iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Odido (T-Mobile) (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f109/providers-nederland/f68/odido-t-mobile/)
-   -   Welke compensatie deal hebben jullie ? (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f109/providers-nederland/f68/odido-t-mobile/21571-welke-compensatie-deal-hebben-jullie.html)

iScorpio 12-11-08 20:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Robert M. (Bericht 216083)
Ik bedoelde eigenlijk.. of je die periode totdat het abonnement daadwerkelijk is ontbonden nog moet betalen.

Als het bijv. 3 maanden duurt dat je dus ook 3 maanden je abonnement kosten betaald. Als dit zo is, is dit in mijn ogen niet echt netjes, aangezien je alles terug stuurt kan je ook niet gebruik maken waarvoor je uiteindelijk betaald.

Vandaar dat ik mij afvroeg of je dat moet betalen maar terug krijgt, of dat je het niet hoeft te betalen, of dat je gewoon de sjaak bent en het moet betalen en nooit meer terug ziet.

Nee, je hoeft niet meer te betalen. Ik kreeg zelfs het teveel betaalde netjes terug.

Robert M. 12-11-08 20:56

oke top :D

Ik ga hem morgen verzenden! En mijn goude oude iPhone blijft bij me!

Celf 12-11-08 22:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door scorpiosoft (Bericht 211267)
Eindelijk heb ik mijn geld vandaag terug gekregen van T-Mobile. Nu is alles geregeld nadat ik het contract mocht ontbinden. Het heeft allemaal even geduurt maar uiteindelijk heeft T-Mobile het bij mij allemaal netjes opgelost.

Hoe lang heb jij moeten wachten tussen het inleveren van de spullen en het ontvangen van het geld?

Zelf heb ik mijn spullen 15 september opgestuurd en heb ik tot op de dag van vandaag alleen een creditnota (dus geen geld!!!) ontvangen voor een halve maand abonnement en de verzendkosten en nog helemaal niets voor de iPhone en de activatiekosten. Ik heb te horen gekregen dat dit nog wel tot na de jaarwisseling kan duren.

midego 13-11-08 00:43

Geloof het of niet maar ik heb 4 maanden 100% korting op abbo kosten!

Robert M. 13-11-08 09:45

Ik wordt niet zo warm van die kortingen. Maar 4 maanden 100% is opzich wel leuk ;)

Vanmiddag ga ik naar het postkantoor om de meuk op te sturen. Als ik het zo hoor krijg ik in 2009 het geld voor de iPhone + aansluitkosten terug?

thachosen 13-11-08 10:34

Ik had zelf ook veel problemen met en iPhone 3G en ik heb een deal gekregen dat ik een jaar lang 100% korting krijgt:D

midego 13-11-08 14:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door thachosen (Bericht 216282)
Ik had zelf ook veel problemen met en iPhone 3G en ik heb een deal gekregen dat ik een jaar lang 100% korting krijgt:D

Een jaar lang lijkt me iets wat veel ? nietwaar...

thachosen 13-11-08 14:26

yah i know maar tog kunnen regelen, ik had meer problemen dan bereik

sonnyh 13-11-08 19:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door midego (Bericht 216347)
Een jaar lang lijkt me iets wat veel ? nietwaar...

dat is idd weg een hele goede deal, maakt mij eerdere opmerking over willekeur met regeling nog duidelijker. Ben zelf niet onnozel, kan aardig onderhandelen en voor mij is het bijna ongeloofwaardig dat de compensatie regelingen zo ver uit elkaar liggen

Celf 13-11-08 19:07

een jaar lang 100% korting komt op mij toch een tikkie ongeloofwaardig over...sorry.

iScorpio 13-11-08 19:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Celf (Bericht 216181)
Hoe lang heb jij moeten wachten tussen het inleveren van de spullen en het ontvangen van het geld?

Dat heeft in totaal een kleine drie maanden geduurd. Ik heb wel veel met ze gebeld om ze maar achter de vodden aan te zitten en dat heeft waarschijnlijk uiteindelijk geholpen.

thachosen 13-11-08 19:17

Nou ik werkte zelf bij de "een telecom winkel" en ik had een vertegenwoordiger van t-mobile, hem alles uitgelegd enz en daarna nog veel contact opgenomen met after-sales (niet de klantenservice) en heb ik het voor mekaar gekregen. Jullie hoeven het niet te geloven want dat ligt aan jullie maar ik vertel gewoon wat voor compensatie ik het ontvangen (want daar gaat deze topic tog over?)

sonnyh 13-11-08 19:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door thachosen (Bericht 216451)
Nou ik werkte zelf bij de "een telecom winkel" en ik had een vertegenwoordiger van t-mobile, hem alles uitgelegd enz en daarna nog veel contact opgenomen met after-sales (niet de klantenservice) en heb ik het voor mekaar gekregen. Jullie hoeven het niet te geloven want dat ligt aan jullie maar ik vertel gewoon wat voor compensatie ik het ontvangen (want daar gaat deze topic tog over?)

geweldig dat het jou gelukt is. Ik zou al tevreden zijn als zij mij enige compensatie geven naast het ontbinden, zit te wachten op after sales...... klantenservice zei dat zij mij gingen bellen.

Heb jij een dirct nummer van after sales...... ook ben ik op zoek naar een emailadres van Tmobile. Ik wil toch nog is een vette klachtenmail maken

thachosen 13-11-08 20:44

nou, je moet hun op terug duwen door te zeggen, dat je gebeld zou worden door after sales en dat je al zolang wacht en dat jze zegt dat je nu doorverbonden wilt worden met after-sales en dan doen ze het wel

insanity83 16-11-08 02:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door thachosen (Bericht 216451)
Nou ik werkte zelf bij de "een telecom winkel" en ik had een vertegenwoordiger van t-mobile, hem alles uitgelegd enz en daarna nog veel contact opgenomen met after-sales (niet de klantenservice) en heb ik het voor mekaar gekregen. Jullie hoeven het niet te geloven want dat ligt aan jullie maar ik vertel gewoon wat voor compensatie ik het ontvangen (want daar gaat deze topic tog over?)


Dude.. geef me je nummer eens.. dan zal ik het wel voor de rest verifieren ;)
Ik kan in het TM systeem ;)

Greetz

insanity83 16-11-08 02:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door thachosen (Bericht 216482)
nou, je moet hun op terug duwen door te zeggen, dat je gebeld zou worden door after sales en dat je al zolang wacht en dat jze zegt dat je nu doorverbonden wilt worden met after-sales en dan doen ze het wel


Leuk grapjes gast...
Daar trappen ze al lang niet meer in vriend ;) Heb zelf een beetje achter de schermen gelopen zodat ik eens te weten kreeg hoe en wat.
Als er een afspraak gemaakt wordt staat het bij hun int systeem... Zo niet, houd het gewoon op... in het begin was het idd wel een eitje om het zo te doen... ;) Slimmer zijn ze zeker geworden :S

psvhoolie 19-11-08 00:25

Heb sinds 25 sept de iphone.
Vanaf dag 1 al ***.
Na klacht via telefoon een korting gekregen van 50% voor 1 maand, dus tot 25 okt. Probleem was er begin november nog, dus weer gebeld.

Nu komen ze met dit voorstel:

- Mijn iphone terugsturen en abbonoment opzeggen
- 20% korting op mijn abbo 7maand lang, maar dan mag ik niet meer voortijdig opzeggen dus moet ik de iphone 2jaar houden.

De iphone is natuurlijk een prachttoestel, maar ga niet akkoord met 20% voor 7maand. ga morgen weer bellen, komen ze niet met een beter voorstel zal ik helaas mijn contract opzeggen

sonnyh 19-11-08 18:57

vorige week vrijdag met pijn in mijn hart na 2,5 maand toestel terug gezonden. Na aandringen kreeg ik mijn laatste rekening a € 58 terug, die ik nu al via een creditnota heb ontvangen. Nu moet ik 10 na het terugzenden weer bellen om te zeggen dat ik mijn nummer wil behouden. helaas doet niemand een uitspraak wanneer ik mijn € 79 terug krijg die ik heb betaald voor het toestel.

Celf 19-11-08 21:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door sonnyh (Bericht 218610)
vorige week vrijdag met pijn in mijn hart na 2,5 maand toestel terug gezonden. Na aandringen kreeg ik mijn laatste rekening a € 58 terug, die ik nu al via een creditnota heb ontvangen. Nu moet ik 10 na het terugzenden weer bellen om te zeggen dat ik mijn nummer wil behouden. helaas doet niemand een uitspraak wanneer ik mijn € 79 terug krijg die ik heb betaald voor het toestel.

Ik ben dus bijna 9 weken verder, heb wel een creditnota voor de laatste maand abonnementskosten en een creditnota voor het verzenden van de iPhone maar ik heb nog geen geld gezien :mad:

marcoryn 21-11-08 15:59

20 procent op abbo voor 7 maanden..geloof dat dat nu de standaard aanbieding is..of toestel terug. Koos maar voor de 7 maanden.
Precies in mijn straat en 3 straten op mn werk geen bereik.. voor de rest geen probleem. Dus 2 kleine grijze gebieden waarbij ik er op 1 woon en de ander werk..how is it possible??

mfellman 24-11-08 07:38

Ik had afgesproken met de T-mobile medewerkster die me belde naar aanleiding van de Tros Radar E-mail actie dat ik 4 maanden 50% korting zou krijgen. Heb net de facturen uitgeprint voor mijn declaratie naar mijn werkgever maar nog steeds geen korting!

En wat is het toch prettig dat ze via E-mail niet bereikbaar willen zijn :-(

Moet ik vandaag maar weer even tijd vrij maken om te bellen Grrrrr

Marc

Locutus 24-11-08 20:01

Ben bang dat als je ze belt dat je ook helemaal nergens komt...
Zit zelf momenteel met twee problemen, waarvan dekking momenteel mijn minste is.

Die medewerkers van T-Mobile zijn allemaal wel welwillend maar heel erg van de kastje-->muur generatie.
Ik zal jullie niet vermoeien met het hele verhaal... mocht je dat willen lezen dan kun je het linkje checken.

Overigens de compensatiedeal die ik heb gekregen voor mijn problemen is "maar" 2 maanden 50%...

Cmdaulnis 25-11-08 14:44

Vandaag belde twee verschillende medewerkers mij. Bij de eerste had ik al een deal gemaakt voor 3 maanden 50%.
Dit is overigens 'standaard', want die andere zei dat hij ook 3 maanden wilde geven. 'ze willen liever mensen houden dan zien gaan'

Ik heb ze eigelijk een beetje opgelicht, want ik heb het adres van mijn ouders opgegeven als huidig woon adres. Ik woon zelf ergens anders waar ik wel gewoon bereik heb. Maar goed, ben toevallig een maandje veel bij mijn ouders en daarom heb ik nu 3 maanden 50% korting. Zaterdag een mailtje gestuurd, gister een mail terug en vandaag iemand aan de lijn. Wel snelle service.

Ik ben tevreden. Toch weer wat eurootjes verdient met 1 mailtje sturen. iPhone wil ik uiteraard gewoon houden dus ik zeg top!

fcircle70 25-11-08 20:03

gisteravond mailtje gestuurd, vandaag door TM teruggemaild over wat aanvullende info, direct verstrekt en vervolgens direct weer mail terug van TM dat de klacht is doorgestuurd naar de betreffende afdeling. 1 uur later dame van de KS aan de foon, die mijn klacht gegrond verklaarde (ik woon in Noordwijk, geen 3G binnen én buiten) en me de standaard 3 mnd 50% aanbood of ontbinding. Gekozen voor de korting. Over 3 maanden bekijken we het opnieuw en wordt de korting verleng als het nog pet is.
3G zuigt hier, maar de service van TM is snel en top.

fcircle70 08-01-09 20:40

al iemand die een verlenging van zijn compensatiedeal heeft gekregen?
zit bijna aan het einde van mijn 3 maanden 50% korting ;-)

sonnyh 08-01-09 21:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door atboz (Bericht 207249)
:cool:


Hoi hoi,

ik ga volgend week ook bestellen via bestelmaar, (heel slechte reviews gelezen over die webwinkel) ik hou me hart vast dus!!


maar ik heb ergens gelezen dat streamen niet werkt
of is dat alleen bij internetverbindingen via telfort

want YouTube via Wi-Fi is meer dan genoeg voor mij, ik hoef geen Internet buiten het huis :D


Ik hoor het nog

Ik heb hele slechte ervaringen met bestelmaar. Iphone in combinatie met vodafone aangevraagd met nummerbehoud van mijn T-mobile. Niets dan ellende, heb nu al meer dan € 40 euro buiten t mobile bundel verbeld om nu ook vodafone aan de praat te krijgen, Tmobile heeft fout gemaakt met vrijgeven van nummer waardoor mijn nieuwe abonnement niet kan ingaan, wel iphone binnen.

Robert M. 15-01-09 14:25

Soo hee, heb nu pas het geld terug gestord gekregen van T-Mobile!! Duurde wel erg lang! Ik heb ze notabene 2 maal gebeld allebei de keren werd belooft dat het geld binnen 2 weken op mijn rekening zou staan... Maak er dus maar 2 maanden van :mad:

Maar goed, ze hebben het wel netjes opgelost, ik ben van die drama af en heb geen schade geleden :D

Agaron 07-02-09 16:13

Zo net gebeld met de klantenservice. Heb hier bijna nergens 3G bereik, ben benieuwd wat ze eraan doen.

De medewerkster heeft me toe gezegt dat het wel tot 20 dagen kan duren maarja hopelijk komen ze met een leuke kortings deal.

Kikkertje77 20-02-09 12:55

Heb nu ongeveer 4 jaar T-Mobile, sinds 4 maanden ook een Iphone + bijbehorend abonnement.
2 kleine probleempjes gehad binnen die 4 jaar maar beide binnen no time opgelost. Bovendien kreeg ik beide keren keurig een maandabbo gratis (ook werkelijk gebeurt).

Op de meeste plekken waar ik ben geweest is goede dekking. Is dat even niet het geval kan ik ook keurig uit de voeten met GPRS voor eventjes.

Ik kan dus zeggen dat ik geen problemen heb met T-Mobile. Sterker nog, ben er zelfs heel blij mee. Goede extra diensten en met de klantenservice heb ik ook nooit problemen gehad.

Even een positieve noot tussendoor ;)

hanicole 09-03-09 22:28

Ik heb een gratis sim onlock eruit weten te krijgen. Niet meer als normaal als je thuis geen dekking heb en elders waar je de dag door breng ook geen service in het schermpje tegemoet blinkt , heeft een hoop moeite gekost om dit te bereiken, de onlock is nog niet een feit , dus maar afwachten hoe het verder gaat (eerst zien dan geloven)

jorisposma 12-03-09 12:27

ik heb (heel raar in Amsterdam) heeeeel vaak de mn iphone zegt, geen service...dan moet ik echt paar minuten zoeken naar 'bereik' zeer irritant! het enige dat t-mobile zegt: u woont in de grote stad u MOET dus ontvangst van ons hebben...we kunnen u niet helpen en het heeft geen zin dit in de toekomst nog een keer te melden want we kunnen er niets aan doen.... vond het een ronduit belachelijke opmerking...voorbeeld: niemand heeft problemen in Amsterdam...wil niet zeggen dat het daarom bij mij niet kan voorkomen...

heb 1 maand 50% korting gekregen:S te belachelijk weinig...

fcircle70 13-03-09 13:06

zo, net weer ff gebeld met de KS. Mijn korting van 50% gedurende 3 maanden was afgelopen, maar de 3G ontvangst in mijn woonplaats is nog steeds pet (lees=geen ontvangst).
Ben benieuwd of mijn korting wordt voortgezet. Iemand ervaringen hiermee?

KayL 01-04-09 18:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fcircle70 (Bericht 265963)
zo, net weer ff gebeld met de KS. Mijn korting van 50% gedurende 3 maanden was afgelopen, maar de 3G ontvangst in mijn woonplaats is nog steeds pet (lees=geen ontvangst).
Ben benieuwd of mijn korting wordt voortgezet. Iemand ervaringen hiermee?

Jep, ik heb 6 maanden 50% korting gehad. Deze 6 maanden zijn begin februari afgelopen en vandaar dat ik weer gebeld heb.

Niks dan ergernis hierna. Allereerst werd mijn aanvraag wederom doorgezet naar de technische dienst, een tijdindicatie wilden ze me niet geven dus dat is wachten geworden. Twee weken geleden werd kreeg ik een sms van T-mobile, dat ze me niet hadden kunnen bereiken (geen gemiste oproep gehad, rarara waardoor dat is gekomen) en of ik contact wilde opnemen met hun klantenservice. Toen ik dit vervolgens deed bleek het te gaan om de vraag, of ik mijn simkaart in een ander toestel had geprobeerd, wat ik natuurlijk al lang gedaan had.

Vandaag ben ik dan eindelijk teruggebeld, en ik heb nu de keuze:
  1. Ik ontbind mijn contract, en de iPhone gaat terug naar T-Mobile.
  2. De rest van mijn contract 20% korting
Mooie aanbieding lijkt het misschien op het eerste gezicht, maar m'n problemen worden steeds erger. Wat begon met geen 3G connectie is uitgebreid tot:
  • Wel ontvangst, maar toch geen inkomende gesprekken als ik word gebeld
  • SMS ontvangen/versturen gebeurt niet altijd goed, want ze komen niet aan
  • Soms wordt een oude SMS zomaar opnieuw verstuurd (heb er al ruzie om gehad met m'n vriendin, die dacht dat ik haar gesmst had dat ik al op weg naar huis was zonder haar, terwijl dit een bericht van een week eerder was)
Met T-Mobile heb ik het dus helemaal gehad, maar wat ik helemaal raar vind is wat me nu 8 maanden geleden verteld is. Ik kon toen ook mijn contract ontbinden en de iPhone laten terugsturen, dit terugsturen moest (toen?!?) omdat ik nog niet een half jaar lang met het abonnement bezig was. Ik heb toen maar gekozen voor de korting (had alleen 3G problemen destijds) en me laten verzekeren dat dit na de 6 maanden weer doorgezet zou worden als er nog geen verbetering was.

Ik zit nu dus te dubben over wat ik ermee zal doen, advies is welkom :p
(zeker na de iPhone accessories en applicaties die ik aangeschaft heb, als ik van provider wissel krijg ik een buitenlandse iPhone met dus slechtere of geen garantieafhandeling in Nederland, en ik ben er niet zeker van of dit te verzekeren is (wat ik nu dus wel heb))

sonnyh 01-04-09 19:33

Ik herken al deze ervaringen, T mobile is gewoon petje

Advies terug sturen

bestel bij bestelmaar.nl een iphone in combinatie met vodafone, gewoon Nederlands toestel en de beste provider die er is in Nederland suc6

Redondo1982 01-04-09 21:51

Dit vind ik toch zeer verontrustend. Ik wilde bijna overstappen van Vodafone naar T-Mobile door de mooie acties met gratis WNW Plus, maar ik zie toch zeker op diverse forums ongeveer 80% aan negatieve reacties. Ik denk dat ik toch maar ga verlengen met Vodafone bij een 2Call.

Als ik in het begin zoveel problemen had gehad, dan had ik mijn contract al laten ontbinden. Elke euro is teveel als iets niet naar behoren werkt.

KayL 01-04-09 22:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Redondo1982 (Bericht 273713)
Dit vind ik toch zeer verontrustend. Ik wilde bijna overstappen van Vodafone naar T-Mobile door de mooie acties met gratis WNW Plus, maar ik zie toch zeker op diverse forums ongeveer 80% aan negatieve reacties. Ik denk dat ik toch maar ga verlengen met Vodafone bij een 2Call.

Als ik in het begin zoveel problemen had gehad, dan had ik mijn contract al laten ontbinden. Elke euro is teveel als iets niet naar behoren werkt.

Ik heb het laten ontbinden van het contract toen serieus overwogen, maar ik wilde erg graag de iPhone 3G nadat ik mijn iPhone 2G had verkocht. Mijn problemen waren toen nog alleen met 3G, waarom dit verslechterd is weet ik niet. Als ik de klantenservice bel doen ze in ieder geval alsof het de normaalste zaak van de wereld is, dus het zullen allemaal wel bekende problemen zijn.

Morgen ga ik nog maar eens opbellen, en kijken of ik nog wat gedaan kan krijgen. Ze zijn in mijn ogen erg nalatig in hun diensten op dit moment, en proberen zich er vrij makkelijk vanaf te maken.

Ik vraag me ook serieus af of T-Mobile eigenlijk wel beseft hoeveel slechte reclame dit oplevert en dat ze mensen heel makkelijk als klant aan het wegsturen zijn. De kans dat de mensen na deze ervaringen terugkomen is in mijn ogen, voor de komende jaren, erg klein.

Redondo1982 01-04-09 22:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door sonnyh (Bericht 273585)
Ik herken al deze ervaringen, T mobile is gewoon petje

Advies terug sturen

bestel bij bestelmaar.nl een iphone in combinatie met vodafone, gewoon Nederlands toestel en de beste provider die er is in Nederland suc6

Bij Bestemaar.nl zijn ze niet te bestellen i.c.m. Vodafone of ik moet er overheen kijken.

Mardini 02-04-09 15:19

Ik heb 3 abbos van tmobile

1 ervan is nu ontbonden, maar 2 anderen kon niet ontbonden worden. omdat ik het toestel verkocht had, en tmobile wil exacte toestel terug om het conract te laten beeindigen.

Maar ik heb wel 6 maanden korting gekregen op mijn 2abbo's

Dus Conclusie:

Abbo 1= Ontbonden
Abbo 2= 6 maanden korting (zodra ik exacte toestel opstuur dan ook ontbinden)
Abbo 3= 6 maanden korting (zodra ik exacte toestel opstuur dan ook ontbinden)

WillyD 06-04-09 17:56

Heb thuis absoluut geen bereik, maar dan ook helemaal NIET! Terwijl er op de dekkingskaart uitstekend staat.
Ik heb net een coulance aanbod gehad. 3 maanden 50% korting of het ontbinden van het contract. Ik heb gelukkig maar een 1-jarig contract genomen, vandaar men zo makkelijk het contract ontbindt.

Nu, ik kan kiezen voor de korting, maar dan zit ik toch dat ik thuis niet optimaal gebruik kan maken van mijn iphone. Of andere provider.
Maar ja, ik heb heb even gekeken naar een nieuwe abo en provider en zie dus door de bomen het bos niet meer.

Gr. Willy


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 05:29.