KPN legt klanten aan de ketting discussie in KPN forum; ( verdwijnt na registratie ) za 27 nov 2010, 09:46 KPN legt klanten aan de ketting Bron: KPN legt klanten aan de ketting - Actueel financieel nieuws leest u op ...
|
Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Berichten van vandaag | Zoeken |
#1
|
|||
|
|||
KPN legt klanten aan de ketting
za 27 nov 2010, 09:46
KPN legt klanten aan de ketting Bron:KPN legt klanten aan de ketting - Actueel financieel nieuws leest u op DFT.nl van De Telegraaf [Nieuws] KPN stuurt momenteel brieven aan zakelijke klanten met uitleg over nieuwe abonnementen. Wie niet op de brief reageert, zit per 1 januari 2011 vast aan een jaarcontract. KPN geeft in de brief de bestaande klanten de mogelijkheid voor één, twee of drie jaar vast te leggen, in ruil voor oplopende korting. Ook worden de tarieven voor bellen binnen en buiten kantoortijden, en de verschillen tussen het bellen naar KPN-abonnees of gebruikers die bij een andere provider zitten, vereffend. "Zeer merkwaardig, dat jaarcontract", oordeelt Ben Woldring, beheerder van diverse vergelijkingssites als Bellen.com desgevraagd. "Normaal gesproken verwacht je als klant bij het ontvangen van een (mailing)brief over tariefaanpassingen niet dat op hetzelfde moment ook de contractvoorwaarden automatisch worden aangepast. Klanten die niet reageren, worden nu automatisch overgezet op een jaarcontract. Alleen klanten die reageren, behouden hun contract dat op elk moment is op te zeggen." Bij Bellen.com kwamen talloze berichten van boze KPN-klanten binnen. KPN verweert zich. "Zowel in de brief én op de antwoordkaart staat duidelijk dat als je je niet voor minimaal een jaar vast wil leggen, je de antwoordkaart moet opsturen. Maar dan loop je wel de korting mis", meent een woordvoerder. Ook Tele2 stoort zich aan het feit dat klanten die tot 31 december op ieder willekeurig moment kunnen overstappen, vanaf 1 januari ineens voor minimaal een jaar onbereikbaar zijn en wijst erop dat het om een verkapte tariefsverhoging gaat. Volgens eigen metingen gaan ondernemers met de nieuwe tarieven op basis van een gemiddeld belgedrag ongeveer 9% meer betalen. Telefonieprovider Tele2 dient bij telecomwaakhond OPTA een klacht in tegen KPN wegens misleiding. De OPTA zal de klacht in behandeling nemen. |
|
|
Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)
|
Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten) |
|
Soortgelijke discussies |
||||
Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
Gratis internet op je mobiel voor KPN klanten | pietpiet50 | KPN | 3 | 08-01-08 12:41 |
|
|