//

email instellingen UPC/KPN

email instellingen UPC/KPN discussie in KPN forum; ( verdwijnt na registratie ) Hallo mede iphonebezitters , Ik heb meerdere topics op dit forum gelezen over het niet kunnen versturen van email als je een UPC mailaccount hebt ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Bellen en internet > Providers Nederland > KPN
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 29-11-10, 14:34
blackmolley blackmolley is offline
• iOS 4.2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2010
Berichten: 10
Standaard email instellingen UPC/KPN

Hallo mede iphonebezitters ,

Ik heb meerdere topics op dit forum gelezen over het niet kunnen versturen van email als je een UPC mailaccount hebt maar mijn probleem is eigenlijk nog groter ....
Als digibeet heb ik geprobeerd - naast mijn zakelijke email dat wel werkt op mijn Iphone 3GS (want ingesteld door de bedrijfs IT-er..) - om mijn prive email op de Iphone te zetten. Maar eerlijk gezegd kom ik geeneens aan inkomende mail. Kan iemand mij vertellen vanaf het begin wat de te ondernemen stappen zijn ?

Ik heb het als volgt geprobeerd (alles helaas in het Engels vanwege de voertaal bij ons op het bedrijf en de instelling op de telefoon):
1) settings / mail, contacts, calendars / add account
2) other / add mail account
3) name (naamgeving emailadres) / address (emailadres) / password (password) zoals in Outlook op de PC.
4) next
5) volgende scherm geeft IMAP als geselecteerd. Is dit correct ? moet dit geen POP zijn omdat de inkomende server ook POP is ?
6) invoeren gegevens inkomende server: pop.upcmail.nl / username (emailadres, hetzelfde als hierboven) / password (hetzelfde email password als hierboven)
7) uitgaande mailserver: smtp.upcmail.nl (geen invoer bij user name en password omdat dat optioneel is)
de pop en smtp server zijn dezelfde gegevens als in mijn Outlook staan op de PC.
8) next, iphone gaat verifieeren en vraagt of de verbinding zonder SSL kan. klik JA
9) krijg direct de melding 'cannot get mail' the user or password for pop.upcmail.nl is incorrect.

Dit password is toch gelijk aan je emailadres password ?

Moet ik andere servers gebruiken ? Ik heb ook geprobeerd mijn door UPC opgegeven emailadres en password te gebruiken ipv mijn zelf later aangemaakte emailadres met password maar ook dat werkt niet. Ook pop3.upcmail.nl server geprobeerd maar ook dat geeft geen resultaat.

Ik hoop dat iemand me kan helpen want dit is echt frustrerend..
Alvast bedankt !!
gr Rene
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 05-12-10, 17:25
ronnietjuh ronnietjuh is offline
• iOS 11.1
• 11.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Dec 2008
Locatie: Arnhem
Berichten: 53
Standaard

Inkomende mail is pop.upcmail.nl uitgaande is smtp.upcmail.nl

Bij gebruikersnaam moet je het hele upcmail adres invullen en het wachtwoord wat je erbij hebt gekregen.
Kijk als je bij de uitgaande mailserver poort 25 hebt staan anders gaat het sowieso niet lukken.
  #3  
Oud 05-12-10, 17:35
blackmolley blackmolley is offline
• iOS 4.2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2010
Berichten: 10
Standaard

Ja dat van de inkomende en uitgaande server klopt. Zo heb ik dat ook ingesteld. Maar waar vind ik welke poort wordt gebruikt (poort 25) ?
  #4  
Oud 06-12-10, 11:18
CeesiPhone CeesiPhone is offline
• iOS 14.6
• iPadOS 14.6
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Oct 2010
Berichten: 111
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door blackmolley Bekijk bericht
Ja dat van de inkomende en uitgaande server klopt. Zo heb ik dat ook ingesteld. Maar waar vind ik welke poort wordt gebruikt (poort 25) ?
Ik heb ook UPC en voor pop3 heb ik poort 110 en voor smtp poort 25 ingevuld.
Succes!
Ik krijg alleen bij mijn hoofdaccount op mijn PC nog steeds alle mails dubbel binnen.
  #5  
Oud 06-12-10, 23:48
blackmolley blackmolley is offline
• iOS 4.2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2010
Berichten: 10
Standaard

Maar waar vul ik in welke poort ik moet gebruiken ???????
  #6  
Oud 07-12-10, 08:33
CeesiPhone CeesiPhone is offline
• iOS 14.6
• iPadOS 14.6
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Oct 2010
Berichten: 111
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door blackmolley Bekijk bericht
Maar waar vul ik in welke poort ik moet gebruiken ???????
Instellingen, mail, contact..., account, account aanklikken, advanced en dan zie je de mogelijkheid om je poort in te vullen.
  #7  
Oud 08-12-10, 00:05
blackmolley blackmolley is offline
• iOS 4.2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2010
Berichten: 10
Standaard

Schiet mij maar in een kapotje hoor... Ik zie helemaal nergens 'advanced'...
  #8  
Oud 08-12-10, 10:58
CeesiPhone CeesiPhone is offline
• iOS 14.6
• iPadOS 14.6
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Oct 2010
Berichten: 111
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door blackmolley Bekijk bericht
Schiet mij maar in een kapotje hoor... Ik zie helemaal nergens 'advanced'...
Even naar beneden scrollen!!!!
  #9  
Oud 08-12-10, 18:09
Eddy1965online Eddy1965online is offline
• iOS 10.0.1
• 8.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2010
Locatie: Zwijndrecht
Berichten: 41
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door blackmolley Bekijk bericht
Schiet mij maar in een kapotje hoor... Ik zie helemaal nergens 'advanced'...

Misschien wel geavanceerd ??
  #10  
Oud 08-12-10, 18:19
CeesiPhone CeesiPhone is offline
• iOS 14.6
• iPadOS 14.6
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Oct 2010
Berichten: 111
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eddy1965online Bekijk bericht
Misschien wel geavanceerd ??
Ofcourse!
  #11  
Oud 08-12-10, 20:35
blackmolley blackmolley is offline
• iOS 4.2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2010
Berichten: 10
Standaard

Sorry hoor maar als ik een nieuwe account aanmaak zodra ik kies bij microsoft exchange, mobile me, google mail etc voor 'other' dan krijg ik add email account. hier ga ik dus alle gegevens ingeven en nergens krijg ik een optie 'advanced'. Ook niet op de schermen ervoor en ook niet door te scrollen. En als ik dus de gegevens intik en na het verifieeren komt ie erachter dat user/password voor pop3.upcmail.nl niet correct is kan ik alleen OK geven en spring ik weer terug naar waar ik vandaan kom. Nergens een advanced optie ....
PS .. ik heb OS 4.2 op een 4
  #12  
Oud 08-12-10, 21:10
CeesiPhone CeesiPhone is offline
• iOS 14.6
• iPadOS 14.6
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Oct 2010
Berichten: 111
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door blackmolley Bekijk bericht
Sorry hoor maar als ik een nieuwe account aanmaak zodra ik kies bij microsoft exchange, mobile me, google mail etc voor 'other' dan krijg ik add email account. hier ga ik dus alle gegevens ingeven en nergens krijg ik een optie 'advanced'. Ook niet op de schermen ervoor en ook niet door te scrollen. En als ik dus de gegevens intik en na het verifieeren komt ie erachter dat user/password voor pop3.upcmail.nl niet correct is kan ik alleen OK geven en spring ik weer terug naar waar ik vandaan kom. Nergens een advanced optie ....
PS .. ik heb OS 4.2 op een 4
Je moet dit zien voor het verifiëren!
Kijk eens op deze link!....T-Mobile NL - Instellingen voor mobiel internet, mms, e-mail, Bluetooth
  #13  
Oud 08-12-10, 23:39
blackmolley blackmolley is offline
• iOS 4.2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2010
Berichten: 10
Standaard

Dank Cees. Ik ga ff kijken.
  #14  
Oud 08-12-10, 23:55
blackmolley blackmolley is offline
• iOS 4.2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2010
Berichten: 10
Standaard

Ik heb het gevonden .... Bleek een combinatie van dingen te zijn.

Allereerst .. naar de optie 'advanced' kan je echt alleen maar als je emailaccount ook daadwerkelijk is ingesteld op je Iphone. Dat was ie bij mij steeds niet omdat ik niet verder kwam dan dat username/password van de pop3 server niet klopte. Dus mijn verhaal dat ik 'advanced' niet kon vinden klopte wel ;-)

Wat bleek, ik heb meedere combi's geprobeerd met de username van mijn zelf aangemaakte email account bij UPC, maar ook met het hoofd account met allebei verschillende wachtwoorden. Ik heb pop.upcmail.nl gebruikt maar ook pop3.upcmail.nl. Ik heb IMAP en POP geselecteerd gehad ... En dat dus allemaal in verschillende combi maar blijkbaar niet de juiste. Tot vandaag na het zien van de T-mobile kink. Weet niet of het er wat mee te maken heeft maar toch .

In ieder geval bedankt voor het meedenken allen !

gr Rene
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
upc email werkt niet op iphone ... hully Odido (T-Mobile) 14 25-09-10 17:29
email instellingen tagi iPhone algemeen 0 09-09-10 14:58
email instellingen scubaman iPhone algemeen 0 29-04-10 14:34
instelling email upc rotterdammer53 Odido (T-Mobile) 0 19-03-10 12:42
Ik heb KPN Hi simonly de instellingen van KPN mobiel werken niet geen gprs... Spikez KPN 2 15-02-10 21:05

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 01:10.