Telfortmail en Wi-Fi discussie in KPN forum; ( verdwijnt na registratie ) Goede avond Ik zit te klooien met het volgende. De iPad van een collega van me heeft een telfort simkaartvoor 3G. Als hij thuiskomt erop ...
|
Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Berichten van vandaag | Zoeken |
#1
|
|||
|
|||
Telfortmail en Wi-Fi
Goede avond
Ik zit te klooien met het volgende. De iPad van een collega van me heeft een telfort simkaartvoor 3G. Als hij thuiskomt erop zijn Wi-Fi netwerk van Ziggo zit, kan hij ineens geen mail meer versturen of ontvangen. Inkomende mailserver is webmail.bedrijfsnaam.nl en uitgaand is uiteraard smtp.telfortmail.nl serverpoort 110 werd automatisch ingesteld en op 3G werkt dat prima. Ik snap er niets van. Ik hoor de iPad mail versturen pas als deze uit een Wi-Fi omgeving gaat en terug in een 3G omgeving komt
__________________
Ergernis is een keuze |
|
|
Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)
|
#2
|
||||
|
||||
Sommige mail providers eisen dat 'hun' mail alleen via 'hun' verbinding loopt.
Dus via de Ziggo kabelverbinding kan dan de mail (smtp) server van Telfort niet bereikt worden. En kan de mail niet verzonden worden. Een oplossing hiervoor is een email account van een provider te gebruiken die deze eis niet heeft, of een ISP (internet service provider; oftewel je internet aanbieder) onafhankelijke mail provider, zoals bv Google met Gmail. |
Labels |
ipad, mail instellingen, telfort, Wi-Fi |
Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten) |
|
|
|