iPhone bon geldig? discussie in Odido (T-Mobile) forum; ( verdwijnt na registratie ) Hallo, Ik heb 2e hands een iPhone gekocht, ik heb wel gekopieerde bon er bij gekregen en die zijn ook gewoon geldig volgens T-Mobile. Maar ...
|
Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Berichten van vandaag | Zoeken |
|
|||
|
|||
iPhone bon geldig?
Hallo,
Ik heb 2e hands een iPhone gekocht, ik heb wel gekopieerde bon er bij gekregen en die zijn ook gewoon geldig volgens T-Mobile. Maar nu is er dus iets mis met de iphone, de zijkant raakt beetje los. (als ik hem stevig vast pak kraakt het helemaal en dit wordt steeds erger). Nu wilde ik em terug sturen maar op de bon staat nergens een IME code en volgens T-Mobile is die echt nodig. De bon zet ik hier onder even neer, miss dat iemand kan vergelijken met zijn/haar bon. Miss heeft hij tijdens het kopieren hier iets overheen geplakt? ook staat er bij opmerkingen: Deze bon is tevens uw garantiebewijs.. |
|
|
Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)
|
|
||||
|
||||
*#06# Displays your IMEI. No need to tap Call.
Ik hoop voor je dat het kan, want tmobile kan hier moeilijk over gaan doen
Origineel: iPhone US 1.0.2 OTB BL3.9 | Huidige firmware: 3.X | Bootloader: 3.9 | Baseband: 04.05.04_G Zoek in de WIKI voor 99% van alle antwoorden. Op persoonlijke berichten met vragen over de iPhone reageer ik niet. Gebruik hiervoor het forum. Ik ben geen helpdesk. |
|
|||
|
|||
|
|
||||
|
||||
Citaat:
Wel zie ik dat op mijn contract inderdaad een IMEInummer staat dat volgens mij automatisch (gescand?) in het contract wordt opgenomen. De combinatie van naam/telefoonnummer/simnummer/contractnummer/IMEI zal in het T-Mobilesysteem terug te vinden zijn. Dus: waarom doet T-Mobile moeilijk? Er vanuit gaande dat jij zelf de privacy gevoelige gegevens op het contract even hebt weggewerkt voordat je het hier publiceerde, staan er op het contract zoveel specifieke gegevens dat het voor een T-Mobilemedewerker eenvoudig moet zijn het bijbehorende IMEInummer in hun systeem tevoorschijn te halen. Met de code die ArB geeft kun je dan vergelijken en kan ook die medewerker zien of het contract bij jouw iPhone hoort. Ik zou dus, als ik jou was, even naar een T-Mobileshop gaan en de medewerker daar vragen (vriendelijk, maar desnoods -heel erg- dringend!) eens in hun systeem te duiken. Succes!
|
|||
|
|||
Je IMEI-nummer kan je ook vinden via het toestel > Instellingen, Algemeen, Info.
Ik heb mijn toestel online besteld en heb naast de paperassen, die je hierboven laat zien, nog 2 andere gekregen. Eentje is de factuur en de andere is de contractbevestiging. Het IMEI nummer zie ik daar overigens nergens op vermeld staan. ps De contractbevestiging is voor het abonnement.
PC Olé Laatst gewijzigd door Silver; 16-11-08 om 13:16. |
|
|||
|
|||
Citaat:
|
|
|||
|
|||
Probeer ook de factuur te krijgen.
Daar staan o.a. een Faktuurnummer en een Ordernummer op. Maar geen IMEI nummer! Vraag T-Mobile anders eens waar precies je het IMEI - nummer kan vinden. |
|
|||
|
|||
Oke, silver zou je jouw bonnen kunnen scannen en toe kunnen mailen? en eventueel doorhalen wat ik niet mag lezen volgens jou.
dan is het denk ik gemakkelijker voor mij te vergelijken en weet ik precies wat er op het blad moet staan. Laatst gewijzigd door nielss; 16-11-08 om 16:24. |
|
|||
|
|||
OK.
Maar haal je e-mail-adres maar weg. ps Zie nu dat het ordernummer ook op de (je) pakbon staat en ook op je andere 'bonnen', als Contractnummer. Laatst gewijzigd door Silver; 16-11-08 om 16:20. |
|
|||
|
|||
Voor wat het waard is:
Achter op de doos heb ik het IMEI-nummer ook ontdekt. |
|
|||
|
|||
Dit weet ik ook allemaal wel te vinden, bedankt maar het gaat er om dat ik een bon heb waar dezelfde code opstaat. anders kan ik natuurlijk met elke iphone aankomen en zeggen dat de bon daar bij hoort.
nu heeft hij deze nog uit zijn mail kunnen vissen en opnieuw ondertekend. heb ik hier meer aan? |
|
||||
|
||||
t-mobile moet de imei gegevens hebben aan gesloten bij het contractnummer en kunnen ze het makkelijk achterhalen en teven ik weet niet of het bij de imei nummer bij de 3g ook op de achterkant staat maar bij de eerste gen staat het ook op de achter kant
|
|
|||
|
|||
oke, naja ik ga het dan gewoon nog een keer proberen en zeggen dat ze wel moet zo omdat ik verder niets heb.
ik laat het wel even weten, donderdag weet ik meer. |
|
||||
|
||||
Nielss, nogmaals: je hebt zoveel gegevens dat het voor iedere T-Mobilemedewerker simpel moet zijn om, áls ze überhaupt het IMEInummer hebben genoteerd, dat te vergelijken met jouw iPhone.
Mogelijk moet hij er iets meer moeite voor doen, tref je een -netjes gezegd- minder gemotiveerde medewerker en zegt hij daarom dat het niet kan. Ga op je strepen staan en dring aan. Ik ben er van overtuigd dat het mogelijk is. |
|
|||
|
|||
Nogmaals naar T-Mobile shop geweest te Haarlem. Eerst een medewerker die me weer niet verder kon helpen, kwartier later weer geprobeerd bij een andere medewerker. Hij kon me helpen en vond het onzin, hij zij ook, het is maar net welke medewerker je treft. Ook vertelde hij me, met Apple maakt het niet uit wie het product in bezit heeft en of er een bon aanwezig is.. maarja.
Hij is dus opgestuurd en verzekerde mij dat hij niet teruggestuurd zou worden omdat er dingen niet klopte. Allemaal goedgekomen dus, deze kan daarom ook close, bedankt voor de hulp |
Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten) |
|
Soortgelijke discussies |
||||
Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
iphone via marktplaats zonder bon | nickdw | iPhone algemeen | 4 | 09-09-10 12:16 |
Bon iphone 16GB wit | Haagze sf2 | Archief | 6 | 04-10-08 23:54 |
|
|