iWork wil niet synchroniseren met iCloud (zonder iCloud Drive) discussie in iCloud forum; ( verdwijnt na registratie ) Hallo, Afgelopen week heb ik een iPad Air 2 gekocht. Hierop staat versie 8.1.1 geïnstalleerd. Het probleem is dat ik in Pages en Numbers mijn ...
|
Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Berichten van vandaag | Zoeken |
|
|||
|
|||
iWork wil niet synchroniseren met iCloud (zonder iCloud Drive)
Hallo,
Afgelopen week heb ik een iPad Air 2 gekocht. Hierop staat versie 8.1.1 geïnstalleerd. Het probleem is dat ik in Pages en Numbers mijn iCloud documenten niet kan openen. In de iCloud instellingen van mijn iPad heb ik iCloud Drive uitgeschakeld. Als ik naar de instellingen van Pages ga, heb ik 'Gebruik iCloud' aangezet. Hierna open ik Pages en kies ik voor iCloud documenten. Hij geeft dan de melding dat ik Drive eerst moet aanzetten voordat ik iCloud documenten kan gebruiken. Als ik na deze melding teug ga naar de instellingen van Pages, is de functie 'Gebruik iCloud' uitgeschakeld. Op mijn iPhone 4S (ook met 8.1.1) heb ik dit probleem niet... iCloud Drive inschakelen is voor mij geen optie, omdat ik ook oudere apparaten heb die geen 8.1.1 (kunnen) draaien. Heeft iemand hier een oplossing voor? Groeten Laatst gewijzigd door Patje97; 05-12-14 om 12:03. |
|
|
Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)
|
|
|||
|
|||
Citaat:
Citaat:
|
|
|||
|
|||
Voordat ik mijn nieuwe iPad had gekocht, heeft de 'oude' iCloud manier altijd nog samen gewerkt met IOS 7 en 8.Tijdens de configuratie van mijn nieuwe iPad heb ik aangegeven dat ik Drive niet wil gebruiken.
Kan het zijn dat Apple dit gewoon automatisch stiekem doet of iets? |
|
|||
|
|||
|
|
|||
|
|||
Nee, iCloud Drive verschijnt niet in de Finder. Ik heb mijn Mac ook niet geüpdatet naar Yosemite (draait op Mavericks).
|
|
|||
|
|||
Dan kijk eens in www.icloud.com of iCloud Drive daar geactiveerd is.
|
|
|||
|
|||
Als ik inlog op iCloud.com en daarna op Numbers klik, krijg ik de zelfde melding als in onderstaande link:
http://tidbits.com/resources/2014-09...-iWork-Web.png |
|
|||
|
|||
Citaat:
|
|
|||
|
|||
Hahaha. Maar je weet hier dus geen oplossing voor? Misschien ergens anders op dit forum neerzetten, want dan denk ik dat meer personen hier last van hebben...?
|
|
|||
|
|||
Een een oplossing weet ik niet. Ik vermoed dat die er ook niet zal zijn. Blijkbaar heeft iCloud iWork nu iCloud Drive nodig.
Citaat:
|
|
|||
|
|||
Oke haha, ben nieuw op iCulture dus vandaar die vraag
|
|
|||
|
|||
Wat is nu slim...? Wel of geen iCloud drive activeren....
|
Labels |
icloud problemen, ios 8.1, numbers, pages |
Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten) |
|
Soortgelijke discussies |
||||
Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
Mogelijkheid tot iCloud Drive uitschakelen? Terug naar 'oude' iCloud. | Petruss | iCloud | 7 | 04-10-15 01:00 |
|
|