iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Odido (T-Mobile) (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f109/providers-nederland/f68/odido-t-mobile/)
-   -   Welke compensatie deal hebben jullie ? (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f109/providers-nederland/f68/odido-t-mobile/21571-welke-compensatie-deal-hebben-jullie.html)

sonnyh 05-10-08 07:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door sjoran (Bericht 192061)
Na mijn e-mail werd ik netjes teruggebeld.....ik had 3 klachten:
-Slecht tot geen 3G bereik
-Haarscheurtjes in de behuizing
-Crashende mailaplicatie

Eerst wouden ze het af doen met 2 maand 50% korting op mijn abbo kosten maar daar ben ik natuurlijk niet akkoord mee gegaan omdat ik dan nog steeds haarschreurtjes in mijn behuizing heb. Mijn iphone kon ik wel op laten sturen in de hoop dat het gerepareerd werd, maja dan ben je hem weer een maand kwijt en moet je maar afwachten of ze het kosteloos repareren, voor hetzelfde geldt krijg je een rekening. Uiteindelijk heb ik mijn contract laten ontbinden, op deze manier ben ik van al het gelul af en kan ik (als ik wil) gewoon weer een nieuw abbonement afsluiten zodat ik een nieuwe iphone heb en dus van de haarschreurtjes af ben. De kosten die ik vergoed krijg:
- 2x 50% van abbokosten, dit is 50% van €45
- €79,95 wat ik betaald heb voor het toestel
- €26,25 activeringskosten
- Vergoeding voor het aangetekend versturen van de iphone

Al met al ben ik wel blij met de oplossing, alleen ben ik nu aan het twijfelen of ik weer een nieuw abbonnement afsluit of dat ik een iphone uit Belgie ga halen, ook twijfel ik mischien (met vette bijbetaling) een 1-jarig abbo moet nemen bij de Belcompany.

Ik zoek me rot naar een e-mailadres van t-mobile:confused:, of ze hebben het heel goed verstopt of :mad:..... ik zie dat jij gemaild hebt, kun jij het mailadres doorgeven?

HJR 14-10-08 10:10

ik had zelfs waardeloze gsm dekking in bergschenhoek. gewoon bij het raam moeten bellen om uberhaupt verbinding te houden.
dus ik in juli gebeld naar t-mobile en ze vertelden mij dat er een mastupgrade zou plaatsvinden in oktober. en ik kreeg dus t/m oktober 20% korting. is dus 3x20% en als de dekking dan niet beter zou zijn, zou ik mogen ontbinden.

nu oktober de dekking nog steeds waardeloos is, geen verbetering dus. ik bellen. t-mobile moeilijk doen en me terug gaan bellen. gebeurt uiteraard niet en ze konden mij eenmalig 22,50 euro geven.... ehmmmm nee ik wil ontbinden. na herhaaldelijk op mijn strepen te hebben gestaan, is nu de ontbinding in werking gezet.
ik kreeg twee opties. of telefoon inleveren of kopen. dus ik wat kost dat dan? nou je resterende maanden..... dat is 21 maanden x 50 euro, dik 1000 euro! mooi niet dus

nu staat een nieuwe 16gb bij lab9 in bestelling. voor mij nooit meer t-mobile hoor....
stop er dan wel een sim-only vodafone iphone abbo in!

r21 15-10-08 16:28

niet meer relevant

Robert M. 15-10-08 16:58

Na contact te hebben gehad met de klanten service van T-Mobile werdt mijn klacht in behandeling genomen (Geen bereik thuis, geen 3G dekking in woon omgeving, geen 3G dekking in werk omgeving, geen 3G dekking in woon omgeving van mijn vriendin). Na 2 weken ongeveer gewacht te hebben werdt er contact met mij opgenomen en verteld dat er werkzaamheden plaats vonden in mijn woon omgeving. Dit zou verklaren waarom ik momenteen geen goed bereik heb en geen 3G dekking zou hebben. Er werdt mij verzocht om 2 weken te wachten tot dat deze werkzaamheden zijn afgerond en het dan nogmaals te bekijken. Mochten mijn problemen niet verholpen zijn kan ik na deze 2 weken weer contact opnemen met de klantenservice van T-Mobile (Waarschijnlijk weer 2 weken wachten daarna)

Ik heb onder tussen (aangezien ik toch 2 weken moet wachten) verder gekeken. Je schijnt meer resultaat te krijgen als je contact opneemt met de klachten afdeling.

Nu ben ik van plan om mijn problemen wat betreft het bereik en de dekking in een brief te plaatsen met een verwijzing naar hun Tros uitzending. Daarin zal ik hun opdracht geven om mijn abonnement te ontbinden en mijn betaalde nota's terug te storten samen met het aankoop bedrag van de iPhone.

Ik houd jullie op de hoogte

r21 16-10-08 14:18

hoe bereik je de afdeling klachten? als ik t-mobile bel kom ik bij de klantenservice uit en ongeacht welke keuze ik maak, kom ik altijd bij een studentje dat me niet door kan verbinden naar de afdeling klachten!

frappant vond ik dat t-mobile zegt me 2x gebeld te hebben en 1x sms te hebbben gestuurd halverwege september mbt mijn klacht! Ze hebben 1x gebeld, kwam ongelegen en zouden me 2 uur later terug bellen. Naderhand niets meer vernomen en bij hoog en laag houden ze vol me wel gebeld te hebben, maar geen gehoor te krijgen.... Uhmmmm, als ik ze dan uitleg dat dit de kern van mijn probleem is dan zegt dat genoeg. In die sms zou me gevraagd zijn om contact op te nemen met t-mobile, iets wat ik zo ongeveer om de 2-3 dagen al heb! En daar zeggen ze dat ze me niet kunnen helpen omdat die klachten 35 dagen behandeltijd hebben....

Ben ik nu gek aan het worden of niet...Wat verlang ik terug naar vodafone, telfort, orange, dutchtone... daar weten ze wel hoe je met klanten omgaat.

Robert M. 16-10-08 15:28

Afdeling klachten bereik je doormiddel van een aangetekende brief gericht aan die afdeling. Klantenservice is inderdaad waardeloos voor klachten zoals deze. Hier weten ze vrij weinig, alleen voor de kleine problemen kan je bij hen terecht. Ik adviseer je daarom om een aangetekende brief met duidelijke omschrijving van je problemen en eventueel een verwijzing naar hun beloftes in de Tros uitzending te sturen. Verder kan je er in kwijt wat jij een oplossing vindt. Ik heb verschillende reacties van personen gelezen waarin hun melden dat ze via deze methode meer resultaat hebben.

r21 16-10-08 19:11

niet meer relevant

Robert M. 16-10-08 20:16

Aangetekende brieven sturen ;)
Met daarin wat je wilt. En een vermelding naar de Tros uitzending (de bekende gemaakte beloftes) Omschrijf alles zeer duidelijk om mistverstanden te voprkomen. Mocht je geen reactie krijgen, nog een brief sturen met daarin een vermelding dat dit de 2e brief is die je verstuurd ondertussen bewaar je alle verstuurde brieven (zo bouw je een dossier op) Mocht je nog geen reactie krijgen stuur je de 3e brief (ook deze krijgt een vermelding dat dit de 3e brief is die je inmiddels verstuurd) hierin omschrijf je nogmaals al je problemen zeer duidelijk, met een mededeling dat als je nog geen gehoor krijgt binnen 14 dagen je genoodzaakt bent om juridische stappen te ondernemen
Krijg je nog geen reactie stuur je een brief naar de bank met daarin een verbod op T-Mobile afschrijvingen en ben je toch echt genoodzaakt om juridische hulp er bij te betrekken. Ik denk zelf dat het niet zo ver zal komen maar u never know bij onze beruchte telecom aanbieder!

Succes

r21 16-10-08 20:32

niet meer relevant

unox 16-10-08 21:49

Pfffffff,

eindelijk ik krijg 6 maandan korting 50% en als in Jan. de problemen niet opgelost zijn dan mag ik ontbinden.

Gelukkig heeft T-Mobile ook weer wat van mij er staat nu op eens weer 10 euro op de rekening voor pocket internet :-( zal weer gaan bellen morgen.


<vloek> houd het nou nooit op?

Mijn collega heeft voor mijn neus een Iphone op gsmtrack.nl besteld, 2,50 minder per maand unlocked Iphone met Vodavone.

Ik denk dat ik dat ook ga doen, dan maar geen visual voicemail.

mzzlz

joblamie 16-10-08 21:58

vodafone ondersteunt ook visual voicemail

r21 17-10-08 16:11

mijn contract wordt ontbonden op het moment dat de iphone binnen is.
Dan krijg ik aanschafbedrag van iphone, aansluitkosten, verzendkosten terug gestort.

Ondertussen weer overgestapt naar vorige provider die me binnen 20 minuten meer over mijn t-mobile nrbehoud wisten te vertellen dan t-mobile na al die weken. het zou nu zsm geregeld worden.

Volgende telefoon wordt een nokia n96. Terug naar het oude vertrouwde nokia, met een super leuke aanbieding vanaf vodafone.

Tja, zonde van de iphone. Leuk toestel, helaas niet overal zo goed in als ik gedacht en gehoopt had. Met name het gemis van fatsoenlijke bluetooth, navigatie, wat office programma`s en het wisselende bereik/3g vond ik minder.

Goed aan de telefoon vond ik dat hij redelijk snel is, duidelijk, geen onnodige dingen, veel leuke software er voor beschikbaar is etc etc.
Ik zie mezelf in de toekomst zeker nog wel eens ene iphone kopen over een jaar of 2.

Spooky 17-10-08 20:19

Jeetje, wat een puihoop allemaal bij T-mobile, ik zelf heb ook -pre Iphone tijdperk- in de clinch gelegen met ons aller T, vanwege slechte ontvangst in en om mijn woning (pc 4571aw), heb toen na de sim in diverse telefoons gedaan te hebben wederom contact met T opgenomen en hun aangeboden om contract i.p.v. 2 jaar na 1 jaar te beeindigen, nog 4 maanden mijn kosten, NEE dat kon niet maar kon toen wel per direct opgezegd worden, ik ben daarmee accoord gegaan.
Ik zal nooit meer met T in zee gaan, mede omdat ik dat niet wil, en ook omdat ik op de zwarte lijst sta, en dat bij T bekend is dat in mijn postcode + huisnummer GEEN dekking is, volgens T geen dekking alleen in de auto.
Ik denk dat e.e.a. wettelijk geregeld zou moeten worden dat wanneer er minder dan een X % dekking is de klant dan het contract per direct moet kunnen termineren, e3n de kosten zijn dan voor de provider, daarmee voorkom je zeker dat providers contracten aansluiten met klanten waar geen of weinig dekking is.
Ik heb nu een Iphone 3G FW2.1 via bestelmaar, en ben hier uitermate tevreden over upgrade van 2.0 naar 2.1 via Itunes, en niks geen simlock , gewoon de I even aan Itunes gehangen, geregistreerd, en klaar.
Tot slot snap ik niet dat Apple met een p[rovider in zee gegaan is die alleen maar problemen heeft met dekking.


Spooky

r21 17-10-08 21:12

De Iphone hadden ze gewoon moeten verkopen via KPN en Vodafone. Dan was het:

1. een veel groter succes geworden, ik ken in mijn vriendenkring niemand die het ding heeft/wil hebben

2. minder ophef over alle beperkingen/kwalitatieve netwerkgebreken

3. veel meer positieve verhalen

Nu zijn er veel mensen die de iphone niet willen vanwege:

1. Tmobile en het bereik
2. Mensen 3x nadenken na alle verhalen
3. Ze liever op safe spelen een toestel pakken wat alles kan zoals een Samsung Omnia, HTC Diamond of Nokia N96

Dit had grotendeels voorkomen kunnen worden door een andere provider te kiezen vanuit Apple.

sonnyh 18-10-08 07:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door unox (Bericht 206555)
Pfffffff,

eindelijk ik krijg 6 maandan korting 50% en als in Jan. de problemen niet opgelost zijn dan mag ik ontbinden.

Gelukkig heeft T-Mobile ook weer wat van mij er staat nu op eens weer 10 euro op de rekening voor pocket internet :-( zal weer gaan bellen morgen.


<vloek> houd het nou nooit op?

Mijn collega heeft voor mijn neus een Iphone op gsmtrack.nl besteld, 2,50 minder per maand unlocked Iphone met Vodavone.

Ik denk dat ik dat ook ga doen, dan maar geen visual voicemail.

mzzlz


Kijk ik niet goed, maar gsmtrack.nl is toch een stuk duurder?

atboz 19-10-08 13:04

:cool:
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Spooky (Bericht 206869)
Jeetje, wat een puihoop allemaal bij T-mobile, ik zelf heb ook -pre Iphone tijdperk- in de clinch gelegen met ons aller T, vanwege slechte ontvangst in en om mijn woning (pc 4571aw), heb toen na de sim in diverse telefoons gedaan te hebben wederom contact met T opgenomen en hun aangeboden om contract i.p.v. 2 jaar na 1 jaar te beeindigen, nog 4 maanden mijn kosten, NEE dat kon niet maar kon toen wel per direct opgezegd worden, ik ben daarmee accoord gegaan.
Ik zal nooit meer met T in zee gaan, mede omdat ik dat niet wil, en ook omdat ik op de zwarte lijst sta, en dat bij T bekend is dat in mijn postcode + huisnummer GEEN dekking is, volgens T geen dekking alleen in de auto.
Ik denk dat e.e.a. wettelijk geregeld zou moeten worden dat wanneer er minder dan een X % dekking is de klant dan het contract per direct moet kunnen termineren, e3n de kosten zijn dan voor de provider, daarmee voorkom je zeker dat providers contracten aansluiten met klanten waar geen of weinig dekking is.
Ik heb nu een Iphone 3G FW2.1 via bestelmaar, en ben hier uitermate tevreden over upgrade van 2.0 naar 2.1 via Itunes, en niks geen simlock , gewoon de I even aan Itunes gehangen, geregistreerd, en klaar.
Tot slot snap ik niet dat Apple met een p[rovider in zee gegaan is die alleen maar problemen heeft met dekking.


Spooky


Hoi hoi,

ik ga volgend week ook bestellen via bestelmaar, (heel slechte reviews gelezen over die webwinkel) ik hou me hart vast dus!!


maar ik heb ergens gelezen dat streamen niet werkt
of is dat alleen bij internetverbindingen via telfort

want YouTube via Wi-Fi is meer dan genoeg voor mij, ik hoef geen Internet buiten het huis :D


Ik hoor het nog

sjaak-erd 19-10-08 13:16

Citaat:

1. Tmobile en het bereik
2. Mensen 3x nadenken na alle verhalen
3. Ze liever op safe spelen een toestel pakken wat alles kan zoals een Samsung Omnia, HTC Diamond of Nokia N96

Dit had grotendeels voorkomen kunnen worden door een andere provider te kiezen vanuit Apple.

door ook alle verhalen hier denk ik er ook hard over na om hem niet te nemen, wat zouden jullie zeggen als jullie riëel zijn? kopen of niet? ik ga namelijk volgende week een nieuwe telefoon aanschaffen en zit te denken aan een samsung touchwiz of iphone de iphone wil ik natuurlijk heel graag maar na al die verhalen weet ik het niet meer?
De verhalen die ik hoor zijn:
1. Zeer slecht tot geen bereik
2. Scheurtjes in de behuizing of na poos een niet meer werkend touchscreen
3. T-mobile niet echt lekker bezig is (ga hem dan namelijk gewoon daar halen)
4. Haal je het echt wel met je batterij? (niet voor zakelijk gebruik maar koop hem toch wel om muziek te luisteren beetje internetten en erop spelen want daar heb je hem ook wel voor)
etc..
Als dit allemaal totaal niet waar is graag hoor ik het dan, dan koop ik hem gelijk maar zit toch nog te twijfelen...

Alvast bedankt!

sjaak-erd

Spooky 19-10-08 14:44

Hallo verontruste aankomende Iphone eigenaren !!!
Even nog een paar dingen.
bestelmaarpuntnl is een dochter van gsmpuntnl.
Er zijn bij iedere webwinkel natuurlijk vraagtekens te plaatsen, ik heb de mijne op een zondagmiddag besteld, dinsdag had ik de papieren in huis, gebeld met hun over wat de volgende stap is, en kreeg te horen dat de vervoerder een afspraak met mij zou maken, en ik had dat ding de vrijdag erna in huis, dus al met al maar 5 dagen.
Maar hoelang het bij jou/jullie gaat duren weet ik niet hoor, sorry.
Klein detail waar ik zojuist ben achter gekomen is dat de korting die je krijgt op het internet pakket van Telfort, weer bij je teruggepikt wordt doormiddel van aansluitkosten, tis maar dat je het weet !!!
Ik heb mijn Voda sim in mijn G3 Iphone zitten en werkt perfect, de Telfort (KPN) kaart zit in mijn oude G1 Iphone ook geen probleem, alleen dat ik via Swirly MMS geen mms kan versturen, weet niet waar dat probleem zit, maar ik vermoed dat Telfort geen MMS ondersteunt, of ik kan het mis hebben, zo ja dan hoor ik graag een oplossing.

Succes Spooky

atboz 19-10-08 15:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Spooky (Bericht 207301)
Hallo verontruste aankomende Iphone eigenaren !!!
Even nog een paar dingen.
bestelmaarpuntnl is een dochter van gsmpuntnl.
Er zijn bij iedere webwinkel natuurlijk vraagtekens te plaatsen, ik heb de mijne op een zondagmiddag besteld, dinsdag had ik de papieren in huis, gebeld met hun over wat de volgende stap is, en kreeg te horen dat de vervoerder een afspraak met mij zou maken, en ik had dat ding de vrijdag erna in huis, dus al met al maar 5 dagen.
Maar hoelang het bij jou/jullie gaat duren weet ik niet hoor, sorry.
Klein detail waar ik zojuist ben achter gekomen is dat de korting die je krijgt op het internet pakket van Telfort, weer bij je teruggepikt wordt doormiddel van aansluitkosten, tis maar dat je het weet !!!
Ik heb mijn Voda sim in mijn G3 Iphone zitten en werkt perfect, de Telfort (KPN) kaart zit in mijn oude G1 Iphone ook geen probleem, alleen dat ik via Swirly MMS geen mms kan versturen, weet niet waar dat probleem zit, maar ik vermoed dat Telfort geen MMS ondersteunt, of ik kan het mis hebben, zo ja dan hoor ik graag een oplossing.

Succes Spooky


en hoe zit met de garantie?

aangezien De iPhones zijn geïmporteerd uit landen waar ze los verkocht worden

Spooky 19-10-08 18:03

Hoi, enige wat ik kan zeggen dat ik nu 1 I bij gsm en 1 bij bestelmaar heb gekocht, nergens problemen mee, handig om te weten dat voorzover ik weet garantie in Nederland wettelijk geregeld is, dus als dat klopt kunnen ze daar nooit onder uitkomen.

En als je zeker wilt weten bel je ze even op.

Spooky

Kaaslan 20-10-08 13:16

Ben pas verhuisd en op mijn nieuwe adres helemaal geen 3G bereik. Zowel binnen als buiten niets

Heb gebeld en mij werd het volgende verteld:
- Wordt binnen 5 werkdagen terug gebeld
- Case is aangemaakt

Compensatie regelingen:
- De rest van mijn contractsperiode 50% korting op de bubdel
- Ontbinding van mijn contract

Vind het enigszins schappelijk, moet daarbij wel nog maar gaan zien of ze terug gaan bellen en of ik het daadwerkelijk zal gaan krijgen...

We wachten af, hou jullie op de hoogte.

midego 20-10-08 14:53

Ik heb zojuist gebeld over slecht bereik en ben keurig netjes geholpen! Binnen 7 dagen word ik gebeld door afdeling die gaat over het bereik en ze zei meteen dat als er geen oplossing komt mogelijk ik vroegtijdig me contract kan ontbinden... Betekend dat ook dat me iPhone terug genomen word ? ik wil namelijk wel me iPhone houden. ideaal speeltje!

Ik houd jullie op de hoogte!

r21 22-10-08 21:52

je hele contractperiode 50% korting. haha, geloof je dat zelf? Maximaal 3 maanden 50% korting geven ze je! of in extremus 6 x 50% korting.

Binnen 5 dagen terug bellen? Voor een klacht staat 35 dagen werd me verteld. ondanks alle pietpraat bij trosradar.

Succes...iphone is leuk zonder t-mobile!

mattmcmike 23-10-08 08:56

Ik was hem 5 weken kwijt en nadat ik de derde iPhone binnen had was deze goed!! Heb ik gebeld en ze hebben m'm eerste maand vergoed :rolleyes:

casfs 27-10-08 20:46

ik heb juist andersom een compensatiedeal... Ik zit al maanden te wachten tot mn abbo is afgelopen bij KPN, zodat ik eindelijk een iPhone kon kopen...

In november loopt mijn oude 20euro p/maand 2-jarige abbonement af bij KPN. Dus ik bellen naar KPN, om mn abbonement op te zeggen, zodat ie niet nog 2 jaar doorloopt. Die man vroeg; "Waarom wil je je abbonement opzeggen, was je niet tevreden ofzo?". Ik zei: "Nee, het was goed, maar ik wil een iPhone bij T-Mobile gaan kopen." Dus hij zegt: "Wil je PER SE een iPhone, ik bedoel, wij hebben Samsung Omnia en Nokia N96, die zijn ook heel mooi!". Ik zeg weer: "Ja die vind ik ook mooi maar voor iets meer geld heb ik wel een iPhone". Zegt hij weer: "Maar, je hebt veel klantwaarde, dus ik kan je korting geven op een mooi toestel zoals de N96..." Toen ging ie effe wat opzoeken, komt ie terug: "Jaa, ik kan hem je zelfs GRATIS geven! Inclusief Mobiele TV en onbeperkt internetten en e-mailen!!!" Dus ik vroeg; "ECHT??? Voor 20 euro p/maand!!!???" Hij zegt: "Jaja dat kan ja, met je klantwaarde enzo, lukt makkelijk... Hij wordt binnen 3 - 5 werkdagen bezorgd".....

Dus, ik heb voor 20 euries per maand een N96, met mobiele TV, en obeperkt internet, volledig gratis! Ik betaal alleen de abbo-kosten; 20 euro p/maand dus... Chill!

Nu heb ik een vraag... Zouden jullie dit ook hebben geaccepteerd en de iPhone laten schieten? Of zouden jullie hebben gezegd; Nee ik ga toch voor de iPhone... :)

midego 27-10-08 21:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door midego (Bericht 207612)
Ik heb zojuist gebeld over slecht bereik en ben keurig netjes geholpen! Binnen 7 dagen word ik gebeld door afdeling die gaat over het bereik en ze zei meteen dat als er geen oplossing komt mogelijk ik vroegtijdig me contract kan ontbinden... Betekend dat ook dat me iPhone terug genomen word ? ik wil namelijk wel me iPhone houden. ideaal speeltje!

Ik houd jullie op de hoogte!

Ben vanmiddag terug gebeld door T-Mobile met het antwoord dat ik bij een T-Mobile Shop langs moet gaan en dat ik opnieuw binnen 5 dagen word terug gebeld door de technische afdeling...

Netjes maar de vraag is meer of ze me dit niet eerder hadden kunnen vertellen...Heb ik daarvoor 5 dagen moeten wachten ?

joblamie 27-10-08 22:04

@casfs:
Doen, n96 verkopen, iPhone voor terughalen in belgie, je kpn sim erin en lekker goedkoop gebruiken.

M1ch3l 27-10-08 22:46

Je weet niet wat je mist joh :)

The Quote 27-10-08 23:02

@casfs
iPhone owned alles ;)

sjoran 27-10-08 23:08

@ midego
Ik kan j vast verklappen dat als j j abbo laat ontbinden, j j iphone in moet leveren...... en ze j contract pas beeindigen als ze hem binnen hebben en geloof me: dat duurt even! Bij mij duurde het bijna een maand voordat ze hem in het systeem "ontvangen" hadden.

midego 27-10-08 23:34

Nouja het is nou niet dat ik hem wil ontbinden...want ik wil niet voor niets de iPhone...Dus laat ze maar met een betere oplossing komen...

UtregCity 29-10-08 17:09

Ben van de week ook (eindelijk) gebeld n.a.v. mijn brief die ik nog vóór de laatste update had gestuurd i.v.m. geen 3G bereik bij mij thuis. Werd gebeld door aardige gast die zich excuseerde voor de late reactie, m.i. beter laat dan nooit, en ik ben echt netjes geholpen. Krijg 2 maanden 50% korting op abo-prijs. Ik had misschien er nog wel meer uit kunnen halen, maar ik ben nu tevreden en ach, ze (TM) doen toch hun best. Wat natuurlijk ook mee speelt is, dat ik 100% tevreden ben over m'n eerste Apple product! Ben zo tevreden dat ik meteen een MacBook, TimeCapsule, Universal doc en iPod (voor m'n lief) heb aangeschaft. :cool:

iScorpio 29-10-08 19:51

Eindelijk heb ik mijn geld vandaag terug gekregen van T-Mobile. Nu is alles geregeld nadat ik het contract mocht ontbinden. Het heeft allemaal even geduurt maar uiteindelijk heeft T-Mobile het bij mij allemaal netjes opgelost.

Jakiie 29-10-08 19:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door scorpiosoft (Bericht 211267)
Eindelijk heb ik mijn geld vandaag terug gekregen van T-Mobile. Nu is alles geregeld nadat ik het contract mocht ontbinden. Het heeft allemaal even geduurt maar uiteindelijk heeft T-Mobile het bij mij allemaal netjes opgelost.

Gelukkig maar hoor! ;) Goed om te weten.

Robert M. 11-11-08 12:27

Ik had mijn brief 2 weken ongeveer geleden verstuurd. Met daarin mijn klacht naar T-Mobile over mijn bereik en 3G bereik problemen.

Hierover ben ik afgelopen vrijdag gebeld. De jongedame aan de andere kant van de lijn vertelde me:

Ik bel u naar aanleiding van uw klacht die we onlangs ontvingen. Mijn vraag is of u deze problemen nog steeds ervaart. Ik vertelde deze mevrouw dat ik nog steeds slecht bereik had. Ze vertelde me dat dit eigenlijk moest zijn opgelost. Dit bekeek ze via de dekkingskaart. Daarna vertelde ik haar dat ik geen bereik had thuis. Waarop ze zei dat ze dit ook niet garanderen. Waarop ik zei dat ik in mijn woon omgeving ook geen bereik had. Ze zei dat ze me dan alleen 6 maanden korting kon aanbieden. Toen ik vroeg of het niet mogeljik was om het abonnement te ontbinden vroeg ze of ik dan een ander abonnement wilde. Dus ik zei dat ik dat misschien ook wel zou doen maar niet direct na de ontbinding. Maar dat ik het wel graag wil ontbinden. Toen zei ze dat mijn woon omgeving grenst aan het storings gebied, dus dat het een lastig verhaal was. En dat ik ook mijn bel minuten wel gebruik. Waarop ik antwoorde dat ik in Zwolle stage loop en dat ik daar wel bereik heb. Toen zei ze dat ze het dan wel wilde ontbinden en kreeg ik de benodigde informatie om het toestel terug te sturen.

Ik vondt het apart dat ik eerst niks kon krijgen, daarna 6 maanden korting en daarna het abonnement mocht ontbinden. Mijn advies is dus om door te zeuren ;)

Kaaslan 12-11-08 10:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kaaslan (Bericht 207574)
Ben pas verhuisd en op mijn nieuwe adres helemaal geen 3G bereik. Zowel binnen als buiten niets

Heb gebeld en mij werd het volgende verteld:
- Wordt binnen 5 werkdagen terug gebeld
- Case is aangemaakt

Compensatie regelingen:
- De rest van mijn contractsperiode 50% korting op de bubdel
- Ontbinding van mijn contract

Vind het enigszins schappelijk, moet daarbij wel nog maar gaan zien of ze terug gaan bellen en of ik het daadwerkelijk zal gaan krijgen...

We wachten af, hou jullie op de hoogte.

Ben inmiddels akkoord gegaan met een compensatie regeling en wel de volgende:
- contractperiode wordt verkort van 24 naar 12 maanden
- 2 maanden 50% korting op mijn bundel

Vindt dit redelijk omdat ik nu na een jaar de simlock eraf kan laten halen (gratis) en kan dan met gebruik making van het toestel over stappen naar een andere provider dan dat £$#*>¥•^+#{ T-mobile. Was het nog maar Orange... De betere tijden.

Heeft er iemand eennog beter deal? Ben benieuwd.

Grtz Kaas

Robert M. 12-11-08 15:40

Even een vraag voor de mensen die hun abonnement hebben ontbonden.
Wat hebben jullie allemaal terug gestuurd?

Alleen de iPhone, of ook de toebehoren? Aangezien ik ook nog mijn oude iPhone heb zijn de toebehoren best handig :p

Tevens hoorde ik dat het ongeveer 3 maanden duurt, en dat je dus 3 maanden je rekening moet blijven betalen :confused:
Wat is hier van waar?

sonnyh 12-11-08 19:15

Ik toch maar besloten te gaan ontbinden, gad de keus 3 maanden 20% of ontbinden, wel doorgezeurt maar kreeg geen andere keuze. wordt bij Tmobile dus ook nog met willekeur gewerkt, waarom verbaast dit me eigenlijk niet. Ik stelde dat ik nu twee maanden 100% had betaald en compensatie wil, heb immers een berg minuten en smsjes over...... kreeg dit niet mocht immers ook mijn nummer al houden, volgens mij een sigaar uit eigen doos..... gevraagd wat het termijn vanterugbetalen eigen bijdrage tostel is..... wist ze niet...... volgende stap is nu dat after sales mij gata bellen, dan krijg ik een retour envelop om iphone terug te zen, wanneer zij hem daar ontvangen stoppen ze contract en dan kan ik mijn nummer door een andere provider laten overnemen.

ik houd jullie op de hoogte, De never ending story.......

iScorpio 12-11-08 19:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Robert M. (Bericht 215973)
Even een vraag voor de mensen die hun abonnement hebben ontbonden.
Wat hebben jullie allemaal terug gestuurd?

Alleen de iPhone, of ook de toebehoren? Aangezien ik ook nog mijn oude iPhone heb zijn de toebehoren best handig :p

Tevens hoorde ik dat het ongeveer 3 maanden duurt, en dat je dus 3 maanden je rekening moet blijven betalen :confused:
Wat is hier van waar?

Ik heb heel netjes alles (doos + complete inhoud) terug gestuurd. Lijkt mij ook wel zo eerlijk!

Het kan inderdaad even duren voordat je je geld terug krijgt, maar uiteindelijk regelt T-Mobile alles wel netjes (is mijn ervaring).

Robert M. 12-11-08 20:32

Ik bedoelde eigenlijk.. of je die periode totdat het abonnement daadwerkelijk is ontbonden nog moet betalen.

Als het bijv. 3 maanden duurt dat je dus ook 3 maanden je abonnement kosten betaald. Als dit zo is, is dit in mijn ogen niet echt netjes, aangezien je alles terug stuurt kan je ook niet gebruik maken waarvoor je uiteindelijk betaald.

Vandaar dat ik mij afvroeg of je dat moet betalen maar terug krijgt, of dat je het niet hoeft te betalen, of dat je gewoon de sjaak bent en het moet betalen en nooit meer terug ziet.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 07:04.