iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Odido (T-Mobile) (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f109/providers-nederland/f68/odido-t-mobile/)
-   -   t-mobile Simlock verwijderen (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f109/providers-nederland/f68/odido-t-mobile/16606-t-mobile-simlock-verwijderen.html)

RuleRulez 29-08-08 16:27

I can confirm that it works! Zojuist mijn Vodafone sim er tegen aangedrukt. Naar een paar keer prutsen, lijkt alles nu te werken, ook G3.

iScorpio 29-08-08 16:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door RuleRulez (Bericht 180384)
I can confirm that it works! Zojuist mijn Vodafone sim er tegen aangedrukt. Naar een paar keer prutsen, lijkt alles nu te werken, ook G3.

Wat bedoel je hier precies met "het werkt" :confused:

iSander 01-09-08 14:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door maxblast (Bericht 165031)
Net weer een late reaktie van T-Mobile gekregen op een eerdere reminder van mijn kant.

Op dit moment is dit helaas nog niet mogelijk. De verwachting is dat wij eind augustus de beschikking krijgen over de simunlockcodes van de iPhone. Onze excuses voor het ongemak.

En... kunnen we inmiddels legaal unlocken?? :rolleyes:

maxblast 01-09-08 14:58

Zoals verwacht, heb ik niets meer gehoord van T-Mobile en op mijn berichten reageren ze inmiddels ook niet meer.
Het heeft voor mij minder haast want ik heb inmiddels een Belgische simlockvrij Iphone en met mijn KPN sim werkt het prima.
Tot nu toe geen enkele keer "no service" gezien.

Speedrazor3 01-09-08 15:26

Ik krijg overmorgen mijn unlock code. Dit omdat ik met een orange kaart gebruik wil maken van mijn iphone. Twijfel alleen of de unlock code complete lock weg haalt of alleen dat orange als extra werkt.

Tijn1 01-09-08 15:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Speedrazor3 (Bericht 181844)
Ik krijg overmorgen mijn unlock code. Dit omdat ik met een orange kaart gebruik wil maken van mijn iphone. Twijfel alleen of de unlock code complete lock weg haalt of alleen dat orange als extra werkt.

hou ons aub op de hoogte!

JJapie 01-09-08 17:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Speedrazor3 (Bericht 181844)
Ik krijg overmorgen mijn unlock code. Dit omdat ik met een orange kaart gebruik wil maken van mijn iphone. Twijfel alleen of de unlock code complete lock weg haalt of alleen dat orange als extra werkt.

Interessant. Heb je je huidige Orange abonnement verlengd met een iPhone, of had je nog los een Orange abo liggen? Ik heb namelijk ook nog een Orange abo liggen die ik op zich best graag wil gebruiken in m'n T-Mobile iPhone (verkregen bij verlenging van een T-Mobile abonnement). Er staat nog wat beltegoed op wat ik leuk in het buitenland op kan bellen.

Tjainie 01-09-08 19:53

Damn idd, wtf? k had er ook erg moeite mee op de tekst te begrijpen..
Maar idd beetje lelijk dit van tmobile hadden ze wel iets beter voor elkaar kunnen hebben (zoals altijd)

Speedrazor3 04-09-08 10:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door JJapie (Bericht 181957)
Interessant. Heb je je huidige Orange abonnement verlengd met een iPhone, of had je nog los een Orange abo liggen? Ik heb namelijk ook nog een Orange abo liggen die ik op zich best graag wil gebruiken in m'n T-Mobile iPhone (verkregen bij verlenging van een T-Mobile abonnement). Er staat nog wat beltegoed op wat ik leuk in het buitenland op kan bellen.

Ik heb mijn huidige orange abo verlengd naar een I-150. Tmobile heeft nog niet gebeld voor de unlock code, maar als ik ook zo op tweakers lees lopen ze een beetje achter met het uitdelen van de code;s

The CarNagE Man 04-09-08 14:37

Hier vanmiddag gebelt met de T-Mobile klantenservice en ze hebben me op de wachtlijst gezet voor de unlockcode. Ze krijgen ze eind deze maand binnen volgens de medewerker van T-Mobile.
Ziet er naar uit dan we eventjes geduld nog moeten hebben.

Yasp0 04-09-08 19:31

Wat als ik via iemand een TM gelocked toestel koop...zou ik deze dan kunnen unlocken bij TM (zodra die mogelijkheid er is) en er een andere sim in kunnen doen? Lijkt mij toch wel... Of zul je echt de 1e eigenaar van de iphone moeten zijn? Dat bijv. je naam aan het IMEI nr is gekoppeld?

iScorpio 04-09-08 19:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Yasp0 (Bericht 184099)
Wat als ik via iemand een TM gelocked toestel koop...zou ik deze dan kunnen unlocken bij TM (zodra die mogelijkheid er is) en er een andere sim in kunnen doen? Lijkt mij toch wel... Of zul je echt de 1e eigenaar van de iphone moeten zijn? Dat bijv. je naam aan het IMEI nr is gekoppeld?

Dat kan, maar je zegt het zelf al: 'zodra die mogelijkheid er is'

Yasp0 04-09-08 19:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door scorpiosoft (Bericht 184102)
Dat kan, maar je zegt het zelf al: 'zodra die mogelijkheid er is'

Het gaat mij er ook om dat ik dus de 2e eigenaar ben, dat dit geen problemen oplevert. Mocht dit probleemloos willen dan kan ik mijn zoekgebied voor een iphone uitbreiden ;).

iScorpio 04-09-08 19:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Yasp0 (Bericht 184107)
Het gaat mij er ook om dat ik dus de 2e eigenaar ben, dat dit geen problemen oplevert. Mocht dit probleemloos willen dan kan ik mijn zoekgebied voor een iphone uitbreiden ;).

Ik weet niet hoe T-Mobile hiermee om zal gaan. Misschien even met T-Mobile zelf contact opnemen.

kvb 09-09-08 19:03

Kan iemand me vertellen of het al gelukt is om via T-Mobile je iPhone unlocked te krijgen? Ik krijg steeds meer het gevoel dat ik aan het lijntje word gehouden...

chaser2600 10-09-08 11:52

Ben net gebeld door T-Mobile (na het sturen van een klacht mail naar het onlangs geopende klachten mail adres) en volgens de dame moet ik na een half uur mijn telefoon aan iTunes hangen en dan zou hij unlocked zijn!

Keep you posted :)

JJapie 10-09-08 12:29

Oe, en en?

chaser2600 10-09-08 12:44

Yes!
Unlocked... officieel via T-Mobile...
Daar gaan mijn 120 Euro :o

avdwerf 10-09-08 12:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door chaser2600 (Bericht 187027)
Yes!
Unlocked... officieel via T-Mobile...
Daar gaan mijn 120 Euro :o

Dus jij hebt je imei code ofzo doorgegeven, en nou hoef je hem alleen maar aan itunes te hangen en hij is unlocked?

chaser2600 10-09-08 12:50

Yep, unlock was binnen een half uur beschikbaar
Heb nu een Vodafone sim in mijn iPhone, werkt super

De procedure is als volgt:
- Zet de iPhone uit
- Doe andere simkaart erin (bijv. Vodafone)
- Sluit de iPhone aan op de pc en start iTunes als dat niet automatisch gebeurd
- Vervolgens verschijnt het "emergency call" scherm en binnen 1 minuut had ik verbinding met het Vodafone netwerk

Edit:
Krijg alleen de data connectie nog niet aan de gang via Vodafone Business na het invullen van de juiste APN en username + password


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 08:58.