iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Odido (T-Mobile) (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f109/providers-nederland/f68/odido-t-mobile/)
-   -   Legale unlock door T-Mobile (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f109/providers-nederland/f68/odido-t-mobile/25562-legale-unlock-door-t-mobile.html)

LexD 27-05-10 23:37

Mailen naar: info@t-mobile.nl

werkte bij mij erg snel

WieerterMenke 28-05-10 08:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door tim.d (Bericht 457244)
Kan iemand mij vertellen waarom t mobile na twee dagen nog niet reageert op mijn tweets?

Bij mij binnen 2 uur....

ook_gek 28-05-10 12:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door LexD (Bericht 457278)
Mailen naar: info@t-mobile.nl

werkte bij mij erg snel

Inderdaad, dat moet echt gezegt worden. Je krijgt zeer snel reactie op je mail. Ik binnen 2 werkdagen. Vind ik zeker netjes!

Jammer alleen dat ze bij mij keer op keer niet inhoudelijk ingaan op mijn vraag :D

Ben nog altijd in discussie met T-mobile betreft unlocken. Maar er komt schot in de zaak :D

Wunk 28-05-10 12:16

Laat je niet voor 120 euro naaien door T-mobile, ze zijn gewoon wettelijk verplicht om een toestel >1 jaar kosteloos te unlocken die via hun is gekocht, of je nou de originele koper bent of niet.

Als jij via marktplaats voor een iPhone hebt betaald ben JIJ de eigenaar, T-mobile heeft helemaal niet te bepalen wie de eigenaar van het toestel is..

't lijkt er op dat ze een flink (illegaal) financieel slaatje proberen te slaan op de aflopende abbo's die er aan zitten te komen en de stortvloed aan iPhones die straks op marktplaats staan door het nieuwe toestel wat er ook aan komt.

Geen nee accepteren bij klantenservice, refereren naar eerdere communicatie van klantenservice (staat eerder in deze post) en dat je helemaal geen 120 euro gaat betalen. Schermen met OPTA en Consuwijzer helpt ook.

just1n 29-05-10 17:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Wunk (Bericht 457377)
Laat je niet voor 120 euro naaien door T-mobile, ze zijn gewoon wettelijk verplicht om een toestel >1 jaar kosteloos te unlocken die via hun is gekocht, of je nou de originele koper bent of niet.

Als jij via marktplaats voor een iPhone hebt betaald ben JIJ de eigenaar, T-mobile heeft helemaal niet te bepalen wie de eigenaar van het toestel is..

't lijkt er op dat ze een flink (illegaal) financieel slaatje proberen te slaan op de aflopende abbo's die er aan zitten te komen en de stortvloed aan iPhones die straks op marktplaats staan door het nieuwe toestel wat er ook aan komt.

Geen nee accepteren bij klantenservice, refereren naar eerdere communicatie van klantenservice (staat eerder in deze post) en dat je helemaal geen 120 euro gaat betalen. Schermen met OPTA en Consuwijzer helpt ook.

Precies, je hebt helemaal gelijk!
Wat je ook nog kan doen is gaan zeuren op twitter (@Tmbobile_Webcare)
Eerst verwezen ze me door naar de unlockservice, toen begon ik te zeuren; dat ze me niet echt wilden helpen, dat je gek wordt van dat wachtlijn muziekje, dat ze het gewoon wettelijk verplicht zijn om te doen na 1jaar etc. Binnen 2 uur kreeg ik een berichtje terug dat het was gedaan. Het kan dus wel :rolleyes:

Dus mensen , laat je niet naaien. blijf volhouden en die unlock komt er wel ;)

Mr_recci 29-05-10 20:55

Geprobeerd via twitter, nadat ik ook al 10 keer met de unlocklijn had gebeld.

@tmobile_webcare De unlocklijn wil mijn 2dehands iPhone 3G niet unlocken aangezien ik niet de eerst eigenaar ben. Wat nu?

tmobile_webcare
@RickDoesburg Het is mogelijk je iPhone te simunlocken, ook al ben je niet de eerste eigenaar. Hiervoor dien je een T-mobile Prepaid ^JW

tmobile_webcare
@RickDoesburg simkaart aan te schaffen en deze op te waarderen met €120,-. Vervolgens kun je contact opnemen met T-mobile Simunlock ^JW


@RickDoesburg via het telefoonnumer 070-3056007 om je iPhone te laten simunlocken. Houd hierbij je IMEI-nummer gereed (*#06# 'bellen') ^JW

@tmobile_webcare Dat is toch belachelijk? Jullie zijn verplicht de iPhone na 1 jaar simlock vrij te maken!

tmobile_webcare
@RickDoesburg Dit geldt alleen als je het abonnement zelf hebt aangeschaft en je de iPhone hebt gekregen bij dit contract. ^JW


Niks mee opgeschoten dus.... meer tips?

just1n 29-05-10 21:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mr_recci (Bericht 457846)

Niks mee opgeschoten dus.... meer tips?

Ik ben zeg maar, passief-aggressief naar ze toe gegaan (hiermee bedoel ik het twitterteam)
Gewoon dwingen, maar toch ook beleefd blijven en ruimte open laten voor andere opties.
Ik heb tegen ze gezegd:
Kunnen jullie mij iPhone unlocken? Ik heb gehoord dat jullie dit verplicht zijn na 1 jaar, maar dat weet ik niet zeker. Alvast bedankt!
Toen kreeg ik een tweet: Hallo Justin, je kan je iphone unlocken door naar dit nummer te bellen 0070-enz..
toen deed ik het nog een keer:
@Tmobile hey kunnen jullie me iphone 3G unlocken. Alvast bedankt!
@Mij: ik heb je zojuist het telefoonnummmer gestuurd, probeer dat eens. MvG het twitterteam:D

@Tmobile: hey ik zag het ja :D super bedankt, ik ga morgen gelijk bellen (*het was toen al avond namelijk*)
@mij: graag gedaan ;)
@Tmobile: Hey kunnen jullie niet gewoon mijn iPhone unlocken. Ik wordt niet echt geholpen door de klantenervice en ik wordt ook gek van dat muziekje
@Tmobile: mijn IMEI is XXXXXXX. Mijn iphone is ouder dan 1 jaar dus het zou geen probleem moeten zijn ;)

wonderbaarlijk genoeg kreeg ik 2 uur later een tweet
@mij: het is gedaan, geef me even je email adres en ik stuur je een mailtje met daarin de instructies

Dit heb ik gedaan, heb de instructies opgevolgd en hij was unlocked

Ik hoop dat je er wat aan heb, ik denk dat ze je ook eerder helpen als je gewoon aardig blijft. Als je gaat zeggen van: jullie moeten dit en jullie moeten dat, denk ik dat dat een ave-rechts effect heeft, maar je kan het altijd proberen natuurlijk mochten ze je hierna nog niet helpen

Succes ermee, ik hoop dat je binnenkort de trotse eigenaar mag zijn van een officiële unlocked iPhone. ;)


EDIT: ik had ook gezegd dat ik hem van een neef had gehad, maar dat maakte niks uit. Daar begonnen ze niet over.
Het beste wat je kan doen is niet zeggen hoe je eraan komt. Doe gewoon net of jij de eerste eigenaar ben, het twitterteam vraagt niet om je telefoonnummer om te checken of je wel klant bij T-Mobile ben ;)

Mr_recci 29-05-10 21:52

Dankje Justin, Ga het maandag even proberen!

DutchGater 29-05-10 23:58

Ik had eerst via email contact opgenomen en in hun reactie werd mij verteld dat ik een prepaid kaart moes kopen en de juiste hoeveelheid beltegoed.
Ik had dus de €5 beltegoed plus de 60 euro voor de unlock.

Ik heb dus 20 minuten in de wacht gestaan totdat ik aan de beurt was.
Ik het verhaal uitgelegd en zij kijkt in het systeem.

T-Mo: "de unlock van uw toestel gaat 60 euro kosten, gaat u hier mee akkoord??"

Ik: "Ja natuurlijk, anders bel ik niet":rolleyes:

T-Mo: er is een probleem, uw beltegoed is niet voldoende voor de unlock. U heeft nu 56 euro beltegoed en dat is niet genoeg.":mad:

Ik: Ik had er 65 euro op staan, ik kan er toch niets aan doen dat ik 20 minuten in de wacht sta, of wel??

T-Mo: Daar heeft u eigenlijk wel gelijk in. Een moment alstublieft. Ik heb het even overlegd met mijn chef en het is geregeld hoor!!:D
Ik zal u de instructies per mail sturen.

just1n 30-05-10 00:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door DutchGater (Bericht 457922)
Ik zal u de instructies per mail sturen.

Hmm gek, de keren dat ik belde had ik echt binnen 2 minuten iemand aan de lijn. Ik denk dat ik mazzel had:p
maar nu weet ik nog de afloop niet, is hij nu unlocked of niet?;)

DutchGater 30-05-10 10:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door just1n (Bericht 457925)
Hmm gek, de keren dat ik belde had ik echt binnen 2 minuten iemand aan de lijn. Ik denk dat ik mazzel had:p
maar nu weet ik nog de afloop niet, is hij nu unlocked of niet?;)


Zoals ik al zei ze hadden mij de instructies per mail opgestuurd.

Het simlockvrij maken was bij mij zo gebeurt.

Officieel moet je de iPhone een half uur aan itunes hangen.
Marr ik trok per ongeluk na een minuut of 3-4 de usb stekker uit de pc.
Ik dus snel de usb stekker er weer in en "Gefeliciteerd uw iPhone is unlocked".
Dus niks half uur wachten, 5 minuten stekker erui en er weer in, klaar.

MacPassenger 30-05-10 15:14

Wie wil voor mij via Twitter proberen, heb geen Twitter en ben een noob in dit soort dingen.
Dit is mijn imei nummer 01 202400 289620 3

Hartelijk dank hiervoor

LexD 31-05-10 13:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door MacPassenger (Bericht 458074)
Wie wil voor mij via Twitter proberen, heb geen Twitter en ben een noob in dit soort dingen.
Dit is mijn imei nummer 01 202400 289620 3

Hartelijk dank hiervoor


Gewoon even mailen naar info@t-mobile.nl

Mr_recci 31-05-10 18:20

Weer geprobeerd via twitter, maar ze vragen nu of ik mijn telefoonnummer even wil sturen. En aangezien ik deze niet weet (ben 2de eigenaar) wat moet ik nu doen?

bartosss 01-06-10 00:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mr_recci (Bericht 458428)
Weer geprobeerd via twitter, maar ze vragen nu of ik mijn telefoonnummer even wil sturen. En aangezien ik deze niet weet (ben 2de eigenaar) wat moet ik nu doen?

je 1e eigenaar bellen.. :)

Yzord 01-06-10 00:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door DutchGater (Bericht 457963)
Zoals ik al zei ze hadden mij de instructies per mail opgestuurd.

Het simlockvrij maken was bij mij zo gebeurt.

Officieel moet je de iPhone een half uur aan itunes hangen.
Marr ik trok per ongeluk na een minuut of 3-4 de usb stekker uit de pc.
Ik dus snel de usb stekker er weer in en "Gefeliciteerd uw iPhone is unlocked".
Dus niks half uur wachten, 5 minuten stekker erui en er weer in, klaar.

Niet al te voorbarig. Niet elke computer is even snel. Je kan aan de HDD activiteit zien of hij nog bezig is of niet. De ene pc heeft 5 minuten nodig, maar de ander weer 10 of langer. Dus hun tip van 30 minuten is alleen maar om ervoor te zorgen dat het proces daadwerkelijk is afgerond.

Dus niet zomaar de stekker na 5 minuten eraf halen. Check eerst of er nog activiteit is tussen de iphone en de pc.

Mr_recci 01-06-10 10:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bartosss (Bericht 458606)
je 1e eigenaar bellen.. :)

Lekker bijdehand.. Als ik hem kon bellen, dan weet ik zijn telnummer ook en had ik die dus ook kunnnen opgeven.. ;)

LexD 01-06-10 10:26

Gewoon eerlijk zeggen dat je geen t-mobile klant bent, maar toch een unlock wilt.

Mr_recci 01-06-10 10:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door LexD (Bericht 458664)
Gewoon eerlijk zeggen dat je geen t-mobile klant bent, maar toch een unlock wilt.

Al gedaan, maar dan gooien ze of de telefoon bijna gelijk neer of ze willen even 120 euro vangen.

LexD 01-06-10 10:29

Precies hetzelfde probleem gehad.
Als je telefoon wel ouder is dan 1 jaar klacht indienen (mailen naar info@t-mobile.nl)

Werd binnen 2 uur al gebeld dat hij unlockt was, want ook niet klanten van t-mobile met een toestel ouder dan 1 jaar moeten ze unlocken.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 06:57.