Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door webferret
En zou je ook naar een iPad kunnen tetheren? (ik kan het zelf niet proberen omdat ik (nog geen) internetbundel heb).
|
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cornetje
Nu is de vraag..... Hoe kunnen kan ik mijn ipad connecten naar mijn iphone zodat ik op de ipad kan surfen via de iphone....
Via Bluetooth werkt het blijkbaar niet aangezien ik mijn iphone niet zie in mijn ipad en andersom.
|
Ik heb even zitten knutselen en het is me gelukt om naar de iPad te tetheren... maar wel via een omweg, waardoor het waarschijnlijk minder zinvol is
Wat ik gedaan heb is mijn iPhone aansluiten op mijn MBP en USB verbinding delen via Wi-Fi.
Vervolgens mijn iPad verbinden met het aangemaakte Wi-Fi netwerk, et voila, ik zit op internet.
De verbinding loopt dan dus van je iPhone -> laptop -> iPad.
Zoals gezegd, waarschijnlijk niet echt zinvol, tenzij je echt per se iets op je iPad wil doen waar je internet voor nodig hebt.
Zie screenshotje voor de instellingen in het "Delen" systeemmenu. Via de knop "Airport-opties..." kom je in een scherm waar je Wi-Fi naam en wachtwoord in kan stellen van de Wi-Fi verbinding die je dan aanmaakt.