iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Odido (T-Mobile) (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f109/providers-nederland/f68/odido-t-mobile/)
-   -   Legale unlock door T-Mobile (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f109/providers-nederland/f68/odido-t-mobile/25562-legale-unlock-door-t-mobile.html)

just1n 25-05-10 14:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door deKevster (Bericht 456192)
Dat is inderdaad het verstandigste. Probeer anders via Twitter, zo is het mij ook gelukt. Deze gasten helpen je dan verder: @tmobile_webcare

Succes! ;-)

Bedankt voor het meedenken ;)
Ik ben al naar ze toegegaan alleen ze verwijzen me door naar het telefoonnr. Heb je misschien tips om ervoor te zorgen dat die gasten het gewoon doen ipv. telkens doorverwezen te worden?

Alvast bedankt ;)
PS: ondertussen blijf ik natuurlijk proberen

FezzFest 25-05-10 18:02

Wat een ********ken! Zojuist bijna 15 minuten aan de lijn gehangen met steeds "alle medewerkers in gesprek" en muziek daartussendoor. Na 15 minuten opeens geroezemoes op de achtergrond, diverse keren "hallo" gezegd en opeens was de verbinding verbroken.

Maar ik heb wel lekker 15 minuten aan de lijn gehangen met een buitenlandse nummer dan nog. Daarna de normale klantendienst gebeld, eerste vraag is dat is ik mijn T-Mobile nummer invoer...

En dat terwijl ze verplicht zijn om na een jaar alles gratis te laten unlocken volgens de wet. Het is een schande!

just1n 25-05-10 19:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door FezzFest (Bericht 456267)
En dat terwijl ze verplicht zijn om na een jaar alles gratis te laten unlocken volgens de wet. Het is een schande!

Ik zei ook dat ze het verplicht waren, maar kreeg diverse malen te horen dat ze het alleen verplicht waren aan hun klanten. Dus niet aan mij, want ik heb geen T-Mobile

deKevster 26-05-10 09:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door just1n (Bericht 456195)
Bedankt voor het meedenken ;)
Ik ben al naar ze toegegaan alleen ze verwijzen me door naar het telefoonnr. Heb je misschien tips om ervoor te zorgen dat die gasten het gewoon doen ipv. telkens doorverwezen te worden?

Alvast bedankt ;)
PS: ondertussen blijf ik natuurlijk proberen

Zeggen dat ze je niet willen helpen bij de unlockservice. Dat het gewoon gratis moet zijn. Van dat soort teksten.. ;-) Blijven drammen op Twitter.. ;-)

Ted H 26-05-10 11:55

Weet iemand dat als ik hem via T-mobile laat unlocken of er dan ook iets met je software gebeurt? Heb een jailbreak erop zitten......

LexD 26-05-10 11:59

Gewoon herstellen in itunes (dus zonder jailbreak)
Dan komt de t-mobile unlock wel goed

Ted H 26-05-10 12:01

Ok, dus als ik het goed begrijp gaat hoe dan ook de JB er weer af? Das wel ff balen.

LexD 26-05-10 12:02

Maar als je officieel unlockt via t-mobile, dan heb je na 30 minuten weer alle functies terug. Dus heel even balen dan toch?

Ted H 26-05-10 12:04

uuhhh ok. Ben wat dat betreft een leek hoor hahahhaa. Je kan me alles wijsmaken.....
Komt wel goed zo te lezen dus.. Thanks man

LexD 26-05-10 12:06

Eerst T-mobile bellen voor unlock, als dit lukt....

Dan hun instructies volgen, voor die tijd even herstellen in itunes naar officiële firmware, ben je in totaal misschien na 45 minuten weer klaar, en heb je een geunlockte telefoon.

Ga niet herstellen voor je hebt gebeld, straks wil t-mobile hem niet gratis unlocken ofzo (en zit je zoals heel veel mensen met een telefoon die niet te unlocken is zonder dat het geld gaat kosten)

Ted H 26-05-10 12:09

Thanks!!!!!

wouter1981 26-05-10 13:33

Waarom zou je herstellen voor een unlock?? Je hebt alleen een simkaart van een andere provider nodig.

Instructie van T-Mobile:

Het deblokkeren van uw Iphone gaat als volgt:

1. Zet het toestel volledig uit.
2. Plaats een simkaart van een andere provider (bijvoorbeeld van KPN, Vodafone of Telfort) in het toestel.
3. Zet uw toestel aan. Wanneer het Apple logo verschijnt start het toestel goed op.
4. Kies na het opstarten voor ?ontgrendelen? en toets vervolgens de pincode van de desbetreffende simkaart in.
5. Hierna verbindt u het toestel voor een half uur met uw computer met iTunes opgestart. iTunes moet verbonden zijn met internet.
6. Tijdens deze periode kunt u uw iPhone niet gebruiken. Laat dus geen synchronisatie of updates uitvoeren.
7. Na een half uur koppelt u het toestel los en direct weer aan.
8. iTunes geeft aan: "Gefeliciteerd uw toestel is simlockvrij". Indien het toestel een pincode heeft, kan deze nu ingevoerd worden.
9. Linksboven op het scherm verschijnt de naam van uw nieuwe provider. Als dit niet het geval is het toestel nogmaals los en aankoppelen

Mocht u uw toestel na twee pogingen toch niet simlockvrij kunnen maken, neemt u dan telefonisch contact op met onze afdeling Sim Unlock via het nummer 070 − 305 6007. U kunt bellen van maandag tot en met vrijdag tussen 09.00 en 20.00 uur.

LexD 26-05-10 13:43

Zoals je misschien vaker hebt kunnen lezen op dit forum lukt het niet als er een jailbreak op staat.
Doe je een herstel, dan wil het ineens wel...

iCupboard 26-05-10 14:11

Ik ben hier echt een leek in, omdat ik nog niet echt een iPhone heb, mijn zusje heeft wel een iPod Touch (Die ik hier heb ingevuld dus), maar ben je bij het herstellen dan niet al je muziek en applicaties kwijt? Of heb je dan een back-up ofzo?

wouter1981 26-05-10 14:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door LexD (Bericht 456566)
Zoals je misschien vaker hebt kunnen lezen op dit forum lukt het niet als er een jailbreak op staat.
Doe je een herstel, dan wil het ineens wel...

Ik heb dit probleem zelf nooit gehad...

FezzFest 26-05-10 16:25

Whoo! Fantastisch! Via @tmobile_webcare op Twitter unlocked :)

wouter1981 26-05-10 16:38

Netjes! Pluim voor het T-Mobile Webcare team

just1n 26-05-10 16:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door deKevster (Bericht 456444)
Zeggen dat ze je niet willen helpen bij de unlockservice. Dat het gewoon gratis moet zijn. Van dat soort teksten.. ;-) Blijven drammen op Twitter.. ;-)

haha super deKevster. ik heb gezegd wat jij zei en kreeg een tweet dat het is gedaan. ik moet alleen even een direct message naar ze sturen met me emailadres en dan leggen ze het uit hoe ik nu verder moet.

Super bedankt voor de hulp iedereen

ook_gek 26-05-10 16:52

kom net dit tegen op internet
Kijkshop.nl - T-MOBILE Simpakket

bij dit prepaid pakket verdubbelen ze je beltegoed :D
Maar zal dat ook werken bij de unlock a 120 euro.

bij de normale prepaid doen ze namelijk niet je beltegoed verdubbelen.

Wie weet handig voor mensen hier?

LexD 26-05-10 16:53

Weet niet wat jij allemaal ziet, maar ik zie bovenaan staan:

Beltegoed max. € 15.-

Dus wat zouden ze met 120 euro doen?


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 14:24.