//

Extreem hoge datakosten BEN abonnement door T-mobile

Extreem hoge datakosten BEN abonnement door T-mobile discussie in Overige providers Nederland forum; ( verdwijnt na registratie ) Citaat: Oorspronkelijk geplaatst door Suriboy777 Of is betalen schuld bekennen? Om een afsluiting te vermijden kan je altijd betalen onder voorbehoud van recht en zonder ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Bellen en internet > Providers Nederland > Overige providers Nederland
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #21  
Oud 03-03-11, 09:42
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Suriboy777 Bekijk bericht
Of is betalen schuld bekennen?
Om een afsluiting te vermijden kan je altijd betalen onder voorbehoud van recht en zonder enige nadelige erkenning.
Gesponsorde links
Advertentie
Advertentie

  #22  
Oud 03-03-11, 10:16
evanraalte evanraalte is offline
• iOS 4.3.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2010
Berichten: 6
Standaard

Zoek op google: FakeAPN, heeft mij veel rekeningen bespaard
  #23  
Oud 03-03-11, 10:17
blackoutzz blackoutzz is offline
• iOS 8.1
• 8.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2009
Locatie: NB
Berichten: 221
Standaard

Even voor de duidelijkheid: BEN zit op tmobile netwerk dus dan is het logisch dat de telefoon deze instellingen gebruikt voor internet.

Ouders adviseer ik altijd wekelijks de rekening te bekijken, om hoge kosten te voorkomen.

Als BEN aangeeft dat jullie niet boven een bepaald bedrag zouden kunnen uitkomen, lijkt het me dat je daar iets uit kunt halen. Want BEN is dan in gebreke door de blockade niet correct uit te voeren. Ik zou informatie opvragen bij je rechtsbijstand hierover.

En om dit te voorkomen, zou ik een blockade laten plaatsen zodat internet niet verbruikt kan worden bij de provider zelf. Dit kan bij elke provider. Meestal plaatst een bedrijf een blockade op een abonnement als de rekeningen extreem hoog oplopen vrij snel en krijgt men een service sms met verzoek om contact op te nemen. Tenminste zo werkt het bij de grote providers... Hun dochters, tja goedkoop zegt niet altijd kwaliteit en service.

Succes met de afhandeling. Persoonlijk vind ik het schandelijk dat het voorkomt, maar daarintegen, je legt een te grote verantwoordelijkheid bij een kind. M'n dochter vind koken heel leuk maar zonder toezicht, laat ik haar niet in de keuken bezig zijn.

Helaas denk ik ook dat het complete bedrag kwijt laten schenden niet mogelijk is, rechter zal hoogstwaarschijnlijk ook wijzen op de plicht dat een ouder controle zou moeten "weten" wat een kind uitspookt. Nu is dat makkelijker gezegd dan gedaan uiteraard...
  #24  
Oud 03-03-11, 10:55
elsa_nl elsa_nl is offline
• iOS 4.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2010
Berichten: 9
Standaard

Even voor de duidelijkheid.., de jongens zijn hier niet verantwoordelijk voor, dat zijn wij als ouders. Als dit mijn telefoon was geweest, was het ook gebeurd en we zaten erbij , dus hoeveel controle wil je hebben.
We hadden ons laten voorlichten in de telefoonwinkel en gedaan wat ze hadden aangegeven.
En inderdaad.. 2,50 per MB, dat is in ons geval een rekening geworden van 450 euro voor 43 minuten internet.
In 1 avondje tijd, dus kijken op internet naar je rekening heeft in dit geval ook weinig zin aangezien het niet per direct wordt bijgewerkt
Dus wekelijks je rekening bekijken online had absoluut geen nut gehad.
En toen we het abonnement afsloten bij BEN hebben we contact gehad met de klantenservice om internet te laten blokkeren, dat staat zelfs zwart op wit, het was toen alleen niet mogelijk, ( mei 2010 ) later inmiddels wel maar toen was het te laat.
enne, niet elke profider kan dat. KPN heeft ons via de email laten weten, toen wij op zoek waren naar een andere provider, dat het ook niet mogelijk was bij hun.

Wij hebben inderdaad betaald, maar vergeet niet dat ons bericht al van vorig jaar na de zomervakantie is.
Wij hebben 3 maanden lopen "knokken", uiteindelijk haast gesmeekt om in ieder geval een deel van de rekening dan niet te hoeven betalen.
Maar helaas, we kregen zelfs een boete over het in eerste instantie niet betalen van de rekening en 25 euro heraansluitkosten voor de simkaart omdat deze was geblokkeerd.
Juist omdat wij geen negatieve BKR wilden hebben wij de datakosten uiteindelijk betaald.
Wij hadden recent namelijk net een programma gezien op TV wat voor ellende het is om een negatieve BKR melding weg te krijgen als je in je gelijk staat.
Toen wij die narekening kregen van de heraansluitkosten, terwijl wij het abonnement al hadden opgezegd, toen had ik het helemaal gehad.
Ik denk dat ik nog nooit zo boos aan de telefoon ben geweest als toen.
Uitendelijk hebben ze dat ingetrokken, maar dat is allemaal pas in januari dit jaar afgerond.

Het is inderdaad een leer voor de volgende keer.
Een dure leer dan wel!
We hebben het nu anders.
De iphones zijn de deur uit en hebben plaats gemaakt voor Android toestellen.
Daar staan een paar handige apps bij op waarbij wij de datakosten, bel en sms kosten direct in de gaten kunnen houden en zelf een blok op kunnen zetten bij een x bedrag.
ook zijn wij over gegaan naar een andere provider waarbij wij ook min-max bedragen hebben.

Laatst gewijzigd door elsa_nl; 03-03-11 om 10:59.
  #25  
Oud 03-03-11, 12:27
Suriboy777 Suriboy777 is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2009
Locatie: Rotterdam
Berichten: 340
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door elsa_nl Bekijk bericht
De iphones zijn de deur uit en hebben plaats gemaakt voor Android toestellen.
Daar staan een paar handige apps bij op waarbij wij de datakosten, bel en sms kosten direct in de gaten kunnen houden en zelf een blok op kunnen zetten bij een x bedrag.
ook zijn wij over gegaan naar een andere provider waarbij wij ook min-max bedragen hebben.
Jammer dat u bent overgegaan de iphones de deur uit te doen. Zowel Ben had beter kunnen optreden in dit geheel. Ik denk alvorens u hieraan begonnen was, had u kunnen informeren naar extra kosten voor internet en hoe die te voorkomen. Check, nogmaals check en dubbelcheck.

In principe had het niet zover hoeven te komen. Om een simpel voorbeeld te geven. Ik ga volgende week op vakantie. Ik heb al van te voren geinformeerd waar ik gratis Wi-Fi heb. Sowieso, alle internet via provider uitgeschakeld. Voordat ik het vliegtuig in stap. Ook geinformeerd naar voicemails. Gelukkig staan die uit. Zo heb ik in elk geval actie ondernomen om geen verrassingen te krijgen. Je moet maar net weten dat je op deze aspecten moet letten.
  #26  
Oud 03-03-11, 12:46
putnik putnik is offline
• iOS 13.3.1
• iPadOs 13.3.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Dec 2010
Locatie: Aalsmeer
Berichten: 187
Standaard

Betalen is absoluut niet schuld bekennen.Ik zou er een brief naar OPTA schrijven.Met beklaag erover.Er voor de Wi-Fi zouden geen kosten mogen berekend worden.Het lijkt meer dat het allemaal gebeurde over 3G oftewel via mobiele netwerk.
Ook zou ik aan Kassa en Radar schrijven. Die kunnen soms veel meer bereiken omdat er TV achterzit(dus enorm slechte reclame)dan enkeling.
  #27  
Oud 03-03-11, 12:49
putnik putnik is offline
• iOS 13.3.1
• iPadOs 13.3.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Dec 2010
Locatie: Aalsmeer
Berichten: 187
Standaard

Vraag meteen aam moderators! Kan er een apparte topic met dergelijke klachten geopend worden.Met de bedoeling klacht en krachtbundeling.Als er veel mensen met eenzelfde klacht zijn sta je immers sterker in je schoenen. En er zijn advocaten ertussen.
  #28  
Oud 03-03-11, 18:42
simlockvrij's schermafbeelding
simlockvrij simlockvrij is offline
• iOS 16.4
• 10.0.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2010
Locatie: regio leiden
Berichten: 700
Stuur een bericht via ICQ naar simlockvrij
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door elsa_nl Bekijk bericht
Het spijt me zeer maar van zulke reacties gaan me de haren recht overeind staan!
Dus als je een Iphone hebt moet je perse een internetabonnement hebben?
niets moet, maar daar zijn ze wel voor bedoeld
Er bestaat toch ook Wi-Fi?
als alternatief voor 3g ja, het is en blijft een MOBIELE telefoon
A. hebben de jongens het niet gekregen maar hard voor gewerkt en gespaard.
dat is niet mijn punt, u kunt ook kopen lezen i.p.v. krijgen
B. hebben ze een Nintendo, waar ze overigens ook hard voor hebben gespaard, maar dat is appels met peren vergelijken. Je kan met een nintendo niet bellen. De Iphone is niet gekocht voor de spelletjes..
en een iphone is bedoeld om draadloos internet te gebruiken
C. Wij hebben geen instellingen geaccepteerd en zelf het internet toegangspunt van BEN geblokkeerd.
Bij ons was de discussie dat de kosten zijn gemaakt door het T-mobile netwerk omdat BEN daarop draait en daar hadden wij geen rekening mee gehouden dat zoiets mogelijk kon zijn en nee, wij hebben geen toegangspunt van t-mobile toen gezien en gingen dus die paar minuten, we spreken hier over in meen 43 minuten totaal, vanuit dat dat dus het thuisnetwerk was.
de smartphones van vandaag de dag stellen zichzelf in, dat is opzich wel logisch, en daarom is het moeilijker om van internet af te blijven dan er op te komen. misschien had de familie zich wat meer moeten verdiepen in de materie in zo'n afwijkend geval.

Maar goed, wij hebben aan het kortste eind getrokken zoals ik al zei.. na 3 maanden kwam er een dreiging voor een BKR registratie en die wilde ik niet!
Daarbij komt natuurlijk ook dat, hoe k.t het ook is, de datakosten zijn immers wel gemaakt.. dus ..
jammer dat BEN zoveel reclame maakt over hoe leuk, makkelijk enzo ze zijn en op het moment dat zoiets als dit gebeurd weet ineens de hele klantenservice afdeling niet hoe ze mensen te woord moeten staan.
geloof mij.. ik heb een log bijgehouden van pagina's lang!! met wie ik heb gesproken, wat voor briefwisseling er is geweest, wat reacties waren, beloftes enz.. frustrerend!!
dit gedeelte kan ik heel goed begrijpen van uw kant, en het is niet netjes van Ben om op deze manier hun hakken in het zand te zetten, en wat meer coulance was zeker op zijn plaats geweest.

Succes! Ik hoop dat het je lukt!!

Overigens moet ik zeggen dat mij is aangegeven dat er bij € 250 euro automatisch een blok op je simkaart komt en dat de kosten dus niet naar die 600 nogwat euro hadden moeten kunnen komen.
ik hoop dat u er alsnog uit kan komen, hebt u geen rechtsbijstandverzekering voor het verschil van 350,- te verminderen op de rekening?
  #29  
Oud 03-03-11, 21:11
elsa_nl elsa_nl is offline
• iOS 4.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2010
Berichten: 9
Standaard

Dan moet je bij BenKlant zijn.
Hij schopt deze topic omhoog.
Wij zijn er niet met BEN uit gekomen, ik hoop dat het BenKlant wel lukt.
  #30  
Oud 10-05-11, 22:05
youpm youpm is offline
• iOS 4.2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2011
Berichten: 1
Standaard

ik heb de oplossing voor geen verdere kosten. schakel "mobiele data" uit. ik heb ongeveer een kwartiertje per ongeluk met deze optie aan geinternet met Wi-Fi aan en had al 52 euro extra kosten gekregen...
veel suc6 voor de andere met veel hogere kosten!
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Hoge datakosten BEN door dubbeltelefoonnummer? RiccardoHS Overige providers Nederland 1 27-03-11 19:35
Extreem hoge kosten vodafone buitenland Barney1 Internet in buitenland (roaming) 35 24-02-11 13:45
Ben abonnement in een gesimlockte iPhone 4 Laurensk Odido (T-Mobile) 11 06-08-10 09:22
Hoge kosten internet door later ingaan abonnement lizzymickey Odido (T-Mobile) 5 17-01-10 13:21
BEN-abonnement en geen internet zonder Wi-Fi Sjonny Overige providers Nederland 12 08-01-10 11:30

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 11:26.