iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Odido (T-Mobile) (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f109/providers-nederland/f68/odido-t-mobile/)
-   -   Legale unlock door T-Mobile (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f109/providers-nederland/f68/odido-t-mobile/25562-legale-unlock-door-t-mobile.html)

MichaelJ 01-06-10 10:44

Ik moet nog een maandje wachten en dan kan ik hem legaal unlocken, weet iemand precies hoe de procedure gaat? Een stappenplan misschien? Ik hoor verhalen dat ik eerst moet updaten naar de laatste firmware etc.. Kan iemand mij hierover uitleg geven? Bedankt!

WieerterMenke 01-06-10 10:45

Staat ongeveer 40x beschreven op dit forum.......

LexD 01-06-10 10:46

Gewoon laten unlocken... daarna kan je updaten wat je wilt :)

Wil wel voorkomen dat de unlock niet pakt als je een jailbreak op je telefoon hebt, dus dan gewoon even herstellen in itunes.

Maar goed, eerst wachten tot je de legale unlock hebt daarvoor zou ik zeggen.

MichaelJ 01-06-10 10:50

Bedankt voor de uitleg! Ik moet sowieso nog een maandje wachten en daarna ga ik het pas doen.. Waarschijnlijk zal dan de nieuwe firmware 4.0 uit zijn en hopelijk is die gelijk te jailbreaken want dan heb ik 4.0 met unlock en jailbreak, top toch :)

justtouch 01-06-10 11:26

ik heb een vraagje aan jullie
net t-mobile gebeld en gevraagd of ze een iphone willen unlocken die ik had gekocht. Ze hebben de procedure ingang gezet maar mijn iphone staat op 3.1.2 met jailbreak en software unlock. maak dit uit voor de unlock procedure? Ik wou eerst de iphone herstellen maar dan wil hij gelijk 3.1.3 pushen.

En wil nou niet het risico lopen dat het mislukt en ik met een gelockte iphone zit. (stel dat t-mobile ineens moeilijk gaat doen)

LexD 01-06-10 11:57

Als T-mobile zegt dat ze hem unlocken moet je daar toch vanuit gaan.
Heb je al een mail van ze gehad hoe het unlocken werkt?
Als het nou niet werkt met je jailbreak zou ik hem gewoon herstellen/updaten

blikjebier 01-06-10 11:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door justtouch (Bericht 458691)
ik heb een vraagje aan jullie
net t-mobile gebeld en gevraagd of ze een iphone willen unlocken die ik had gekocht. Ze hebben de procedure ingang gezet maar mijn iphone staat op 3.1.2 met jailbreak en software unlock. maak dit uit voor de unlock procedure? Ik wou eerst de iphone herstellen maar dan wil hij gelijk 3.1.3 pushen.

En wil nou niet het risico lopen dat het mislukt en ik met een gelockte iphone zit. (stel dat t-mobile ineens moeilijk gaat doen)

Als je het topic even goed doorneemt kun je het antwoord makkelijk terug vinden.

Het lijkt mij een goed idee dat als Apple je tel wil unlocken er geen hacks actief zijn op je baseband... Dus je moet gewoon de 3.1.2 ipa downloaden de netwerkverbinding op je computer uitzetten en deze in iTunes middels shift herstellen op je iPhone installeren. Daarna netwerk verbinding er weer in doen en iPhone aan iTunes hangen en gewoon wachten tot melding in iTunes verschijnt.

DPT 01-06-10 12:06

hey allemaal,

ik heb ook een upgrade gedaan naar 3.1.3
Nu geen unlock en jailbreak meer.

Ik wil mn iphone nu laten unlocken door tmobile, maar kan ik hem daarna nog wel jailbreaken zonder dat de telefoon weer gelocked wordt?

LexD 01-06-10 12:08

Je had het gewoon kunnen opzoeken in dit forum..

Maar vooruit: Spirit

MichaelJ 01-06-10 12:08

Als de telefoon een unlock heeft gehad in iTunes dan kan je hem daarna gewoon weer jailbreaken en blijft die altijd geunlocked en hoef je je daar geen zorgen over te maken ;)

justtouch 01-06-10 13:22

bedankt voor de info.
Ik moest hem inderdaad restoren. Grappige is dat het me niks gekost heeft, ik had de iphone via marktplaats gekocht en wist dat er een t-mobile simlock opzat terwijl ik zelf bij vodafone zit.

Met dat nummer gebeld en zonder enige moeite werd de actie zo uitgevoerd zonder enige kosten.

DPT 01-06-10 13:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door MichaelJ (Bericht 458710)
Als de telefoon een unlock heeft gehad in iTunes dan kan je hem daarna gewoon weer jailbreaken en blijft die altijd geunlocked en hoef je je daar geen zorgen over te maken ;)


ThnX!!

( neem aan dat dit een reactie was op mijn vraag of je kan jailbreaken na tmobile betaalde unlock)

RoyW 01-06-10 17:42

Om even duidelijkheid te scheppen:

Als de iPhone geleverd is door T-Mobile en hij is ouder dan een jaar dan kun je hem inderdaad gratis laten unlocken.

is dit niet het geval, en hij komt dus uit het buitenland oid dan kost het je 120 euro.

wouter1981 01-06-10 19:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door RoyW (Bericht 458849)
Om even duidelijkheid te scheppen:

Als de iPhone geleverd is door T-Mobile en hij is ouder dan een jaar dan kun je hem inderdaad gratis laten unlocken.

is dit niet het geval, en hij komt dus uit het buitenland oid dan kost het je 120 euro.

Volgens mij is dit deels onjuist. Een iPhone uit het buitenland kan niet door T-Mobile worden unlocked. Wat het eventueel kost bij de provider (die de simlock plaatst) weet ik niet.

MacPassenger 01-06-10 20:12

Die van mij komt uit Oostenrijk en komt toch echt uit de winkel van T-Mobile

John23 01-06-10 20:20

Ik heb een iphone 3G, met jailbreak. Hij heeft geen bon, kan ik hem dan wel gratis laten unlocken?

aaifone 01-06-10 21:54

Een 3G kan je altijd unlocken!! Een 3GS niet!

John23 01-06-10 21:56

Owja? Ook met baseband 12.05.01 ofzoiets... En bootloader 6.4? Ik denk het niet.

aaifone 01-06-10 22:10

Heb je dit programmaatje al gedraaid?

iH8sn0w.com | Jailbreak your iPod touches and iPhones

aaifone 02-06-10 02:46

Je hebt gelijk, gaat niet voor die bootloader: je hebt bootloader 5.08 of ouder nodig.

Voor een 3G is het als het goed is wel mogelijk door eerst mbv fuzzyband je baseband te downgraden:

Fuzzyband Downgrade Your Iphone 3.1.3 Baseband 5.12.01 To 04.26.08


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 06:16.