Mobiel internet via Simpel van KPN
Hallo, telecomprovider Simpel bied sinds kort mobiel internet aan maar ik zou niet weten wat ik op mijn iPhone moet instellen om hier gebruik van te kunnen maken. Heeft iemand hier ervaring mee, en zo ja mij uitleggen wat ik precies waar moet invullen?
Alvast bedankt, Ren้ |
Dit zou ik ook wel willen weten.
Weet iemand dit ?? |
Heeft niemand hier een antwoord op ?
|
Misschien gewoon even kijken op de simpel website ??????
Bij: Instellingen datagebruik !! |
Citaat:
|
gouden tip: probeer eens Klantenservice Simpel
|
Citaat:
|
Citaat:
Heb je dan de KPN settings al geprobeerd? http://qelp.kpn.com/Apple/iPhone-3G/...tig-instellen/ |
Citaat:
username:GPRS wachtwoord:Kpn maar die werken niet dus ALS iemandhier nog wat weet? |
Ik word ook niet wijzer van de Simpel & KPN klantenservice. Heb alle verschillende instellingen al geprobeerd, maar nog steeds geen resultaat :(
|
Citaat:
Quote: "Bewerk de details voor Mobiele data als volgt: Bij APN, voer portalmmm.nl in. Bij Gebruikersnaam, voer niets in. Bij Wachtwoord, voer niets in. Keer terug naar het Startscherm. " |
Citaat:
Dit werkt bij mij ook niet. |
Citaat:
idd werkt bij mij ook niet had ik trouwens ook al eerder geprobeerd, heb ook nog een nokia 8800 arte sapphire en daar werkt mobiel internet van simpel wel op maja, dat is geen apple natuurlijk.. |
Klantenservice bellen en eisen dat ze jouw voorzien van de gegevens. Het is namelijk niet zo dat ze je telefoon apart moeten ondersteunen. Het is gewoon een reeks gegevens die je in moet voelen om contact te kunnen maken met hun internet service.
Eisen dat je die gegeven krijgt en niet eerder ophangen. Laat je niet zo makkelijk van het kastje naar de muur sturen zou ik zeggen. |
Heb nog instellingen gevonden op de site:
Reguliere instellingen zijn: • Naam instellingen: SIMPEL WAP • GPRS toeganspunt / APN-adres: internet.access.nl • Automatisch IP-adres: Ja • Username: Leeg laten • Password: Leeg laten • Wap accountnaam(bijv): Multimedia • Proxy gebruiken: Ja • Adres: 193.113.200.195 • Port: 8080 |
Net nog maar eens met Simpel gebeld en ze hebben volgens de lieftallige dame echt de instellingen niet voor de Iphone omdat er geen overeenkomst is tussen hun?! :(
|
Bel dan nog maar een keer, want dat is gewoon dikke onzin. Zij hoeven geen overeenkomst te hebben met "hun" (apple?).
Ze moeten jouw gewoon in staat stellen je internet te gebruiken, ongeacht welke telefoon je gebruikt. Daar heb je recht op. Daarnaast zijn het gegevens die voor elke telefoon min of meer gelijk zijn: een wachtwoord, een gebruikersnaam, apn, eventueel een ip-adres. Dat is niet telefoongebonden voor zover ik weet. Het is iig niet zo dat jouw telefoon niet KAN werken op hun netwerk. Ze moeten je die gegevens geven. punt uit. Heeft niets met een overeenkomst te maken. Wat is er inweze nu anders aan dan op een Nokia of Sony? Het is gewoon data die je wil ontvangen en versturen. Simple as that. |
Citaat:
|
Zeg ze dan maar dat dit geen ondersteuning is, maar gewoon basis informatie. Visual voice is iets wat providers over het algemeen niet "ondersteunen". In die zin is er echt sprake van wel of niet ondersteunen.
In het geval van data ontvangen op je telefoon is het gewoon een kwestie van algemene gegevens verstrekken. Daarbij is er gewoon sprake van service verlenen voor de dienst die ze aanbieden. En dat zijn ze verplicht. Echt geen genoegen nemen met die onzin antwoorden! |
p.s. anders vraag je gewoon welk apn, gebruikersnaam en wachtwoord je nodig hebt. Niet eens beginnen over de iPhone.
Bij Telfort is het heel simpel, APN: internet en verder hoef je niets in te vullen. |
Als ik zo naar de gegevens op de site kijk
**** APN-adres: internet.access.nl • Username: Leeg laten • Password: Leeg laten Dus bij APN: internet.access.nl of misschien ook gewoon alleen internet. Verder niets invullen. helpt dat iets? |
Laatste opmerking. Je wordt keihard genaaid als je internet gebruikt via Simpel.
Voor 40 MB betaal je er 10 euro. Voor dat geld krijg je elders een onbeperkt abonnement. Bij Telfort zelfs voor 7 euro, bij een nieuw abonnement sim-only kost het je zelfs maar 2,50/maand) Ik verbruik soms in 1 maand 4,5 Gigabyte (icm tethering) en heb er nog nooit iets over gehoord. Gemiddeld gebruik ik 500 MB per maand. Dat houdt in dat ik max. 10 filmpjes op youtube kijk per week en zeer regelmatig websites bezoek. Ik weet niet wat MB's buiten de bundel kosten bij Simpel (0,25/MB binnen de bundel), maar met de prijs binnen de bundel betaal je 125 euro voor 500 MB internet :S. Denk er nog eens goed over na zou ik zeggen. |
Citaat:
maar dat kan toch niet werken elk toestel heeft eigen internet instellingen nodig. welk toestel heb jij dan? |
Je kan het toch gewoon uitproberen? Het zijn gewoon algemene gegevens. De APN is voor alle telefoons hetzelfde.
Je hoeft het niet te proberen, maar dan kun je ook beter niet om hulp vragen. |
Ik heb al deze instellingen allemaal al geprobeerd, no luck so far. Ook de KPN instellingen werken niet oa APN: internet etc....
|
Citaat:
simpel is een van de weinige die geen kredietwaardigheidstest doet bij hun klanten namelijk. maar als ik maar kan bellen vind ik het belangrijkst. |
Als je binnen de 40 MB gaat blijven moet je het zelf weten (10 euro kan je wel missen), maar als je van plan bent op deze manier grote hoeveelheden data te verbruiken begrijp ik ook hoe je aan de BKR registratie komt.
Je betaalt disproportioneel veel voor de data die je extra zou gebruiken, dat moet je echt niet willen. Ik zou zorgvuldig met je data omgaan (gebruik kun je vinden onder instellingen/algemeen). Zoveel mogelijk gebruik maken van Wi-Fi dus! Desalniettemin zou ik mezelf eens afvragen of ik een iPhone nodig had op het moment dat ik een BKR registratie had staan. No offense als je niets aan die BKR registratie kunt doen, maar vaak is dit het resultaat van boven je stand leven. Hoe dan ook zou ik eerst zorgen dat je die BKR registratie kwijt raakt, dan kun je voor 10 euro onbeperkt gaan internetten bij een andere provider en wordt je dus geen oor aangenaaid. |
Citaat:
eey meer dan 45% van de nederlanders staat bij het bkr dus echt raar is het tegenwoordig niet meer. ik heb hiervoor 4 abbo's gehad en op 1 na allemaal netjes gebruikt tot me contract afliep. ik heb een codering en kwijtraken is niet mogelijk. na 5 jaar pas dan ben je uit hun systeem en kan je weer een mobiel telefoon abbonement afsluiten. ik heb een iphone omdat hij me perfect bevalt! maar gebruik ook me nokia 8800 arte sapphire voor prive die is nog stukje duurder dan 3gs. maar dat je geen iphone moet nemen vanwege een bkrcodering vind ik onzin |
En weer bericht van Simpel:
Het is wel degelijk mogelijk om met je Simpel abonnement te internetten op je iphone alleen wij kunnen je niet de instellingen hiervoor leveren. Je bent op het netwerk geactiveerd voor internet. De instellingen echt in de telefoon moeten staan om hiervan gebruik te kunnen maken zal je zelf helaas op moeten zoeken. Voor meer vragen en antwoorden kun je terecht op onze website Goedkoop SIM-only bellen. Slimmer, Duidelijker, Goedkoper. |
Citaat:
|
Heb je al geprobeerd om je netwerk instellingen te herstellen? Zie ook instellingen>algemeen - laatste menu optie (herstellen).
|
bemoei ik me er ook nog even tegenaan :)
"Slimmer, Duidelijk, Goedkoper" :confused: Slimmer: ze naaien je op een slimme manier, ja, met zo'n (krappe) data limiet. Duidelijk: Dat lijkt me wel duidelijk na dit Topic. Goedkoper: Tja, voor hetzelfde geld heb je een onbeperkte data bundel elders. Lekkere provider is dat. Overigens wat de BKR registratie betreft: iedere persoon, zodra hij of zij een abonnement (of andere soort schuld zoals een hypotheek) afsluit bij een mobiele provider, staat geregistreerd bij het BKR. Waar het om gaat, correct me if i'm wrong is dat sommige mensen een negatieve BKR registratie hebben. En dat krijg je, als je niet aan je betalings / aflossings plicht voldoet. Ofwel je schuld niet afbetaald zoals in eerste instantie was afgesproken. Als je een positieve (of neutrale) registratie hebt, is er niets aan de hand. Volgens mij is je aanmelden bij Simpel de kortste weg terug naar (of behoud van) een negatieve BKR registratie. Hoe wil je in vredesnaam die 40MB in de gaten gaan houden. Dat is toch geen doen. Dan mag je wel de hele mikmak van mail, agenda, push, etc allemaal flink uit gaan zetten. Zo kwam ik er laatst achter dat Mail ondanks dat die op 'handmatig' staat, toch mail ophaalt zodra je een contactpersoon belt. (denk dat het een bugje is). Jij liever dan ik iig. EDIT: Dit kwam ik tegen in een ander draadje, misschien dat dit de oplossing is? Citaat:
|
heb nog nooit van de provider simpel gehoord? is dat een nieuwe speler op de markt in NL?
|
Mobiel internet via Simpel van KPN
Ik heb een abonnement van Simpel en mijn instellingen zijn:
APN-adres: internet.access.nl Username: Leeg laten Password: Leeg laten Dit werkt bij mij in ieder geval zonder probleem op mijn Iphone 3GS met 4.1. |
Citaat:
is toch alleen maar voor me mail |
Volgens mij kan dit topic bij deze ook op slot!!
|
Citaat:
heb gewoon dezelfde instelling ingevoerd.. weet iemand of dat iets te maken kan hebben met me customfw? |
Ik heb ook een abonnement op dataservice en alles werkt perfect bij mij
|
Citaat:
|
|
Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 09:35. |