iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Vodafone (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f109/providers-nederland/f110/vodafone/)
-   -   Vodafone: voert datalimieten in voor smartphones (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f109/providers-nederland/f110/vodafone/68303-vodafone-voert-datalimieten-voor-smartphones.html)

FridgeNL 14-08-10 15:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door iphone4user (Bericht 530959)
Voor jouw, als het voor jouw maar voldoende is he. als jij maar 100 mb gebruikt is dat hartstikke fijn voor JOU. geweldig dat JIJ maar 100 mb gebruikt. egoïstische nerd

Wat ballegooier zegt is ZIJN mening en daar heeft hij recht op, net zo goed als jij een mening mag hebben. Met een beetje gezond verstand kunnen mensen er een andere mening op nahouden en toch een normale discussie met elkaar voeren. Blijkbaar ben jij zo erg met JOU belang bezig dat je niet kan accepteren dat iemand er anders over denkt ;)
Ik ben het trouwens wel grotendeels met ballegooier eens, vind een stabiel en snel 3G netwerk belangrijker dan onbeperkte data.

martjee 14-08-10 15:44

Nu snel overstappen naar andere providers heeft weinig zin, dit is enkel uitstellen, vroeg of laat gaan alle providers met dit systeem werken, vodafone per 6 september en kpn/hi voor eind 2010. De problemen die T-mobile op het moment heeft nemen waarschijnlijk ook af wanneer ze hierop overstappen omdat de consument de iphone niet meer gebruikt als youtube "watcher" of als modem (wat ook super veel gebeurt) waardoor het netwerk beter en stabieler wordt en de provider gewoon extra verdient wanneer dit wel gebeurt. Ik zelf heb geen benul van wat ik gebruik per maand, maar ik mag hopen dat wanneer je niet steeds youtube kijkt en niet online muziek streamt dat je niet aan de 1GB komt. De apps maken enkel gebruik van internet wanneer je ze opent, en juist de apps verbruiken veel minder omdat buttons en teksten gewoon uit het toestel komen. We kunnen er weinig aan doen, dus gewoon meegaan en de beste keus maken voor jezelf, Snel en betrouwbaar netwerk dus

loller 14-08-10 16:14

Gelukkig (maar logisch natuurlijk) geldt het niet voor mensen die net een contract hebben ondertekend.

martjee 14-08-10 16:18

Indirect geld het voor iedereen, door de bundels gaan mensen minder verbruiken waardoor je 10 x gemiddelde verbruik ook omlaag gaat :(

AeronNL 14-08-10 17:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door iphone4user (Bericht 530959)
Voor jouw, als het voor jouw maar voldoende is he. als jij maar 100 mb gebruikt is dat hartstikke fijn voor JOU. geweldig dat JIJ maar 100 mb gebruikt. egoïstische nerd

Trieste reactie dit...
Voor de 1 is het voldoende, voor de ander niet. Heeft totaal niets met egoïsme te maken.
Voor mij is het waarschijnlijk ook voldoende, lullig dat het voor sommige mensen te weinig is maar daar kan ik persoonlijk dan niet wakker van liggen, aangezien IK de gebruiker ben van mijn abbonement en niet een ander.
Dus een beetje respect naar elkaar toe kan geen kwaad...

16MRB06 15-08-10 09:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door FridgeNL (Bericht 530974)
Wat ballegooier zegt is ZIJN mening en daar heeft hij recht op, net zo goed als jij een mening mag hebben. Met een beetje gezond verstand kunnen mensen er een andere mening op nahouden en toch een normale discussie met elkaar voeren. Blijkbaar ben jij zo erg met JOU belang bezig dat je niet kan accepteren dat iemand er anders over denkt ;)
Ik ben het trouwens wel grotendeels met ballegooier eens, vind een stabiel en snel 3G netwerk belangrijker dan onbeperkte data.

Als je koeienletters gebruikt schrijf dan op z'n minst het woord goed, het is jouw ipv jou....

FridgeNL 15-08-10 10:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door 16MRB06 (Bericht 531484)
Als je koeienletters gebruikt schrijf dan op z'n minst het woord goed, het is jouw ipv jou....

Doe het eens over en probeer het nu eens inhoudelijk, triest om zo te reageren op een typo ;)

ballegooier 15-08-10 10:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door iphone4user (Bericht 530959)
Voor jouw, als het voor jouw maar voldoende is he. als jij maar 100 mb gebruikt is dat hartstikke fijn voor JOU. geweldig dat JIJ maar 100 mb gebruikt. egoïstische nerd

*egoistische nerd meld zich :D

Ik bedoel alleen maar te zeggen dat
1. dergelijke maatregelen misschien wel nodig zijn, voor behoud van een goed/betere mobiele internet ervaring voor iedereen.
en
2. dat in mijn geval, ik kan leven met dergelijke maatregelen (ik ben idd geen grootgebruiker denk ik)

Dat jij dat niet kan, omdat je in tegenstelling tot egoitische nerds zoals ik, heel veel data wil verstoken voor zo min mogelijk geld, en daardoor baalt dat je misschien wel (veel?) meer zou moeten gaan betalen, kan ik begrijpen. Dat is overigens _not_ erg altruïstisch van je: voor een duppie op de eerste rang te willen (blijven) zitten.;)

16MRB06 15-08-10 10:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door FridgeNL (Bericht 531501)
Doe het eens over en probeer het nu eens inhoudelijk, triest om zo te reageren op een typo ;)

Hoezo triest? ik geef er alleen maar mee aan als je het doet doe het dan goed ;)

cheers

FridgeNL 15-08-10 11:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door 16MRB06 (Bericht 531506)
Hoezo triest?

Het gaat nu erg OT maar zal je wel van een antwoord voorzien. Je antwoord is namelijk niet van belang voor dit topic, dus onnodig, dus komt het (op mij) over als trollen.

Bubbly 15-08-10 15:04

Offtopic: Als je een punt neer wilt zetten, doe het dan goed. Mee eens.

Ontopic: Een goed en stabiel 3G netwerk? Des te beter dat netwerk, des te meer je op dat netwerk zit, des te meer data je gebruikt en des te eerder je tegen dat limiet aan komt. Ben het dus niet met jullie eens, want aan het eind heb je er meer last van.
En waarom ga ik er vanuit dat je meer gebruikt? Omdat het kan ;)

Sowieso, als je bijna niet hoeft te wachten omdat het netwerk zo goed is, heb je meer tijd om meer dingen te doen op je mobile net.

Overigens Martjee, veel apps maken ook gebruik van het internet zonder dat je ze actief hebt (of je moet dit uit hebben staan). Simpel voorbeeld zijn sociale media apps zoals Hyves of Facebook waarbij je aantal nieuwe inboxberichten weergegeven zijn als badge.

Damys4 15-08-10 15:10

Datalimiet geldt niet voor contractvrije gebruikers (zoals ik) indien ik me ABO verleng of wijzig geldt het wel... Poeh ben ik blij dat ik mijn ABO optijd heb aangepast afgelopen voorjaar.

Mark-86 19-08-10 15:53

Het is mij niet helemaal duidelijk, gaat dit nou wel gelden voor sim-only abbo's zoals de anwb/tvgids actie?

Sjord 19-08-10 18:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mark-86 (Bericht 537494)
Het is mij niet helemaal duidelijk, gaat dit nou wel gelden voor sim-only abbo's zoals de anwb/tvgids actie?

Voor alle abbo's die je na 6 september afsluit bij Vodafone geloof ik

Mr_recci 19-08-10 22:10

Ik heb gister besteld, alleen nummerporterin is pas 9-9 dus heb ik dan een datalimiet of niet?

FridgeNL 20-08-10 00:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mr_recci (Bericht 537986)
Ik heb gister besteld, alleen nummerporterin is pas 9-9 dus heb ik dan een datalimiet of niet?

Je hebt het geheel toch nu besteld onder de nu geldende voorwaarden? Lijkt me dus vrij eenvoudig ;)

Bertje 20-08-10 10:04

Ik heb even op my.vodafone.nl gekeken hoe het met mijn abbo zit. Daar staat dat mijn contract op 17 september 2008 afgelopen was. Maar nu heb ik dus wel elke maand dat abbonement (sim only) lopen. Nu vraag ik me af of ik vanaf september aan de nieuwe voorwaardens voldoe, want dan ben ik het haasje. Heb me dataverkeer eens op zitten tellen en kom ver boven de 250mb uit.
Iemand die me hiermee kan helpen?

ballegooier 21-08-10 09:27

@Bertje. Nee: het geldt alleen voor nieuwe abonnees en huidige klanten die verlengen (na 6-9) Als jij je contract uit 2006 of 07 gewoon maandelijks door laat lopen, verleng je niet: je ondertekent immers geen nieuw contract etc.

synnath 21-08-10 11:31

Maar het huidige datalimiet is toch ook zo nabij 250MB? Dan is de 1GB limiet juist wel mooi? Of zie ik dit verkeerd?

ballegooier 21-08-10 17:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door synnath (Bericht 539567)
Maar het huidige datalimiet is toch ook zo nabij 250MB? Dan is de 1GB limiet juist wel mooi? Of zie ik dit verkeerd?

De huidige situatie is dat er geen datalimiet is, maar het zgn. fup (fair use policy). 250mb wordt de limiet vanaf 6 sept (..) of als je meer betaalt kun je upgraden naar 1Gb. Je krijgt dacht ik ook al standaard 1Gb als je een relatief duur abonnement hebt / veel belminuten hebt.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 08:10.