iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Odido (T-Mobile) (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f109/providers-nederland/f68/odido-t-mobile/)
-   -   t-mobile Simlock verwijderen (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f109/providers-nederland/f68/odido-t-mobile/16606-t-mobile-simlock-verwijderen.html)

azt33 16-04-09 12:49

Weet iemand hoe het zit met een verlenging bij T-mobile? Je krijgt de iPhone al 4 maanden vantevoren mee, wordt er dan gekeken wanneer het abonnement is ingegaan of wanneer de iPhone is verkocht?

ButcherJF 16-04-09 13:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door macgierig (Bericht 278203)
(...)
Macgierig die gewoon op de 12 mnd wacht en dan de code gratis aanvraagt.

+1 ;)
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door azt33 (Bericht 278333)
Weet iemand hoe het zit met een verlenging bij T-mobile? Je krijgt de iPhone al 4 maanden vantevoren mee, wordt er dan gekeken wanneer het abonnement is ingegaan of wanneer de iPhone is verkocht?

EDIT
Datum waarop het abonnement ingaat.

EDIT

voortschrijdend inzicht.... zie post 223 e.v.


macgierig 16-04-09 14:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door azt33 (Bericht 278333)
Weet iemand hoe het zit met een verlenging bij T-mobile? Je krijgt de iPhone al 4 maanden vantevoren mee, wordt er dan gekeken wanneer het abonnement is ingegaan of wanneer de iPhone is verkocht?

De datum van de Iphone om deze te un;ocken is dus de oorspronkelijke datum .
stel je krijgt in december de iphone em je abonnement loopt tot april 2009 dat zal de unlock code pas in april 2010 gratis beschikbaar zijn.


Macgierig

insanity83 03-05-09 19:47

Bij koop op afstand is dat anders.
Je hebt namelijk een pakbon/afleverbon waarop datum van ontvangst op staat.
Dus ondanks dat je abo in april begint mag je weldegelijk in december al de unlockcodes aanvragen.
Je hoeft dus niet op je contract te wachten.
Greetz

ButcherJF 03-05-09 20:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door insanity83 (Bericht 283076)
Bij koop op afstand is dat anders.
Je hebt namelijk een pakbon/afleverbon waarop datum van ontvangst op staat.
Dus ondanks dat je abo in april begint mag je weldegelijk in december al de unlockcodes aanvragen.
Je hoeft dus niet op je contract te wachten.
Greetz

Da's nieuw voor mij. Niet om het een of ander, maar waarop baseer je dit? Misschien een bron/linkje?

insanity83 03-05-09 20:41

Het is mijn werk om dit soort dingen te weten.
En tevens is het niet meer dan logisch.
Anders zou je met het boven genoemde voorbeeld een jaar en 4 maanden met een toestel doen. Dat is dan ook weer in conflict met de garantievoorwaarden.
Vrij logisch zoals je leest. Geldt trouwens voor ALLE artikelen die je met koop op afstand aanschaft, mits anders aangegeven.

Ik moet er ook bij zeggen dat het dan wel de verantwoording is van de consument om zijn/haar afleverbewijs goed te bewaren. Mocht je die dus niet meer hebben, heb je nogal pech.

Instellingen, winkels danwel webshops kunnen wettelijk niet verantwoordelijk worden gehouden voor jou administratie

Succes!

Scoes 03-05-09 21:07

Toestel mag worden simlockvrij gemaakt een jaar na aanschaf, of het contract nu later ingaat of niet.
T-Mobile kan in de computer tot op de dag nauwkeurig opzoeken wanneer het toestel is aangeschaft, dus hier horen ze niet moeilijk over te doen.

@insanity83: Volgens mij zijn wij collega's? Ik houd altijd de datum in de ADB aan..

insanity83 03-05-09 21:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Scoes (Bericht 283115)

@insanity83: Volgens mij zijn wij collega's? Ik houd altijd de datum in de ADB aan..

Ikzelf kijk altijd in SAP. In logistiek Nederland een nogal bindende applicatie ;)

Greetz

Scoes 03-05-09 21:24

Als ik het goed heb begrepen is SAP het systeem waar de voorraad in wordt bijgehouden.
Houdt jij de datum aan waarom het toestel uitgeboekt is (op IMEI nummer)? Opzich handig, want niet alle verkochte toestellen komen in de ADB te staan, en niemand lijkt te weten waarom.
Heb zelf geen toegang tot SAP, ook al doe ik regelmatig de bestellingen ;)

Om alles even samen te vatten:
Ben je eigenaar van een tmobile iphone betaal je de eerste 3 maanden 120 euro, waarna de prijs elk kwartaal met 30 euro daalt. Na 12 maaden is dit dus gratis, en verloopt volledig via itunes. Tmobile geeft je IMEI nummer door aan apple (per direct) waarna je iphone via iTunes simlock vrij te maken is door simpelweg een andere simkaart dan die van tmobile in het toestel te plaatsen en aan te sluiten aan de USB poort terwijl iTunes draait.

Koop je een losse iphone op bv marktplaats, kan je dmv 120 euro op te waarderen op een prepaid simkaart van tmobile dit bedrag te gebruiken om je toestel simlockvrij te maken. Dit omdat de officiele verkoopdatum niet meer geldt als tweede eigenaar, en alleen de officiele eigenaar kan met het toestel hiervoor langs de winkel voor een " legitieme unlock".
Als tmobile shops hier moelijk over doen mag je altijd langs delft komen :)

Daarnaast zou ik alle tmobile klanten dit aanraden:
Kom langs de winkel ipv de klantenservice te bellen.

insanity83 03-05-09 22:13

Hahahaha die Scoes,
Doet er alles aan om zijn target te behalen volgens mij ;)
Zorg maar dat Directeur Retail dit niet te zien krijgt ;)
Greetz

ButcherJF 04-05-09 09:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door insanity83 (Bericht 283104)
Het is mijn werk om dit soort dingen te weten.
En tevens is het niet meer dan logisch.
Anders zou je met het boven genoemde voorbeeld een jaar en 4 maanden met een toestel doen. Dat is dan ook weer in conflict met de garantievoorwaarden.
Vrij logisch zoals je leest. Geldt trouwens voor ALLE artikelen die je met koop op afstand aanschaft, mits anders aangegeven.

Ik moet er ook bij zeggen dat het dan wel de verantwoording is van de consument om zijn/haar afleverbewijs goed te bewaren. Mocht je die dus niet meer hebben, heb je nogal pech.

Instellingen, winkels danwel webshops kunnen wettelijk niet verantwoordelijk worden gehouden voor jou administratie

Succes!

Kijk, hier hebben we wat aan! Dank Insanity83 en Scoes.
Waar ik nog even mee zit is het volgende: Geldt dit alleen voor koop op afstand of ook bij aanschaf in de winkel? Onderstaand citaat van Scoes wekt de indruk dat dit sowieso geldt namelijk.
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Scoes (Bericht 283115)
Toestel mag worden simlockvrij gemaakt een jaar na aanschaf, of het contract nu later ingaat of niet.
T-Mobile kan in de computer tot op de dag nauwkeurig opzoeken wanneer het toestel is aangeschaft, dus hier horen ze niet moeilijk over te doen.
(...)

Waarom mijn vraag:
mocht het alleen gelden voor koop op afstand, dan is het voor nieuwe abonnees wellicht handiger om niet via de TM-shop te kopen als hun abonnement pas over een aantal maanden ingaat én ze van plan zijn hun toestel op termijn simlockvrij te laten maken. Als ze dan 'op afstand' kopen kan het een aantal maanden schelen.

shapezzz 04-05-09 09:10

Net mijn 3e toestel laten unlocken door T-Mobile, ben benieuwd of het me nu wel wat gaat kosten :D

insanity83 04-05-09 11:43

Dit geldt ook voor de shops.
Je krijgt namelijk een contract en kassabon waarop staat wanneer je het toestel hebt aangeschaft.

Greetz

ButcherJF 04-05-09 14:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Scoes (Bericht 283124)
(...)
Koop je een losse iphone op bv marktplaats, kan je dmv 120 euro op te waarderen op een prepaid simkaart van tmobile dit bedrag te gebruiken om je toestel simlockvrij te maken. Dit omdat de officiele verkoopdatum niet meer geldt als tweede eigenaar, en alleen de officiele eigenaar kan met het toestel hiervoor langs de winkel voor een " legitieme unlock".
Als tmobile shops hier moelijk over doen mag je altijd langs delft komen :)

Daarnaast zou ik alle tmobile klanten dit aanraden:
Kom langs de winkel ipv de klantenservice te bellen, daar het kennisnivo in de winkel toch vaak wat hoger ligt, en de klantenservice uiteindelijk toch vaak doorverwijst naar de winkel.

Ik heb net even de proef op de som genomen met een via MP aangeschafte 3G uit de VS. Ik ben ermee naar de TM-shop gegaan met bovenstaand verzoek. Antwoord: "...alleen de klantenservice kan unlockcodes aanvragen, klantenservice hoort te weten dat 'wij' dat niet kunnen".
Dit was al het antwoord nog voordat ik vertelde dat de iPhone van origine uit de VS afkomstig is. Maakt dat nog uit? Kan me dat bijna niet voorstellen vwb TM, makkelijker en sneller kun je bijna geen € 120,- vangen toch?

insanity83 04-05-09 20:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ButcherJF (Bericht 283325)
Ik heb net even de proef op de som genomen met een via MP aangeschafte 3G uit de VS. Ik ben ermee naar de TM-shop gegaan met bovenstaand verzoek. Antwoord: "...alleen de klantenservice kan unlockcodes aanvragen, klantenservice hoort te weten dat 'wij' dat niet kunnen".
Dit was al het antwoord nog voordat ik vertelde dat de iPhone van origine uit de VS afkomstig is. Maakt dat nog uit? Kan me dat bijna niet voorstellen vwb TM, makkelijker en sneller kun je bijna geen € 120,- vangen toch?

Sowieso is het logisch dat een Nederlandse provider niets met een buitenlands toestel kan.
Dus voor unlockcodes kun jij beter naar de belwinkel op de hoek gaan die het toestel voor een paar tientjes simlockvrij maakt.
In Nederland heb je met een een Amerikaans toestel beperkte garantie. Behalve met Nokia. Daarvoor heb je Nokia servicepunten.
Tevens is het een feit dat ook Shops een unlockcode kan opvragen. Daar zijn bepaalde richtlijnen voor.
Het toestel moet dan wel door TmobileNL geleverd zijn ;)

GreetZ

blyleven 04-05-09 20:43

Mijn excuses als ik dit bericht in een verkeerd topic plaats, maar er is zeker nog niet bekend wanneer het iphone dev team een patchje op het wereld wijde web slingert om fw 2.2.1 + baseband 2.30.03 te unlocken?

Jukie 04-05-09 22:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ButcherJF (Bericht 283325)
Ik heb net even de proef op de som genomen met een via MP aangeschafte 3G uit de VS. Ik ben ermee naar de TM-shop gegaan met bovenstaand verzoek. Antwoord: "...alleen de klantenservice kan unlockcodes aanvragen, klantenservice hoort te weten dat 'wij' dat niet kunnen".
Dit was al het antwoord nog voordat ik vertelde dat de iPhone van origine uit de VS afkomstig is. Maakt dat nog uit? Kan me dat bijna niet voorstellen vwb TM, makkelijker en sneller kun je bijna geen € 120,- vangen toch?

Dus als ik het goed begrijp kan ik met een toestel uit de USA naar de T-mobile winkel gaan om een pre-paid kaart van 120 euro te kopen en dan mijn iPhone laten unlocken?

Jukie 04-05-09 22:34

Kan iemand mij svp uitleggen hoe ik mijn iPhone 3G uit de VS hier aan de praat krijg?
Als ik hem aanzet krijg ik alleen het scherm met een rode pijl en onderin "annuleer"
Als ik op het i-teken druk krijg ik het IMEI nummer en ICCID.
Verder kom ik niet?

insanity83 04-05-09 22:43

@Juki

Je kan met een toestel uit de VS NIET de unlockcodes opvragen.
Het toestel is niet vrijgegeven voor de Nederlandse markt, laat staan TmobileNL.
Mocht je je iphone toch willen laten inlocken, dien je of contact te zoeken met Apple, of een reisje US of A te maken. Uoteraard met alle kosten van dien.
Succes !

shapezzz 05-05-09 05:47

De sim-unlock van T-Mobile werkt maar eenzijdig en dat is i.m.o geen 120 euro waard.
Als ik mijn Vodafone kaartje in het T-Mobile toestel stop vind ie direct het Vodafone netwerk, stop ik daarna weer de T-Mobile sim erin duurt het gewoon heel erg lang of hij vind het netwerk zelfs helemaal niet, als ik dan de iPhone even aan een andere PC hang met de kabel vind ie het netwerk meestal wel, heb al een paar keer gehad dat ik op mijn werk kom en geen kabeltje bij me heb en dan dus niet telefonisch bereikbaar ben simpelweg omdat ik even de vliegtuigmode inschakel, telefoon gaat in de vliegtuig-mode i.v.m. duokaart voor in de auto.
Ik heb dit probleem met meerdere toestellen, het is echter wel zo dat dit op firmware 2.2.1. gebeurd, op Firmware 3.0 Beta 4 gaat het een stuk beter, toestel vind het T-Mobile netwerk vrij snel als ik uit de auto stap.
Ik heb ook nog een toestel dat fabrieks-af unlocked is en die vind de netwerken van Vodafone en T-Mobile allebei vrijwel direct nadat je de pincode ingegeven hebt, deze simlock werkt dus anders lees: beter dan die van T-Mobile en ik ben van mening dat het die 120 dan dus totaal niet waard is want het werkt gewoon niet.
Ben van plan hier een klacht over in te dienen bij T-Mobile want de simlock werkt gewoon niet naar behoren, ligt niet aan het toestel want ik heb het met 3 toestellen :)

Nog iemand met deze ervaring m.b.t. de T-Mobile unlock ??


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 04:01.