//

Tethering onder firmware 4.2.1

Tethering onder firmware 4.2.1 discussie in Vodafone forum; Ik ga dit onderwerp toch weer even aansnijden. Ik ben in het bezit van een simlockvrije iPhone 4 die ik in Frankrijk in een Apple store heb gekocht. Mijn telecomprovider ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Bellen en internet > Providers Nederland > Vodafone
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Hallo enthousiasteling!

Zo te merken heb je het naar je zin op het iCulture forum, maar heb je nog geen account aangemaakt. Het duurt maar een minuut en het kost niets om je eigen account te registreren. Als forumlid krijg je ongehinderd toegang tot alle forums en forumberichten, plus de mogelijkheid om eigen berichten te posten, direct te communiceren met andere forumleden en nog veel meer.

Registreer nu!

Al lid? Log dan bovenaan de pagina in, zodat je deze boodschap niet langer ziet.

 

 

Discussietools Weergave
Prev Vorig bericht   Volgende bericht Next
  #1  
Oud 20-11-10, 14:37
bluevoice's schermafbeelding
bluevoice bluevoice is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 12.2
• 7.1.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2007
Locatie: Nieuwe markt
Berichten: 413
Standaard Tethering onder firmware 4.2.1

Ik ga dit onderwerp toch weer even aansnijden. Ik ben in het bezit van een simlockvrije iPhone 4 die ik in Frankrijk in een Apple store heb gekocht. Mijn telecomprovider is Vodafone en tussen firmware 3.0 en 4.1 heb ik altijd gebruik kunnen maken van tethering. Ik heb een "onbeperkt" internet abonnement met een fair use policy van 1 GB en een Internet Blox Extra voor als ik boven de 1GB uitkom, dan betaal ik 10 euro extra.

Omdat Vodafone tot nu toe geen eigen NL carrier.bundle met de software van de iphone meeleverde (Vodafone was tot nu toe geen officiële telecomprovider voor de iPhone) gebruikte de iPhone de unknown.carrier.bundle voor de communicatie met het netwerk. Hiermee is het standaard mogelijk om tethering bij "netwerk" in te stellen en naar wens te gebruiken.

Gisteren heb in naar de nieuwste GM 4.2.1 geupdate en nu blijkt dat Vodafone helaas een eigen carrier.bundle beschikbaar heeft gesteld. Deze wordt op de iPhone draadloos aangeboden (als je naar Instellingen --> Algemeen --> Info gaat dan krijg je een push notificatie - zie afbeelding) en in iTunes elke keer als je je iPhone eraan koppelt.

Je raadt het al: deze nieuwe carrier.bundle zet de tethering optie uit. Je krijgt dan een "Stel tethering in" knop te zien en als je erop drukt dan wordt je verteld dat je contact met vf_nl op moet nemen. Dit is naar mijn idee voor ons geen gunstige ontwikkeling. Voorlopig is er een "workaround" omdat de geupdate carrier bundles in de map van de mobiele gebruiker worden geplaatst (/var/mobile/Library/Carrier Bundles/) en dus ook verwijderd kunnen worden. Nadeel is dat je wel moet jailbreaken om de bestanden te kunnen verwijderen.

Zodra je deze nieuwe vf_nl carrier.bundle verwijdert valt de iPhone opnieuw terug op de unknown.carrier.bundle en kun je vrolijk door gaan tetheren.

Ik heb trouwens geprobeerd om de carrier.bundle aan te passen zodat tethering opnieuw zichtbaar is maar als je ook maar 1 bestand wijzigt dan wordt de gehelde carrier.bundle bij de eerstvolgende reboot verwijderd en krijg je opnieuw de vraag of je de aanbiedersinstellingen wilt updaten.

Dit wordt pas echt vervelend als dit bestand in een toekomstige softwareupdate wordt geïntegreerd (en opgenomen worden in de map /System/Library/Carrier Bundles/) want dan is het nog niet zeker dat deze bestanden zomaar verwijderd kunnen worden.

Wat wij op de langere termijn nodig hebben is een custom ipcc bestand met een hoger versienummer dan 9.1 dat herkend wordt door de iPhone. Ik hoop dat er iemand is die hier misschien meer vanaf weet en die kan helpen om een permanente oplossing te ontwikkelen (een aangepast "custom" ipcc bestand).

N.B. mijn post gaat voornamelijk over Vodafone, maar ik vrees dat sinds andere providers de iPhone ook mogen verkopen zij ook op korte termijn met een aangepaste carrier.bundle gaan komen waarmee tethering wordt tegengehouden. Uiteraard willen de providers dat wij een extra abonnement voor tethering afsluiten.
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg IMG_0151.jpg‎ (36,9 KB, 288x gelezen)
__________________
Hacking the iPhone since 07-09-'07

Laatst gewijzigd door bluevoice; 20-11-10 om 14:43.
 



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
iPhone: Xpwn maak Custom firmware onder Windows. Firmware versie 2.0 tot en met 2.2 ArB Jailbreak 1 14-01-09 21:15
iPhone 1e gen.: Xpwn maak Custom firmware onder Windows. Firmware versie 2.0 tot en met 2.2 ArB Unlock 0 08-12-08 21:29

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 00:10.