iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Odido (T-Mobile) (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f109/providers-nederland/f68/odido-t-mobile/)
-   -   Legale unlock door T-Mobile (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f109/providers-nederland/f68/odido-t-mobile/25562-legale-unlock-door-t-mobile.html)

deKevster 11-05-10 14:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Suriboy777 (Bericht 450651)
Ik zou zeggen, gewoon door blijven bellen totdat je een welwillende medewerker aan de lijn hebt. Uiteraard er van uitgaande dat je weet dat je gelijk hebt.

Bedankt voor de tip. Ik ga zo meteen nog maar eens proberen.

[edit] Heb het nogmaals geprobeerd. Kon dat meisje aan de andere kant wel schieten. Ik geef op..

blikjebier 12-05-10 09:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door deKevster (Bericht 450600)
Zou je mij dat mailtje ook kunnen sturen a.u.b.?

Je hebt een PM.

Paulusss 12-05-10 15:33

Moet ik persé een half uur wachten :p

Hij zit er nu in, maar ik kan niet wachten om hem eruit te trekken!!

deKevster 12-05-10 22:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door blikjebier (Bericht 451045)
Je hebt een PM.

Bedankt! :D

rimave 12-05-10 23:23

Poging 1 om mijn iPhone te unlocken is mislukt. Volgens hun stond mijn iPhone niet in hun database. Vreemd, want ik heb hem toch echt van hun ontvangen. Welliswaar is het een vervangende iPhone, want de eerste was een DOA.

Ik ben ook wel bij T-Mobile weggegaan, omdat zijn geen goede dekking boden in mijn woonplaats, dus het contract is ontbonden. Mij werdt toen verzocht de iPhone op te sturen. Daar had ik geen zin in. Ik heb dus een andere iPhone gekocht en die op gestuurd. Daarna niets meer gehoord.

Maar dan zou het imei nummer van de iPhone die ik nu nog steeds van mijn T-Mobile abbo heb toch gewoon in hun database moeten staan?

deKevster 14-05-10 16:03

Er zit bij mij inmiddels iets meer schot in de zaak. Na lang gezeur heb ik voor elkaar gekregen dat ze m'n iPhone gaan unlocken, maar ze zouden daarvoor nog even contact met me opnemen. Dit was woensdag al. Je raad het al. Er is dus nog steeds niet gebeld.. :-(

ook_gek 14-05-10 16:17

Ik ben ook aan het proberen om hem te unlocken via T-mobile.
Eerst gebeld en toen kreeg ik het bekende verhaal van 120 euro.

Toen ben ik gaan mailen en de eerste mail kreeg ik een standaart verhaal terug over alle soorten telefoons op een iphone na en ze vroegen ook me 06 nummer want die was niet van T-mobile en wel type telefoon ik heb.

dat stond als eerst in me mail dus deze is nooit goed gelezen. Dus ietst erug gestuurd dat ze eerst maar eens moesten lezen. Prima krijg ik een mail terug van het bekende 120, 90 50 verhaal maar niks over of ik nou 120 of niet moet betalen als ik de 2de eigenaar ben.

Dus ik terug mailen van let op ben niet de eerste eigenaar dus zit ik dan nog aan de 50 of zit ik dan aan de 120. En dat ik een beetje moe begin te worden dat er niet inhoudelijk op mijn vragen en mail ingegaan wordt.

Krijg ik een mail terug dat zei me graag wilde helpen aan een juist antwoord. Volgens haar kost het unlocken van de Iphone ten alle tijden eerste eigenaar of niet 120 euro!!

Toen maar terug gemaild dat dit haaks staat op wat haar collega eerder mailde en dat deze onderaan de mail wisseling te lezen is. En dat ik nu nog altijd niet duidelijk een antwoord gekregen heb op mijn mail en dat ik toch echt mijn geduld begint te verliezen. Hoe moeilijk kan het nou zijn om inhoudelijk op een mail in te gaan. Dus heb punt gewijs mijn vragen neer gezet.

En nu maar afwachten :D

Ik kan altijd nog een klacht indienen met bewijs dat ik keer op keer een half of fout antwoord krijg. Dat kennelijk de helpdesk niet weet hoe het nou echt zit en dat ik op aanraden van hun medewerker nu een sim kaartje heb met 50 euro voor unlocken, maar dat het nu opeens 120 is. En dat zelfs daarna nog altijd geen 1 duidelijk antwoord gegeven is.

Ben benieuwd :D

deKevster 15-05-10 13:02

Het is me dan eindelijk gelukt om m'n iPhone te unlocken bij T-Mobile. Gratis en voor niets!

Dat alles via Twitter.. :-o

Ga straks als ik thuis ben gelijk aan iTunes hangen. :-)

rimave 15-05-10 13:12

Ook poging 2 is een failure. De medewerker vond het vreemd dat mijn 06-nummer niet in zijn systeem stond. Duh, ik heb ook geen T-Mobile abbo meer. Maar goed, na alles uitgelegd te hebben gaat hij mij de unlock codes per post sturen.

Ik probeerde hem uit te leggen dat een iPhone unlocken toch iets anders gaat. Hij gaf aan dat dit de instructies waren die hij van zijn collega had gekregen. Nou ja, toe maar dan. Ik ben benieuwd, maar heb weinig hoop. :p

gideon de vos 15-05-10 15:45

gisteren gebeld met t-mobile hoe bedoel je beleid verschil de 1e keer kreeg ik nee te horen (tel overgenomen van forumgenoot, tel nog geen jaar oud en abo niet op mijn naam) toen ik net had opgehangen kwam ik er achter dat ik wat vergeten was te vragen ik nogmaals gebeld nu kreeg ik dhr. Raasveld aan de telefoon die deed nergens moeilijk over een uur later was de tel simlock vrij GRATIS dhr. gaf aan dat het abo ouder was dan een jaar dus ik kreeg de simlock code gratis nu vraag je je af de ene zegt dat de tel een jaar oud moet zijn de andere de abo

Mkanon 15-05-10 17:41

Nu heb ik een "oude" 3g aangeschaft via de t-mobile internet actie. geld daar ook het "1 jaar unlock" regeltje voor? of zijn die toestellen al eerder in het systeem bij t-mobile ingeklopt, zodat ze nu al te unlocken zijn? heeft iemand hier ervaring mee?

deKevster 15-05-10 23:19

Als je op Twitter zit, kan je proberen via @tmobile_webcare proberen je telefoon gratis te laten unlocken. Proces duurt wel wat dagen, maar dan heb je ook wat.

Het is bij mij ook eindelijk, via deze manier, gelukt! :-)


rimave 16-05-10 00:08

Succes! De iPhone is geunlocked!
Ik had inderdaad via Twitter een berichtje gestuurd. Mij werdt verteld met het bekende 070 nummer te bellen. Dat gedaan. De dame aldaar verifieerde mijn gegevens. Ik stond nog in hun systeem, dus ze gaf aan het IMEI nummer door te sturen en mijn de instructies te mailen. De instructies ontvangen en uitgevoerd.... niets... De iPhone heeft bijna 3 uur aan de pc gehangen, omdat het tot 2x toe na een half uur niet lukte.

Ik T-Mobile weer gebeld. Dit maal kreeg ik een man aan de lijn die vertelde dat zijn vrouwlijke collega mijn iPhone helemaal niet had mogen unlocken. Ik zou mazzel hebben gehad, want normalieter had ik een prepaid sim moeten kopen met 120 euro erop. Ik gaf aan dat zij aan de hand van het imei nummer toch konden zien wanneer de iPhone uitgegeven is. Nee, dat kon niet volgens hem, want daar kon wel een half jaar verschil inzitten. Het imei nummer gaf alleen de productiedatum weer. Efin, ik zou dus mazzel hebben en het opnieuw moeten proberen. Maar ja, het lukte nog steeds niet.

Vervolgens heb ik de iPhone maar hersteld (hij was gejailbraked). Probleem was wel dat dan ook de 3.1.2 software erop zou komen. Nadat iTunes daarmee klaar was was de iPhone nog steeds ge-simlocked. Ik heb 30 min gewacht (ondertussen even CSI NY gezien :-)), daarna opnieuw de iPhone geconnect met iTunes volgens de instructies en daarna gaf iTunes mij het verlossende bericht: "Gefeliciteerd, uw iPhone is simlockvrij" (of iets in die trant).

3 maal is dus inderdaad scheepsrecht! :-)

blond 17-05-10 08:46

WHoohooow unlock proceduren bij T-mobile gestart. Ik heb gebeld en moet nu 3 kwartier wachten totdat ik mijn Iphone aan Itunes kan hangen voor unlock!!! Mensen gewoon bellen, ik heb me telefoon ook nog geen jaar en ben er doorheen gekomen!

WieerterMenke 17-05-10 08:52

Even ter verificatie..

Jullie hadden alleen een T-Mobile gelocked toestel... Right..?

Heb een Orange.fr gelocked toestel...
Kunnen ze dit zien aan het IMEI nummer..? Volgens mij wel hè...

blond 17-05-10 08:54

Ik denk dat ze kijken naar welke imei nummers bij T-Mobile in de database staan.

* en ja mijn telefoon was locked by T mobile

wouter1981 17-05-10 08:55

T-Mobile kan alleen T-Mobile locked iPhones unlocken. Gaat inderdaad dmv IMEI nummer.
Je zult contact moeten zoeken met Orange.fr

WieerterMenke 17-05-10 09:01

Crux in het verhaal is, dat ik T-mobile enkele malen gebeld heb om te achterhalen wie de carrier was.. Konden ze niet zien.. Wel dat het geen T-Mobile was :S
Uiteindelijk via Apple erachter gekomen dat het een Orange.fr toestel is...

Orange.fr 2 maal laten bellen door franssprekende personen ;)
Maar helaas willen zij alleen unlocken als ze diegene spreken die het abo heeft afgesloten...
Nu zeggen ze: Je hebt een prepaid kaart.. Ne pas possible Monsigneur..

blond 17-05-10 09:35

Ik heb me mailtje van T-mobile gehad en die vrouw ging het doorgeven aan apple. Nu heb k drie kwartier gewacht en e andere simkaat in me Iphone gedaan (zolas het mailtje zei). Nu ik de Iphone aan Itunes hang krijg ik in Itunes de volgende melding:

There is a problem with your Iphone.
We're sorry the Iphone you connected may be damaged or cannot be activated for servers.


is dit normaal tijdens de unlock procedure?

wouter1981 17-05-10 09:46

Dit is niet normaal. Misschien later opnieuw proberen... Anders zou ik weer bellen met T-Mobile.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 13:41.