//

Vodafone Blox verwarring

Vodafone Blox verwarring discussie in Vodafone forum; ( verdwijnt na registratie ) Probeer sinds gisteren de Blox "Alles in 1 op Reis dagbundel" aan te zetten. Dit kan door 'alles op reis aan' te sms-en naar 4000 ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Bellen en internet > Providers Nederland > Vodafone
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 01-07-12, 16:48
ballegooier's schermafbeelding
ballegooier ballegooier is offline
• iOS 15.1
• iPadOS 14.8
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.775
Unhappy Vodafone Blox verwarring

Probeer sinds gisteren de Blox "Alles in 1 op Reis dagbundel" aan te zetten. Dit kan door 'alles op reis aan' te sms-en naar 4000 of de Blox op My Vodafone aan te zetten.

Dit lukt echter maar niet. Wie weet raad? Zo durf ik morgen geen internet op vakantie te gaan gebruiken....!

Per sms krijg ik telkens het volgende antwoord:



Op My Vodafone lijkt deze Blox wel aan te staan:

Onder aan het overzicht 'mijn abonnement' staat de Blox wel vermeld.



De Blox pagina staat de Blox zowel aan



....als uit



-> Wat een slechte site&dienst is die My Vodafone, zeg. Daar had ik bij T-Mobile toch echt wel betere ervaringen mee. De My Vodafone app in de App Store wordt ook al helemaal de grond in gestampt. Die dus ook maar niet gedownload...

Laatst gewijzigd door ballegooier; 01-07-12 om 16:56. Reden: opmaak
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 01-07-12, 21:28
blackoutzz blackoutzz is offline
• iOS 8.1
• 8.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2009
Locatie: NB
Berichten: 221
Standaard

Bel gewoon de klantenservice en vraag of ze het aan zetten. Ivm veel oude abon en de nieuwe is het zelf service systeem niet geweldig.
  #3  
Oud 01-07-12, 22:51
ballegooier's schermafbeelding
ballegooier ballegooier is offline
• iOS 15.1
• iPadOS 14.8
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.775
Standaard

Dat is het zeker, op z'n zachtst gezegd.... Morgenochtend vlak voor vertrek nog even bellen dan maar. Zelf nog niet eens aan gedacht! 😝
  #4  
Oud 02-07-12, 01:18
iphoneEd iphoneEd is offline
• iOS 10.3.2
• 9.3.5
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2010
Berichten: 331
Standaard

Als je de klantenservice belt, zou, als ik jou was, het gesprek opnemen. Als zij alles voor je instellen en achteraf heb je toch een hoge rekening omdat zij dat verkeerd hebben gedaan, heb jij tenminste het gesprek als bewijs. Dat heeft mij destijds een hoop geld en touwtrekkerij gescheeld. Zij hadden voor mij toen alles ingesteld, verkeerd dus..... Omdat ik alles had opgenomen kreeg ik alle kosten gecrediteerd. Alles wat ik bij Vodafone telefonisch laat veranderen neem ik op. Want soms maken ze er potje van.
  #5  
Oud 02-07-12, 07:19
ballegooier's schermafbeelding
ballegooier ballegooier is offline
• iOS 15.1
• iPadOS 14.8
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.775
Standaard

Goeie tip! Alleen waarmee neem ik het op? Een tel gesprek op de iPhone opnemen werkt niet :s Ik heb het vorig jaar gecheckt door de 1e dag voorzichtig een paar kB te gebruiken. De dag erop deed ik dat weer en ik zag via een beltegoed app (Vermiljoen) dat de extra kosten op begonnen te lopen van 2,- na de 1e dag naar 4,- euro na de 2e dag. Dus dat klopte dus wel. achteraf ook alles op de factuur.

Was voor 12,- klaar voor 2 weken vakantie waarvan ik dus 6 dagen internet had gebruikt (max 35 MB)
  #6  
Oud 02-07-12, 10:08
iphoneEd iphoneEd is offline
• iOS 10.3.2
• 9.3.5
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2010
Berichten: 331
Standaard

Heb gesprekken met telefoon van mijn vrouw opgenomen toen. (telefoon op speaker gezet). Ik had toen Vodafone passport op reis (in passport landen internet gebruik vanuit je bundel zonder roaming kosten) afgesloten maar zij hadden mij een blox gegeven. Die was dus zo op binnen drie minuut door updates van apps. Gelijk 1200 gebeld vanuit buitenland en die meneer van Vodafone zou toen alles regelen. Ik zit elke week in buitenland en er werden steeds datakosten berekend en heb steeds ervoor moeten bellen maar uiteindelijk is alles vergoed. Ook de gesprekken die ik vanuit buitenland naar hun heb gedaan. Na ongeveer 7 of 8 creditnota's en te hebben gezegd dat ik dat gesprek met die meneer van Vodafone op voicrecorder had staan, is alles toen goed afgelopen. Prettige vakantie.....
  #7  
Oud 02-07-12, 10:16
ballegooier's schermafbeelding
ballegooier ballegooier is offline
• iOS 15.1
• iPadOS 14.8
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.775
Standaard

Ik heb een geluidsopname met mijn Nokia werk telefoon gemaakt, tijdens het bellen
Het staat er goed op!

Dat 'meneer maakt u zich geen zorgen' (om een gepeperde internet in het buitenland rekening) bepaal ik zelf wel. Ik wil zien dat het geregeld is - dat kan kennelijk niet. Nou dan maar zó.

Er werd me verteld dat deze Blox al aan stond. Op My Vodafone is dat niet duidelijk. Ik vermoed dat dat de Blox is die ik vorig jaar had (die nu overigens niet meer te activeren is) dus daar zit mijn twijfel in.
  #8  
Oud 02-07-12, 10:21
blackoutzz blackoutzz is offline
• iOS 8.1
• 8.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2009
Locatie: NB
Berichten: 221
Standaard

Als je opneemt dien je daar van te voren over te informeren anders sta je alsnog zonder rechten. Dat terzijde, zoveel kan er niet foutgaan met aansluiten van een blox en daarbij wordt het gesprek gelogd/opgenomen door de provider zelf voor trainingsdoeleinden. Je kan vragen naar een ref nummer van het gesprek. Apps updaten doe ik alleen via de Wi-Fi. Hoop dat alles gelukt is en fijne vakantie aan de ts!

// edit

Als je voorheen data op reis bundel had dan is deze automatisch omgegooid naar alles in een op reis. Als het goed is heb je daar een email/sms over gekregen mits je dit aan hebt staan.

Laatst gewijzigd door blackoutzz; 03-07-12 om 12:26.
  #9  
Oud 09-07-12, 22:42
ballegooier's schermafbeelding
ballegooier ballegooier is offline
• iOS 15.1
• iPadOS 14.8
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.775
Red face

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door blackoutzz Bekijk bericht
...
Als je voorheen data op reis bundel had dan is deze automatisch omgegooid naar alles in een op reis. Als het goed is heb je daar een email/sms over gekregen mits je dit aan hebt staan.
Dat zal inderdaad het geval zijn. Verwarrend blijft dat de Blox pagina tegenstrijdige, halve en dubbele informatie toont...
Ik kan me niet meer herinneren of ik die sms/email gehad heb. Vorig jaar had ik idd de voorganger van deze bundel.

Anyway; ik ben nu thuis en op My Vodafone is bij mijn gebruik niks terug te vinden over kosten buiten de bundel. Er staat 0,- euro buiten de bundel. Ook niks van die 2,- euro per dag... De informatie is bijgewerkt tot vandaag. Zal mij benieuwen...
Ook de Vermiljoen Beltegoed app maakte gedurende mijn vakantie geen melding van die 2 euro... Dat deed ie vorig jaar wel netjes, per dag 2,- euro extra kosten.
  #10  
Oud 13-08-12, 10:00
ballegooier's schermafbeelding
ballegooier ballegooier is offline
• iOS 15.1
• iPadOS 14.8
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.775
Standaard

Rekening is binnen, dus eindelijk weet ik of het allemaal goed gegaan is.
Er is voor 7 dagen 'Alles in 1 op reis dagbundel' onder 'overige kosten' gefactureerd, á 2 euro. Dus het is goed gegaan.
In tegenstelling tot vorig jaar, kon ik deze kosten (€2,- per dag) niet zien oplopen op mijn belstatus.
Niet gek, voor 14 euro een weekje internetten, bellen en sms-en in Europa (20 sms, 20 min bellen en 35MB inet).

Vrienden waren dit bedrag al kwijt in 1 dag aan 1 telefoontje naar een NL'se hulpcentrale ivm autopech...
Zij dachten een dergelijke bundel niet nodig te hebben...

Laatst gewijzigd door ballegooier; 18-08-12 om 15:45.
  #11  
Oud 14-08-12, 15:44
caro68 caro68 is offline
• iOS 5.1.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2012
Berichten: 2
Standaard

Pas op met de Alles in 1 op reis dagbundel van Vodafone! Ik kreeg hem aangesmeerd door een medewerkster van de klantenservice van Vodafone die beweerde dat ik met alleen 1 keer per dag e-mail ophalen wel aan die 35 MB per dag kwam. Onzin, bleek toen ik me er zelf in ging verdiepen. Dus de dagbundel uitgezet per sms op 5 juli. Wat blijkt nu, na een onnodige hoge rekening: de bundel liep pas per 31 juli af. Dat er een soort opzegtermijn bestond, was mij van tevoren niet duidelijk!
  #12  
Oud 14-08-12, 21:03
ballegooier's schermafbeelding
ballegooier ballegooier is offline
• iOS 15.1
• iPadOS 14.8
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.775
Standaard

Je bent in de war met die maandelijkse Wereld bundel. Die moet je stopzetten / opzeggen. De Alles in 1 op Reis bundel kost je alleen €2,- wanneer je er gebruik van maakt. Zo heb ik niet alle dagen van mijn vakantie mijn iPhone aan gehad (wel in vliegtuigmodus) en op die dagen is géén €2,- in rekening gebracht... En ik ben al ruim een maand thuis en ik heb geen extra maandelijkse abonnement kosten gehad.

Wat niet wegneemt dat mijn Blox pagina bij My Vodafone nog steeds aan geeft dat deze Blox zowel aan, als uit staat
  #13  
Oud 15-08-12, 10:04
caro68 caro68 is offline
• iOS 5.1.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2012
Berichten: 2
Standaard

Nee, het was echt de alles in 1 op reis. Punt is dat ik wel elke dag (heel) even m'n e-mail heb gecheckt en dat er dus elke dag 2 euro in rekening is gebracht.
  #14  
Oud 18-08-12, 14:50
blackoutzz blackoutzz is offline
• iOS 8.1
• 8.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2009
Locatie: NB
Berichten: 221
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door caro68 Bekijk bericht
Pas op met de Alles in 1 op reis dagbundel van Vodafone! Ik kreeg hem aangesmeerd door een medewerkster van de klantenservice van Vodafone die beweerde dat ik met alleen 1 keer per dag e-mail ophalen wel aan die 35 MB per dag kwam. Onzin, bleek toen ik me er zelf in ging verdiepen. Dus de dagbundel uitgezet per sms op 5 juli. Wat blijkt nu, na een onnodige hoge rekening: de bundel liep pas per 31 juli af. Dat er een soort opzegtermijn bestond, was mij van tevoren niet duidelijk!
Als deze je niet was "aangesmeerd" was je meer kwijt voor ff je email checken. Daarnaast zegt de naam van het product: dagbundel, maw betalen per dag.

Dus zoals gezegd wordt, 14 dagen vakantie en 10 dagen gebruik is 20 euro extra.
Vrij netjes en eerlijk systeem.
  #15  
Oud 18-08-12, 15:37
ballegooier's schermafbeelding
ballegooier ballegooier is offline
• iOS 15.1
• iPadOS 14.8
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.775
Standaard

Alleen al een SMS ontvangen was voldoende geweest om de 2,- te activeren.
Dis wil je er geen gebruik van maken, zet je iPhone in vliegtuigmodus.
En idd zoals gezegd; elke dag effe je mail checken kost à) echt geen 35MB en b) was je zonder buitenland bundel veel duurder komen te staan (dacht 2,- per MB!?)
Opzeggen is niet nodig; het is geen abonnement. In NL kun je het niet eens gebruiken (want geen roaming) dus je betaalt dan ook niks (dus ook geen 2,- per dag)
  #16  
Oud 20-08-12, 16:15
Olaf! Olaf! is offline
• iOS 5.1.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2008
Berichten: 21
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ballegooier Bekijk bericht
Alleen al een SMS ontvangen was voldoende geweest om de 2,- te activeren.
SMS ontvangen is ALTIJD gratis en zal de bundel NIET activeren.
Een sms versturen of iemand bellen zal dit wel doen.

Of een gesprek ontvangen de 2EUR ook activeert weet ik niet, ik vermoed van niet omdat deze onder Vodafone Passport zou moeten vallen..(0,79 per ontvangen gesprek) al kan het natuurlijk ook zijn dat dit pas gebeurt als je door je alles-in-1-op-reis bundel heen bent. Want hoe zit dit met zelf bellen na de 20 minuten uit de bundel..
  #17  
Oud 20-08-12, 17:48
ballegooier's schermafbeelding
ballegooier ballegooier is offline
• iOS 15.1
• iPadOS 14.8
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.775
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Olaf! Bekijk bericht
SMS ontvangen is ALTIJD gratis en zal de bundel NIET activeren.
Een sms versturen of iemand bellen zal dit wel doen.
Excuus ik dacht sms in het buitenland ontvangen niet gratis was. Maar je hebt gelijk, een sms versturen zou voldoende moeten zijn om de dagbundel te activeren, voor die dag.
Reageren

Labels
blox, buitenland, internet, vakantie, vodafone



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Vodafone BloX Internet profit42 Vodafone 241 13-10-11 13:13
VodaFone Blox Interneten in kroatië Fulmaster Internet in buitenland (roaming) 4 21-07-11 18:25
Vodafone blox minifreakje Vodafone 1 27-02-11 07:44
vodafone blox prepaid OS 3.0 aanzetten brax Vodafone 1 14-08-09 13:14
vodafone blox traag nobody79 Vodafone 14 01-05-08 01:31

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 04:07.