iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Odido (T-Mobile) (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f109/providers-nederland/f68/odido-t-mobile/)
-   -   Legale unlock door T-Mobile (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f109/providers-nederland/f68/odido-t-mobile/25562-legale-unlock-door-t-mobile.html)

John23 02-06-10 12:57

Ik heb het progamma gedraaid, en zegt bootloader 6.4....

LexD 02-06-10 12:58

Die is niet te downgraden, dat word dus wachten

Mr_recci 02-06-10 13:50

Mijn iPhone is eindelijk unlocked, nadat ik heb lopen drammen op twitter/telefoon en op de mail kreeg ik gister het mailtje dat hij unlocked was :D

aaifone 04-06-10 01:42

Zonder te betalen? Hoe heb je bewezen dat je iPhone meer dan een jaar oud is?

RoyW 04-06-10 08:35

Dat zien ze aan je imei/telefoonnummer

als je een iPhone hebt wat niet van t-mobile afkomt,
kunne ze hem niet unlocken.. ook al betaal je 120 euro..

Xenn0X 04-06-10 09:40

had een 3g overgenomen van iemand die was simlock vrij. ging hij stuk en is hij kosteloos gemaakt door solid vision. heb kopie pakbon.
maar heb een sim locked versie terug gekregen.

ben geen tmobile klant, hoe kan ik toch via de unlock lijn min toestel simlock vrij krijgen?
want heb verder geen gegevens meer van de verkoper. 8 maanden geleden.
pakbon heeft wel het 06 nummer maar niet zijn huis adres maar een aflever adres.
eerste even wat informatie inwisselen voordat ik de unlock lijn ga bellen.

wouter1981 04-06-10 10:04

Misschien kun je de vorige eigenaar bellen?

Xenn0X 04-06-10 10:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door wouter1981 (Bericht 459776)
Misschien kun je de vorige eigenaar bellen?

heb zijn gegevens niet meer gezien het 8 maanden terug was.
ach ja 3g is altijd wel simlock vrij te maken ondanks baseband? alleen 3gs heeft unlock issues toch?

wouter1981 04-06-10 10:30

Ik dacht dat je zei dat zijn nummer nog op de bon staat. Wanneer je 3G bootloader 5.08 of lager heeft dan kun je de baseband met Fuzzyband downgraden. Maar waarschijnlijk heb je bootloader 6.04 (vanwege nieuw toestel).
Misschien maar bellen met T-Mobile en het verhaal uitleggen. Er zijn al meerdere mensen die hun 2e hands toestel hebben laten unlocken door T-Mobile (gratis).

Xenn0X 04-06-10 10:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door wouter1981 (Bericht 459784)
Ik dacht dat je zei dat zijn nummer nog op de bon staat. Wanneer je 3G bootloader 5.08 of lager heeft dan kun je de baseband met Fuzzyband downgraden. Maar waarschijnlijk heb je bootloader 6.04 (vanwege nieuw toestel).
Misschien maar bellen met T-Mobile en het verhaal uitleggen. Er zijn al meerdere mensen die hun 2e hands toestel hebben laten unlocken door T-Mobile (gratis).

ja klopt maar dat nummer is niet meer actief, denk dat hij is overgestapt ofzo.
maakt ook verder niet uit.
ga wel bellen want solid vision zegt dat tmobile hem moet unlocken vanwege reparatie.

raoul4life 04-06-10 12:44

mail
 
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door deKevster (Bericht 450600)
Zou je mij dat mailtje ook kunnen sturen a.u.b.?


dan zou ik het mailtje ook graag willen alstublieft:)

mus38 04-06-10 12:56

wie kan mij helpen
 
Beste heren

Ik heb een iphone gekocht dat 16gb 3GS is in Rotterdam. Achter het doosje staat T-mobile. Ik weet dat je update van 3.1.3 niet kan unlocken maar mijn vraag is of iemand weet hoe ik achter kan komen voor welke land deze toestel is gemaakt, zodat ik misschien met de provider kan bellen voor unlocken???

Of misschien T-Mobile Nederland mij kan helpen? heeft iemand enige idee hoe ik mijn probleem kan oplossen??? want simkaart van t-mobile van nederland wordt niet ondersteund door mijn iphone.

Mr_recci 04-06-10 18:06

Heb gemaild naar Tmobile ->
Ik ben in het bezit van een iPhone 3G uit Augustus 2008. En zou deze nu graag simlock vrij willen maken. De klantenservice wist mij te vertellen dat ik even met de unlocklijn (070-3056007) moest bellen.Dit heb ik uiteraard gedaan, maar nadat ik hier in totaal al 1 uur in de wachtrij heb gestaan vind ik het wel mooi geweest. Vervolgens weer gebeld met de klantenservice en die verwees mij door naar dit email adres.
Dus hierbij de vraag; Zouden jullie mijn iPhone willen unlocken? Het IMEI nummer is:xxxxxxx

Kreeg 2 dagen later een mailtje dat hij unlocked was :D

(En uiteraard heb ik geen uur in de wachtrij gestaan, dit heb ik gewoon verzonnen ;D)

rondekloet 04-06-10 18:33

Stoer zeg om dat te verzinnen!! En vervolgens gaan we weer met z'n allen klagen dat Help desken klantontvriendelijk zijn.

vago 04-06-10 18:47

hallo
 
ik heb hier ook een iphone van duitse collega, een nederlandse t-mobile i-phone. (1jaar oud)

nu heb ik mijn t-mobile prepaid kaart erin gedrukt, nu vertellen ze dat die kaart pas 1 maand geregistreerd staat.

nu willen ze dat ik 120 euro betaal voor een unlock.

kan dit niet anders?

King1987 04-06-10 19:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vago (Bericht 459945)
ik heb hier ook een iphone van duitse collega, met een nederlandse t-mobile i-phone. (1jaar oud)

nu heb ik mijn t-mobile prepaid kaart erin gedrukt, nu vertellen ze dat die kaart pas 1 maand geregistreerd staat.

nu willen ze dat ik 120 euro betaal voor een unlock.

kan dit niet anders?

Tmobile duitsland en Tmobile Nederland zijn niet hetlzefde. Kortweg: je kan niet de iPhone van Duitsland unlocken in Nederland.

vago 04-06-10 20:06

volgens mij staat er dat het om een nederlandse T-mobile iphone gaat.

King1987 04-06-10 20:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vago (Bericht 459976)
volgens mij staat er dat het om een nederlandse T-mobile iphone gaat.

Ha, goud, heb ik overheen gelezen. My Bad... :)

Excuses!

Geux 05-06-10 21:35

Vanmorgen besloten ook eindelijk maar eens officieel te unlocken. Abo loopt al ruim anderhalf jaar dus kostenloos.

Binnen 5 minuten was ik via de klantenserice doorverbonden met de unlock-desk en was alles doorgegeven aan Apple. (klantenservice werkt sneller dan het data netwerk ;-)

Na een half uurtje aan de usb kabel en iTunes kwam de melding dat hij unlocked was.

Nu dus geheel legaal op KPN. :D

Helaas nog drie maandjes vast aan het t-mobile abonnement, maar de opzegging is alvast de deur uit.

MichaelJ 05-06-10 21:39

En jij hoefde dus eerst alles te herstellen etc? Eerlijk gezegd heb ik daar weinig zin in als ik hem over een paar weken mag unlocken.. Ook wel weer is goed voor me iPhone want dan is die weer 'clean' maar geen zin om alles weer te installeren vanuit Cydia :)


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 13:22.