iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   KPN (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f109/providers-nederland/f111/kpn/)
-   -   Mobiel internet via Simpel van KPN (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f109/providers-nederland/f111/kpn/57691-mobiel-internet-via-simpel-kpn.html)

smart_golfie 13-04-10 22:46

Mobiel internet via Simpel van KPN
 
Hallo, telecomprovider Simpel bied sinds kort mobiel internet aan maar ik zou niet weten wat ik op mijn iPhone moet instellen om hier gebruik van te kunnen maken. Heeft iemand hier ervaring mee, en zo ja mij uitleggen wat ik precies waar moet invullen?
Alvast bedankt, Ren้

Chromosone 28-04-10 21:57

Dit zou ik ook wel willen weten.
Weet iemand dit ??

Chromosone 25-05-10 17:45

Heeft niemand hier een antwoord op ?

puccini 30-05-10 16:10

Misschien gewoon even kijken op de simpel website ??????

Bij: Instellingen datagebruik !!

raoul4life 25-06-10 08:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door puccini (Bericht 458082)
Misschien gewoon even kijken op de simpel website ??????

Bij: Instellingen datagebruik !!

Was het maar zo makkelijk apple staat niet tussen Hun merken om Internet instellingen te versturen:s weet iemand hier meer over?

ballegooier 29-06-10 08:03

gouden tip: probeer eens Klantenservice Simpel

raoul4life 29-06-10 09:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ballegooier (Bericht 478670)
gouden tip: probeer eens Klantenservice Simpel

Die weten het niet ze zeggen dat ik naar KPN moet gaan. De vrouw wist het gewoon niet:s

ballegooier 29-06-10 20:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door raoul4life (Bericht 478715)
Die weten het niet ze zeggen dat ik naar KPN moet gaan. De vrouw wist het gewoon niet:s

Tja, die goekope minuten moeten ergens van betaald worden :o

Heb je dan de KPN settings al geprobeerd?
http://qelp.kpn.com/Apple/iPhone-3G/...tig-instellen/

raoul4life 29-06-10 20:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ballegooier (Bericht 479274)
Tja, die goekope minuten moeten ergens van betaald worden :o

Heb je dan de KPN settings al geprobeerd?
KPN - Apple iPhone 3G - Internet - handmatig instellen

ja apn:Internet
username:GPRS
wachtwoord:Kpn

maar die werken niet dus ALS iemandhier nog wat weet?

Biebster 01-07-10 16:14

Ik word ook niet wijzer van de Simpel & KPN klantenservice. Heb alle verschillende instellingen al geprobeerd, maar nog steeds geen resultaat :(

ballegooier 02-07-10 07:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door raoul4life (Bericht 479279)
ja apn:Internet
username:GPRS
wachtwoord:Kpn

maar die werken niet dus ALS iemandhier nog wat weet?

Volgens mij heb je de link dan niet goed begrepen?
Quote:
"Bewerk de details voor Mobiele data als volgt:
Bij APN, voer portalmmm.nl in.
Bij Gebruikersnaam, voer niets in.
Bij Wachtwoord, voer niets in.
Keer terug naar het Startscherm
.
"

Biebster 04-07-10 19:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ballegooier (Bericht 480969)
Volgens mij heb je de link dan niet goed begrepen?
Quote:
"Bewerk de details voor Mobiele data als volgt:
Bij APN, voer portalmmm.nl in.
Bij Gebruikersnaam, voer niets in.
Bij Wachtwoord, voer niets in.
Keer terug naar het Startscherm
.
"


Dit werkt bij mij ook niet.

raoul4life 05-07-10 11:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Biebster (Bericht 482325)
Dit werkt bij mij ook niet.


idd werkt bij mij ook niet had ik trouwens ook al eerder geprobeerd,

heb ook nog een nokia 8800 arte sapphire en daar werkt mobiel internet van simpel wel op maja, dat is geen apple natuurlijk..

Nemisis2003 05-07-10 11:40

Klantenservice bellen en eisen dat ze jouw voorzien van de gegevens. Het is namelijk niet zo dat ze je telefoon apart moeten ondersteunen. Het is gewoon een reeks gegevens die je in moet voelen om contact te kunnen maken met hun internet service.
Eisen dat je die gegeven krijgt en niet eerder ophangen.
Laat je niet zo makkelijk van het kastje naar de muur sturen zou ik zeggen.

Biebster 05-07-10 11:49

Heb nog instellingen gevonden op de site:

Reguliere instellingen zijn:
• Naam instellingen: SIMPEL WAP
• GPRS toeganspunt / APN-adres: internet.access.nl
• Automatisch IP-adres: Ja
• Username: Leeg laten
• Password: Leeg laten • Wap accountnaam(bijv): Multimedia
• Proxy gebruiken: Ja
• Adres: 193.113.200.195
• Port: 8080

Biebster 05-07-10 12:48

Net nog maar eens met Simpel gebeld en ze hebben volgens de lieftallige dame echt de instellingen niet voor de Iphone omdat er geen overeenkomst is tussen hun?! :(

Nemisis2003 05-07-10 12:52

Bel dan nog maar een keer, want dat is gewoon dikke onzin. Zij hoeven geen overeenkomst te hebben met "hun" (apple?).
Ze moeten jouw gewoon in staat stellen je internet te gebruiken, ongeacht welke telefoon je gebruikt. Daar heb je recht op.
Daarnaast zijn het gegevens die voor elke telefoon min of meer gelijk zijn: een wachtwoord, een gebruikersnaam, apn, eventueel een ip-adres.
Dat is niet telefoongebonden voor zover ik weet. Het is iig niet zo dat jouw telefoon niet KAN werken op hun netwerk.
Ze moeten je die gegevens geven. punt uit. Heeft niets met een overeenkomst te maken.
Wat is er inweze nu anders aan dan op een Nokia of Sony? Het is gewoon data die je wil ontvangen en versturen. Simple as that.

raoul4life 05-07-10 14:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nemisis2003 (Bericht 482831)
Bel dan nog maar een keer, want dat is gewoon dikke onzin. Zij hoeven geen overeenkomst te hebben met "hun" (apple?).
Ze moeten jouw gewoon in staat stellen je internet te gebruiken, ongeacht welke telefoon je gebruikt. Daar heb je recht op.
Daarnaast zijn het gegevens die voor elke telefoon min of meer gelijk zijn: een wachtwoord, een gebruikersnaam, apn, eventueel een ip-adres.
Dat is niet telefoongebonden voor zover ik weet. Het is iig niet zo dat jouw telefoon niet KAN werken op hun netwerk.
Ze moeten je die gegevens geven. punt uit. Heeft niets met een overeenkomst te maken.
Wat is er inweze nu anders aan dan op een Nokia of Sony? Het is gewoon data die je wil ontvangen en versturen. Simple as that.

idd ik vind het ook echt dikke onzin ik ga zo ook proberen te bellen maar ze bleven vorige keer maar zeggen:wij bieden geen ondersteuning aan de iphone?:S

Nemisis2003 05-07-10 15:00

Zeg ze dan maar dat dit geen ondersteuning is, maar gewoon basis informatie. Visual voice is iets wat providers over het algemeen niet "ondersteunen". In die zin is er echt sprake van wel of niet ondersteunen.
In het geval van data ontvangen op je telefoon is het gewoon een kwestie van algemene gegevens verstrekken. Daarbij is er gewoon sprake van service verlenen voor de dienst die ze aanbieden. En dat zijn ze verplicht. Echt geen genoegen nemen met die onzin antwoorden!

Nemisis2003 05-07-10 17:06

p.s. anders vraag je gewoon welk apn, gebruikersnaam en wachtwoord je nodig hebt. Niet eens beginnen over de iPhone.
Bij Telfort is het heel simpel, APN: internet en verder hoef je niets in te vullen.

Nemisis2003 05-07-10 17:09

Als ik zo naar de gegevens op de site kijk


****

APN-adres: internet.access.nl
• Username: Leeg laten
• Password: Leeg laten

Dus bij APN: internet.access.nl of misschien ook gewoon alleen internet. Verder niets invullen. helpt dat iets?

Nemisis2003 05-07-10 17:26

Laatste opmerking. Je wordt keihard genaaid als je internet gebruikt via Simpel.
Voor 40 MB betaal je er 10 euro. Voor dat geld krijg je elders een onbeperkt abonnement. Bij Telfort zelfs voor 7 euro, bij een nieuw abonnement sim-only kost het je zelfs maar 2,50/maand)
Ik verbruik soms in 1 maand 4,5 Gigabyte (icm tethering) en heb er nog nooit iets over gehoord.

Gemiddeld gebruik ik 500 MB per maand. Dat houdt in dat ik max. 10 filmpjes op youtube kijk per week en zeer regelmatig websites bezoek. Ik weet niet wat MB's buiten de bundel kosten bij Simpel (0,25/MB binnen de bundel), maar met de prijs binnen de bundel betaal je 125 euro voor 500 MB internet :S.

Denk er nog eens goed over na zou ik zeggen.

raoul4life 05-07-10 20:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nemisis2003 (Bericht 483039)
p.s. anders vraag je gewoon welk apn, gebruikersnaam en wachtwoord je nodig hebt. Niet eens beginnen over de iPhone.
Bij Telfort is het heel simpel, APN: internet en verder hoef je niets in te vullen.


maar dat kan toch niet werken elk toestel heeft eigen internet instellingen nodig.

welk toestel heb jij dan?

Nemisis2003 06-07-10 19:24

Je kan het toch gewoon uitproberen? Het zijn gewoon algemene gegevens. De APN is voor alle telefoons hetzelfde.
Je hoeft het niet te proberen, maar dan kun je ook beter niet om hulp vragen.

Biebster 06-07-10 20:53

Ik heb al deze instellingen allemaal al geprobeerd, no luck so far. Ook de KPN instellingen werken niet oa APN: internet etc....

raoul4life 08-07-10 10:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nemisis2003 (Bericht 483066)
Laatste opmerking. Je wordt keihard genaaid als je internet gebruikt via Simpel.
Voor 40 MB betaal je er 10 euro. Voor dat geld krijg je elders een onbeperkt abonnement. Bij Telfort zelfs voor 7 euro, bij een nieuw abonnement sim-only kost het je zelfs maar 2,50/maand)
Ik verbruik soms in 1 maand 4,5 Gigabyte (icm tethering) en heb er nog nooit iets over gehoord.

Gemiddeld gebruik ik 500 MB per maand. Dat houdt in dat ik max. 10 filmpjes op youtube kijk per week en zeer regelmatig websites bezoek. Ik weet niet wat MB's buiten de bundel kosten bij Simpel (0,25/MB binnen de bundel), maar met de prijs binnen de bundel betaal je 125 euro voor 500 MB internet :S.

Denk er nog eens goed over na zou ik zeggen.

tJaa je moet toch wat als je geregistreerd staat bij BKR
simpel is een van de weinige die geen kredietwaardigheidstest doet bij hun klanten namelijk. maar als ik maar kan bellen vind ik het belangrijkst.

Nemisis2003 08-07-10 13:34

Als je binnen de 40 MB gaat blijven moet je het zelf weten (10 euro kan je wel missen), maar als je van plan bent op deze manier grote hoeveelheden data te verbruiken begrijp ik ook hoe je aan de BKR registratie komt.
Je betaalt disproportioneel veel voor de data die je extra zou gebruiken, dat moet je echt niet willen. Ik zou zorgvuldig met je data omgaan (gebruik kun je vinden onder instellingen/algemeen). Zoveel mogelijk gebruik maken van Wi-Fi dus!

Desalniettemin zou ik mezelf eens afvragen of ik een iPhone nodig had op het moment dat ik een BKR registratie had staan.
No offense als je niets aan die BKR registratie kunt doen, maar vaak is dit het resultaat van boven je stand leven.

Hoe dan ook zou ik eerst zorgen dat je die BKR registratie kwijt raakt, dan kun je voor 10 euro onbeperkt gaan internetten bij een andere provider en wordt je dus geen oor aangenaaid.

raoul4life 12-07-10 22:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nemisis2003 (Bericht 485192)
Als je binnen de 40 MB gaat blijven moet je het zelf weten (10 euro kan je wel missen), maar als je van plan bent op deze manier grote hoeveelheden data te verbruiken begrijp ik ook hoe je aan de BKR registratie komt.
Je betaalt disproportioneel veel voor de data die je extra zou gebruiken, dat moet je echt niet willen. Ik zou zorgvuldig met je data omgaan (gebruik kun je vinden onder instellingen/algemeen). Zoveel mogelijk gebruik maken van Wi-Fi dus!

Desalniettemin zou ik mezelf eens afvragen of ik een iPhone nodig had op het moment dat ik een BKR registratie had staan.
No offense als je niets aan die BKR registratie kunt doen, maar vaak is dit het resultaat van boven je stand leven.

Hoe dan ook zou ik eerst zorgen dat je die BKR registratie kwijt raakt, dan kun je voor 10 euro onbeperkt gaan internetten bij een andere provider en wordt je dus geen oor aangenaaid.


eey meer dan 45% van de nederlanders staat bij het bkr dus echt raar is het tegenwoordig niet meer. ik heb hiervoor 4 abbo's gehad en op 1 na allemaal netjes gebruikt tot me contract afliep. ik heb een codering en kwijtraken is niet mogelijk. na 5 jaar pas dan ben je uit hun systeem en kan je weer een mobiel telefoon abbonement afsluiten. ik heb een iphone omdat hij me perfect bevalt! maar gebruik ook me nokia 8800 arte sapphire voor prive die is nog stukje duurder dan 3gs.
maar dat je geen iphone moet nemen vanwege een bkrcodering vind ik onzin

Biebster 14-07-10 12:56

En weer bericht van Simpel:

Het is wel degelijk mogelijk om met je Simpel abonnement te internetten op je iphone alleen wij kunnen je niet de instellingen hiervoor leveren. Je bent op het netwerk geactiveerd voor internet. De instellingen echt in de telefoon moeten staan om hiervan gebruik te kunnen maken zal je zelf helaas op moeten zoeken.

Voor meer vragen en antwoorden kun je terecht op onze website Goedkoop SIM-only bellen. Slimmer, Duidelijker, Goedkoper.

raoul4life 14-07-10 17:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Biebster (Bericht 489138)
En weer bericht van Simpel:

Het is wel degelijk mogelijk om met je Simpel abonnement te internetten op je iphone alleen wij kunnen je niet de instellingen hiervoor leveren. Je bent op het netwerk geactiveerd voor internet. De instellingen echt in de telefoon moeten staan om hiervan gebruik te kunnen maken zal je zelf helaas op moeten zoeken.

Voor meer vragen en antwoorden kun je terecht op onze website Goedkoop SIM-only bellen. Slimmer, Duidelijker,
Goedkoper
.

wat hebben we daar nou aan?:s

soCool 18-07-10 23:17

Heb je al geprobeerd om je netwerk instellingen te herstellen? Zie ook instellingen>algemeen - laatste menu optie (herstellen).

ballegooier 28-07-10 19:57

bemoei ik me er ook nog even tegenaan :)

"Slimmer, Duidelijk, Goedkoper" :confused:
Slimmer: ze naaien je op een slimme manier, ja, met zo'n (krappe) data limiet.
Duidelijk: Dat lijkt me wel duidelijk na dit Topic.
Goedkoper: Tja, voor hetzelfde geld heb je een onbeperkte data bundel elders.

Lekkere provider is dat. Overigens wat de BKR registratie betreft: iedere persoon, zodra hij of zij een abonnement (of andere soort schuld zoals een hypotheek) afsluit bij een mobiele provider, staat geregistreerd bij het BKR. Waar het om gaat, correct me if i'm wrong is dat sommige mensen een negatieve BKR registratie hebben. En dat krijg je, als je niet aan je betalings / aflossings plicht voldoet. Ofwel je schuld niet afbetaald zoals in eerste instantie was afgesproken.
Als je een positieve (of neutrale) registratie hebt, is er niets aan de hand.


Volgens mij is je aanmelden bij Simpel de kortste weg terug naar (of behoud van) een negatieve BKR registratie.
Hoe wil je in vredesnaam die 40MB in de gaten gaan houden. Dat is toch geen doen. Dan mag je wel de hele mikmak van mail, agenda, push, etc allemaal flink uit gaan zetten.
Zo kwam ik er laatst achter dat Mail ondanks dat die op 'handmatig' staat, toch mail ophaalt zodra je een contactpersoon belt. (denk dat het een bugje is).

Jij liever dan ik iig.



EDIT:
Dit kwam ik tegen in een ander draadje, misschien dat dit de oplossing is?

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Ton v H (Bericht 281970)
Correctie op eerdere instellingen!

De instellingen zoals ik eerder door heb gekregen van KPN blijken niet goed te zijn. Daardoor kom je op een andere service ( i-Mode) en zijn de kosten hoger. De dataverkeer kosten tijdens een bezoek aan de VS waren gigantisch. Na 4 telefoontjes met KPN over de rekening bekenden zij dat zij de korting niet in rekening hadden gebracht en stuurden een creditnota van ruim € 200,-- ! Tevens kreeg ik het advies om de instelling te wijzigen in:

APN: Internet
Gebruikersnaam: [leeg laten]
Wachtwoord: [leeg laten]

Let op "Internet" werkt, "internet"werkt niet.

De kosten zijn nu weer normaal.


anhong 31-07-10 20:03

heb nog nooit van de provider simpel gehoord? is dat een nieuwe speler op de markt in NL?

hrorije 23-08-10 15:33

Mobiel internet via Simpel van KPN
 
Ik heb een abonnement van Simpel en mijn instellingen zijn:
APN-adres: internet.access.nl
• Username: Leeg laten
• Password: Leeg laten

Dit werkt bij mij in ieder geval zonder probleem op mijn Iphone 3GS met 4.1.

raoul4life 23-08-10 21:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door hrorije (Bericht 541724)
Ik heb een abonnement van Simpel en mijn instellingen zijn:
APN-adres: internet.access.nl
• Username: Leeg laten
• Password: Leeg laten

Dit werkt bij mij in ieder geval zonder probleem op mijn Iphone 3GS met 4.1.

ok ik heb ook 3gs met 4.1 en het werkt eindelijk thanx man! want op 3.1.3 werkte deze insellingen niet.
is toch alleen maar voor me mail

Nemisis2003 24-08-10 15:03

Volgens mij kan dit topic bij deze ook op slot!!

raoul4life 15-11-10 10:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door hrorije (Bericht 541724)
Ik heb een abonnement van Simpel en mijn instellingen zijn:
APN-adres: internet.access.nl
• Username: Leeg laten
• Password: Leeg laten

Dit werkt bij mij in ieder geval zonder probleem op mijn Iphone 3GS met 4.1.

heey man ik heb nu update gedaan van ios 4.01 naar customfw 4.1 met gebruik van sn0wbreeze en behoud van me baseband voor me unlock alleen nu zegt me iphone : mobiel datanetwerk activeren niet mogelijk?/ u heeft geen abonnement op dataservice?
heb gewoon dezelfde instelling ingevoerd..
weet iemand of dat iets te maken kan hebben met me customfw?

hrorije 15-11-10 11:13

Ik heb ook een abonnement op dataservice en alles werkt perfect bij mij

raoul4life 15-11-10 11:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door hrorije (Bericht 600570)
Ik heb ook een abonnement op dataservice en alles werkt perfect bij mij

welke instellingen heb jij dan precies ingesteld?

hrorije 15-11-10 11:39

Mijn instellingen zijn:
APN-adres: internet.access.nl
• Username: Leeg laten
• Password: Leeg laten


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 09:35.