//

Apple Watch toegevoegde waarde?

Apple Watch toegevoegde waarde? discussie in Apple Watch algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Hallo, Ik heb zojuist een nieuwe baan aangenomen en wil mijzelf eens een cadeautje doen, gewoon omdat het kan, haha! Ik wil een Apple Watch ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Apple Watch > Apple Watch algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 20-11-15, 08:44
pdavie2311 pdavie2311 is offline
• iOS 9.3.1
• 9.3.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2009
Berichten: 328
Standaard Apple Watch toegevoegde waarde?

Hallo,

Ik heb zojuist een nieuwe baan aangenomen en wil mijzelf eens een cadeautje doen, gewoon omdat het kan, haha! Ik wil een Apple Watch 42mm kopen, 2e hands, in zeer goede staat. Ik ben een Apple fanaat. (Macbook Pro, iPhone 6s, Apple tv, iPad 3 voor de kids)

Tot op heden trok een Apple Watch mij niet, maar ik twijfel steeds meer. Heeft het echt toegevoegde waarde? Ik gebruik hem niet voor sporten, heb daar een Garmin voor. Ik ben ook een horloge freak, voor 300-400 kan ik ook een mooi klokje kopen, vandaar nog de twijfel. Hoewel, als je een mooie chique wijzerplaat instelt op de Apple watch, staat dit zeker ook niet slecht.

Kortom: Is het de moeite waard? Overtuig mij eens, haha!!!
__________________
You don't know what you've got untill it's gone....
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 20-11-15, 09:02
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pdavie2311 Bekijk bericht
Heeft het echt toegevoegde waarde?
Ik denk het wel. Waar men de  Watch ook koopt er wordt steeds een fors bedrag aan Belasting over de Toegevoegde Waarde (BTW) geheven. Als het ding geen toegevoegde waarde heeft dan zou men eigenlijk ook geen BTW moeten heffen.
  #3  
Oud 20-11-15, 09:36
belgiumiphone belgiumiphone is offline
• iOS 14.3
• iPadOS 14.3
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Oct 2009
Locatie: België
Berichten: 748
Standaard

Proficiat met jouw nieuwe job en dat is inderdaad een moment om jezelf eens een cadeau te doen 😀

Ik heb persoonlijk ook (nog?) geen Apple Watch (en ook geen ander horloge). Ik zie wel de voordelen van de Watch. Als je een bericht binnen krijgt (sms/whatsapp/Viber enz.), moet je de smartphone niet bovenhalen om het bericht te lezen. Dat is handig in bepaalde situaties (vergadering, als je buiten bent in de winter, tijdens het rijden &#128540. Dat is het grootste voordeel dat ik zie aan de Watch. Op termijn zullen de gezondheidsapps misschien doorontwikkeld zijn en ook interessant zijn.

Net omdat de functionaliteit wat mij betreft op dit moment beperkt is tot het lezen en beantwoorden van berichten, vind ik het de prijs van de Watch niet waard.

Er is ook nog een praktisch bezwaar. De Watch moet je elke dag opladen. Daar heb ik geen zin in. Ik moet nu al mijn iphone en mijn iPad opladen. Nog de lading van een toestel in het oog houden is er wat te veel aan. Als de nieuwe versies van de Watch een batterij krijgen die 2 of meer dagen mee kan op 1 lading, valt dit bezwaar weg.

Tot slot. Op dit moment is het misschien beter om te wachten op de Watch 2.

Succes met jouw denkproces 😀
  #4  
Oud 20-11-15, 10:03
RWK's schermafbeelding
RWK RWK is offline
• iOS 1.0.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Linux
 
Geregistreerd: Dec 2009
Locatie: root
Berichten: 1.322
Standaard

- Allereerst congrats met je nieuwe baan! --
...

Ik had precies hetzelfde gedachtegang, heeft het enige toegevoegde waarde? In mijn hoofd dacht ik van, "nee, ik heb het niet nodig". Totdat hier een 42MM space grey Apple Watch bij mij in de buurt werd aangeboden en ik de kick had om die te halen. Hier ook een Apple fanaat die ook bijna alles in bezit heeft. Laatst nog de Pro gehaald (wauw!) Tot zover heb ik totaal geen spijt gehad van de watch. Ik ben zelf ook in bezit van klokjes van rond de 200 tot 600+ en sinds ik de watch heb, draag ik hem dagelijks.

Het is natuurlijk ook de prijs die veel mensen afschrikt. Moet zeggen dat Apple de laatste tijd toch wel wordt afgekraakt alleen al voor de prijs. Dat is jammer, want niemand is verplicht om iets van Apple aan te schaffen, maar dat even terzijde.

Qua functionaliteit moet ik zeggen, ja, het is handig als je een berichtje krijgt. Meestal neem ik dan een gesproken bericht op en verstuur ik deze terug. Dat is handig. Op een dag zit ik wel 3 uur + in de auto, en dan heb je een watch om je hand, waar ik flitsmeister gebruik. Natuurlijk is dit verboden en kan je er op bekeurt worden, maar goed, dat terzijde (doe je het goed, wordt het amper opgemerkt (!)) Naast dat gaat bellen op de watch ook erg goed, misschien een beetje een gimmick, maar als je in de auto zit, dan is het reuze handig.

Daarnaast is mijn watch ingesteld om mijn stappen te tellen, als ik te lang zit, geeft hij aan van, hey tijd om op te staan en even te gaan lopen. Dat doe ik dan ook, hoe gek dat ook is. Het houdt je bij hoe je bezig bent en welke actie je kan ondernemen om toch iets gezonder in het leven te staan.

Nu ook met de laatste WhatsApp update is het helemaal mooi en kan je direct reageren. Als je even je banksaldo wilt checken, dan doe je dat lekker op de watch.

En eind van de dag is hij op ongeveer 25% en dan doe ik hem op mijn nachtkastje, waarna ik de volgende morgen weer door de wekker van de watch gewekt wordt. Hoe handig is dat?

Er zijn ook nadelen, elke dag opladen ontkom je niet aan, persoonlijk is dat wel logisch, want wie gaat nou met een Apple Watch slapen? Daarnaast laden de apps niet direct, je wachttijd is toch wel "enkele" secondes - soms gaat het juist super snel, en soms net iets langer, maar niet langer van 5 seconden +.

Al met al is het jou keuze uiteraard, maar mij bevalt hij gewoon goed. Zoals belgiumiphone zegt kan je ook wachten op de Watch 2 - dat is over een half jaartje. Maar je kan ook nu een Watch aanschaffen, en dan later weer tweedehands verkopen.

Succes met de keuze
__________________
  #5  
Oud 20-11-15, 12:45
pdavie2311 pdavie2311 is offline
• iOS 9.3.1
• 9.3.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2009
Berichten: 328
Standaard

Thx voor de tips! Ik zou hem 2e hands gaan kopen, dus de nieuwe is mij toch te duur denk ik..op batterij na, wat zou de nieuwe zoveel meer kunnen?
  #6  
Oud 20-11-15, 12:48
RWK's schermafbeelding
RWK RWK is offline
• iOS 1.0.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Linux
 
Geregistreerd: Dec 2009
Locatie: root
Berichten: 1.322
Standaard

Wie weet stoppen ze er wel een camera in, lijkt mij wel iets wat er zeker aan gaat komen?
  #7  
Oud 20-11-15, 12:51
pdavie2311 pdavie2311 is offline
• iOS 9.3.1
• 9.3.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2009
Berichten: 328
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door RWK Bekijk bericht
Wie weet stoppen ze er wel een camera in, lijkt mij wel iets wat er zeker aan gaat komen?
Haha! Kan! Maar dan pak ik mijn iPhone 6s..Of 7 tegen die tijd...;-)
  #8  
Oud 20-11-15, 13:06
belgiumiphone belgiumiphone is offline
• iOS 14.3
• iPadOS 14.3
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Oct 2009
Locatie: België
Berichten: 748
Standaard

Je moet weten dat de Watch het eerste model is. De 2de versie zullen ze beter doorontwikkelen: alles net iets beter. Iets sneller, iets betere batterij, enz.
  #9  
Oud 21-11-15, 14:47
Murgen Murgen is offline
• iOS 11.2
• 11.2
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Mar 2010
Berichten: 156
Standaard

Als ik in een wildvreemde stad in de auto stap en tegen mijn Watch zeg "He Siri, navigeer naar huis" en binnen een minuut geeft de Watch me tikjes en aanduidingen voor de route dan zeg ik ... Wauw. En dit is echt waar.
__________________
~ An Apple a day keeps Microsoft away ~
  #10  
Oud 22-11-15, 16:57
pdavie2311 pdavie2311 is offline
• iOS 9.3.1
• 9.3.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2009
Berichten: 328
Standaard

Morgen ga ik kijken voor een Watch..de 42mm versie..wil nog wel een mooi lederen bandje erbij kopen. Nog tips? Niet te duur aub..de Watch is mij een rib uit het lijf...;-)
  #11  
Oud 22-11-15, 17:38
Murgen Murgen is offline
• iOS 11.2
• 11.2
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Mar 2010
Berichten: 156
Standaard

Ik heb de aluminium Silver van 42 mm met wit kunststof bandje voor sporten en een los blauw leren bandje voor de rest. Die met die magneetsluiting, heel comfortabel maar ook heel duur (169 euro). Verder heb ik via Kickstarter voor 50 dollar een Silver Stainless Steel besteld die past bij de Alu watch, ze hebben wat vertraging maar begin december moet het bandje bij mij binnenkomen.

BTW Siri werkt echt lekker met de Watch: in de auto vanochtend iemand oppikken. He Siri, stuur een bericht naar ..... . Ik sta voor de deur. Voor mij SF dat is uitgekomen
  #12  
Oud 22-11-15, 18:11
RWK's schermafbeelding
RWK RWK is offline
• iOS 1.0.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Linux
 
Geregistreerd: Dec 2009
Locatie: root
Berichten: 1.322
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pdavie2311 Bekijk bericht
Morgen ga ik kijken voor een Watch..de 42mm versie..wil nog wel een mooi lederen bandje erbij kopen. Nog tips? Niet te duur aub..de Watch is mij een rib uit het lijf...;-)
Voor bandjes zou ik toch echt kijken naar Aliexpress, eBay, etc.. Veel voor minder. Apple is leuk, maar die prijzen voor een bandje, daar heb ik geen woorden voor.
  #13  
Oud 22-11-15, 18:37
pdavie2311 pdavie2311 is offline
• iOS 9.3.1
• 9.3.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2009
Berichten: 328
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door RWK Bekijk bericht
Voor bandjes zou ik toch echt kijken naar Aliexpress, eBay, etc.. Veel voor minder. Apple is leuk, maar die prijzen voor een bandje, daar heb ik geen woorden voor.

Mijn idee ook eigenlijk..Heb paar hoesjes besteld via Ali en echt goed spul hoor! Ik koop dan wel een bandje met de juiste sluiting etc…Dan maar 3 week wachten, haha. Heb ik hem voor kerst in ieder geval…;-))
  #14  
Oud 25-11-15, 07:57
pdavie2311 pdavie2311 is offline
• iOS 9.3.1
• 9.3.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2009
Berichten: 328
Standaard

Nou…Ik heb hem een dag gehad en alweer verkocht! Komt er op neer, dat ik hem te vaak af moet doen als ik hem zal houden. Had ik van tevoren kunnen weten. Ik loop veel hard door de weeks, gebruik mijn Garmin. Ik Fitness, gebruik mijn Garmin. Met klussen gaat hij af, met douchen en met slapen.

Best leuke gadget, maar niet voor mij. (volgende keer iets beter voorwerk doen blijkt)
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
toegevoegde waarde van 5.01 sjoef iPhone algemeen 9 17-01-12 14:22
BTW terugvragen iTunes App Store (Belasting Toegevoegde Waarde) iCulture iPhone Apps 8 22-07-11 19:16
Toegevoegde waarde 3G redlaB iPad algemeen 21 03-05-11 18:52
Toegevoegde waarde Newsstand?? jayjay00 iPhone Apps 0 01-12-09 11:31

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 07:57.