iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Odido (T-Mobile) (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f109/providers-nederland/f68/odido-t-mobile/)
-   -   t-mobile Simlock verwijderen (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f109/providers-nederland/f68/odido-t-mobile/16606-t-mobile-simlock-verwijderen.html)

iScorpio 30-07-08 19:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door leama (Bericht 156592)
UPDATE: Sim unlock code aanvragen.

Net weer gebeld met T-Mobile. De status van de unlock code is DAT ER IETS MIS GEGAAN WAS!!!! Nu gaan ze WEER OPNIEUW de aanvraag doen, ik ben dus weer terug bij af!!!! Kan max 6 weken duren!!! Wat en prutsers!!!! :mad::mad::mad:

Ik snap niet dat een bedrijf zo slecht kan functioneren!!! Wat en K** K**** Te**** bedrijf!!!!!

Rustig, rustig. Kan ook zijn dat het aan de kant van Apple is misgegaan. Zonder direct te weten wie of wat er fout is gegaan zou ik mij niet zo druk maken met dit warme weer :)

leama 31-07-08 09:21

Ja je hebt ook wel gelijk, ik moet me niet zo opwinden. Maar dit is niet het enige dat er fout gaat bij t-mobile. Dat is ook waarom ik gelijk de fout naar t-mobile toeschuif. Ik heb gewoon 0 (nul) vertrouwen nog in die toko.

Ik hoop via via een iPhone uit Italie te halen en dan ga ik proberen geheel van die prutsers af te komen.

curica 31-07-08 14:19

Hi Leama, dit is echt niet leuk natuurlijk. Hoop voor je dat het deze keer gaat lukken.


Leama, J.Schoun:
houdt ons s.v.p. op de hoogte.

ook ik ga een unlockcode aanvraagen, zodra de telefoon binnen is

curica

j.schun 31-07-08 20:00

Aangezien ik in de winkel bij T-Mobile de Sim-UnLock heb aangevraagd, heb ik vandaag ook nog maar even met 0800-7111 gebeld (Klantenservice T-Mobile) om te verifiëren of de aanvraag ook daadwerkelijk goed gegaan was. Gelukkig werd dit met een 'Ja' beantwoord. Wederom de vraag gesteld hoelang het ging duren en daar was wederom het antwoord: "Twee weken" op. We wachten het verder af.

Ik hou jullie op de hoogte zodra er meer te melden is (dus waarschijnlijk over twee weken ;) ) Wanneer ik wederom met de klantenservice bel wanneer ik nu eindelijk de code ga krijgen. Maar ik laat me verrassen.

leama 01-08-08 07:55

Blijf het toch vreemd vinden dat de ene medewerker 6 weken zegt en de ander 2. Ze weten daar echt niet waar ze mee bezig zijn volgens mij.

leama 05-08-08 08:08

UPDATE:

Ik ben gisteren netjes volgens afspraak gebeld door een T-Mobile medewerker met de melding dat ze contact had gehad met de manager van de sim-unlock afdeling. Ze hebben bij de sim-unlock afdeling op dit moment nog GEEN manier om de simlock te kunnen verwijderen! Ze werken hard aan een oplossing en hopen volgende week (of de week daarop) de eerste mensen een brief te kunnen sturen met de procedure. Waarschijnlijk gaat dit via internet lopen via Apple of T-Mobile (of via iTunes?) waarschijnlijk krijg je dus niet gewoon een code die je in je iPhone intoetst.

Anyway, we gaan weer wachten.

blahblah 05-08-08 08:32

Mensen, voor de 2e keer: de simlock verwijderen zal absoluut via iTunes lopen! Zo is het in Frankrijk ook gegaan. Apple moet je iPhone op een 'whitelist' zetten zodat ze controle en overzicht houden. Waarschijnlijk is de communicatie met Apple nog niet goed ingeregeld.

leama 05-08-08 08:48

Misschien bedoelen ze bij T-Mobile met 'via internet' dat je via de mytmobile site je sim-unlock zelf kan aanvragen bij Apple.

ControlSje 05-08-08 10:21

Ik heb net de klanten service gebeld en het schijnt dat de unlock codes pas over 3 a 4 weken bekend zijn voor de iPhone. Als je dan een aanvraag indient duurd het nog eens 14 dagen voordat je de code ontvangt.
Dit is tenminste wat ze mij verteld hebben.

chaser2600 06-08-08 08:48

Ik wacht ook al bijna 4 weken...
In eerste instantie duurde het 2 weken. Na 2 weken contact gehad met de klantenservice die mij vertelde dat het 2 maanden kon duren omdat de unlock codes niet op voorraad zouden zijn.
Destijds in Frankrijk en Duitsland was de gemiddelde unlock tijd 3 dagen dus ik voel me erg aan het lijntje gehouden door T-Moble. Ook Apple zelf geeft aan dat binnen 24 uur na de aanvraag van de telecomprovider de iPhone via iTunes unlocked kan worden.

verhagena 06-08-08 14:15

Heb net gebelt met T-Mobile en ook de unlockcode aangevraagt.
Ik zou hem binnen een paar dagen binnen hebben........we wachtten af............

leama 06-08-08 14:30

Ik hecht op het moment geen waarde aan uitspraken van t-mobile voor wat betreft levertijden van zaken. Ze roepen maar wat volgens mij, en daarmee houden ze je lekker aan het lijntje. Het laatste was ik gehoord heb, van een medewerker die gesproken had met de manager van de unlock afdeling is dat ze het technisch en procedureel niet op orde hadden en dat er hard aan wordt gewerkt om de sim unlocks te kunnen doen. En ze zeiden dat het in de derde week van augustus geregeld zoou zijn, maar afwachten dan.

StarlightNo1 06-08-08 21:42

Citaat:

I am having the same problem.
..........
..........
Bought iPhone 3G on Vodafone AU.
Paid Voda to unlock it.
When I plug in to itunes I get a 'your carrier settings can now be updated would you like to proceed' sort of message. The first time I connect it then says 'Carrier Settings Updated' Yet i get no signal.
...........
...........
Het bovenstaande vond ik toen ik op zoek was naar een probleem met syncen. Hieruit blijk dat Apple waarschijnlijk niet echt de vertragende factor is.

maxblast 07-08-08 16:44

Ik wacht ook al weken op T-Mobile en heb de Iphone alleen gekocht omdat ik deze tegen betaling simlockvrij kon laten maken.

Vandaag ontvang ik dit antwoord van T-Mobile:

Wij hebben uw verzoek per e-mail ontvangen, waarin u aangeeft dat u nog steeds niet uw simunlockcode heeft ontvangen.
Wij hebben deze code aangevraagd bij Apple. Helaas vestrekt Apple deze codes niet aan T-Mobile. Wellicht kunt u bij hen een klacht indienen. Onze excuses voor het ongemak.

iSander 07-08-08 21:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door maxblast (Bericht 163320)
Ik wacht ook al weken op T-Mobile en heb de Iphone alleen gekocht omdat ik deze tegen betaling simlockvrij kon laten maken.

Vandaag ontvang ik dit antwoord van T-Mobile:

Wij hebben uw verzoek per e-mail ontvangen, waarin u aangeeft dat u nog steeds niet uw simunlockcode heeft ontvangen.
Wij hebben deze code aangevraagd bij Apple. Helaas vestrekt Apple deze codes niet aan T-Mobile. Wellicht kunt u bij hen een klacht indienen. Onze excuses voor het ongemak.

Pfff, wat een bullshit. Inmiddels weet iedereen hoop ik toch wel dat het unlocken van iPhones nooit door middel van een code gebeurt en altijd door middel van synchronisatie met iTunes. T-Mobile geeft jouw IMEI-nummer door aan Apple en zij zetten jouw toestel vervolgens in een whitelist. Zodra Apple dit gedaan heeft ontvang je van Apple bij de volgende synchronisatie de zogenaamde "unlock" voor alle vrijgeschakelde netwerken: vergelijkbaar met de eerste keer synchroniseren waarin je als het ware ook een unlock (lees: activatie), maar dan alleen voor T-Mobile NL ontving...

maxblast 08-08-08 00:46

Ik heb er helaas te weinig verstand van.
Ik noem het maar zoals het naar mij toe genoemd wordt. Maar ik baal er wel van. Ik gebruik de Iphone zakelijk en heb het ding gekocht met een T-Mobile abo toen ik in de prijslijst van T-Mobile zag, dat er een unlock code aangeschaft kon worden. Nu blijkt de ontvangst via T-Mobile in mijn regio erg slecht te zijn en dit is gisteren nog eens door T-Mobile bevestigd. Ik zou dus nu graag mijn KPN kaartje willen gebruiken en dat gaat dus voorlopig niet lukken.:mad:

iSander 08-08-08 08:55

Ben met je eens dat dat belachelijk is, iedereen betaalt minimaal 24 maanden abonnement, dus ik begrijp niet waarom unlocken niet vanaf dag 1 mogelijk is.

Waar ik me het meest aan erger is dat T-Mobile blijkbaar geen interne FAQ opstelt, waardoor onzinnige antwoorden als "Apple heeft de codes nog niet aan ons gegeven" zonder enige schaamte aan dik betalende klanten wordt gestuurd.

StarlightNo1 08-08-08 09:22

Citaat:

Helaas vestrekt Apple deze codes niet aan T-Mobile. Wellicht kunt u bij hen een klacht indienen. Onze excuses voor het ongemak.
Hey, ik poste laast al een linkje ergens waarin stond welke providers een "authorized unlock" konden laten doen bij Apple. Bij Nederland (T-Mobile) stond toen 1-tje (Contact carrier for authorized unlocking) maar dat hebben ze nu veranderd!!!! Zie: About activating iPhone 3G with a wireless carrier

leama 08-08-08 09:37

In hoeverre klopt die lijst eigenlijk? Er staat ook dat in NL geen Visual Voicemail is, die is er wel... dus ik zal er maar niet te veel waarde aan hechten. Er staat ook geen 2tje bij en dat zou betekenen dat je naar Apple moet voor technische ondersteuning en niet naar t-mobile. Maar ook dat is niet waar want als je Apple belt voor support krijg je te horen dat je naar je provider moet :confused: Al met al, zou ik die lijst dus niet al te serieus nemen :)

StarlightNo1 08-08-08 09:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door leama (Bericht 163856)
In hoeverre klopt die lijst eigenlijk? Er staat ook dat in NL geen Visual Voicemail is, die is er wel... dus ik zal er maar niet te veel waarde aan hechten. Er staat ook geen 2tje bij en dat zou betekenen dat je naar Apple moet voor technische ondersteuning en niet naar t-mobile. Maar ook dat is niet waar want als je Apple belt voor support krijg je te horen dat je naar je provider moet :confused: Al met al, zou ik die lijst dus niet al te serieus nemen :)

Klopt maar het valt mij op dat ze dat 1-tje weg hebben gehaald in de afgelopen dagen ... das toch wel opvallend en er is nog niemand te vinden die een T-Mobile 3g unlocked heeft op de legale manier .. ik hoop hier snel iemand te horen!


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 20:58.