//

Vodafone dataverbruik

Vodafone dataverbruik discussie in Vodafone forum; ( verdwijnt na registratie ) Ik moet per 16 september een nieuw abonnement kiezen. Momenteel maak ik nog gebruik van de FUP en heb dus geen limiet voor het dataverbruik. ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Bellen en internet > Providers Nederland > Vodafone
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 21-08-11, 22:34
harriepopov harriepopov is offline
• iOS 10.1.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 378
Standaard Vodafone dataverbruik

Ik moet per 16 september een nieuw abonnement kiezen. Momenteel maak ik nog gebruik van de FUP en heb dus geen limiet voor het dataverbruik.

In de Vodafone winkel liet een medewerker zien dat mijn verbruik gemiddeld 300MB per maand is. Soms erboven en soms eronder. Ik zit daarom te denken aan sim only 330 met 400MB dataverbruik.

Echter als ik op vodafone.nl kijk en mijn dataverbruik wil inzien is het allemaal erg onduidelijk. Ik heb voornamelijk downloads van om en nabij 1.500,00KB, maar ook vaak 20.000,00KB en zelfs 123.000,00KB! Onder aan de streep staat vervolgens niet het totale verbruik, maar kan wel begrijpen dat het gemiddelde geen 300MB is geweest..

Heeft iemand hier goede ervaring mee?

Laatst gewijzigd door harriepopov; 21-08-11 om 22:35. Reden: typo
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 22-08-11, 00:33
MDsvs46 MDsvs46 is offline
• iOS 5.1.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2011
Berichten: 25
Standaard

Heb zelf onbeperkt internet op mijn iphone en kan je zeggen dat 400 mb niet veel is 409.600,00 kb omgerekend
En daar moet je een hele maand mee doen!!
Als jij zulke bestanden download ben je er zo overheen
  #3  
Oud 22-08-11, 11:42
jobbais jobbais is offline
• iOS 10.3.3
• 5.1.1
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 64
Standaard

als je fup heb, zou ik blijven zitten, maar dat is een overweging die je zelf moet maken, je bent in ieder geval verzekerd dat je nooit een narekening krijgt van data, die overigens erg hoog kan zijn.
ik zelf heb t-mobile i150 voor 30 euro per maand, met onbeperkt internet en blijf dus lekker zitten.
  #4  
Oud 22-08-11, 11:46
Vanstra's schermafbeelding
Vanstra Vanstra is offline
• iOS 9.2.1
• 9.2.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: May 2008
Locatie: Hoorn (NH)
Berichten: 108
Standaard

Waarom MOET je een nieuw abonnement kiezen ?
Je kan ook gewoon jouw huidig abonnement door laten lopen als je niets doet.
  #5  
Oud 22-08-11, 11:55
ballegooier's schermafbeelding
ballegooier ballegooier is offline
• iOS 15.1
• iPadOS 14.8
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.775
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vanstra Bekijk bericht
Waarom MOET je een nieuw abonnement kiezen ?
Soms krijg je maar een bepaalde periode actiekorting. Mijn sim-only heeft 24 maanden een 50% korting. Ik zou dus gek zijn als ik na 24 maanden niet verleng, maar het dubbele ga betalen. Tenzij dat dubbele bedrag nog steeds voordeliger is dan een nieuw abonnement, natuurlijk.
  #6  
Oud 22-08-11, 17:25
harriepopov harriepopov is offline
• iOS 10.1.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 378
Standaard

Ik betaal nu €55,- p/m, dus wil wel even een goedkoper abbonement. Daarnaast vertelde Vodafone mij dat zij slechts een maand langer dit abbonement aanhouden en daarna moet je verlengen of wordt de dienst afgebroken.

Ik heb onderhand te horen gekregen dat ik in augustus 792MB heb verbruikt en in juli 686MB. Klopte dus niets van wat die andere medewerker mij vertelde.

Ik zit nu te denken aan een Sim BSW 330min/sms(+400MB). Dan zou ik er een blox bij nemen die €2,50 voor elke extra 100MB rekent. Dit zou €31,50 p/m kosten.
  #7  
Oud 22-08-11, 17:30
mail.eve mail.eve is offline
• iOS 6.0
• 6.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2009
Berichten: 312
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door harriepopov Bekijk bericht
Ik betaal nu €55,- p/m, dus wil wel even een goedkoper abbonement. Daarnaast vertelde Vodafone mij dat zij slechts een maand langer dit abbonement aanhouden en daarna moet je verlengen of wordt de dienst afgebroken.

Ik heb onderhand te horen gekregen dat ik in augustus 792MB heb verbruikt en in juli 686MB. Klopte dus niets van wat die andere medewerker mij vertelde.

Ik zit nu te denken aan een Sim BSW 330min/sms(+400MB). Dan zou ik er een blox bij nemen die €2,50 voor elke extra 100MB rekent. Dit zou €31,50 p/m kosten.
Of hier alles invullen van vodafone, en IMTECH en personeelsnummer IMTECH invullen dat scheel weer de helft voor de komende 2 jaar. Heb zelf vorige week alles ingevuld en al goedkeuring gekregen, 19 september wordt het nummer van mijn zoon overgenomen en heeft hij vodafoon. (hier kun je ook verlengen kiezen)
  #8  
Oud 22-08-11, 17:51
harriepopov harriepopov is offline
• iOS 10.1.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 378
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mail.eve Bekijk bericht
Of hier alles invullen van vodafone, en IMTECH en personeelsnummer IMTECH invullen dat scheel weer de helft voor de komende 2 jaar. Heb zelf vorige week alles ingevuld en al goedkeuring gekregen, 19 september wordt het nummer van mijn zoon overgenomen en heeft hij vodafoon. (hier kun je ook verlengen kiezen)
Sorry, dit gaat mij even te vlug allemaal. Kun je dit allemaal misschien beter toelichten?
  #9  
Oud 22-08-11, 18:26
mail.eve mail.eve is offline
• iOS 6.0
• 6.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2009
Berichten: 312
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door harriepopov Bekijk bericht
Sorry, dit gaat mij even te vlug allemaal. Kun je dit allemaal misschien beter toelichten?
Okay:

Deze link https://directsales.vodafone.nl/frie.../orderform/720

Dan jouw keuze maken welk abonnement. Daarna op VOLGENDE klikken.
Je krijgt nu een keuze menu, dit spreekt voorzichzelf. Alles invullen nadat je je keuze hebt gemaakt. Op een gegeven moment wordt het volgende gevraagd:

actiecode (*)?
personeelsnummer (*)

Hier vul je met hoofdletters de code IMTECH in, bij beide.

Als alles wordt goedgekeurd heb je voor de komende 2 jaar weer een leuk vodafoon abonnement.

(bij mij is alles goedgekeurd en gaat alles over op 19 september).

Suc6 en scheelt een paar euri's
  #10  
Oud 22-08-11, 19:35
harriepopov harriepopov is offline
• iOS 10.1.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 378
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mail.eve Bekijk bericht
Okay:

Deze link https://directsales.vodafone.nl/frie.../orderform/720

Dan jouw keuze maken welk abonnement. Daarna op VOLGENDE klikken.
Je krijgt nu een keuze menu, dit spreekt voorzichzelf. Alles invullen nadat je je keuze hebt gemaakt. Op een gegeven moment wordt het volgende gevraagd:

actiecode (*)?
personeelsnummer (*)

Hier vul je met hoofdletters de code IMTECH in, bij beide.

Als alles wordt goedgekeurd heb je voor de komende 2 jaar weer een leuk vodafoon abonnement.

(bij mij is alles goedgekeurd en gaat alles over op 19 september).

Suc6 en scheelt een paar euri's
Ziet er allemaal goed uit, maar mag ik vragen hoe jij hier aan bent gekomen? Oftewel, is dit wel helemaal de bedoeling of krijg ik straks een claim aan mijn broek van Vodafone?
  #11  
Oud 22-08-11, 20:49
mail.eve mail.eve is offline
• iOS 6.0
• 6.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2009
Berichten: 312
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door harriepopov Bekijk bericht
Ziet er allemaal goed uit, maar mag ik vragen hoe jij hier aan bent gekomen? Oftewel, is dit wel helemaal de bedoeling of krijg ik straks een claim aan mijn broek van Vodafone?
Via dit forum, geld ook met een ANWB, echter daar is de sim-only verdwenen, vandaar dat ik nu de IMTECH code gebruikt. En als je goed op de pagina kijkt is het voor iedereen, familie, vrienden etc.... en nee geen claim. Als ze goedkeuring verlenen is het goed.
  #12  
Oud 22-08-11, 20:51
harriepopov harriepopov is offline
• iOS 10.1.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 378
Standaard

Dan kies ik hier ook maar een abonnement. Scheelt inderdaad belachelijk veel geld.
  #13  
Oud 22-08-11, 20:58
mail.eve mail.eve is offline
• iOS 6.0
• 6.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2009
Berichten: 312
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door harriepopov Bekijk bericht
Dan kies ik hier ook maar een abonnement. Scheelt inderdaad belachelijk veel geld.

ik snap je link niet helemaal?
  #14  
Oud 22-08-11, 21:01
harriepopov harriepopov is offline
• iOS 10.1.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 378
Standaard

Overigens ga ik ze morgen nog wel proberen te bellen inzake:
- Internet op reis. 35MB voor €2,-
- Internet BloX. €2,50 voor 100MB

Er staat niet vermeld of deze ook in aanmerking komen bij het afsluiten van een dergelijk abonnement..

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 22 augustus 2011 om 20:07 ----------

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mail.eve Bekijk bericht
ik snap je link niet helemaal?
Dat is een automatische link van iPhoneclub.nl..werkt vrij irritant
  #15  
Oud 23-08-11, 14:31
harriepopov harriepopov is offline
• iOS 10.1.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 378
Standaard

Nou ik had ze zonet gebeld en het nummer dat rechts bovenin staat kan inderdaad niet veel hulp verlenen. Werd daarna met een medewerker van Vodafone doorverbonden en die zei hun actievoorwaarden niet klopte en dat ze wellicht waren vergeten te updaten. Je kunt er gewoon mee in aanmerking komen voor alle BloX die Vodafone normaal ook aanbiedt. Daarentegen verlenen zij geen hulp aan jou als klant. Dan moet je daarna wel bij IMTECH zelf wezen..

Dus ik pas hier.

Morgen heb ik bezoek van INTO Telecom voor een Vodafone abonnement en misschien kan ik daar wel iets voordeligs mee kortsluiten.
  #16  
Oud 04-09-11, 18:06
harriepopov harriepopov is offline
• iOS 10.1.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 378
Standaard

Ik ga overstappen van particulier naar zakelijk, en om precies te zijn de Ondernemersbundel + Web 50.

Hiermee heb ik 370minuten + 1GB en 339euro vrij te besteden per aansluiting en de eerste negen maande 50% korting. Dus dan kan kost de nieuwe iphone 5 me ook nog eens 339 euro goedkoper

Daarnaast worden alle minuten en GB's van mijn collega's bij elkaar opgeteld waar iedereen dan gebruik van maakt. Internetten buiten de bundel kost 0,25e per 10MB en in het buitenland kun je gewoon ' gratis' internetten en gaan de MB's gewoon uit je normale 1GB bundel. Daar buiten is het helaas wel 0,70e per MB, maar daar moet je dan maar een beetje goed op letten.

En, kantoor betaalt alles!
  #17  
Oud 07-10-11, 16:43
mees mees is offline
• iOS 13.1.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Dec 2008
Berichten: 89
Standaard

Ik ben me aan het orienteren voor mijn vader die nu een basisabb 100 heeft bij Vodafone en onbeperkt internet. Het contract liep afgelopen maart af. Ik vraag me af wat wijsheid is.
- Dit contract 'verlengen' en dan is er aangeboden:
ondernemersbundel web 90 met 1 gb internet voor 24 maanden waarvan de eerste 8 maanden voor 20 euro ipv 90 euro en een iphone 4 16gb gratis of
- een losse iphone 4s straks kopen en dit lopende abb gewoon door laten lopen

of nog iets anders? Ik zie door de bomen het bos niet meer.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Dataverbruik arttext iPhone Apps 0 30-07-11 13:12
Dataverbruik EdwardP iPhone algemeen 4 02-01-11 16:02
Roaming dataverbruik haroldv iPad algemeen 7 20-09-10 18:12

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 21:54.