//

Vodafone prepaid micro-sim 1GB

Vodafone prepaid micro-sim 1GB discussie in Vodafone forum; ( verdwijnt na registratie ) thnx Ik heb deze simcard dus ook, en inderdaad na het aanpassen van de APN werkte hij WEL. Rare service van Vodafone!...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Bellen en internet > Providers Nederland > Vodafone
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #21  
Oud 28-07-11, 18:21
Praia Praia is offline
• iOS 5.0
• 5.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Feb 2008
Berichten: 28
Standaard

thnx Ik heb deze simcard dus ook, en inderdaad na het aanpassen van de APN werkte hij WEL.

Rare service van Vodafone!
Gesponsorde links
Advertentie
Advertentie

  #22  
Oud 19-10-11, 15:55
Yash100 Yash100 is offline
• iOS 6.1
• 7.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 114
Standaard

Kan iemand nog vertellen of deze Prepaid Smartphone Simkaart van VF nog voor de iPad geldt? En nog iemand die kan bevestigen of berichtje 20 (van Hawker) ook nog steeds geldt? Het simkaart kost tegenwoordig van €15,-. De informatie op de site wordt ik niet wijzer en de klantenservice krijg ik niet te pakken.
  #23  
Oud 22-10-11, 15:21
Yash100 Yash100 is offline
• iOS 6.1
• 7.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 114
Standaard

Ik heb een het simkaartje binnen gehad,maar heb geen internet.Bij Vodafone zeggen dat ik ipv live.vodafone.nl live.vodafone.com moet gebruiken. Maar bij het laatste heb ik ook geen internet. Ook even in mijn oude iPhone 3G geprobeerd, maar hetzelfde verhaal. (Ook met office.vodafone.nl werkt hij niet). Iemand een idee? bij Vodafone zeggen dat alles goed staat.
  #24  
Oud 06-12-11, 16:23
forcemaple forcemaple is offline
• iOS 4.3.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2011
Berichten: 1
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hawker Bekijk bericht
Ik gebruik deze kaart al heel lang naar volle tevredenheid in m'n ipad, maar gek genoeg mag je als gebruiker bijna alles zelf uitvogelen. Het is echt mij totaal onduidelijk waarom alles zo vaag is rond dit kaartje. Ben ook al naar een Vodafone shop geweest. Daar belden ze de dealer helplijn en ook die hadden geen benul...

De kaart komt met 1GB data tegoed. Daar hoef je helemaal niets extra's voor te kopen of op te waarderen. Je moet echter wel de APN instellingen wijzigen. Als je deze microsim in je ipad steekt komt hij zelf met de APN: office.vodafone.nl

Maar voor die (snellere) APN geldt de 1GB bundel dus helemaal niet ! Met als gevolg dat je beltegoed wat standaard op de kaart zit zal verdampen als sneeuw voor de zon !
(waarschijnlijk is dit bij poster Plannet uit dit topic gebeurd)

De APN moet je dus zelf veranderen in live.vodafone.com
(user/passw vodafone/vodafone)

Dan ben je meteen online en begin je aan je 1GB.

Maar dan wil je op een gegeef moment natuurlijk weten wat je nog over hebt.
Dit is normaal gesproken prima bij te houden met de datatellers in het instellingen menu. Als je echter zoals ik door werk bijvoorbeeld werk meerdere microsims gebruikt gaat dit niet. En voor zover ik weet kan je nergens zien wat je nog over hebt van de 1GB. Ook op myvodafone niet als je je microsim daar registreert.
Misschien via de prepaid klantenservice, maar die is bepaald niet snel zoals we allen weten en je mag er nog voor dokken ook.....

Nog een belangrijke valkuil. Als je simkaarten wisselt zet de Ipad automatisch weer die vervelende dure office.vodafone.nl terug. Als je daar niet bedacht op bent ben je je eventuele beltegoed dus binnen een mum van tijd kwijt.

Ook een "carrier update" via Itunes zorgt ervoor dat de live.vodafone.com APN verdwijnt met dezelfde kostbare gevolgen.


Als je bovenstaande info in acht neemt is de 1GB microsim een uitstekende oplossing en doe je er bij "normaal" gebruik maanden mee. Veel handiger dan het geklooi met Blox die maar beperkt "houdbaar" zijn.
Dus als ik het goed begrepen heb zit er geen tijdslimiet aan het gebruik van die 1Gb? Ik gebruik dit kaartje in een dual sim adapter,en gebruik het alleen voor internet,dus ik bel er niet mee. Wat als die 1Gb op is? hoe kan ik die dan weer "opladen" ?

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 6 december 2011 om 16:45 ----------

Ook ik heb een simkaartje van mijn werk in mn iphone zitten,waar alleen mee gebeld en ge-sms't kan worden. Daarom heb ik een dual sim-adapter gekocht (magic SIM 28th gen) en deze prepaid micro sim,samen met de simkaart van mn werk in die dual sim adapter,in mn iphone zitten. Dit werkt perfect. Ik gebruik het appje DataMan Pro 4.5, om mijn 3G verbruik bij te houden,aangezien deze prepaid microsim van vodafone het enige kaartje is met 3G internet, hou ik dus perfect mijn verbruik bij. In 1 oogopslag zie ik het 3g verbruik, en het Wi-Fi verbruik
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Micro-sim Vodafone rollotomassi Vodafone 266 17-03-11 21:59
Vodafone sim abonnement naar Vodafone prepaid toestel mvo72 Koopinformatie Nederland 1 13-02-11 10:51
Iphone 4 vodafone datalimit 1gb sbangma Vodafone 3 05-11-10 07:48
Micro sim prepaid voor iPhone 4 in Barcelona Quent Odido (T-Mobile) 0 16-08-10 19:42
Micro Sim ligt al in winkels Vodafone.... BT73 iPhone accessoires en onderdelen 0 12-07-10 16:14

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 04:30.