//

Wegvallen bereik bij inschakeling 3G

Wegvallen bereik bij inschakeling 3G discussie in Vodafone forum; ( verdwijnt na registratie ) Beste mensen, Sinds vandaag ondervind ik een probleem met mijn simlockvrije iPhone 4 in combinatie met mijn vodafone abonnement. Ik had mijn iphone draaien op ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Bellen en internet > Providers Nederland > Vodafone
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 26-06-11, 20:15
AukeWz AukeWz is offline
• iOS 4.3.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2010
Berichten: 4
Exclamation Wegvallen bereik bij inschakeling 3G

Beste mensen,

Sinds vandaag ondervind ik een probleem met mijn simlockvrije iPhone 4 in combinatie met mijn vodafone abonnement.
Ik had mijn iphone draaien op 4.3.1, Jailbreak en een Vodafone microsimkaartje (uit de 4xxxxxx reeks), toen opeens mijn netwerk enkelen keren wegviel. Kort daarvoor was m'n springboard voor het eerst sinds het gebruik van de i4 gecrasht (mobilenotifier), dus ik dacht dat het daaraan lag.

Ik heb vervolgens m'n iphone geupdate naar 4.3.3 en draai nu zonder jailbreak, maar het probleem blijft bestaan. Zolang als ik 3G uit heb staan doet m'n iphone het prima, maar zodra ik 3g aanzet en hij contact maakt 'verdwijnt' in ene al het netwerksignaal. Ik heb al geprobeerd het probleem op te lossen door m'n telefoon aan en uit te zetten, netwerkinstellingen te herstellen en door m'n toestel 30 min. uit te laten, maar tot nu toe heb ik geen oplossing gevonden.

Iemand enig idee waar dit aan kan liggen, en belangrijker, hoe dit opgelost kan worden?
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 01-07-11, 21:41
blackoutzz blackoutzz is offline
• iOS 8.1
• 8.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2009
Locatie: NB
Berichten: 221
Standaard

Ik heb dit ook gehad,

Fix die voor mij gewerkt heeft...

Restore met firmware van Apple (dus complete format van het toestel)

Opnieuw installeren via iTunes MET legale firmware van Apple.
Vervolgens een app downloaden uit de store.
Daarna kun je met de laatste JB aan de slag! En als het goed is werkt alles weer daarna zonder problemen.
  #3  
Oud 11-07-11, 09:19
AukeWz AukeWz is offline
• iOS 4.3.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2010
Berichten: 4
Standaard

Even een korte update:

Ik heb m'n toestel zoals eerder vermeld eerst hersteld, in de hoop dat dat het probleem zou fixen. Dat bleek echter niet het geval, waarna ik contact heb opgenomen met de Vodafone Webcare via @VodafoneNL.

Zij hebben vervolgens mijn aansluiting gerest, waarna ik weer 3G verbinding kreeg. Dit was echter maar van korte duur, ongeveer 2 dagen later verdween m'n (werkende) 3G verbinding weer. Ik was toen van plan om met m'n toestel naar de plaatselijke Vodafone winkel te gaan, om m'n simkaart te laten vervangen.

Gisteravond heb ik na enige twijfel mijn toestel toch maar weer gejailbreakt. En wat nu? Mijn 3G verbinding doet het weer als vanouds . Eerlijk gezegd heb ik geen idee hoe dit kan, maar ik dacht 'Laat ik het toch nog even posten'
  #4  
Oud 11-07-11, 09:31
JornZ JornZ is offline
• iOS 6.1.3
• 6.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2010
Berichten: 364
Standaard

Weet je zeker dat het niet door het volgende komt:

De iPhone maakt onderscheid tussen de signaalsterkte van de verbinding met 3G en de verbinding zonder 3G. Op het moment dat jij 3G aanzet laat de iPhone de signaalsterkte zien van de 3G verbinding (welke dus over het algemeen slechter zal zijn dan die zonder 3G, omdat het bereik van 3G nu eenmaal minder is) en als je 3G uit zet wordt de signaalsterkte weergegeven van de verbinding zonder 3G. Dus door het aan en uit zetten kun je het idee hebben dat je verbinding respectievelijk slechter of beter wordt, terwijl je dan appels met peren aan het vergelijken bent.
  #5  
Oud 11-07-11, 11:47
jiepie jiepie is offline
• iOS 8.1
• 8.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2010
Berichten: 75
Stuur een bericht via Instant Messenger naar jiepie
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JornZ Bekijk bericht
Weet je zeker dat het niet door het volgende komt:

De iPhone maakt onderscheid tussen de signaalsterkte van de verbinding met 3G en de verbinding zonder 3G. Op het moment dat jij 3G aanzet laat de iPhone de signaalsterkte zien van de 3G verbinding (welke dus over het algemeen slechter zal zijn dan die zonder 3G, omdat het bereik van 3G nu eenmaal minder is) en als je 3G uit zet wordt de signaalsterkte weergegeven van de verbinding zonder 3G. Dus door het aan en uit zetten kun je het idee hebben dat je verbinding respectievelijk slechter of beter wordt, terwijl je dan appels met peren aan het vergelijken bent.
Volgens mijn menig heeft dit er niets mee te maken .
Ik heb dit probleem ook , na een herstart heb ik wel verbinding met 3G.
Provider is Mobistar
  #6  
Oud 12-07-11, 21:00
AukeWz AukeWz is offline
• iOS 4.3.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2010
Berichten: 4
Standaard

Nee, het is niet zo dat het signaal 'zwakker' wordt (weergegeven), maar dat het signaal helemaal wegvalt. Je krijgt dus zoeken/geen service te zien.
  #7  
Oud 20-07-11, 00:23
blackoutzz blackoutzz is offline
• iOS 8.1
• 8.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2009
Locatie: NB
Berichten: 221
Standaard

Ik weet bijna zeker dat het aan je jailbreak heeft gelegen.

Ik ben van 4.2 naar 4.3 gegaan, met een officiele unbroken iPhone en 1 met JB. Diegene met JB vertoonde signaal drop bij 3G. Mijn unbroken iPhone heeft tot heden alleen een nieuwe simkaart gehad en werkt sindsdien eigenlijk prima. Maar desalniettemin geen reden voor mij om me te weerhouden van de jailbreak. Houdt er rekening mee dat apps zoals 3G unreg. ect ect je Service provider settings beïnvloeden.
  #8  
Oud 20-07-11, 16:58
AukeWz AukeWz is offline
• iOS 4.3.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2010
Berichten: 4
Standaard

Ik heb m'n iPhone inmiddels voor de tweede maal hersteld, omdat ik kaartjes wilde bestellen via de Pathé app en dit alleen kon zonder jailbreak. Gelukkig kan ik jullie melden dat 3G het nu nog steeds doet, ook al heb ik nu geen jailbreak meer .

Voor mij is de oplossing dus geweest om hem te herstellen, opnieuw te jailbreaken en toen weer te herstellen, waarna alles het weer deed zoals vanouds.
Reageren

Labels
bereik, vodafone, wegvallen



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Beter bereik bij iOS 4.2.1 Clyn iPhone algemeen 4 25-11-10 17:37
Slecht Bereik Bij iPhone 4 tijdens het vasthouden! nospang iPhone algemeen 12 24-06-10 15:32
No SIM installed melding bij geen bereik? Richard iPhone algemeen 2 08-06-10 23:05
iPhone 3G: Geen bereik bij activeren 3G verbinding Baskvs Unlock 0 28-08-09 13:47
Gesprek afgebroken bij inschakeling luidspreker swimzie iPhone algemeen 2 14-06-09 10:32

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 20:45.