//

Foto’s app > Bibliotheek foto’s verplaatsen naar album zonder te kopiëren

Foto’s app > Bibliotheek foto’s verplaatsen naar album zonder te kopiëren discussie in iCloud forum; ( verdwijnt na registratie ) Aangezien ik een hoop foto’s heb op mijn ipad en iphone wil ik deze organiseren in albums. Als ik vanaf de bibliotheek foto’s in een ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iCloud > iCloud
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 31-01-22, 22:17
Albert84 Albert84 is offline
• iOS 12.4.6
• iPadOS 13.4.1
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Jan 2017
Berichten: 145
Smile Foto’s app > Bibliotheek foto’s verplaatsen naar album zonder te kopiëren

Aangezien ik een hoop foto’s heb op mijn ipad en iphone wil ik deze organiseren in albums.
Als ik vanaf de bibliotheek foto’s in een album wil zetten worden de foto’s in het album gezet. Prima, maar de foto’s blijven in de bibliotheek staan.
Dit is vervelend. Er komt nog bij dat, als ik een foto uit de bibliotheek verwijder, de foto ook uit het album verwijderd wordt. Andersom gebeurt dit niet.
De bibliotheek blijft hierdoor een chaos. Bij mij gaat het om veel foto’s.
Is er een manier om foto’s uit de bibliotheek te verplaatsen naar een album zonder dat het alleen maar ‘gekopieerd’ wordt?

Als er geen manier is binnen de Foto’s app of vanuit de Foto’s app, bestaat er een andere mogelijkheid om het resultaat (verplaatsen ipv kopiëren) te krijgen?

Bv. door een map aan te maken binnen icloud (een soort kopie van de bibliotheek) waarbinnen foto’s verplaatst kunnen worden naar een album.
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 31-01-22, 22:27
Mariche Mariche is offline
• iOS 17.1
• iPadOS 17.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2017
Berichten: 214
Standaard

Je bent wel erg moeilijk te overtuigen dat het niet kan.
Op een ander forum is je dat al een paar keer uitgelegd
(in twee verschillende vragen).
Op een Windows PC is verplaatsen geen enkel probleem, maar Apple heeft dat woord nog niet uitgevonden.
  #3  
Oud 02-02-22, 20:58
Blazez Blazez is offline
• iOS 15.0.1
• 12.4.8
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: May 2011
Berichten: 1.376
Standaard

Denk er om dat binnen de fotobibliotheek een album niet een soort van folder is waar deze foto's in staan. Alle foto's staan alleen in de fotobibliotheek (een grote bak dus). Wat je ziet als een album is alleen maar een manier om naar een aangegeven set foto's in die grote bak te kijken.

Wat je eventueel wel kan doen is een gedeeld fotoalbum aanmaken (en al dan niet alleen met jezelf delen. Foto's die daar in staan worden daar werkelijk heen gekopieerd. als je die uit de fotobibliotheek weggooit (nadat je ze in de gedeelde fotoalbum gezet hebt) blijven ze wel in het gedeelde fotoalbum staan. Misschien is dat iets waar je wat mee kan
  #4  
Oud 03-02-22, 00:27
Albert84 Albert84 is offline
• iOS 12.4.6
• iPadOS 13.4.1
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Jan 2017
Berichten: 145
Standaard

Bedankt voor de info. Een gedeeld fotoalbum, waarna de foto’s uit de fotobibliotheek verwijderd kunnen worden. Daar kan ik absoluut wat mee. Hartstikke bedankt!
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Foto's verplaatsen ipv downloaden of kopieren erikz iCloud 3 21-10-18 21:32
Foto bibliotheek Mac kopiëren naar iCloud, hoe? barf52 iCloud 1 09-06-17 17:18
Windows: iCloud VOL,verplaatsen foto's naar Windows desktop: Foto aantallen komen niet overeen Andrisig Desktop-applicaties 3 28-07-15 20:08
Foto's verplaatsen naar iPhone lukt niet door iCloud Foto's Ersin27 iCloud 1 09-06-15 12:05
Foto's bibliotheek van iphone naar pc kopieren Luuktb iTunes 1 02-08-11 21:48

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 01:46.