iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Odido (T-Mobile) (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f109/providers-nederland/f68/odido-t-mobile/)
-   -   Iphone contract van vrijdag nog steeds niet doorgevoerd? (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f109/providers-nederland/f68/odido-t-mobile/16412-iphone-contract-vrijdag-steeds-niet-doorgevoerd.html)

ger-emmen 25-07-08 01:09

Ik kan wel smsen, ( met mijn tijdelijke nummer dan) ik loop (mag ik sterven) al 2 week met 2 telefoons in de zak.. en binnen 10 werk dagen zou het zijn ge activeerd, nou vandaag is de 10e werkdag,
als ik om 13:00 nog ni geactiveerd ben ga ik er heen
dikke gekk`n hoe moelijk is het om ff te activeren,
maar wat t rare is dat ik wel smsen kan ( met tijdelijke nummer ) maar niet bellen, dan staat er meteen gesprek beeindigt. snap er ook geen *****n van maar zal wel goed komen

maar ZEER slechte service

vlesierse 26-07-08 10:45

Ben sinds gisteravond eindelijk geactiveerd. Weet niet of het te maken heeft met mijn brief die ze gister binnen hadden gekregen, maar ben toch blij dat het uiteindelijke gelukt is. Had nog even gebeld voor de status en het bleek dat ze mijn paspoortnummer en rekeningnummer miste. Toen ik die had door gegeven was het in een half uur voor elkaar.

AlexTemora 26-07-08 17:53

Ik wacht sinds donderdag op activatie, heb 1,5 kunnen bellen, sms'en en 3G internet kunnen gebruiken, maar dat had te maken met het feit dat elke T-Mobile simkaart iets van 60 minuten beltegoed heeft.

Vandaag weer gebeld en het blijkt dat het nog wel is 4 (!) dagen kan duren voor mijn abonnement volledig geactiveerd is. Ik kan nu helemaal niks, heb 'geen service' in de hoek staan en zit al 1,5 dag met een dure iPod Touch.

Wordt er eerlijk gezegd een beetje moe van, ben blij dat ik mijn iPhone 1.0 nog heb liggen met mijn Vodafone abo.

Webarcher 26-07-08 20:47

Bij mij wil het ook maar niet lukken om m'n abo geactiveerd te krijgen. Ze zijn al bezig van 11 juli! Ben al 2x in de winkel geweest en 1x gebeld. In alle gevallen gaven ze aan dat het de volgende dag opgelost zou meten zijn. Ze hadden steeds nog geen gegevens over m'n contract of telefoon. Zelfs niet na het iedere keer doorgeven. Heb het gevoel dat administratie hete een puinhoop is bij T-mobile. Zoveel aanvragen vanaf 11 juli dat ze het niet meer kunnen verwerken.
Maandag maar weer eens bellen.....

Deedee 27-07-08 21:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Webarcher (Bericht 153813)
Bij mij wil het ook maar niet lukken om m'n abo geactiveerd te krijgen. Ze zijn al bezig van 11 juli! Ben al 2x in de winkel geweest en 1x gebeld. In alle gevallen gaven ze aan dat het de volgende dag opgelost zou meten zijn. Ze hadden steeds nog geen gegevens over m'n contract of telefoon. Zelfs niet na het iedere keer doorgeven. Heb het gevoel dat administratie hete een puinhoop is bij T-mobile. Zoveel aanvragen vanaf 11 juli dat ze het niet meer kunnen verwerken.
Maandag maar weer eens bellen.....

Ik had 'm ook 11 juli gehaald ('s nachts). 3x gebeld de afgelopen 2 weken: De eerste keer zei de mevrouw inderdaad dat ik de dag erop geactiveerd zou zijn. Toen ging ik net naar het buitenland.. Toen ik daar de week daarop van terugkwam weer gebeld en toen kon een meneer mij vertellen dat die eerste mevrouw fout zat (ja kraak je collega's af!). Als ik m'n gegevens zou opzoeken en doorgeven zou het goedkomen. Dus ik de volgende ochtend weer gebeld met gegevens en binnen 24 uur (zij zeggen binnen 48uur) was ik geactiveerd.
Dus je moet gewoon bellen en erop staan dat je je iPhone wil activeren en dus je gegevens even doorgeeft.. Dan regelen ze het zo!

Emilio 29-07-08 14:08

Zijn ze de gegevens kwijt bij mobile of hoe zit dat:confused:
Ik ben er vandaag ook achter gekomen dat ik nog niet geactiveerd ben omdat ik ineens niet meer kan bellen. Dus de klantenservice gebeld en die vroegen om contractgegevens maar die heb ik op mijn werk niet bij de hand.

Wat als ik nou eens mijn gegevens niet doorgeef heb ik dan een iphone voor 79 eutjes. :rolleyes:

Ps Iphone sinds 11 juli

iMick 29-07-08 14:28

Nee, als het om geld gaat weten ze je altijd wel te vinden :rolleyes:;)
Ik zit nu een week in china en heb ook geen service aangezien je pas
naar/vanuit het buitenland kan bellen als je geactiveerd bent...
Maar nog ff en dan unlock ik me 3G gooi ik er m'n china mobile sim kaart in :D
(Hopelijk is me nummer geactiveerd wanneer ik weer terug ben over ander halve maand)

Weet echt niet hoe het met de kosten gaat zitten heb m'n iPhone de 11e gekocht maar nogsteeds niet actief :confused:

BP65 29-07-08 20:20

zijn er ook mensen die online de iphone hebben aangevraagd en ontvangen maar er geen sim kaart bij gekregen hebben? dit heb ik namelijk, en mijn huidige t-mobile simkaart pakt die niet

Webarcher 29-07-08 20:53

Gister en vandaag weer met T-mobile gebeld. Oh, meneer ik zie dat mijn collega het niet heeft doorgestuurd. Oh meneer ik zie dat ze nu weg is. Binnen 48 uur is het nu echt geregeld. Was pislink. Morgen maar weer eens kijken of het werkt.....

Webarcher 31-07-08 05:55

na gisteren nogmaals gebeld te hebben, is het toch eindelijk gelukt! Mijn iPhone is volledig werkend en het abo is geactiveerd. Nu alleen nog m'n oude nummer laten omzetten. Volgens T-mobile gaat dit nu verder automatisch. Duurt een dag of 5. Ben benieuwd. Tot die tijd loop ik nog met 2 telefoons...

Phew 31-07-08 10:37

Ik heb een week geleden een klacht ingediend per e-mail dat het wel erg lang duurt ondertussen! Uiteraard is er nu nog steeds niks veranderd, geen reactie of wat dan ook. Het verhaal van we sturen het door naar de technische dienst geloof ik ook niet meer ondertussen. Ik ga vanavond maar eens langs de T-Mobile shop, kijken of zij wat kunnen doen! Anders weet ik het ook niet meer...

lnn.art 01-08-08 19:17

Ook ik ben hiermee getroffen. Was de eerste die bij de Zwolse Mediamarkt een iPhone kocht. Vroeg in de ochtend was er ik.. Na 6 uur lang daar wachten op die mediamarkt kneuzen mocht ik 'em mee naar huis, met de belofte dat 'ie de volgende dag wel geactiveerd zou moeten zijn. Uiteindelijk thuis was de iTunes store 'bezet'. Volgende dag kon ik em registreren, maar nog steeds 'geen service'. Ik bellen in de late middag van zaterdag; "morgen zal 'ie het wel doen, meneer".. Zondag werkte 'ie nog steeds niet, maar ik ging in de middag op vakantie.. Na een week nog geen service te hebben (nog steeds op vakantie in IJsland) via een andere telefoon de tmobile klantenservice te bereiken, alleen heb je daar je "10 cijferige tmobile nummer" voor nodig.. Die was ongeldig.. :S.. Een halve week later (nog steeds op vakantie) een Wi-Fi plekje gevonden en eff opgezocht of het misschien met het buitenland te maken had.. Ik vond iets waarin stond dat je de eerste 3 maanden van je abbo niet in het buitenland kan bellen, tenzij je daar eerst 115 euro voor betaald hebt. Dit staat nergens bij de voorwaarde!! Eenmaal thuis (eergister) nog steeds "geen service", dus maar even langs de tmobile shop langs gehopt.. Na een half uur achter in zijn kantoor gebeld te hebben met mediamarkt (de plek waar ik em kocht) vertelde hij me dat mediamarkt vergeten was mijn gegevens door te faxen.. Ze zouden het opnieuw regelen en dat zou ie het wss vandaag gaan doen. (3 week voorbij inmiddels??) Ik daarna boos naar mediamarkt toe gegaan, om diezelfde vent als de 11e te spreken. Ik vroeg naar een verklaring en hij wees met een verwijtend vingertje naar TMobile, dat zij niet hebben gereageerd op zijn bevestegingsfax..

Om enkele stappen achterwege te laten: de SIM kaart bleek zomaar ineens defecrt te zijn volgens mediamarkt. (Ik heb het idee dat hij de schuld aan tmobile probeerde te geven; dit denk ik omdat ik de vraag stelde hoe vaak dit voorkwam; "nog nooit" en daarvoor stelde ik ook de ietwat dreigende vraag "en hoe gaan jullie mij precies tegemoetkomen?").

Hoop gezeik, maar met een andere simkaart is ie gister geactiveerd en werkt ie. Ik stelde diezelfde vraag over een schadevergoeding weer, en hij zei heel subtiel "volgens mij hoeft dat niet meer, want alles werkt" (hij wenste me al een prettige dag verder, de arrogantie!) Ik heb hem laten beloven mij te laten bellen door zijn afdelingschef, binnen nu en een week. Met de opdracht uit te zoeken wie precies hier verantwoordelijk voor is. Want geloof me, 3 weken niet bereikbaar vanwege hun slordigheid?? Ik heb veel werk verloren. Dit heeft nog een staartje, en ik raad iedereen met dit zelfde gedoe aan ook nog maar even een belletje te geven aan hen.

Redchilly 01-08-08 23:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door lnn.art (Bericht 158384)
Ook ik ben hiermee getroffen. .........
Want geloof me, 3 weken niet bereikbaar vanwege hun slordigheid??
Ik heb veel werk verloren.

Zo te zien heb je een nieuw nummer, geen verlenging. Dit ga je dus nooit en te nimmer klaar spelen.
Met een nieuw abo heb je een nieuw nummer wat aannemelijk nog niemand van je kent,
dus "veel werk verloren" ga je nooit hard kunnen maken.
Daarnaast bij een nieuw nummer waar je "veel werk" op gaat ontvangen neem je natuurlijk je oude mobiel met nummer mee,
om de overgang voor je soepel te laten verlopen.
Als je nummer portering had aangevraagd duurt dat altijd nog enige dagen/weken/maanden, dus ook geen poot om op te staan.
Bij verlenging gaan ze je nummer niet eerst afsluiten om op je nieuwe toestel over te zetten,
dus zou je je oude mobiel (en eventueel SIM kaart) nog kunnen gebruiken.
Dus op welke manier je hier juridisch gezien enige kans denkt te maken ben ik heel benieuwd naar ;)

Dat je de gemiste 3 weken abo vergoed krijgt/niet hoeft te betalen is een ander verhaal, dat zou ik ook eisen.

lnn.art 02-08-08 03:56

Hoe weet je dat mensen het nieuwe nummer niet hadden/mij niet kunnen bereiken op een nieuw nummer? Juridisch misschien niet nee, daar is mijn kennis te gelimiteerd voor; maar ik kan me niet voorstellen dat zij producten mogen verkopen en dat ik er dan continue achteraan moet. En zoals iemand anders al clever bedacht; als ik niks gedaan zou hebben kon ik een iPhone 3G twv €1 doorverkopen :P. Ze mochten de tel wettelijk ook niet eens meegeven. Ik zal me moeten richten op de redelijkheid van de hogere machten uiteindelijk. Maar dat lukt vast wel.

ButcherJF 02-08-08 09:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Redchilly (Bericht 158532)
Zo te zien heb je een nieuw nummer, geen verlenging. Dit ga je dus nooit en te nimmer klaar spelen.
Met een nieuw abo heb je een nieuw nummer wat aannemelijk nog niemand van je kent,
dus "veel werk verloren" ga je nooit hard kunnen maken.
Daarnaast bij een nieuw nummer waar je "veel werk" op gaat ontvangen neem je natuurlijk je oude mobiel met nummer mee,
om de overgang voor je soepel te laten verlopen.
Als je nummer portering had aangevraagd duurt dat altijd nog enige dagen/weken/maanden, dus ook geen poot om op te staan.
Bij verlenging gaan ze je nummer niet eerst afsluiten om op je nieuwe toestel over te zetten,
dus zou je je oude mobiel (en eventueel SIM kaart) nog kunnen gebruiken.
Dus op welke manier je hier juridisch gezien enige kans denkt te maken ben ik heel benieuwd naar ;)

Dat je de gemiste 3 weken abo vergoed krijgt/niet hoeft te betalen is een ander verhaal, dat zou ik ook eisen.

In deze situatie lijkt het me dat je een van de volgende dingen doet:
  1. oude nummer doorschakelen naar nieuw, en/of
  2. voicemail op oude nummer waarin je verwijst naar het nieuwe.
In beide gevallen ben je afhankelijk van de verbindingsstatus van je nieuwe nummer. Als dat dus níet werkt door een (domme) fout van iemand anders heb je volgens mij wel degelijk de mogelijkheid van verhaal. De oorsprong van het probleem blijft immers die fout.
En ja, je kunt het probleem beperken door, zolang je niet zeker weet of je nieuwe nummer gaat werken, je oude toestel mee te nemen.

lnn.art 02-08-08 13:07

Tuurlijk zijn er hier oplossingen voor, maar waar het om gaat is dat dit mijn verantwoordelijkheid helemaal niet is. Ze beloofden mij (op de dag dat ik 'em kocht) dat 'ie het de volgende dag zou doen. Als ze mij garanderen dat het apparaat zal werken, dan ga ik daar van uit. Ik die dag weer bellen omdat de tel. het nog niet deed: "vergeten meneer, we zullen het vandaag regelen en dan zal ie t morgen doen". Die zondag wéér bellen omdat ie t niet deed: "we zullen het opnieuw proberen, het kan MAXIMAAL 48 uur duren tot ie echt werkt. Vanaf zondag tot een aantal dagen terug heeft ie het niet gedaan, en kon ik tmobile niet bereiken. 3 weken jongens, en geen enkele feedback. Als ze van het begin duidelijk hadden aangegeven dat het enkele weken kon duren zou ik idd een extra tel hebben geregeld. ****ing hell; VERGETEN! Hoe slordig kan je zijn.

lnn.art 05-08-08 15:20

Trouwens.. Het enige 'juridische' waar ik me op kan beroepen is de mondelinge afspraak. Die is 3 dagen achter elkaar voorgekomen, en deze is rechtsgeldig. Kijken of dat wel lukt.. Misschien haal ik er een gratis maandje uit + een bluetooth headset ;|)

Ni3L50L 05-08-08 15:26

Heb afgelopen zaterdag m'n telefoon gekregen met nieuw abo (via t-mobile webshop besteld). Tot op heden nog niet ge-activeerd, en zo te zien mag ik ook niet klagen. Heb inmiddels contact gehad met KS en mijn contract gefaxed. Direct even gebeld. Hij was binnengekomen en doorgestuurd naar de juiste afdeling. Zou nu snel in orde moeten zijn. Even afwachten dus. Hou jullie op de hoogte.

Japs 05-08-08 15:57

Nou, ben net een paar dagen terug van vakantie en kon sinds vrijdagavond 01-08 pas eindelijk mn apparaat volledig gebruiken. Heb hem al sinds 11-07....

Ben benieuwd wat ze met die klacht gaan doen die ik gemeld heb. Ze zouden binnen 2 weken terugbellen... En dat hebben ze me vandaag exact 2 weken geleden laten weten. Gaan we dus weer ;)

Ni3L50L 06-08-08 13:02

Fijn, doordat mijn abonnement nog niet is volledig is geactiveerd kan ik niet meer bellen. De fax e.d. zijn wel in behandeling genomen, maar toch nog niet helemaal afgerond. Heb nu dus een telefoon die niet belt, alleen nog naar 1200 en 1202. Kan tot maximaal drie dagen nog duren.

Zucht...


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 22:03.