Tethering 3GS/KPN zonder configfiles of ander gedoe discussie in KPN forum; ( verdwijnt na registratie ) Na veel gepiel bleek tethering op KPN heel simpel te zijn. Ik hoop dat dat voor veel anderen ook het geval zal zijn. Ik heb ...
|
Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Berichten van vandaag | Zoeken |
|
|||
|
|||
Tethering 3GS/KPN zonder configfiles of ander gedoe
Na veel gepiel bleek tethering op KPN heel simpel te zijn.
Ik hoop dat dat voor veel anderen ook het geval zal zijn. Ik heb een factory unlocked 3GS (uit belgie via hcw.be) met firmware 3.1.3. Hierop is geen enkel config-profiel geinstalleerd. Mijn taalinstelling is engels, dus de menu stappen hieronder ook. Ga naar Settings/General/Network/Cellular Data Network. Vul in dit scherm overal achter APN 'internet' in. (Misschien doet ie het ook alleen bij 'Internet Tethering' onderaan, maar ik heb het bij 'Cellular Data', 'MMS' en bij 'Internet Tethering' gedaan) Zeer belangrijk: Voer een koude start uit. Dat wil zeggen, zet je iPhone uit door de aan/uit button een seconde of vijf ingedrukt te houden en doe de 'slide to power off'. Zet hem nu weer aan Nu zie je onder Settings/General/Network de optie 'Internet Tethering'. Getest op 1 maart 2010 met standaard 3.1.3 op een 3GS icm KPN. |
|
|
Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)
|
|
|||
|
|||
Werkt ook met Vodafone!!
|
|
|||
|
|||
Ik zie helemaal geen APN staan. Wel internet tethering maar als ik daarop klik kan ik bellen naar t-mobile of naar de website van TM.
|
|
|||
|
|||
Dit klopt als een bus en werkt als een trein. Binnen 5 min. had ik tethering geregeld met mijn KPN netwerk. In het verleden veel gelezen over gedoe met tethering en MMS samen maar ook dat gaat nu perfect!
|
|
|||
|
|||
Werkt dit ook met T-mobile en simlock
|
|
|||
|
|||
|
|
|||
|
|||
Werkt perfect. Heb zelf een iPhone 3GS 32 gb T-mobile (door T-mobile simlock vrij gemaakt). Nu met Hi simkaart. Heb alle andere instellingen gedaan zoals Hi dat graag ziet (Mobiele telefoons - telefooninstellingen - Hi). Alleen bij Internet Tethering 'internet' gezet en het werkt super.
|
|
|||
|
|||
Prima tip, werkt meteen. dank
|
|
|||
|
|||
Het werkt ook op OS4.0 redsn0w JB. Thanks!
|
|
||||
|
||||
Ik heb een 3G, unlocked door T-Mobile maar wel nog steeds T-Mobile SIM erin en ik kan helemaal nergens iets invullen. "Mobiele data" kan alleen aan of uit, that's it. Moet ik er eerst een keer een andere SIM in stoppen ofzo?
Soortgelijke discussies |
||||
Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
Tethering werkt niet bij KPN | kracht55 | KPN | 0 | 08-02-11 19:13 |
iPhone 3gs 16GB KPN 4.2.1 & tethering? | frans3gs16gb | KPN | 1 | 19-01-11 19:53 |
iPhone: Van 3.1.2 naar 4.0.1 zonder gedoe | sDali | Jailbreak | 25 | 13-09-10 13:06 |
Makkelijk tethering aanzetten (KPN & T-Mobile) (zonder IPCC files) | Kaspers | KPN | 138 | 09-05-10 21:57 |
Hoe een ander thema met 2.1 zonder cydia? | kimwispel | Jailbreak apps en thema's | 6 | 13-12-08 20:10 |
|
|