iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Odido (T-Mobile) (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f109/providers-nederland/f68/odido-t-mobile/)
-   -   Iphone contract van vrijdag nog steeds niet doorgevoerd? (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f109/providers-nederland/f68/odido-t-mobile/16412-iphone-contract-vrijdag-steeds-niet-doorgevoerd.html)

fillem 16-07-08 10:40

Iphone contract van vrijdag nog steeds niet doorgevoerd?
 
Hallo,

ik weet niet zeker of dit het goede sub-forum is voor deze vraag.
Ik was vrijdag een van de gelukkige bezitters van een Iphone. De contracten zouden vanuit de T-mobile winkel (in mijn geval Tilburg) gefaxt worden naar het hoofdkantoor en dan waarschijnlijk maandag actief zijn.
Nu zie ik dat ik nog steeds op mijn oude sim-only contract sta en mijn vriendin ziet nog steeds "geen service" op haar Iphone (contract zou ook vrijdagavond gefaxt worden).

Hebben anderen hier ook ervaring mee? We zitten op dit moment in Belgie en hebben allebei al geprobeerd te bellen naar de klantenservice maar langer dan 10 minuten in de wachtrij staan daar doen we niet aan hier :).

Dus, anderen ook ervaringen hiermee? Ben heel benieuwd.

Bomans 16-07-08 10:42

// verplaatst //

Redchilly 16-07-08 11:12

Zelfde hier, ik heb een T-Mobile abo verlengd naar een I-abo.
In principe wordt het dan nog 3 maanden wachten, maar ze zouden het "direct" doorvoeren.
Dat wil zeggen, binnen 1 a 2 dagen zou het actief zijn, en je raad het al, nog niet dus.
Voor mij betekend dit dat ik mijn iPhone hier nog steeds locked voor me heb liggen.
Zonder de I-activatie op het abo kan ik de iPhone nog niet unlocken blijkbaar.
Andere stemmen van de helpdesk zeggen dat het wellicht toch een toestel defect is.
Vanmiddag nog een poging wagen in de T-shop alhier, kijken of ik hem i.i.g. kan unlocken.
Dan maar alleen een iPod en internet device in eerste instantie, maar nu is het heel frustrerend ;)

Common.Sense 16-07-08 11:17

Hoorde gisteren van een TMobileman dat zelfs een deel van de online-aanvragen van vorige week zijn verdwenen door een computer/serverstoring. Men adviseerde dan maar opnieuw aan te vragen.

Daarnaast had je al de problemen met TAS.... Lijkt erop dat ze de load gewoon niet aankunnen.

thijsvgelder 16-07-08 15:35

Ik ben ook nog steeds niet geactiveerd, vrijdag gegevens door de telefoon doorgegeven, kregen ze goedkeurings nummer. Ik Iphone mee naar huis nemen, kan gewoon bellen en smsen. maar als ik 1202 bel wordt er gezegd dat mijn abo nog niet volledig is geactiveerd. gister in de t-mobile winkel geweest en daar konden ze me niet vertellen wanneer deze wel volledig geactiveerd zal zijn

iJack 16-07-08 16:07

Ook ik heb het zelfde, vind het niet zo erg.....misschien straks een iPhone voor €79.- :D

Japs 16-07-08 16:13

Ik had ook hetzelfde. Kon gisteravond bellen en gegevens van mn contract doorgeven waarna ik activatie traject van 48uur in ging... Ik blij, tot ik probeerde te bellen en/of sms-en daarna, kreeg ik niet voor elkaar :-(

Ik bellen naar klantenservice (dat kon nog wel) en blijkt dus door die actie dat ik niet meer kan bellen of sms-en. Ik kan wel gebeld worden en sms ontvangen en op full speed internet. Ff volhouden tot uiterlijk morgenavond dus... maar toch balen :-(

Qlimax 16-07-08 16:44

Mijn abbo is maandag middag actief geworden.

Vrijdag aangekocht en maandag middag actief, dus. even afwachten.

fillem 16-07-08 22:45

"fijn" om te horen dat anderen ook problemen hebben.
Wat bedoelen jullie trouwens met het activatieproces?
Ik moet alleen nog een abonnement om laten zetten en de vriendin een nieuw abonnement.
We hebben de iphones al wel geactiveerd via itunes..moeten we nog meer doen?

Japs 16-07-08 23:00

In mijn geval kon ik niet aanmelden op my tmobile en kon ook geen 1202 bellen omdat mijn nieuwe abbo nog niet volledig geactiveerd was.

Kon wel al bellen internet en sms maar nog niet rekening checken. Maar bel eens 1202, mocht je abbo nog niet geheel geactiveerd zijn krijg je het daar te horen.

smarty-77 17-07-08 10:54

Zou dit ook kunnnen betekenen dat iphone bestellingen via de telefoon niet door zijn gevoerd?? En dat ik nu met een x150 abonnement oneindig zit te wachten totdat mijn iphone via de post verschijnt?!

marian121 17-07-08 10:59

Dit probleem zou ook nog met nummerbehoud te maken kunnen hebben. Bij mij zeiden ze ook dat ze wilde wachten tot mijn oude nummer was vrij gegeven om dubbele kosten te voorkomen. Inmiddels heb ik een tijdelijk nummer gekregen.

Tijn1 17-07-08 11:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door thijsvgelder (Bericht 143878)
Ik ben ook nog steeds niet geactiveerd, vrijdag gegevens door de telefoon doorgegeven, kregen ze goedkeurings nummer. Ik Iphone mee naar huis nemen, kan gewoon bellen en smsen. maar als ik 1202 bel wordt er gezegd dat mijn abo nog niet volledig is geactiveerd. gister in de t-mobile winkel geweest en daar konden ze me niet vertellen wanneer deze wel volledig geactiveerd zal zijn

Thijs alle mensen die daar vrijdag in de winkel (phonehouse h'sum) zijn nog niet geactiveerd! ik heb er ook problemen mee, bellen naar t-mobile en dan lossen ze het op!

Davidfamke 17-07-08 11:26

Vrijdag nieuw abb. Kan wel bellen en internet. Geen visual voicemail!

Zeer slecht van T-mobile!

thijsvgelder 17-07-08 12:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tijn1 (Bericht 144382)
Thijs alle mensen die daar vrijdag in de winkel (phonehouse h'sum) zijn nog niet geactiveerd! ik heb er ook problemen mee, bellen naar t-mobile en dan lossen ze het op!

Ben jij nu wel geaciveerd dan? en als ik bel gaan ze me meteen activeren?

pclahsen 17-07-08 12:14

Net gehoord dat ze in Den Haag met 17 vakantiekrachten (!) bezig zijn alle contracten voor de iPhone te verwerken, nog steeds achterstand dus...

Tijn1 17-07-08 13:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door thijsvgelder (Bericht 144440)
Ben jij nu wel geaciveerd dan? en als ik bel gaan ze me meteen activeren?

Als je nu belt dan moet je al je persoonlijke gegevens weer geven en dan gaan ze je alsnog activeren binnen 48 uur!( dit is mij vanochtend gezegd!)

Wel slecht van tmobile lijkt wel of heel NL nog niet geactiveerd is???

thijsvgelder 17-07-08 13:34

Ga ik ze straks maar is even bellen, hoop wel dat dit de enige slechte ervaring is met t-mobile......!!!

ik zou het wel aardig vinden dat 3 maanden gratis abo geven aan iedereen die nog niet geactiveerd is :D zal helaas geen werkelijkheid worden.

tripwire 17-07-08 17:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tijn1 (Bericht 144531)
Als je nu belt dan moet je al je persoonlijke gegevens weer geven en dan gaan ze je alsnog activeren binnen 48 uur!( dit is mij vanochtend gezegd!)

Wel slecht van tmobile lijkt wel of heel NL nog niet geactiveerd is???

Ik kreeg gewoon te horen dat ik moet wachten.....
'Hoe lang? een week? 2 weken?'
'We weten het niet meneer'

Voor de duidelijkheid, ik heb een nieuw abo, en kan niet bellen of sms'en of visual voicemail gebruiken

Tijn1 17-07-08 18:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door tripwire (Bericht 144822)
Ik kreeg gewoon te horen dat ik moet wachten.....
'Hoe lang? een week? 2 weken?'
'We weten het niet meneer'

Voor de duidelijkheid, ik heb een nieuw abo, en kan niet bellen of sms'en of visual voicemail gebruiken

ik heb vanochtend gebeld en net 15 min geleden geactiveerd, die gozer die ik vanochtend aan de lijn had was mijn imei nummer vergeten, dus belde er een dame die met mijn activatie bezig was, 10 min later was het eindelijk dan zover!

heb wel vanaf vrijdag 11 juli moeten wachten!

tripwire 17-07-08 18:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tijn1 (Bericht 144844)
heb wel vanaf vrijdag 11 juli moeten wachten!

Ik wacht sinds vrijdagochtend 10 uur

Tijn1 17-07-08 18:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door tripwire (Bericht 144849)
Ik wacht sinds vrijdagochtend 10 uur

ik was toen rond die tijd ook in een winkel te vinden!

als ik jou was zou ik toch maar nog een keer tmobile bellen en dat het veel te lang duurt!

Hopelijk wordt het snel opgelost voor je!!

tripwire 17-07-08 19:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tijn1 (Bericht 144853)
Hopelijk wordt het snel opgelost voor je!!

U is een goed mens
;-)

thijsvgelder 17-07-08 19:21

op dit moment heb ik t-mobile aan de lijn en is ze mijn gegevens aan het noteren:D

tripwire 17-07-08 19:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door thijsvgelder (Bericht 144889)
op dit moment heb ik t-mobile aan de lijn en is ze mijn gegevens aan het noteren:D

Belden ze jou of belde jij ze?
Hoelang gaat het nog duren?
Mij vertelden ze net (great minds think alike) dat ik morgen geactiveerd zou moeten zijn.
Heb je nog wat dineros terug gekregen?

thijsvgelder 17-07-08 20:06

of ik mijn contract nog een keer wou faxen, ik naar phone house. daar hebben ze nog een keer gebeld, nee meneer moet geduld hebben, we zijn er mee bezig.

ik door zeiken phone house nog een keer bellen, als u nu het contract nog een keer faxt ga ik er meteen mee aan de slag en kan hij binnen een uur zijn abo volledig gebruiken

edit:
phone house belde net, heeft een belletje terug gekregen van t-mobile en ze is nu bezig om mij te activeren.

tripwire 17-07-08 20:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door thijsvgelder (Bericht 144938)
phone house belde net, heeft een belletje terug gekregen van t-mobile en ze is nu bezig om mij te activeren.

WTF? Heb je een nieuw contract (had je nog geen tmobile abo)?

thijsvgelder 17-07-08 20:39

ik ben zojuis geactiveerd, nee ik had nog geen t-mobile abo

iMick 18-07-08 13:50

hmm jammer dat ik in het buitenland zit over paar uur...
(op m'n iPhone aan het spelen voordat ik vlieg)
Agja ik denk dat wanneer ik terug ben alles op
orde is, als niet dan ga ik ook maar weer terug
naar de phonehouse :-)

tgt 21-07-08 16:03

Iemand een idee hoelang het op dit moment duurt voor je geactiveerd wordt ?
Wacht zelf al van afgelopen donderdag.

fillem 21-07-08 16:13

M'n vriendin wachtte al vanaf 11 juli. Bij nabellen afgelopen zaterdag bleek dat ze bij T-mobile nooit een fax hadden ontvangen en of ze zelf nog even het contract wou faxen naar ze.
Dus ik zou even nabellen naar de winkel voor je activatienummer en dat naar T-mobile doorbellen.

vlesierse 21-07-08 17:25

Zit ook vanaf vrijdag 11 Juli te wachten. Diversen keren gebelt en zelfs 1 keer al mijn gegevens doorgegeven. Steeds wordt er gezegd dat ze het ook erg vervelend vinden en dat ik moet afwachten. Ben er een beetje klaar mee. Denk als het van de week nog niet geregeld is ik mijn contract laat ontbinden en er één uit België ga halen.

Kan gewoon nu niet meer bellen, wel gebeld worden. Om te bellen heb ik ergens een oud Nokia telefoonje op de kop moeten tikken met mijn oude sim erin, want natuurlijk had ik mijn oude iPhone al verkocht.

Mag hopen dat ze mijn internetkosten crediteren, want iets vertel mij dat het ook een heel gevecht gaat worden.

tgt 21-07-08 18:06

ik heb T-Mobile gebeld en alles is nu voor elkaar bedankt

vlesierse 21-07-08 23:49

Vraag het me toch af hoe mensen het doen. Zelf wordt als ik bel van het kastje naar de muur gestuurd. Of ik nou vriendelijk ben of niet het maak niet uit.

Japs 22-07-08 19:13

Ok, dan zal ik het verhaal tot nu toe weer eens bijwerken.....

Vrijdag 11 juli : Kon telefoon na wat registratie probleempjes ophalen rond 13.00u

Vrijdag 11 juli : 17.00u, eindelijk blij omdat activatie bij iTunes eindelijk lukte.

Dinsdag 15 juli : 19.30u bel ik met T-Mobile omdat ik eracter kom dat mn abo nog steeds niet compleet geactiveerd is. Alle gegevens van contract doorgenomen met mevrouw en ik zou binnen 48u geactiveerd worden.

Dinsdag 15 juli : 19.45u kom ik erachter dat ik niet meer kan bellen en sms'en. Wel heb ik internet en kan ik gebeld worden en sms ontvangen. (blijkt bij activatieproces te horen, waarom vertelt ze dat niet even aan de lijn??)

Vrijdag 18 juli : 10.10u Voicemail van betreffende dame dat ze mijn IMEI nr is vergeten na te vragen.

Vrijdag 18 juli : 11.30u bel ik terug om gegevens door te geven, maar goed ook, bleek vorige dame een i500 abo ipv i150 abo genoteerd te hebben, wederom zou ik binnen 48u geactiveerd worden.

Maandag 21 juli : 12.00u bel ik, want... 48u verstreken... Dame aan de lijn kon nadat ze met iemand van activatieafdeling had gesproken, vertellen dat ze me dezelfde dag óf UITERLIJK vandaag activeren.

Dinsdag 22 juli : 18.15u bel ik wederom op. Ik weet dat ze om 20.00u sluiten dus wilde nog ff status update. Krijg een jongeman aan de lijn die mij kon vertellen dat er nog gegevens miste bij afdeling activatie. Dus ik vroeg wat ze precies misten. ÉÉN VOORLETTER!!! ÉÉN LETTER "J"!!!!!


Ik heb redelijk wat geduld gehad met T-Mobile want kan me voorstellen dat ze het druk hebben.

Maar ik vind het een ENORME schande dat ze me nu voor de derde keer 48u laten wachten voor ÉÉN LETTER "J"!!!! En dan moet ik mn contract morgen nog faxen ook ipv dat hij die ene letter kon noteren !!!!! En dan kan ook niet e-ven-tjes afdeling activatie mij terugbellen voor die ENE LETTER "J"???? Neeeeee, ga dan gelijk weer terug in de molen en beginnen weer van voor af aan !!

Ik heb DIRECT een klacht bij hem ingediend, ben benieuwd wat daarmee gedaan wordt.

Wat ik nog het meest lullige vind, is dat de organisatie zo dramatisch is en dat die (waarschijnlijk) studenten aan de lijn alle shit over zich heen krijgen !!!

Y.S. 23-07-08 11:18

ik heb afgelopen vrijdag gebeld naar T-Mobile en ik zou binnen 48 uur geactiveerd worden. Nu is het woensdag en nog steeds "geen service" op m'n iPhone. Nu is het zo dat ik op het moment in Parijs zit. Ik weet niet of dat hier invloed op heeft... misschien moet ik eerst op het Nederlandse netwerk zitten alvorens ik ook in het buitenland kan roamen? Weet iemand dat?

Alvast bedankt.

vlesierse 23-07-08 12:44

Kan me voorstellen dat je vanuit het buitenland ook niet kan bellen met een niet geactiveerd contract en ook niet gebeld worden omdat het normaal geld kost. Volgens mij zit je gewoon in hetzelfde schuitje als ons.

vlesierse 23-07-08 13:36

Na wat zoek werkt ben ik gekomen op de consuwijzer via de Opta. Dit is een advies site over geschillen met dienstverlenende bedrijven en ook telecom providers. Ze zeggen hier dat je het beste een klachtenbrief kan sturen naar de provider en een ultimatum te zetten op wanneer het opgelost zou moeten zijn. Als tweede stap kan je de SGC (Geschillencommissie Telecommunicatie) en de zaak daar voor laten komen. De geschillencommissie doet bindende uitspraken op basis van wat is overeengekomen tussen de consument en de provider.

Denk dat de eerste stap wat meer druk op de ketel van T-Mobile moet zetten om het een keer op te lossen. Zoals het nu gaat kan het nog weken duren.

Phew 24-07-08 13:50

Ik wacht ook nog steeds op t-mobile om mijn juiste abo ingang te zetten. Ze hadden per 13 juli mijn oude abonnement weer in gang gezet voor 2 jaar in plaats van i150. Mijn oude abonnement was al sinds 30 mei van dit jaar verlopen. Toen ik voor de zekerheid hierover belde (woensdag 16 juli) werd mij verteld dat het niet klopte en binnen 48 uur is het opgelost. Afgelopen maandag nog een keer gebeld, aangezien het nog niet opgelost was. Degene aan de telefoon gaf aan dat hij niet kon zeggen wanneer het goed komt. Ze kregen een foutmelding als ze mijn abonnement probeerden om te zetten. De helpdesk medewerkers waren erg slecht geinformeerd en in het laatste geval kon hij me helemaal niet helpen omdat hij geen leidinggevende kon vinden.

Ik snap uiteraard wel dat ze het druk hebben, maar kom op, met 2,7 miljoen klanten moet zo'n bedrijf toch wel wat gewend zijn?

Phew 24-07-08 14:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vlesierse (Bericht 151214)
Na wat zoek werkt ben ik gekomen op de consuwijzer via de Opta. Dit is een advies site over geschillen met dienstverlenende bedrijven en ook telecom providers. Ze zeggen hier dat je het beste een klachtenbrief kan sturen naar de provider en een ultimatum te zetten op wanneer het opgelost zou moeten zijn. Als tweede stap kan je de SGC (Geschillencommissie Telecommunicatie) en de zaak daar voor laten komen. De geschillencommissie doet bindende uitspraken op basis van wat is overeengekomen tussen de consument en de provider.

Denk dat de eerste stap wat meer druk op de ketel van T-Mobile moet zetten om het een keer op te lossen. Zoals het nu gaat kan het nog weken duren.

Het gevoel dat het nog weken kan duren heb ik dus ook. Misschien zijn ze wel hard bezig, maar communiceer dat dan door.

Ik heb zelf zojuist ook een mailtje gestuurd dat ik het niet vind kunnen dat ik telkens degene ben die moeite moet doen om mijn abo om te laten zetten. Dat het een paar dagen langer duurt omdat er een hoop mensen moeten activeren, okee prima... maar om nou weken te moeten wachten...


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 01:10.