iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   KPN (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f109/providers-nederland/f111/kpn/)
-   -   3G instellingen kpn HI (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f109/providers-nederland/f111/kpn/24823-3g-instellingen-kpn-hi.html)

Shorty007 06-11-08 19:31

3G instellingen kpn HI
 
Hooiii,
weet iemand de instellingen voor 3G voor kpn hi abbo?
ik moet ze handmatig invoeren omdat het automatisch via sms niet werkt.
Hi wil me niet helpen :P
En op WAP GPRS MMS instellingen voor je mobiele telefoon geeft alleen aan dat je bij apn: internet in moet vullen.....

als ik dan naar internet ga en bijvoorbeeld Google intik, krijg ik de volgende melding:
pagina openen niet mogelijk
safari kan de pagina niet openen,
omdat er geen internetverbinding actief is.

3G heb ik wel omgeswitch bij instellingen, algemeen, netwerk.
bovenin krijg ik geen icoontje van 3g te zien.
EDGE krijg ik ook nie werkend, mja dat zou tzelfde probleem zijn neem ik aan.

weet iemand wat ik moet doen??? :confused::(

Destiny 06-11-08 19:55

KPN
- APN: internet
- Username: KPN
- Password: gprs

Deze misschien? Ik weet niet of de internet instellingen van HI hetzelfde zijn als van KPN.

Shorty007 06-11-08 20:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Destiny (Bericht 214230)
KPN
- APN: internet
- Username: KPN
- Password: gprs

Deze misschien? Ik weet niet of de internet instellingen van HI hetzelfde zijn als van KPN.


nee werkt ook niet :s

Shorty007 07-11-08 17:25

is er nou echt helemaal niemand die hier een oplossing voor heeft??
lijkt me toch sterk dat ik de enige met een hi abbo en een iphone 3g ben.:confused::confused::confused:

@arjan 07-11-08 17:58

nieuwe sim kaartje bij kpn shop halen, 3g werkt niet met oude sim kaartje.
de bovenstaande instelling is correct. hierna werkt je 3g perfect

Shorty007 07-11-08 18:14

nee ik heb nieuwe simkaart...
drie weken terug juist gekregen voor de umts 3G enso.

zou t kunnen komen omdat ik een hardware unlock heb?
dus 2de simkaartje erbij....

Shorty007 08-11-08 17:26

hmmmm heb net opnieuw met HI klantenservice gebeld, hun zeiden dat alles goed stond en bla bla....
ik hang op, probeer nog eens op internet te gaan en me 3G aan te zetten en nu werkt het ineens gewoon.
denk dat ze dus nu net pas geactiveerd hebben, nja ben iig blij dat het nu werkt.

mijn instellingen:
schakel 3G in
schakel dataroaming in
nu komt er een 3G icoontje bovenin te staan, int blauw (of er verschijnt een blauw rondje, dan verbind die met gprs)
en t werkt.

ik heb bij apn, username en ww niks ingevuld.

nicowinterman 09-11-08 23:10

ja waarschijnlijk ligt het aan je unlocksim

koekiee 10-11-08 12:45

Ik heb er ook niks ingevuld staan. Werkt als een trein.

Shorty007 10-11-08 13:41

ik heb alleen wel vaak gprs ipv 3G hoor (rondje dus)
das wel beetje gaar, mja beter dan niets :D

eapoe 22-03-09 02:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Shorty007 (Bericht 214475)
is er nou echt helemaal niemand die hier een oplossing voor heeft??
lijkt me toch sterk dat ik de enige met een hi abbo en een iphone 3g ben.:confused::confused::confused:

Ik had wat ingevuld maar zag dat het om HI ging....

eapoe 22-03-09 02:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Shorty007 (Bericht 214760)
hmmmm heb net opnieuw met HI klantenservice gebeld, hun zeiden dat alles goed stond en bla bla....
ik hang op, probeer nog eens op internet te gaan en me 3G aan te zetten en nu werkt het ineens gewoon.
denk dat ze dus nu net pas geactiveerd hebben, nja ben iig blij dat het nu werkt.

mijn instellingen:
schakel 3G in
schakel dataroaming in
nu komt er een 3G icoontje bovenin te staan, int blauw (of er verschijnt een blauw rondje, dan verbind die met gprs)
en t werkt.

ik heb bij apn, username en ww niks ingevuld.

KPN ondersteunt nog geen iphone omdat ze deze niet verkopen. Maar na lang soepbatten kreeg ik devolgende instelling .... let wel dat ik mijn iphone simlockvrijgemaakt heb via T-Mobile (60 euries). Je moet ook geen oude simkaart gebruiken.

settings - general - network - Cellular Data Network -

zet APN op portalmmm.nl
Voer bij USERNAME en Password niets in

Apparaat opnieuw opstarten ..... bij mij succes..............

ruud4810 28-03-09 15:20

KPN simkaart uit 2000
 
ik heb een KPN simkaart uit 2000. Is dat te oud ? Heb een 3G uit Belgie met KPN prepaid.
Bedankt alvast voor een reactie.

quagmire 08-04-09 22:14

gebruiken jullie ook allemaal een rebelsim o.i.d.? Ik heb dus wel een rebelsim en kan daarom mijn 3G niet inschakelen. Ik neem aan dat ik dan ook niet op internet kan?

Marnix. 13-04-09 19:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door quagmire (Bericht 275952)
gebruiken jullie ook allemaal een rebelsim o.i.d.? Ik heb dus wel een rebelsim en kan daarom mijn 3G niet inschakelen. Ik neem aan dat ik dan ook niet op internet kan?

Uiteraard kan je wel op internet, maar niet op 3G als je bereikbaar wilt blijven.
Internet doet het gewoon als je dataroaming aan hebt staan, je ziet dan als het goed is een bolletje bovenin naast je provider.

northernstar 14-04-09 22:27

hi
 
Werkt echt niet met Hi. Heb met de rebelsim prima bereik; nog nooit weggevallen, kan op Wi-Fi, smssen gaat prima, maar internet: ho maar

Vincee 21-04-09 09:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Marnix. (Bericht 277316)
Uiteraard kan je wel op internet, maar niet op 3G als je bereikbaar wilt blijven.
Internet doet het gewoon als je dataroaming aan hebt staan, je ziet dan als het goed is een bolletje bovenin naast je provider.

Kan het misschien zijn dat wanneer de 3G is ingeschakeld en de telefoon ook daadwerkelijk het 3G netwerk pakt, hij deze minuten van het gewone abbonement aftrekt en niet van het eindeloos online pakket? Ik heb namelijk gisteren nog gecheckt wat mijn saldo was, sindsdien heb ik niet meer gebeld, maar toen ik vanmorgen opnieuw mijn saldo checkte was hier 2 euro vanaf geschreven.

northernstar 21-04-09 13:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door northernstar (Bericht 277758)
Werkt echt niet met Hi. Heb met de rebelsim prima bereik; nog nooit weggevallen, kan op Wi-Fi, smssen gaat prima, maar internet: ho maar

Inmmiddels werkt gprs wel, met versie V64i

Marnix. 21-04-09 15:10

Heb net de Programmer binnen, dadelijk kijken of het werkt. Hoop het!

erikroeier 04-05-09 21:45

had ik maar het probleem dat het niet werkte! doe er alles aan om dat bolletje/cirkeltje weg te krijgen. heb ook hi,
3g staat uit
dataroaming staat uit
via bossprefs EDGE uitgezet
maar het bolletje blijft er staan..... weet iemand een oplossing?


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 16:20.