//

Help gevraagd: @VodafoneNL zegt slecht bereik door sim. eh?

Help gevraagd: @VodafoneNL zegt slecht bereik door sim. eh? discussie in Vodafone forum; ( verdwijnt na registratie ) Hoi, Ik klaagde op Twitter dat ik in de loop van maanden van goed bereik naar slecht bereik (1 streepje) ben gegaan thuis, met vodafone. ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Bellen en internet > Providers Nederland > Vodafone
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 01-07-11, 20:01
Mireille005 Mireille005 is offline
• iOS 8.4
• 8.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2010
Locatie: Nijmegen
Berichten: 195
Standaard Help gevraagd: @VodafoneNL zegt slecht bereik door sim. eh?

Hoi,

Ik klaagde op Twitter dat ik in de loop van maanden van goed bereik naar slecht bereik (1 streepje) ben gegaan thuis, met vodafone.
Ik zag het twitter account van Vodafone (vf-webcare is nu, als het goed is, @vodafoneNL) en reageerde daarop. Dat hij toen vroeg waar en mn nr per dm vond ik nog niet gek. Reactie:
Citaat:
vodafoneNL "Hi Mireille, er is geen storing bekend in Nijmegen en de meest recente meting geeft optimale dekking weer. Wat voor toestel gebruik je? ^JB"
Oké, ik wist niet dat ze dat zo in konden zien maar goed, dus ik dm terug:
Citaat:
Mireille005 "Wat denk je? iPhone4 natuurlijk. Gekke is dat ik tot januari ergens wél goed bereik had in Nijmegen. Daarna steeds slechter en nu 1 balkje"
En dan nu de reden waarom ik dit op dit forum nacheck. Ik kreeg de volgende dm terug:
Citaat:
vodafoneNL: Ik heb een vermoeden dat het de simkaart is. Ik heb daarom een nieuwe sim voor je besteld. Kun je me laten weten of het geholpen heeft? ^JB
Wat moet ik daar nu mee? Is dit echt? En kan slecht bereik aan de sim liggen?
Kan ik dit vertrouwen of is dit een nep-Vodafone?

Groetjes,
Mireille 005
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 01-07-11, 20:43
XIII's schermafbeelding
XIII XIII is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 16.1
• iPadOS 16.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 10.082
Standaard

Hoewel ik niet snap hoe de SIM-kaart van invloed is heb vaker gehoord dat providers de SIM-kaart de schuld geven.

Ik zou nu best wel willen weten hoe dat (technisch) zit...
__________________
We are one, but we are not the same... Talk to each other!
  #3  
Oud 01-07-11, 22:12
joost1234 joost1234 is offline
• iOS 9.0.2
• 9.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2010
Berichten: 255
Standaard

Ik heb dat wel eens met Telfort gehad. Gebruikte al jaren dezelfde sim en de ontvangst was niet best meer. Met een nieuwe sim was het probleem verholpen.
  #4  
Oud 01-07-11, 22:35
blackoutzz blackoutzz is offline
• iOS 8.1
• 8.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2009
Locatie: NB
Berichten: 221
Standaard

Op je simkaart staat eigenlijk helemaal geen data, maar een code die weer gekoppeld staat aan de database die jouw als gebruiker weer toestaat(of juist niet) bepaalde diensten wel/niet te gebruiken. Dit staat vervolgens weer rechtsstreeks in verbinding met de klant systeem van je provider. Omdat je provider deze systemen moet updaten, uitlezen, verbindingen moet leggen ect ect - kan het voorkomen dat je ineens slechter bereik ervaart, ongeacht leeftijd van je simkaart. Dan heb je dus weer een nieuwe simkaart nodig. Zoals met alle andere mobiele telefoons is het ook heel raadzaam je iPhone eens compleet aan en uit te zetten. Zodoende maak je opnieuw verbinding met de server, zodat je bereik 'optimaal' zou moeten zijn. Overigens moet je er wel rekening mee houden dat als je 3G bereik slecht je nog altijd wel VOLLE ontvangst hebt van de GSM mast (waar je de gesprekken/smsjes) op binnenkrijgt. Huidige generatie telefoons kan je niet meer zien of je 1,2,3 verbindingen hebt.

Dit is de 'kort door de bocht versie' voor mensen die meer willen weten, raad ik aan eens te googlen.

@TS: dat is inderdaad een medewerker van het webcare team die je gesproken hebt.
  #5  
Oud 02-07-11, 20:42
Mireille005 Mireille005 is offline
• iOS 8.4
• 8.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2010
Locatie: Nijmegen
Berichten: 195
Standaard

Dank jullie wel voor de uitleg én de geruststelling tav VF medewerker. Maar moet ik iets doen aan jailbreak en/of Cydia paid apps voor ik de sim verwissel?
  #6  
Oud 02-07-11, 21:35
blackoutzz blackoutzz is offline
• iOS 8.1
• 8.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2009
Locatie: NB
Berichten: 221
Standaard

Nee, je iPhone heeft alle gegevens op de telefoon staan.

Activeren van die simkaart kan je doen op 0800 1258 duurt ongeveer kwartiertje voordat je weer bereik hebt
  #7  
Oud 02-07-11, 22:30
Mireille005 Mireille005 is offline
• iOS 8.4
• 8.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2010
Locatie: Nijmegen
Berichten: 195
Standaard

Tnx!
Ik hoop zo dat het helpt.
Moet ik nog uitkijken met welk nummer de sim begint? Of was dat iets anders/ouds?
  #8  
Oud 02-07-11, 22:58
Schpitfrik Schpitfrik is offline
• iOS 7.1.1
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2010
Berichten: 14
Standaard dekking

Ik heb sinds twee weken hetzelfde probleem, normaal gesproken thuis volledige 3g dekking en nu nog maar 1 streepje en regelmatig de melding "geen netwerk meer" en val ik terug naar GPRS. Ik heb nog geen contact gehad hierover met vodafone. Wat zou het probleem zijn?
  #9  
Oud 02-07-11, 23:00
blackoutzz blackoutzz is offline
• iOS 8.1
• 8.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2009
Locatie: NB
Berichten: 221
Standaard

Die oude simkaarten sturen we niet meer uit. Wat trouwens ook goed zou kunnen is dat door je jailbreak je bereik minder is geworden. Dan zou je moeten herstellen via iTunes en Apple's eigen firmware. Vervolgens opnieuw jailbreaken. Ik heb dat ook namelijk gehad.

Succes ermee en laat ff weten of het opgelost is
  #10  
Oud 02-07-11, 23:24
ballegooier's schermafbeelding
ballegooier ballegooier is offline
• iOS 15.1
• iPadOS 14.8
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.775
Standaard

Beste manier om erachter te komen of het aan jou ligt o Vodafone, is een kruistest uitvoeren. Jouw simkaart in een anders iPhone (liefst de 4) en dan andermans vodafone simkaart in jouw iPhone.
Blijven beide iphones slecht ontvangst vertonen, ligt het waarsch. aan Vodafone
  #11  
Oud 04-07-11, 15:29
Mireille005 Mireille005 is offline
• iOS 8.4
• 8.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2010
Locatie: Nijmegen
Berichten: 195
Standaard

Heb geen 2e iPhone in de buurt. Wel heb ik bericht gekregen dat de sim is opgestuurd. Die mag niet beginnen met een 7 of zoiets toch?
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Wi-Fi, slecht bereik? RebelStar Wi-Fi 6 05-02-11 13:39
Slecht bereik HHeinrich22 iPhone algemeen 2 26-09-10 12:05
Slecht bereik Kjiee Odido (T-Mobile) 13 08-09-10 18:10
Iphone4 slecht bereik okkie100 iPhone algemeen 3 02-09-10 23:14
Slecht bereik na update 4.0.1 JimNuman iPhone algemeen 30 31-08-10 14:23

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 16:43.