother Bedankt, inderdaad een foutje van mij. Hij is nu verbeterd in mijn post. Dus voor de duidelijkheid, je moet zoeken naar de mappen .swype (met punt en zonder i).

Rubenn1992 14-07-11 12:16

Ik ben vrij nieuw met dit hele swype gedoe op de iphone, en heb het ook nog niet geinstalleerd op mn iphone maar hebben jullie geen last van springboard crashes enzo? Dat is eigenlijk het enige ding wat mij zo irritant lijkt :p

fedorr 14-07-11 12:16

Ik heb de laatste paar dagen nog geen berichten van Andrew ontvangen. Hij is erg stil. Mogelijk is hij nu gewoon aan het werk (geld moet ook verdient worden) en gaat hij in het weekend weer reageren.

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 14 juli 2011 om 12:19 ----------

@rubenn1992 Ik kan niets zeggen over iSwype icm 5.0beta. Maar op 4.3 gejailbreaked met redsn0w draait hij perfect. Zonder springboardcrashes.

MCVince 14-07-11 12:28

@fedorr het is inderdaad zo dat na een jailbreak met jailbreakme de bestandsstructuur anders is dan bij een jailbreak met Redsn0w. Ik zit nogal vaak in het bestandssysteem en merk dat ik gwn een aantal mappen mis en sommige juist niet ken. BiteSMS had hetzelfde probleem, dat wou ook niet meer goed werken onder een jailbreak van jailbreakme. Comex maakte hier echter een fix voor, iSwipe is echter (nog) te onbekend om een fix voor jailbreakme te maken helaas :P

Soxbrother 14-07-11 12:29

@ iedereen die niet kan swypen in Safari,
waarbij hij alleen de laatste letter geeft van het woord waar je je vinger loslaat :

ik heb de oplossing gevonden :

Zo ga je te werk :

1. Open ifile :
Voordat je begint te zoeken, zie dat je in de begindirectory staat ( / )
Zoek dan in ifile naar swype
( dit doe je door naar beneden te swypen, dan krijg je de zoekbalk en 2 keuzes, kies hier dan hierarchie )

2. Druk in de zoekresultaten op de .Swype map van mobilesafari
3. verwijder de dictionary files of verplaats ze naar een andere map

Ik dacht, dat zal het wel fixen zoals ik het met de iPc map gedaan had,
maar dit gaf geen resultaat.

Toen kwam ik op het idee,
als ik nu eens die nederlandse dictionary files naar die map zou kopiëren.

en voila het werkt, ik kan nu swypen in safari.

1. Dus ga naar de map /var/mobile/Library/Wynd/Swype

2. Selecteer alle bestanden en kopiëer deze

3. Zoek terug de ".swype" mobilesafari map

4. open deze en plak dan de gekopieerde bestanden erin

5. open safari ( je hoeft niet te respringen ) en begin te swypen

Laat maar weten of het bij jullie ook werkt

fedorr 14-07-11 12:37

@MCVince Weet je toevalig hoe hij het heeft gefixed bij BiteSMS?
@Soxbrother Mooi, dit helpt mij ook weer verder met het zoeken naar een oplossing.

Ik ben er nu vrijwel zeker van dat het volgende stukje code de problemen in iSwype met een jailbreak van jailbreakme.com veroorzaakt. Kijk even mee. Meer ogen zien meer en kunnen het misschien sneller oplossen:

Code:

-(void)copyDictionary:(NSString *)path{
 NSAutoreleasePool *pool = [[NSAutoreleasePool alloc] init];
    NSFileManager *man = [NSFileManager defaultManager];
    NSString *dir = [NSString stringWithFormat:@"%@/.swype", path];
    if(![man fileExistsAtPath:dir])
        [man createDirectoryAtPath:dir withIntermediateDirectories:YES attributes:nil error:nil];
    NSArray *cont = [[NSFileManager defaultManager] contentsOfDirectoryAtPath:@"/var/mobile/Library/Wynd/Swype" error:nil];
    for (NSString* file in cont)
        [[NSFileManager defaultManager] copyItemAtPath:[@"/var/mobile/Library/Wynd/Swype" stringByAppendingPathComponent:file] toPath:[dir stringByAppendingPathComponent:file] error:nil];
    [pool drain];
}



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 15:22.