//

Hi spook MB's?

Hi spook MB's? discussie in Overige providers Nederland forum; ( verdwijnt na registratie ) Beste gebruikers, Ik krijg sinds twee a drie maanden een sms bericht van Hi dat ik bijna de Fair User Policy heb overschreden, dit blijkt ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Bellen en internet > Providers Nederland > Overige providers Nederland
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 08-01-10, 20:58
sanderj sanderj is offline
• iOS 3.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2008
Berichten: 4
Post Hi spook MB's?

Beste gebruikers,

Ik krijg sinds twee a drie maanden een sms bericht van Hi dat ik bijna de Fair User Policy heb overschreden, dit blijkt 250 MB te zijn. Dit houdt dus in dat een gemiddelde Hi/KPN klant maar 25 MB per maand verbruikt, want de FUP houdt in dat dit 10 maal het gemiddelde verbruik van de klanten is. Wat ik overigens best laag vindt? Maar hier is op dit forum al meer over geklaagd volgens mij.

Ik heb dus een Sim Only 375 met daarbij Onbeperkt Online bundel. Wat ik dus doe om aan zo'n 'hoog' verbruik te komen? Geen idee, ik kijk geen streaming video's o.i.d. Ik gebruik dagelijks apps als Hyves, Facebook, NU.nl en haal mijn email op (pop3 + gmail) Dit zal dagelijks niet veel meer dan een 1 MB zijn.

Dit zijn volgens mij alleen KB sleurpers als ik het goed heb.
Ik was dus wel eens benieuwd wat ik aan data verbruik. Na twee maanden aandringen bij Hi dat ik dit overzicht wilde hebben, na diverse malen de telefoon erop gegooid te hebben gehad(ja dat gebeurt dus nog steeds door de klantenservice als je aan blijft houden om een antwoord te krijgen) en allerlei medewerkers die niet wisten hoe ze dat overzicht moesten opvragen heb ik diverse emails gestuurd. En ja hoor, gister vond ik ineens een dikke envelop van KPN. Met daarin een excuus brief voor het feit dat dit al zo lang loopt en een velletje of 80 aan gegevens over mijn data verbruik vanaf 1 november tot 4 januari.

Hierin heb ik dus een aantal vreemde zaken gevonden. Zo zijn er verbindingen van precies 1,3,4 en 8 uur door mijn telefoon gemaakt. Daarin zijn soms maar 32 KB(!) verbruikt maar soms ook 2560 KB. Dit is dus wel een rare situatie. Zie de bijlage voor een van de pagina's die ik heb ingescand.

Nu is mijn vraag dus: Waar komen de sommige spook MB's vandaan? Wat kan hiervoor de oorzaak zijn? Welke apps kunnen hier de oorzaak van zijn?
Komt dit meer voor?

Overigens heb ik nooit meer moeten betalen aan Hi voor de data, wel word ik soms gekort in mijn data snelheid, die toch al laag is

Ik hoop dat jullie een antwoord kunnen geven.

Vriendelijke groet,
Sander
Bijgevoegde bestanden
Bestandstype: pdf briefkpn.pdf‎ (178,3 KB, 15x gelezen)
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

Reageren

Labels
data, fair user policy, internet, kpn hi, mb's



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Spook adressen niet te verwijderen? franspex iPhone algemeen 0 30-03-11 13:02

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 08:41.