iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Odido (T-Mobile) (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f109/providers-nederland/f68/odido-t-mobile/)
-   -   Legale unlock door T-Mobile (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f109/providers-nederland/f68/odido-t-mobile/25562-legale-unlock-door-t-mobile.html)

Suriboy777 08-05-10 12:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door grene (Bericht 448967)
Even wezen zoeken op de duitse t-mobile site en het volgende gevonden.

Das iPhone in Deutschland ist für die Nutzung im Mobilfunk-Netz der Telekom optimiert und grundsätzlich über einen SIM-Lock geschützt. Eine SIM-Lock-Entsperrung ist nicht vor Ablauf von 24 Monaten ab Kauf möglich.

Vertaald via google
De iPhone in Duitsland is geoptimaliseerd voor gebruik in een netwerk van mobiele telecom-en beschermd in beginsel op een SIM-lock. Een SIM-lock-unlock is het niet mogelijk vóór het verstrijken van 24 maanden vanaf de aankoopdatum.

Dus 2 jaar wachten en dan nog de hoop dat ze hem willen unlocken voor iemand die geen abbo heeft bij t-moblie duitsland

Hieruit valt te concluderen dat T-Mobile Duitsland dus onder geen enkel beding vroegtijdig iphones unlocked? Lijkt me onwaarschijnlijk.

deKevster 08-05-10 14:43

Heb net ook geprobeerd naar T-Mobile te bellen. Het kan helaas alleen door €120,- op een prepaidkaart te laten zetten..

Kansloos..

LexD 10-05-10 14:57

Inderdaad... kansloos, moeilijk gedoe

David123 10-05-10 15:02

Heb net t-mobile gebelt maar zei zeggen dat me iphone uit de UK komt -.- Kan ik dan gewoon tmobile uk bellen? Heeft iemand toevallig het unlock nummer van engeland xD heb het gezocht op de site maar kan niks vinden -.-

Suriboy777 10-05-10 15:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door David123 (Bericht 450096)
Heb net t-mobile gebelt maar zei zeggen dat me iphone uit de UK komt -.- Kan ik dan gewoon tmobile uk bellen? Heeft iemand toevallig het unlock nummer van engeland xD heb het gezocht op de site maar kan niks vinden -.-

Niet het rechstreekse unlocknummer: Phone Unlock Support - Mobile Phone Information - T-Mobile

David123 10-05-10 15:23

Dankjewel, heb net dat nummer gebelt, krijg ik te horen dat tmobile geen iphones verkoopt in de uk -_- Iemand enig idee hoe ik erachter kan komen waar ie dan vandaan kan komen?

Suriboy777 10-05-10 15:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door David123 (Bericht 450111)
Dankjewel, heb net dat nummer gebelt, krijg ik te horen dat tmobile geen iphones verkoopt in de uk -_- Iemand enig idee hoe ik erachter kan komen waar ie dan vandaan kan komen?

Ok, zoek via het modelnummer van je Iphone in deze lijst:
iPhone 3G/3Gs Model Numbers Country and Carrier

jpg97 10-05-10 15:33

Een engelse Iphone die gelocked is komt hoogstwaarschijnlijk van O2.

Kijk hier maar eens:
https://forum.iculture.nl/f14/i...-engeland.html

David123 10-05-10 15:35

Dankjewel voor de reacties :) heb net 02 idd gebelt want was idd zelf ook gaan zoeken en kwam eruit dat volgens mij alleen 02 iphones verkoopt. Jammer genoeg heb ik iemand nodig in de uk die het voor me kan doen maar ik ken niemand in de UK :( dus waarschijnlijk houd het dan op -.-

Edit: Vreemd eigenlijk dat ik een tmobile kaartje erin kan doen terwijl de iphone waarschijnlijk van o2 komt :S Er staat in de info van de iphone bij instellingen ook t-mobile 5.0 :S

jpg97 10-05-10 15:53

Is hij niet softwarematig gejb en unlocked?

David123 10-05-10 16:24

Ja hij is idd wel gejailbreaked maar ik wil hem dus graag unlocken alleen gaat dat niet omdat de vorige eigenaar hem heeft geupdate waardoor de baseband dus ook is vervangen.

Remie 10-05-10 16:58

@ David,

Als je even één topic omlaag kijkt kun je de oplossing vinden;)

https://forum.iculture.nl/f14/i...-engeland.html

groeten remie

David123 10-05-10 17:39

Ja zag idd het topic en dat had ik geprobeerd maarja heb geen kennisen in de UK dus moet ff kijken hoe het wel lukt -.-

Edit: ik zag net een smsje in me inbox van tescomobile heel vreemd want had me mobiel al meerdere malen leeg gehaalt maarja, heb iig gelijk tescomobile gebelt in engeland en die zeggen dat het niet kan omdat zei de iphone nog geen jaar in de verkoop hebben -.- dus waarschijnlijk kan het dan toch niet neem ik aan :(

FridgeNL 11-05-10 09:55

Net een unlock aangevraagd voor het toestel van mijn vriendin, de medewerker vroeg alleen maar het IMEI nummer en voor de rest helemaal niets :D
Nu is het in pricipe wel oké want toestel is ouder dan een jaar (kan hij natuurlijk ook zien aan de hand van het IMEI nummer) en zij is ook T-Mobile klant maar dat vroeg de medewerker helemaal niet, ik belde trouwens met mijn eigen naam dus kon hij überhaupt niet haar contract status controleren.
Na telefoontje een herstel gedaan naar 3.1.3 en toen dat gereed was gaf die ook aan unlocked te zijn.

deKevster 11-05-10 11:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Fridge65 (Bericht 450520)
Net een unlock aangevraagd voor het toestel van mijn vriendin, de medewerker vroeg alleen maar het IMEI nummer en voor de rest helemaal niets :D
Nu is het in pricipe wel oké want toestel is ouder dan een jaar (kan hij natuurlijk ook zien aan de hand van het IMEI nummer) en zij is ook T-Mobile klant maar dat vroeg de medewerker helemaal niet, ik belde trouwens met mijn eigen naam dus kon hij überhaupt niet haar contract status controleren.
Na telefoontje een herstel gedaan naar 3.1.3 en toen dat gereed was gaf die ook aan unlocked te zijn.

Volgens mij is het maar net wie je aan de andere kant van de lijn heb zitten. Ik had echt een zeikerd aan de telefoon zaterdag. Moest je wel je telefoonnummer doorgeven?

Heb net overigens ook een klacht ingediend bij ConsuWijzer.nl. Ze zijn gewoon verplicht om hem te unlocken na een jaar.

blikjebier 11-05-10 12:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door LexD (Bericht 448762)
Kan je me je mailtje eens sturen in een PM?
Dan kan ik je tekst even aanpassen/gebruiken

Hoi LexD, je hebt een PM...

deKevster 11-05-10 12:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door blikjebier (Bericht 450597)
Hoi LexD, je hebt een PM...

Zou je mij dat mailtje ook kunnen sturen a.u.b.?

FridgeNL 11-05-10 13:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door deKevster (Bericht 450543)
Moest je wel je telefoonnummer doorgeven?

Nee en dat verbaasde mij ook eigenlijk, heb alleen maar een IMEI doorgegeven en verder niets.

deKevster 11-05-10 13:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Fridge65 (Bericht 450613)
Nee en dat verbaasde mij ook eigenlijk, heb alleen maar een IMEI doorgegeven en verder niets.

Vaag. Dat vroegen ze als eerste aan mij, afgelopen zaterdag.

Suriboy777 11-05-10 14:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door deKevster (Bericht 450620)
Vaag. Dat vroegen ze als eerste aan mij, afgelopen zaterdag.

Ik zou zeggen, gewoon door blijven bellen totdat je een welwillende medewerker aan de lijn hebt. Uiteraard er van uitgaande dat je weet dat je gelijk hebt.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 06:14.