iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iCloud (https://forum.iculture.nl/f147/icloud/f148/icloud/)
-   -   Sycnh naar Iphone + Ipad van Outlook ok, andersom komt niks in Outlook (https://forum.iculture.nl/f147/icloud/f148/icloud/120149-sycnh-naar-iphone-ipad-outlook-ok-andersom-komt-niks-outlook.html)

Caa 12-06-12 09:37

Sycnh naar Iphone + Ipad van Outlook ok, andersom komt niks in Outlook
 
Al enige tijd werk ik met Icoud om agenda en contacten te synchroniseren tussen iphone, ipad en outlook op laptop. Het heeft tot een aantal weken geleden goed gewerkt.

De afspraken die ik in ipad en iphone invoer komen wel in de andere ipad of iphone, maar niet in outlook.

De afspraken die ik in Outlook invoer komen wel meteen in iphone en ipad terecht.

Wie weet waar dit aan ligt?

mkmbru 14-06-12 18:22

Hallo forum dit is bij mij ook het geval en nu>>>??????

MVg mARTIEN

Caa 17-06-12 23:01

Helaas is er nog niemand met een oplossing voor dit probleem. En blijkbaar ben ik niet de enige... Is er iemand die ons kan helpen? Alvast bedankt!

Guest-20180925190238 17-06-12 23:07

Klik je ook af en toe eens op het knopje "iCloud Refresh"?

Caa 17-06-12 23:09

Ja, heel vaak, maar het heeft nooit effect...

Guest-20180925190238 17-06-12 23:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Caa (Bericht 803177)
Ja, heel vaak, maar het heeft nooit effect...

Alles wat van Outlook naar iCloud gaat werkt dus (Outbound). Alles wat van iCloud moet binnenkomen in Outlook werkt niet (Inbound).

Zit er daar eventueel niet de een of de andere Firewall in de weg?

Caa 17-06-12 23:18

Mmm, dat zou kunnen. Hoe kan ik dit controleren? Ik heb niet heel veel verstand van dit soort dingen!

Guest-20180925190238 17-06-12 23:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Caa (Bericht 803182)
Mmm, dat zou kunnen. Hoe kan ik dit controleren? Ik heb niet heel veel verstand van dit soort dingen!

"troubleshooting by elimination" :) Zet de Firewall tijdelijk uit en kijk of het probleem opgelost is.

Caa 18-06-12 11:12

Helaas, ik heb het net getest, maar dat maakte geen verschil. Moet ik ICloud ergens op een 'veilige' lijst zetten?

Nog meer ideeën?

Guest-20180925190238 18-06-12 11:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Caa (Bericht 803256)
Nog meer ideeën?

De Firewall kunnen we nu wel uitsluiten denk ik :)

De procedure om met iCloud en Outlook contacten en agenda's te synchroniseren is als volgt:

1) Installeer het Windows iCloud Control Panel (dat heb je waarschijnlijk al gedaan);
2) Sluit Outlook af;
3) Activeer in het WiCP Mail en uitsluitend Mail. Niets anders;
4) Start Outlook op. Het WiCP heeft nu een iCloud Mail account aangemaakt in Outlook;
5) Sluit Outlook af;
6) Activeer in het WiCP nu contacten en agenda's;
7) Start Outlook op. De contacten en agenda's synchroniseren nu met wat er in www.icloud.com staat. Kijk na in www.icloud of de juiste tijdszone ingesteld is;

Bij het allereerste gebruik van het Windows iCloud Control Panel zegt dit programma ook dat het zo moet gedaan worden. Dat heb je waarschijnlijk over het hoofd gezien.


EDIT
Als je deze procedure wel gevolgd hebt de allereerste keer dan doe een update van het Windows iCloud Control Panel of installeer de laatste versie opnieuw.

Recente updates van Windows Vista/7 schijnen te functionaliteit van iCloud te kunnen verknoeien.


mkmbru 18-06-12 22:57

Heer of heren we hebben de klus geklaard wel bedankt

Groeten Martien

Caa 19-06-12 11:45

Fijn dat het bij Martien is opgelost! Bij deze dame helaas nog niet...

Ik had het idd niet op deze manier geïnstalleerd, dus dat was hoopgevend! Mijn email werkt nu wel goed. Dit werkte nog niet in Outlook, maar daar had ik nog niet echt aandacht aangegeven. Contactenpersonen synchroniseren ook goed van en naar outlook. Alleen agenda (naar Outlook) blijft een probleem. Bij Taken geldt trouwens hetzelfde.

Zijn er nog meer opties die ik kan proberen?

Rechtsonderin staat, sinds gisteren, in in het Outlookscherm continu 'Hierarchie synchroniseren' met een cirkelend zandlopertje. Heeft dit nog iets te betekenen?

Guest-20180925190238 19-06-12 11:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Caa (Bericht 803563)
Zijn er nog meer opties die ik kan proberen?

Je moet wel Outlook agenda's aanmaken in "iCloud" en niet in "Personal Folders".

Kijk eens na in www.icloud.com of de agenda's daar goed staan. Taken is onderdeel van Mail en worden dus tezamen met Mail gesynchroniseert.

KvdS 19-06-12 11:55

Misschien een overbodige opmerking, maar plaats je de items wel in de goede iPhone agenda? Als je meerdere agenda's hebt op je iPhone, moet je wel die agenda kiezen die synct met Outlook.

Caa 19-06-12 12:53

Afspraken op IPad en Iphone zet ik in agenda 'icloud', tussen deze 2 gaat het dan ook goed.
Op www.icloud.com staat alles goed.
In outlook heb ik in de map iCloud een 'agenda', agenda-samenvoegen en een calender. De laatste 2 zijn leeg. De afspraken die ik in outlook zetten verschijnen meteen op de apple's.

De taken lijken nu van en naar outlook niet te werken, terwijl email goed werkt. Behalve dat ik Emils niet kan verwijderen. Ze worden doorgestreept in outlook, vervolgens kan ik er niks mee...

Ik noem alle symptomen maar op, wellicht heeft de dokter er wat aan... :)

Guest-20180925190238 19-06-12 12:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Caa (Bericht 803583)
Behalve dat ik Emils niet kan verwijderen. Ze worden doorgestreept in outlook, vervolgens kan ik er niks mee...

Dat is de manier waarop Outlook omgaat met IMAP-servers. Bij de volgende sync zijn die doorgestreepte mails weg.

Voor het overige ben ik aan het einde van mijn Windowslatijn, sorry.

Caa 19-06-12 13:20

Dat komt het met email wel goed.

Jammer dat er geen tips meer zijn, was ik al bang voor. In ieder geval bedankt voor je snelle reacties!

Caa 20-06-12 12:10

Daar ben ik nog een keer. Ik heb net heel Outlook van de laptop afgehaald en alles stat voor stap er weer op gezet. Agenda, contacten en taken werken weer super snel van iPad/ iPhone naar outlook en andersom. Alleen mijn email doet het nu niet. Volgens mij is dit de staat zoals ik het helemaal in het begin heb gehad.

Bij email heb ik de volgende mappen, persoonlijke mappen, archiefkasten, iCloud, xxxx@me.com. Onder @me.com staat alleen Postvak in en zoekmaken, en hij geeft aan dat het offline is. Er komen geen Emails binnen.

Toen ik jouw stappen heb gevolgd kwamen alle mappen die ik in mijn me-account heb en synchroniseerde hij van en naar iPhone/ iPad. Is dit weer eenvoudig te herstellen (met behoud van werkende agenda), anders laat ik het zo, want ik vind agenda wel erg belangrijk!

Guest-20180925190238 20-06-12 12:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Caa (Bericht 803849)
Bij email heb ik de volgende mappen, persoonlijke mappen, archiefkasten, iCloud, xxxx@me.com. Onder @me.com staat alleen Postvak in en zoekmaken, en hij geeft aan dat het offline is. Er komen geen Emails binnen.

Offline betekent dat er geen verbinding is met de iCloud IMAP server :) Misschien moet je in Outlook toch nog eens even op het knopje "iCloud Vernieuwen" klikken.

Alternatief kan je ook eens nakijken in de Aaccountinstellingen of daar alles goed is ingesteld, bv. het iCloud paswoord. Alhoewel, het iCloud Control Panel hoort dat automatisch te doen.

Caa 20-06-12 12:23

Whow,, jij bent echt snel! Ik wilde net berichtje sturen dat het al gelukt is.
Ik had idd (heel stom!) verkeerde password gebruikt. Dus alles werkt nu.
Het enige (er is altijd wat) dat rechtsonderin het Outlookscherm de melding 'hiërarchie synchroniseren' met een draaiende zandloper blijft staan.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 18:11.