//

Slechts optimale gesprekskwalitet iphone icm Vodafone?

Slechts optimale gesprekskwalitet iphone icm Vodafone? discussie in Vodafone forum; ( verdwijnt na registratie ) Ik wil graag via GSM.nl een iphone bestellen in combinatie met een Telfort abonnement. Echter, ik hoorde gisteren dat dit erg onverstandig was aangezien Vodafone ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Bellen en internet > Providers Nederland > Vodafone
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 16-12-07, 17:26
bwh bwh is offline
• iOS 1.1.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2007
Berichten: 8
Standaard Slechts optimale gesprekskwalitet iphone icm Vodafone?

Ik wil graag via GSM.nl een iphone bestellen in combinatie met een Telfort abonnement. Echter, ik hoorde gisteren dat dit erg onverstandig was aangezien Vodafone - in plaats van Telfort - de enige aanbieder van de iphone in Nederland is, waardoor ik slechts optimale gesprekskwaliteit kan halen als ik een Vodafone-abonnement afsluit in plaats van een abonnement van een andere provider (zoals Telfort).

Mijn vraag is of dit correct is en of ik het beste de iphone in combinatie met een Vodafone-abonnement kan bestellen?
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 16-12-07, 19:10
ButcherJF's schermafbeelding
ButcherJF ButcherJF is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 16.2
• iPadOS 16.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: Er gaat niets boven Groningen
Berichten: 3.580
Standaard

Eerste reactie: broodje aap verhaal. Kijk eens rond op dit forum, ik denk dat iedere provider inmiddels vertegenwoordigd is. Heb nog nergens gelezen dat een provider van invloed is op de gesprekskwaliteit van een iPhone. Lijkt me ook technisch onmogelijk overigens. Hooguit is bij de ene provider de dekking (iets) beter dan bij de ander, maar dan nog maakt het niet uit welke gsm je gebruikt. Wellicht iemand met aandelen Vodafone c.q. Apple?
__________________
=> geen vragen via PB svp Zoeken op het forum geen vragen via PB svp <=
  #3  
Oud 16-12-07, 19:46
bwh bwh is offline
• iOS 1.1.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2007
Berichten: 8
Standaard

Thx voor je reactie ButcherJF. De persoon van wie ik de info heb ontvangen heeft een baan bij T-mobile. Je zou verwachten dat zo iemand er wel verstand van heeft/zou moeten hebben..
  #4  
Oud 16-12-07, 20:49
Niekie's schermafbeelding
Niekie Niekie is offline
• iOS 4.3.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2007
Berichten: 150
Standaard

Dat zou je wel zeggen ja. Maar heb ook zelf T-Mobile, en alles werkt perfect hoor!
Ik zou je trouwens niet met zo'n abonnement inlaten.. Ben je altijd veel meer kwijt uiteindelijk.
  #5  
Oud 16-12-07, 23:01
bwh bwh is offline
• iOS 1.1.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2007
Berichten: 8
Standaard

Niekie, wat bedoel je met "zo'n abonnement"? Een Telfort-abonnement? Ik ben trouwens Vodafone-klant, maar mijn contract loopt af, en blijven bij Vodafone is duurder (qua aanschafsprijs van de Iphone) dan overstappen naar Telfort. Vandaar het dilemma...
  #6  
Oud 17-12-07, 14:18
bwh bwh is offline
• iOS 1.1.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2007
Berichten: 8
Standaard

De uitspraak dat de iphone niet 100% optimaal werkt met andere providers dan Vodafone, heeft - naar ik heb horen zeggen - te maken met het EDGE-netwerk dat de iphone gebruikt, waarbij het EDGE-netwerk slechts wordt aangeboden door Vodafone.

Ik overzie alleen niet goed wat voor praktische (merkbare) consequenties dit heeft als ik een Telfort-netwerk zou gaan gebruiken
  #7  
Oud 17-12-07, 14:23
f1aap f1aap is offline
• iOS 2.0
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Berichten: 68
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bwh Bekijk bericht
De uitspraak dat de iphone niet 100% optimaal werkt met andere providers dan Vodafone, heeft - naar ik heb horen zeggen - te maken met het EDGE-netwerk dat de iphone gebruikt, waarbij het EDGE-netwerk slechts wordt aangeboden door Vodafone.

Ik overzie alleen niet goed wat voor praktische (merkbare) consequenties dit heeft als ik een Telfort-netwerk zou gaan gebruiken
Vodafone heeft in Nederland ook geen EDGE netwerk hoor! Tot een half jaar geleden boodt geloof ik Telfort het nog aan, maar voor de rest zit je gewoon vast aan doodnormale GPRS. Het verschil tussen Vodafone en sommige anderen is volgens mij alleen dat vodafone je de volle snelheid van GPRS biedt terwijl bijvoorbeeld tmobile de snelheid knijpt.
  #8  
Oud 17-12-07, 14:29
bwh bwh is offline
• iOS 1.1.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2007
Berichten: 8
Standaard

Hi F1aap, je bedoelt met snelheid de internetsnelheid neem ik aan? Ik wil slechts bellen met de iphone en zal de internetfaciliteit niet gebruiken. Speelt bovenstaande discussie dan totaal geen rol meer?
  #9  
Oud 17-12-07, 14:32
f1aap f1aap is offline
• iOS 2.0
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Berichten: 68
Standaard

Jep, ik bedoel de internetsnelheid. Als je het gewoon over het bellen hebt maakt het eigenlijk niet zoveel uit bij welke provider je hebt. Gewoon kijken naar welke het goedkoopst is en het beste bereik heeft voor jou lijkt mij.
  #10  
Oud 17-12-07, 16:56
Niekie's schermafbeelding
Niekie Niekie is offline
• iOS 4.3.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2007
Berichten: 150
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bwh Bekijk bericht
Niekie, wat bedoel je met "zo'n abonnement"? Een Telfort-abonnement? Ik ben trouwens Vodafone-klant, maar mijn contract loopt af, en blijven bij Vodafone is duurder (qua aanschafsprijs van de Iphone) dan overstappen naar Telfort. Vandaar het dilemma...
Nou, bij een gsm-winkel op internet wordt je gewoon gen**id. Hun verkopen jou een abonnement, strijken hier geld mee op en maken ook nog eens dikke winst op de verkoopsprijs van de iPhone!! Koop er via via eentje, en unlock 'm lekker zelf. Scheelt je honderden euri' s.

Groetjesss
  #11  
Oud 17-12-07, 17:35
bwh bwh is offline
• iOS 1.1.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2007
Berichten: 8
Standaard

Nog een tip voor een goed adres voor de aanschaf van een iphone??
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Help! iPhone 3G (icm vodafone) steeds buiten belbundel door internet! Fraaaank Vodafone 4 09-04-11 19:20
Blackberry Vodafone abonnement icm I-Phone Markgoessens Vodafone 4 27-07-10 14:39
iPhone 3G 8GB icm Vodafone via GSM.nl Saik0 Koopinformatie Nederland 0 06-12-08 18:07
iPhone 3G: zwitserse iPhone 3G icm yessim+vodafone manuelb Unlock 3 05-10-08 15:44
Totaal geen bereik meer met Iphone icm Vodafone Titan1980 Vodafone 6 15-04-08 14:57

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 15:08.