iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   KPN (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f109/providers-nederland/f111/kpn/)
-   -   Mobiel internet via Simpel van KPN (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f109/providers-nederland/f111/kpn/57691-mobiel-internet-via-simpel-kpn.html)

smart_golfie 13-04-10 22:46

Mobiel internet via Simpel van KPN
 
Hallo, telecomprovider Simpel bied sinds kort mobiel internet aan maar ik zou niet weten wat ik op mijn iPhone moet instellen om hier gebruik van te kunnen maken. Heeft iemand hier ervaring mee, en zo ja mij uitleggen wat ik precies waar moet invullen?
Alvast bedankt, René

Chromosone 28-04-10 21:57

Dit zou ik ook wel willen weten.
Weet iemand dit ??

Chromosone 25-05-10 17:45

Heeft niemand hier een antwoord op ?

puccini 30-05-10 16:10

Misschien gewoon even kijken op de simpel website ??????

Bij: Instellingen datagebruik !!

raoul4life 25-06-10 08:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door puccini (Bericht 458082)
Misschien gewoon even kijken op de simpel website ??????

Bij: Instellingen datagebruik !!

Was het maar zo makkelijk apple staat niet tussen Hun merken om Internet instellingen te versturen:s weet iemand hier meer over?

ballegooier 29-06-10 08:03

gouden tip: probeer eens Klantenservice Simpel

raoul4life 29-06-10 09:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ballegooier (Bericht 478670)
gouden tip: probeer eens Klantenservice Simpel

Die weten het niet ze zeggen dat ik naar KPN moet gaan. De vrouw wist het gewoon niet:s

ballegooier 29-06-10 20:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door raoul4life (Bericht 478715)
Die weten het niet ze zeggen dat ik naar KPN moet gaan. De vrouw wist het gewoon niet:s

Tja, die goekope minuten moeten ergens van betaald worden :o

Heb je dan de KPN settings al geprobeerd?
http://qelp.kpn.com/Apple/iPhone-3G/...tig-instellen/

raoul4life 29-06-10 20:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ballegooier (Bericht 479274)
Tja, die goekope minuten moeten ergens van betaald worden :o

Heb je dan de KPN settings al geprobeerd?
KPN - Apple iPhone 3G - Internet - handmatig instellen

ja apn:Internet
username:GPRS
wachtwoord:Kpn

maar die werken niet dus ALS iemandhier nog wat weet?

Biebster 01-07-10 16:14

Ik word ook niet wijzer van de Simpel & KPN klantenservice. Heb alle verschillende instellingen al geprobeerd, maar nog steeds geen resultaat :(

ballegooier 02-07-10 07:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door raoul4life (Bericht 479279)
ja apn:Internet
username:GPRS
wachtwoord:Kpn

maar die werken niet dus ALS iemandhier nog wat weet?

Volgens mij heb je de link dan niet goed begrepen?
Quote:
"Bewerk de details voor Mobiele data als volgt:
Bij APN, voer portalmmm.nl in.
Bij Gebruikersnaam, voer niets in.
Bij Wachtwoord, voer niets in.
Keer terug naar het Startscherm
.
"

Biebster 04-07-10 19:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ballegooier (Bericht 480969)
Volgens mij heb je de link dan niet goed begrepen?
Quote:
"Bewerk de details voor Mobiele data als volgt:
Bij APN, voer portalmmm.nl in.
Bij Gebruikersnaam, voer niets in.
Bij Wachtwoord, voer niets in.
Keer terug naar het Startscherm
.
"


Dit werkt bij mij ook niet.

raoul4life 05-07-10 11:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Biebster (Bericht 482325)
Dit werkt bij mij ook niet.


idd werkt bij mij ook niet had ik trouwens ook al eerder geprobeerd,

heb ook nog een nokia 8800 arte sapphire en daar werkt mobiel internet van simpel wel op maja, dat is geen apple natuurlijk..

Nemisis2003 05-07-10 11:40

Klantenservice bellen en eisen dat ze jouw voorzien van de gegevens. Het is namelijk niet zo dat ze je telefoon apart moeten ondersteunen. Het is gewoon een reeks gegevens die je in moet voelen om contact te kunnen maken met hun internet service.
Eisen dat je die gegeven krijgt en niet eerder ophangen.
Laat je niet zo makkelijk van het kastje naar de muur sturen zou ik zeggen.

Biebster 05-07-10 11:49

Heb nog instellingen gevonden op de site:

Reguliere instellingen zijn:
• Naam instellingen: SIMPEL WAP
• GPRS toeganspunt / APN-adres: internet.access.nl
• Automatisch IP-adres: Ja
• Username: Leeg laten
• Password: Leeg laten • Wap accountnaam(bijv): Multimedia
• Proxy gebruiken: Ja
• Adres: 193.113.200.195
• Port: 8080

Biebster 05-07-10 12:48

Net nog maar eens met Simpel gebeld en ze hebben volgens de lieftallige dame echt de instellingen niet voor de Iphone omdat er geen overeenkomst is tussen hun?! :(

Nemisis2003 05-07-10 12:52

Bel dan nog maar een keer, want dat is gewoon dikke onzin. Zij hoeven geen overeenkomst te hebben met "hun" (apple?).
Ze moeten jouw gewoon in staat stellen je internet te gebruiken, ongeacht welke telefoon je gebruikt. Daar heb je recht op.
Daarnaast zijn het gegevens die voor elke telefoon min of meer gelijk zijn: een wachtwoord, een gebruikersnaam, apn, eventueel een ip-adres.
Dat is niet telefoongebonden voor zover ik weet. Het is iig niet zo dat jouw telefoon niet KAN werken op hun netwerk.
Ze moeten je die gegevens geven. punt uit. Heeft niets met een overeenkomst te maken.
Wat is er inweze nu anders aan dan op een Nokia of Sony? Het is gewoon data die je wil ontvangen en versturen. Simple as that.

raoul4life 05-07-10 14:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nemisis2003 (Bericht 482831)
Bel dan nog maar een keer, want dat is gewoon dikke onzin. Zij hoeven geen overeenkomst te hebben met "hun" (apple?).
Ze moeten jouw gewoon in staat stellen je internet te gebruiken, ongeacht welke telefoon je gebruikt. Daar heb je recht op.
Daarnaast zijn het gegevens die voor elke telefoon min of meer gelijk zijn: een wachtwoord, een gebruikersnaam, apn, eventueel een ip-adres.
Dat is niet telefoongebonden voor zover ik weet. Het is iig niet zo dat jouw telefoon niet KAN werken op hun netwerk.
Ze moeten je die gegevens geven. punt uit. Heeft niets met een overeenkomst te maken.
Wat is er inweze nu anders aan dan op een Nokia of Sony? Het is gewoon data die je wil ontvangen en versturen. Simple as that.

idd ik vind het ook echt dikke onzin ik ga zo ook proberen te bellen maar ze bleven vorige keer maar zeggen:wij bieden geen ondersteuning aan de iphone?:S

Nemisis2003 05-07-10 15:00

Zeg ze dan maar dat dit geen ondersteuning is, maar gewoon basis informatie. Visual voice is iets wat providers over het algemeen niet "ondersteunen". In die zin is er echt sprake van wel of niet ondersteunen.
In het geval van data ontvangen op je telefoon is het gewoon een kwestie van algemene gegevens verstrekken. Daarbij is er gewoon sprake van service verlenen voor de dienst die ze aanbieden. En dat zijn ze verplicht. Echt geen genoegen nemen met die onzin antwoorden!

Nemisis2003 05-07-10 17:06

p.s. anders vraag je gewoon welk apn, gebruikersnaam en wachtwoord je nodig hebt. Niet eens beginnen over de iPhone.
Bij Telfort is het heel simpel, APN: internet en verder hoef je niets in te vullen.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 18:29.