T-Mobile wil i-abonnementen veelverbruikers omzetten na extreem dataverbruik discussie in Odido (T-Mobile) forum; ( verdwijnt na registratie ) Ik ga nog een aangetekende brief schrijven dat ik niet akkoord ben met de voorwaarden. Als wij een abonnement willen beëindigen kunnen we dat niet. ...
|
Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Berichten van vandaag | Zoeken |
#21
|
|||
|
|||
Ik ga nog een aangetekende brief schrijven dat ik niet akkoord ben met de voorwaarden. Als wij een abonnement willen beëindigen kunnen we dat niet.
willen jullie hier misschien nog op reageren http://forum.www.trosradar.nl/viewto...90336#p1390336 zo kan het lekker bekend worden bij radar zelf en staan we misschien sterker. |
Gesponsorde links | |
|
|
|
#22
|
|||
|
|||
kost te veel tijd en geld
|
#23
|
||||
|
||||
Vraag voor de getroffenen: welke opzegtermijn hanteert T-Mobile (van hun kant)?
__________________
We are one, but we are not the same... Talk to each other! |
#24
|
|||
|
|||
Het lijkt mij echt een zaak voor de opta
of misschien nog wel een stap hoger onder de noemer cartel vorming |
#25
|
|||
|
|||
|
#26
|
|||
|
|||
goeie avond allemaal,
ook ik heb vrijdag heerlijk voor het weekend de brief ontvangen en als ik op mijn telefoon kijk is totaal pas 29 gb verbruikt en heb ik het nog nooit gereset. ik heb een klacht email naar T mobile gestuurd en ben benieuwd wat voor antwoord ik ga krijgen. ik heb ook aan gegeven dat ik het erg discriminatie vind puur om het feit dat ze abonnement blijven aanbieden en groot verbruikers er uit willen bonjouren. Schaf dan onbeperk voor iedereen af als je het niet kan leveren! De I 300 is mij geadviseerd voor de iphone en ja op een smardfoon draaien programma's die gebruik maken van data ! ik hyves facebook en wordfeud en whatapp maar verders doe ik er zeer weinig mee !dus waar gebruik ik nog meer data voor dan ??? waarom bieden ze onbeperkt aan als je niet onbeperkt mag gebruiken ??? en waarom laten ze niet eerst een technisch persoon bellen om samen te kijken wat er misschien fout gaat ??? ik ga dus niet akkoord en ik ga wel juridische stappen ondernemen als ze niet met oplossing komen . succes allemaal |
#27
|
|||
|
|||
Beste iedereen met dit probleem,
Zelf volg ik een juridische opleiding, en heb het een en ander uitgezocht in de boeken. Zelf loop ik stage bij een advocatenkantoor, en heb het aan mijn "collega's" voorgelegd vanmiddag, en zelf contact gehad met T-Mobile, en daaruit hebben wij een conclusie getrokken. Ik ben tot de volgende conclusie gekomen: T-Mobile heeft een overeenkomst gesloten met de gebruikers (welke deze brief ontvangen hebben) met een Fair Use Policy (nader genoemd: FUP). In deze FUP staat duidelijk vermeld dat de gebruiker ook beperkingen heeft. Citaat:
Terugwijzend naar de Algemene Voorwaarden staat duidelijk vermeld: Citaat:
Helaas staat u als klant niet sterk. Wees blij dat T-Mobile u een (duurder) alternatief aanbied; T-Mobile mag u ook weigeren als klant! Groet, D. Houtsma |
#28
|
|||
|
|||
@theknitter
Citaat:
|
#29
|
|||
|
|||
|
#30
|
|||
|
|||
Citaat:
|
#31
|
|||
|
|||
neemt dan nog niet weg dat het zeer onbeschoft is dat je als klant niet netjes een waarschuwing krijgt en je samen kan kijken of je dit kan oplossen , nee ze pleuren je er zo maar uit en als je dat niet wilt kan je oprotten. ik ben al vele jaren trouwe klant en heb ook al een tijdje dit abbo dus waar gaat het deze 6 maanden fout , zie geen specificatie niks nee krijg plomp verloren zomaar deze brief , vind totaal niet netjes en zeer slechte zaak !!!!
ze hadden op zijn minst iemand kunnen waarschuwen !!! |
#32
|
|||
|
|||
Citaat:
De T-Mobile Nederland Medewerker van de Abonnementen afdeling kon het bevestigen dat T-Mobile Nederland weinig daarover vermeld via internet. Echter, de FUP op de Britse website komt overeen met de Nederlandse FUP, enkel het limiet is 10x de 500MB die aangegeven staat. |
#33
|
|||
|
|||
zelfs op mijn specificatie staat niet hoeveel data ik verbruikt heb dus hoe kan ik weten wat ik verbruik met mijn smardfone ????
|
#34
|
|||
|
|||
Citaat:
De enige manier waarop u juridisch gelijk kunt krijgen is dat T-Mobile uw abonnement niet mag wijzigen zonder uw toestemming, maar wel stopzetten. Indien u niet op tijd reageert, kunt u later alsnog beëindiging van uw abonnement aanvragen met deze opgaaf van reden. ---------- Bericht automatisch samengevoegd op 28 november 2011 om 20:06 ---------- Citaat:
Een andere optie is om 1244 te bellen. Dit nummer is gratis, en geeft u actuele tegoed informatie. |
#35
|
|||
|
|||
Citaat:
De algemene voorwaarden die van toepassing zijn staan hier (kies de juiste afhankelijk van de start datum van je contract): T-Mobile.nl: Algemene voorwaarden Ik kan in geen van die alg voorw een FUP ontdekken. |
#36
|
|||
|
|||
Citaat:
Juridisch is er weinig tegen in te brengen. Er zijn minimaal 2 punten uit de Algmene Voorwaarden waar hun naar terug kunnen wijzen. |
#37
|
|||
|
|||
Niks mis mee. Als je zoveel data gebruikt dan ben je volgensmij je Iphone als modem aan het gebruiken en dan lekker downloaden. Anders kom je niet aan bv 500GB.
__________________
Iphone de enige echte. hebbe hebbe hebbe. |
#38
|
|||
|
|||
Citaat:
1. T-Mobile hanteert een bepaling uit de overeenkomst (bv een FUP) die door de klant geschonden wordt. T-Mobile mag dan onmiddelijk ontbinden. 2. T-Mobile wil eenzijdig de voorwaarden van de overeenkomst wijzigen. Dat kan maar dan gelden de voorwaarden uit artikel 7.2 Telecommunicatiewet. Ze moeten de wijziging vier weken van te voren aankondigen en de klant mag opzeggen (lees: opzouten). Mogelijkheid 1 is niet van toepassing want er is geen FUP. Niet. Misschien in UK of China maar hier niet. Mogelijkheid 2 kan waarschijnlijk wel maar ik twijfel. Meestal gaat het hier om wijzigingen van een abonnementsvorm en betreft dus grote groepen klanten. T-Mobile wil het echter in specifieke individuele gevallen gebruiken. Ik twijfel of dat kan. Waar het in werkelijkheid om gaat is dat T-Mobile geen FUP wil invoeren. KPN en Vodafoen hebben wel een FUP (zeg ik uit m'n hoofd). T-Mobile kan zich daarmee dus onderscheiden. Tegelijkertijd willen ze wel van klanten af die veel data gebruiken. Dit is een sneaky manier om van die klanten af te komen zonder een FUP in te voeren. |
#39
|
|||
|
|||
Verbeteringen voorgaande posts
Na een nieuw research gedaan te hebben, gold er bij de abonnementen die destijds aangesloten waren (en degenen die nu een brief hebben ontvangen), geen FUP. Echter: T-Mobile beraadt zich op punt 5.3d, gezien zij hier economische schade door krijgen. Na opnieuw navraag gedaan te hebben, gaat het om de gebruikers die in het afgelopen half jaar gemiddeld minimaal 3GB per maand opgeslokt hebben. T-Mobile mag echter uw abonnement niet zonder uw toestemming wijzigen, maar wel beëindigen. De enige optie die u juridisch gezien heeft, is dat T-Mobile deze wijziging heeft doorgevoerd zonder toestemming van uw zijde. @Mauzzz, T-Mobile mag u als klant weigeren/ontbinden, gezien u voor hun economisch in het nadeel bent bij veel dataverbruik. |
#40
|
|||
|
|||
Heeft iemand al zo'n brief van T-Mobile online gezet? Ik wil 'm graag even zien om te bepalen welke gronden T-Mobile aanvoert.
|
Labels |
abonnement, t-mobile |
Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten) |
|
Soortgelijke discussies |
||||
Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
Extreem dataverbruik na paar minuten surfen?! | Maaike_20 | iPhone algemeen | 6 | 27-08-12 00:02 |
Extreem hoge datakosten BEN abonnement door T-mobile | elsa_nl | Overige providers Nederland | 29 | 10-05-11 23:05 |
T-Mobile past abonnementen aan | zuiderwind | Odido (T-Mobile) | 0 | 01-12-10 10:54 |
|
|