//

Bluetooth tethering Vodafone werkt niet

Bluetooth tethering Vodafone werkt niet discussie in Vodafone forum; ( verdwijnt na registratie ) setup: OSX-leopard 10.5.7 iPhone 3G - 3.0 - unlocked (uit belgie) met Vodafone sim Probleem: tethering via Bluetooth werkt niet Ik heb 3.0 succesvol geinstalleerd ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Bellen en internet > Providers Nederland > Vodafone
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 18-06-09, 02:02
dna75 dna75 is offline
• iOS 3.0
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Nov 2008
Berichten: 2
Standaard Bluetooth tethering Vodafone werkt niet

setup:
OSX-leopard 10.5.7
iPhone 3G - 3.0 - unlocked (uit belgie) met Vodafone sim

Probleem: tethering via Bluetooth werkt niet

Ik heb 3.0 succesvol geinstalleerd en tethering werkt met de USB kabel prima. Ik heb via de bluetooth voorkeuren in OSX de iPhone toegevoegd en als ik verbinding maak krijg ik ook netjes op mijn iPhone tethering in beeld echter krijg ik het niet voorelkaar ook een website in beeld te krijgen!

Heeft iemand hier ook ervaring mee en/of een oplossing gevonden? Ik heb even met de instellingen van de seriële poorten zitten knoeien echter zonder effect.
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 18-06-09, 19:23
janvs1 janvs1 is offline
• iOS 4.2.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 2
Standaard tethering

hoe heb je het voor elkaar gekregen om tethering via usb wel te laten werken?
  #3  
Oud 19-06-09, 13:25
rubbyphone rubbyphone is offline
• iOS 12.0 beta
• 12.0 beta
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Apr 2009
Locatie: Londen, United Kingdom
Berichten: 24
Standaard

@dna75 Heb je echt de goede instellingen voor internet op gegeven? Maar als je hem via de computer (BT) koppelt krijg je dan wel die blauw/paarse balk te zien? Als je die ziet en je kunt op je computer niet internetten dan ligt het aan je netwerk instellingen!
APN: live.vodafone.com
Gebr.: vodafone
Ww.: vodafone

Bij mij is het net andersom, ik kan wel via bluetooth internetten op mijn computer maar als ik het via de usb wil doen gaat alleen itunes iedere keer synchroniseren. @dan75 welke instellingen heb jij staan als netwerk poort voor tethering via USB?? Bij mij zegt hij altijd dat de kabel niet is aangesloten, maar dat is hij wel....

Alvast bedankt...
  #4  
Oud 19-06-09, 13:55
dna75 dna75 is offline
• iOS 3.0
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Nov 2008
Berichten: 2
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rubbyphone Bekijk bericht
@dna75 Heb je echt de goede instellingen voor internet op gegeven? Maar als je hem via de computer (BT) koppelt krijg je dan wel die blauw/paarse balk te zien? Als je die ziet en je kunt op je computer niet internetten dan ligt het aan je netwerk instellingen!
APN: live.vodafone.com
Gebr.: vodafone
Ww.: vodafone

Bij mij is het net andersom, ik kan wel via bluetooth internetten op mijn computer maar als ik het via de usb wil doen gaat alleen itunes iedere keer synchroniseren. @dan75 welke instellingen heb jij staan als netwerk poort voor tethering via USB?? Bij mij zegt hij altijd dat de kabel niet is aangesloten, maar dat is hij wel....

Alvast bedankt...
Ik heb via via de BT aan de praat gekregen! Ik had vanuit de netwerkverbinding de BT verwijdert (toen ik aan het klooien was) vervolgens heb ik die weer toegevoegd en klaar.

Mbt de USB: Ik zou je Verbinding die je hebt staat voor je ethernet er even uitgooien en vervolgens zet tethering aan (met de iphone op de mac aangesloten, er vanuitgaande dat je een mac hebt) bij mij herkent osx automatisch een ethernet verbinding en klaar.
  #5  
Oud 19-06-09, 14:07
Bomans's schermafbeelding
Bomans Bomans is offline
• iOS 11.1
• 10.2
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Feb 2008
Locatie: België
Berichten: 7.361
Standaard

Om via usb werkend te krijgen hielp deze file bij mij.
Na installeren, je mac even herstarten.

iPhoneSystemComponents.pkg
  #6  
Oud 19-06-09, 14:48
rubbyphone rubbyphone is offline
• iOS 12.0 beta
• 12.0 beta
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Apr 2009
Locatie: Londen, United Kingdom
Berichten: 24
Standaard Tethering

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bomans Bekijk bericht
Om via usb werkend te krijgen hielp deze file bij mij.
Na installeren, je mac even herstarten.

iPhoneSystemComponents.pkg
Ik heb hem geïnstalleerd en opnieuw opgestart, maar als ik nu mijn iPhone aansluit krijg ik nog niets te zijn bij netwerk instellingen. (btw, ik heb in het begin perrongelijk de iPhone usb bij netwerken verwijderd. Maar als ik mijn iPhone aansluit krijg ik geen melding meer om hem er opnieuw in te zetten. Is er een handmatige optie voor)
Reageren

Labels
bluetooth, tethering, vodafone



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Tethering Vodafone werkt niet meer hoferman Vodafone 4 07-12-10 16:20
Tethering via Bluetooth lukt niet - Windows 7 64bit Boeiend iPhone algemeen 14 31-08-10 12:10
tethering Vodafone werkt niet Hoppieee Vodafone 17 27-10-09 22:49
Probleem tethering via bluetooth, niet met usb. jackybe67 iPhone algemeen 0 13-10-09 01:43
Tethering via bluetooth lukt niet op MacBook unibody Sanderb iPhone algemeen 0 18-06-09 16:18

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 03:24.