//

Apple Watch 2015 accu opgezwollen

Apple Watch 2015 accu opgezwollen discussie in Apple Watch algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Vorige week zag ik dat het glas van mijn Watch van 21 juli 2015 opeens openstond. Batterij opgezwollen. Nog geen 2 weken na verlopen van ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Apple Watch > Apple Watch algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 06-08-18, 15:59
Murgen Murgen is offline
• iOS 11.2
• 11.2
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Mar 2010
Berichten: 156
Thumbs down Apple Watch 2015 accu opgezwollen

Vorige week zag ik dat het glas van mijn Watch van 21 juli 2015 opeens openstond. Batterij opgezwollen. Nog geen 2 weken na verlopen van de aanvullende garantie. Iemand tips? Apple Support adviseerde mij de Watch aan te bieden voor reparatie maar vandaag bericht AMAC voor 263 euro de Watch te vervangen voor een gelijkwaardig exemplaar met 90 dagen garantie. DoH! Iemand tips?

Vandaag heb ik AMAC het volgende bericht gestuurd: Ik ga NIET akkoord met de reparatie omdat ik voor 7 euro meer een nieuwe Watch Series 1 kan kopen met 2 jaar garantie.

Daarnaast stel ik mij de vraag of ik überhaupt nog een Watch zou moeten willen hebben. Als iets met een aanschafwaarde van 470 euro na 3 jaar kapot gaat buiten mijn schuld en ik dan weer 263 moet lappen voor een vervangend exemplaar dan is Apple Watch wel een erg dure gadget. Zeker omdat de extra garantie nog geen 2 weken verlopen is.

Met andere woorden, is er nog een manier om dit bij Apple neer te leggen?
__________________
~ An Apple a day keeps Microsoft away ~
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 06-08-18, 16:49
jemmie's schermafbeelding
jemmie jemmie is offline
• iOS 11.4
• 11.3
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Oct 2008
Berichten: 939
Standaard

Je hebt denk ik iCare afgesloten, dit is een volgens mij een verzekering van AMAC zelf dus ik denk niet dat je bij Apple aan kan kloppen, voor hun is de garantie al twee jaar verlopen.
__________________
.
Kennis is pas van waarde als je er iemand mee kan helpen
  #3  
Oud 06-08-18, 23:13
Murgen Murgen is offline
• iOS 11.2
• 11.2
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Mar 2010
Berichten: 156
Standaard

Nee, Watch is bij Apple gekocht met Apple Care, alleen was AMAC dichtbij en Apple Store een uur rijden. En fijn dat je reageert!
  #4  
Oud 06-08-18, 23:17
jemmie's schermafbeelding
jemmie jemmie is offline
• iOS 11.4
• 11.3
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Oct 2008
Berichten: 939
Standaard

Heb zelf geen ervaring met applecare, maar wat ik eerder op dit forum gelezen heb is dat Apple, in de apple store, wel coulant is met enige weken buiten de garantie.
Ik zou in jouw geval wel contact opnemen met Apple zelf.
  #5  
Oud 26-08-18, 12:57
Johhnywalter Johhnywalter is offline
• iOS 2.0.1
• 5.0 Beta
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2018
Berichten: 4
Standaard

Vanochtend, toen ik mijn Apple Watch (originele serie) van de oplader afnam, merkte ik dat het scherm loskwam.

Natuurlijk besloot ik het niet te dragen en liet ik het vanmorgen thuis. Nu, enkele uren later, is de kloof tussen lichaam en display groter geworden.

Ik kan alleen maar concluderen dat iets het display uit het horloge duwt helix. Het enige dat dat kan doen is de zwelling van de batterij in de behuizing van het horloge.

Gisternacht, toen ik de wacht afnam om het 's nachts op te laden, waren er geen tekenen dat er iets mis was met het horloge. Het werkte tot nu toe perfect, en vreemd genoeg werkt het horloge nog steeds.

Aangezien het horloge ongeveer 2 jaar oud is, is de garantie verlopen. Ik vraag me echter af of een dergelijke fout nog steeds onder de verantwoordelijkheid van Apple valt om te repareren?

Het horloge is niet blootgesteld aan externe schade. Kan dit het geval zijn als de batterij oud wordt en defect raakt? De batterij heeft echter 1,5 dagen langer geduurd tijdens het opladen, en ik heb geen kortere levensduur van de batterij opgemerkt, dus het leek niet op zijn laatste benen te zitten.

Laatst gewijzigd door Johhnywalter; 28-08-18 om 20:56.
  #6  
Oud 29-08-18, 20:13
Murgen Murgen is offline
• iOS 11.2
• 11.2
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Mar 2010
Berichten: 156
Standaard

Je hebt hetzelfde probleem als ik heb, ik heb 2 tickets bij Apple support zodat datum vastligt en ga binnenkort zitten wachten op een genius in de applestore.
  #7  
Oud 25-09-18, 19:30
Jannemanishere Jannemanishere is offline
• iOS 12.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Sep 2018
Berichten: 1
Standaard

Heb je een rechtsbijstandverzekering? Zo ja, dan deze inschakelen. Zo'n duur apparaat hoort niet na zo'n korte periode al stuk te gaan. Dit staat duidelijk beschreven in de Nederlandse wet (consumentenrecht). De garantietermijn heeft hier geen invloed op! Daaraan is de verkopende partij (Amac, Apple Store enz.) gebonden. Jouw rechtsbijstandsverzekeraar kan de verkoper daarop wijzen. Die gaan meestal overstag om verdere juridische stappen te voorkomen. Om dat in je eentje te doen is een hele opgave, ondanks je in je recht staat.

(beetje late reactie maar toch...)
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
accu apple watch wordt leeggetrokken Dziakiewicz Apple Watch algemeen 6 03-01-16 20:31

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 09:16.