iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Odido (T-Mobile) (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f109/providers-nederland/f68/odido-t-mobile/)
-   -   Zijn er ook leden die positief over T-Mobile zijn? (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f109/providers-nederland/f68/odido-t-mobile/30635-zijn-leden-positief-over-t-mobile-zijn.html)

oblomov 24-02-09 14:43

Zijn er ook leden die positief over T-Mobile zijn?
 
Ik sta op het punt een iPhone 16Gb te kopen in combinatie met een abonnement. Het abonnement van T-Mobile is qua prijs veruit het aantrekkelijkst, maar een aantal negatieve reacties op deze site weerhouden mij.
Nu zijn de meeste abonnementen in Nederland met T-Mobile afgesloten, neem ik aan. Wie heeft positieve ervaringen met T-Mobile?

alvani 24-02-09 15:34

Ik moet zeggen dat ik de laatste tijd wel tevreden ben over de combinatie iPhone 3G en T-Mobile.
De 3G dekking zou nog wel wat beter mogen in mijn woonplaats.

wesleyvosters 24-02-09 15:37

Bel al een jaar of 7 met t-mobile heb nog nooit problemen gehad. Heb ook vanaf het begin het zelfde nr. Misschien dat het daar aan ligt want ik merk dat mensen met een nieuw iPhone abo in de zelfde ruimte als mij minder bereik hebben.

Buur 24-02-09 16:18

Vanaf 2003 T-Mobile klant. Prima ervaringen.
Ik maak amper gebruik van 3G, dus kan er niet zo heel veel spectaculairs over melden. Ik heb wel gemerkt, de keren dat ik het gebruik, dat het 3G-bereik de laatste maanden beter is geworden in vergelijking met toen ik net mijn iPhone3G kocht (half juli 2008) met een i-abo. Het zou nog beter mogen, nog teveel blindspots qua 3G (vandaar dat ik het amper gebruik, mijn internetbehoeftes bevredig ik vaak via Wi-Fi op de iPhone, waar mogelijk, en anders op een computer). En even snel een adres opzoeken of zo... Ach, geen 3G-bereik? Dan maar even wachten en via GPRS. Maar ik doe dan ook amper wat met dataslurpende apps buitenshuis (geen filmpjes, nieuws, radio o.i.d. via de iPhone dan).
De gratis Wi-Fi-hotspots (zoals bij McDonalds) zijn prettig meegenomen (hoewel ik niet kan vergelijken met die van andere providers).
Visual Voicemail is ideaal, dit zou ik echt gaan missen bij een andere provider, nu ik het heb leren kennen (T-Mobile is de enige die dit aanbiedt in NL).
Het GSM-bereik heb ik niks over te klagen. Heel soms een blindspot, maar dat is dan vaak in the middle of nowhere. Binnenshuis heb ik ook gewoon bereik, alleen binnen enkele bepaalde gebouwen niet (maar dan merk ik aan de collega's etc. met andere providers dat die ook geen bereik hebben. Trouwens, ik heb regelmatig binnen zo'n gebouw wel bereik waar die collega's het niet hebben).
Klantenservice vind ik toppie! Vriendelijk en kundig (en ik had altijd direct contact). Ik heb me nooit met een kluitje in het riet gestuurd gevoeld. Maar veel heb ik de klantenservice niet nodig gehad. Wel een voorbeeld van hoe fair T-Mobile ook is: zo was mij de volle mep gerekend bij ophalen vd iPhone in de T-Mobile shop, terwijl ik recht had op vasteklantenkorting volgens de T-Mobile site. Het heeft even geduurd, maar ik heb mijn teveelbetaalde 140euro alsnog netjes verrekend gekregen.
Als laatste: de i-abo's hebben een flatfee data-abo binnen NL (maar dat wist je waarschijnlijk al). ik vind het wel een voordeel toch dat je daar niet extra voor berekend wordt, zoals bij andere providers. En ik moet zeggen dat het 3G-netwerk van T-M wel lekker snel is met mijn i-abonnement!
Er is ook 1 nadeel aan een i-abo (maar dat is te omzeilen/voorkomen). Hou je belminuten en smsvoorraad in de gaten (de gratis belstatusgadget op de T-Mobile site even als bladwijzer aanmaken in je MobileSafari, kleine moeite veel plezier, of koop de BelStatus-app in de AppStore). Ga je over je voorraad heen, dan kost het je meer dan bij andere providers (extra 0,25/minuut bellen of sms, dat tikt snel aan)! Zoals ik al zei, is dat te beperken en/of te omzeilen: bel zoveel mogelijk via SIP (dus Voip, als er een Wi-Fi-hotspot ergens is, genoeg apps in de AppStore en anders Cydia) en sms eventueel via een andere provider, als je T-M voorraad op is.

My 2cts. Het is natuurlijk mijn persoonlijke ervaring.

Abu 24-02-09 16:42

Ben lid sinds Ben is overgenomen door T-Mobile, dus ongeveer 6 jaar. Heb nooit problemen met T-Mobile gehad. Het bereik mag op sommige plekken wel wat beter, maar ik heb meestal wel bereik. Nog nooit een probleem gehad met T-Mobile.

Hanker 24-02-09 17:30

Ook totaal geen problemen met T-mobile, behalve toen ik net mijn Iphone had en er van alles mis was gegaan met Orange -> T-Mobile. Toen waren de wachttijden bij de klantenservice 3 kwartier. Maar nu is alles perfect. Had laatst mailtje gestuurd met een vraag over T-Mobile Extra (het aanmelden lukte niet) en kreeg binnen 1 dag antwoord en uit coulance 200 punten. 3G Ontvangst kan beter maar in de Randstad is het prima.
Zeer tevreden dus.

Excellence 24-02-09 18:31

Woon in de randstad en heb ook overal ontvangst+3g! ben er wel tevree over

Forumschorem 25-02-09 11:54

In grote steden als de randstad zit ik ook vrijwel altijd met TMobile3G.
En bellen kan ook overal zonder problemen.

MaceNL 25-02-09 12:11

Ik heb vroegahr altijd bij Ben/T-Mobile nooit problemen ondervonden.

Vanwege een leuke aanbieding naar Telfort gegaan. Daarna weer naar T-Mobile gegaan voor de iPhone.

In het begin van de iPhone tijd was mijn bereik zeer slecht thuis, kon binnen niet bellen want verbinding werd dan verbroken, na de nieuwe firmware geen problemen meer. Moet wel zeggen dat ik meestal op Wi-Fi zit ipv 3G omdat ik dit zowel thuis als op me werk tot beschikking heb.

Omzetten van mijn nummer ging ook niet vlekkeloos maar ben uiteindelijk bij T-Mobile shop bij het hoofdkantoor geweest en daar hebben ze me perfect geholpen.

Redchilly 25-02-09 12:18

Gebruik al jaren T-Mobile, vanaf het moment dat ze Web&Walk gingen voeren.
(daarvoor wel Ben gehad, maar over gestapt naar Imode van KPN, eerste online zijn op mobiel ;) )
Nog steeds erg tevreden, bijna altijd vol bereik.
Thuis kijk ik niet veel naar 3G, omdat ik daar toch via Wi-Fi verbonden ben.
Ik gebruik het voornamelijk in Hilversum en Amsterdam (Arena & Centrum).

DennisV1984 25-02-09 13:27

Ik gebruik al sinds 1999 BEN, tot het overgenomen is door t-mobile, en ik gebruik het nog steeds, sterker nog, ik bel in mijn iphone nog met een BEN simkaart! Ik heb niet eens een t-mobile sim! :)

Maar nooit geen problemen gehad.... altijd tevreden met t-mobile geweest, en ook met ben trouwens (al was dat wappen wel een beetje K U T, maar lag meer aan de beperkingen van WAP, dan aan BEN).

Buur 25-02-09 13:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door DennisV1984 (Bericht 260497)
Ik gebruik al sinds 1999 BEN, tot het overgenomen is door t-mobile, en ik gebruik het nog steeds, sterker nog, ik bel in mijn iphone nog met een BEN simkaart! Ik heb niet eens een t-mobile sim! :)

(Beetje off-topic)
Ik heb naast mijn T-Mobile SIM met i-abo ook nog een oude Orange prepaid SIM. Ook die werkt perfect met het nieuwe T-M netwerk sinds de samenvoeging, alleen mis ik dan wel visual voicemail en natuurlijk kan ik dan beter ook niet internetten (tenzij ik ervoor wil betalen en dat wil ik dus niet).

DennisV1984 25-02-09 14:02

Visual voicemail werkt inderdaad niet, Visual Voicemail werkt namelijk ALLEEN op de I-abonnementen, dus ook niet op een t-mobile relex, flex, of sim-only.

Internetten kost natuurlijk centjes, als het goed is werken ook alle huidige simkaarten van het herrezen BEN, aangezien ook het nieuwe bedrijf door t-moblie is opgericht, en er ook gebruik wordt gemaakt van het t-mobile netwerk.

Daarom is de term SIM-lock eigenlijk niet juist.
iPhone's zijn uitgerust met een PROVIDERLOCK, omdat ALLE simkaarten van t-mobile, orange, en ben gebruikt kunnen worden, en niet alleen één simkaart, zoals dat bij een SIMLOCK het geval is.

oblomov 25-02-09 15:24

Iedereen hartelijk dank voor de reacties.

Vandaag een iPhone 16Gb black 'simlock-vrij' bij 2call besteld. In combinatie met een T-Mobile Relax 300 (incl. Web 'n' Walk Plus) abonnement voor 28.50 euro per maand en een eenmalige bijbetaling van 20 euro. Geen zogenaamde activatiekosten.

Overigens, voor hetzelfde abonnement MET simlock van T-Mobile wordt een bijbetaling van 84 euro gevraagd. Het verschil is dat ik nu een Belgisch of Italiaanse iPhone krijg en anders een NL versie van T-Mobile.

Mogelijk dat andere telefoonproviders een wat beter dekkend netwerk hebben, maar bij de financieel aantrekkelijke aanbieding via T-Mobile heb ik meegewogen dat ik die iPhone alleen privé gebruik en niet persé altijd & overal moet kunnen bellen en/of internetten.

DennisV1984 25-02-09 15:40

Ik heb de iphone gratis gekregen bij een relax 300 2 jr abbo. voor 28,50 inclusief 2 jaar gratis web 'n walk plus. Mij is toen beloofd dat alles zou werken op de iphone.

Blijkt later dat de visual voicemail niet werkt, dit is door t-mobile netjes opgelost, door mij een i-300 abbo te verstrekken, tegen de zelfde voorwaarden als de relax 300, dus zelfde centjes per minuut buiten de bundel, zelfde kosten voor sms, enz.

Maar nu inplaats van 28,50 betaal ik maar 23,50 per maand, dus ik ben zeer tevreden met t-mobile. Simlock (providerlock) boeit me niet, omdat ik hem na 1 jaar gratis simlockvrij kan maken. Yellowsn0w is een beetje K U T, steeds eerst weer jailbreaken, dan cydia installeeren (en dan werk cydia weer niet, network error enzo). Ik heb voor de fun een keer geprobeerd om hem met yellosn0w sim/providerlock vrij te maken, dat heeft 2 dagen geduurd, voordat cydia weer in de lucht was, dus had ik 2 dagen zonder telefoon gezeten, als ik een andere, dan BEN/Orange/T-mobile sim had gehad.

Kijk eens op internet HOEVEEL mensen per ongeluk naar BB 2.30.03 zijn gegaan, die zitten allemaal elke dag te kijken op de devblog, of ze alweer kunnen bellen, misschien is dit zelfs nooit meer.

K U T T E N met x-simkaartjes is ook niks, of je kan niet bellen, of je kan niet gebeld worden, of je hebt geen Wi-Fi, of geen 3G...... Nee er gaat niets boven een iPhone van t-mobile!!! Je hebt gewoon 1 jaar fabrieksgarantie, probeer dat maar met een italiaanse iphone! Gaat niet lukken!

Kopen van een nieuwe/2e handse iphone op marktplaats is ook niks, je kan nooit de simlock laten verwijderen, en garantie kan je ook naar fluiten.

ingmar038 25-02-09 15:59

Ik heb slechte ervaringen met het bereik van 3g in mijn woonplaats. Kon op verschillende locaties binnen niet op het 3g netwerk komen. Had een 2 jarig contract en webn walk. Samen met t-mobile er alles aan gedaan om te kijken of het te verbeteren viel. Is niet gelukt...en hebben ze keurig mijn abo ontbonden. Zit nu bij KPN en het 3g netwerk is top. Moet wel zeggen dat de service echt top is bij T-mobilie dat is ook wat waard.

oblomov 25-02-09 16:08

@ Dennis, degene die het toestel verkoopt is altijd verantwoordelijk voor de garantie. Bij jouw loopt de garantie via T-Mobile, die het vervolgens bij Apple kan aanbieden ter reparatie en bij mij is dat 2Call.

Overigens is garantie nooit zomaar beperkt tot 1 jaar. De duur van de garantie heeft te maken met de verwachte levensduur en ik heb al vaker met succes iets zonder kosten gerepareerd gekregen dat bijvoorbeeld 2 of zelf 3 jaar oud was ook al stond er in de voorwaarden 1 jaar fabrieksgarantie.

DennisV1984 25-02-09 16:26

Waarschijnlijk staat in de kleine lettertjes van 2call dat er geen fabrieksgarantie op het toestel zit, omdat NIEMAND behalve t-mobile de iPhone in Nederland mag verkopen, dus kan jij als Nederlander, nooit garantie op dat product krijgen. Sterker nog, als je Apple belt met een vraag over je iPhone, dan wordt je doorverwezen naar T-mobile. Apple helpt je niet. Echt waar (2x meegemaakt met vrienden).

Wat betreft de garantie!
Garantie heeft betrekking op fabricage fouten, en binnen garantieperioden worden alle kosten voor reparatie door de fabrikant betaald. (DIT IS IN DE WET VASTGELEGD)

Wat jij bedoeld is de economische levensduur van een apparaat, jij mag verwachten dat je laptop 3 jaar meegaat, mocht deze na 2 jaar stuk gaan (dus na 66% van de levensduur), dan betaal jij 66% van de reparatiekosten, en de LEVERANCIER DUS NIET DE FABRIKANT, de overige 33%. Dit is NIET wettelijk vastgesteld, maar opgenomen in een europees convenant, dus wel rechtsgeldig. Dit staat echter geheel los van de GARANTIE.

Kortom, als je 2call iPhone stukgaat, MOET je kosten maken, omdat je geen recht hebt op GARANTIE, wel op de herstelprocedure volgens de verwachte (economische) levensduur. Maar dan moeten jullie beiden betalen. En garantie is kostenloos.

King1987 25-02-09 16:28

Mensen, een vriendelijk verzoek om weer ontopic te gaan. Dit gaat over de positieve ervaringen met T-Mobile EN niet wie welke garantie moet/kan geven en waarom. Dank!

Le0 26-02-09 01:23

Al jaren klant (10 jaar denk ik) en nog steeds tevreden. Ik heb op plekken bereik waar ik met KPN weer niets heb.

aaifoon 26-02-09 22:02

Hoe staat het met bereik in de noorderlijke provincies en op de waddeneilanden?

WillyD 28-02-09 12:02

bereik
 
Mijn abo is van Orange overgegaan naar Tmobile. Sinds twee weken krijg ik om de haverklap geen "NETWERK". Als ik in de instelling van de Iphone ga kijken bij het onderdeel AANBIEDER, staat soms TMobile er niet eens tussen. Na een paar minuten weer wel en dan weer niet. Met Orange nog nooit problemen gehad. Zelfs op Curacao en in Brazilie had ik bereik. Nu zit ik onder de rook van Utrecht en kan soms niet eens bellen.
Heeft iemand dit ook?

Buur 28-02-09 13:52

@WillyD:
Ik zie dat je nog FW2.0 gebruikt. Waarschijnlijk is het slim om eens te updaten naar de laatste firmware 2.2.1? In de tussenliggende updates is het een en ander aan de verbinding verbeterd, en zijn er ook nieuwere aanbiedersinstellingen uitgekomen. Je loopt ver achter, man! ;)
Misschien overbodig: als je je jailbreak wilt behouden, denk er dan aan om de laatste QuickPwn te gebruiken, niet een eerdere versie. Daarover is ook al meer dan genoeg geschreven, dus zoek even zelf naar het goede topic.

WillyD 28-02-09 14:54

@Buur. Sorry, maar ik had mijn profiel nog niet bijgewerkt. Maar draai op 2.2.

Vassili 28-02-09 18:49

Ik heb al 5 jaar een abo bij T-Mob,
Nooit echt problemen mee gehad.
Maar de klatenservice is wel slecht, je moet er echt achteraan gaan als er iets mis is.

LL_Pachito 01-03-09 01:07

Ik ben nu al 4 jaar lid van T-Mobile en sinds een half jaar werk ik er zelfs!
Ik heb gelukkig nooit klachten gehad en ook nooit problemen met T-Mobile.

Sleurhutje 09-03-09 16:08

Sinds november 2008 bij T-Mobile (met iPhone 3G zonder jailbreak of dergelijke ;)) en in 0251 en omgeving werkt alles probleemloos. Ook onderweg geen enkel probleem. Internetten is in ieder geval vele malen sneller dan met KPN en ietsje sneller dan Vodafone.

DennisV1984 09-03-09 17:33

Ik kom veel in de 0251 regio, maar zelf woon ik in de 0255 regio, ook nooit problemen, qua bereik dan. De helpdesk is gewoon K U T

MeX 09-03-09 17:41

Ben al enkele jaren bij T Mobile, tot nu toe geen problemen ondervonden,

Vorig November gebeld of ik mijn abo wilde verlengen, heel verhaal over de iphone... maar vertelde dat ik best een Iphone wilde maar niet zo'n abonnement... Geen probleem wad het antwoord kon mijn flex 45 zo verlengen en de bijbetaling was maar 20 euro..

Let wel...
Een mens onthoudt alleen de negatieve punten.... ( als je een verhaal hoort over iets bijv. TM en er zit 1 negatief woord in onthouden ze alleen dat...) heb het niet verzonnen.... maak het dagelijks mee

En je kunt pas oordelen als je zelf klant bent geweest toch ?

suc6

DennisV1984 09-03-09 17:46

Bij mij hetzelde verhaal, Wil je verlengen, gratis iphone gratis web 'n walk Plus.
Doe mij die maar!!

Kan ik alle functies gebruiken? JA HOOR!! OOK VISUAL VOICEMAIL, tuurlijk meneer!!!
Dus ik voor 19,95 per maand 2 jarig abbo relax 300 afgesloten inclusief 2 jaar gratis web 'n walk!!

Je raad het al.... geen visual voicemail.
Ik heb bijna 2 uur aan de lijn gehangen om het één en ander voor elkaar te krijgen.
Toen is mij NA HEEL VEEL AANDRINGEN beloofd dat ik een i-300 abbo voor de prijs van een relax 300 zou krijgen, inclusief de zelfde kosten buiten de bundel!

Je raad het.... na een maand viel de rekening op de mat..... NIKS GEEN KORTING!!

Ik weer teruggebeld, was er nergens een notitie van gemaakt, dus zit ik aan een dure i-300 vast, MAAR ik ben nog niet klaar...

Jullie horen de uitkomst wel..

RVPV2009 09-03-09 23:09

Alles is naar wens, visual voicemail tja dat werkt niet.
Verders geen klachten, maar dat visual voicemail verhaal is dat nu echt een gemis?

arneo 09-03-09 23:12

Reeds 2 maanden zakelijk i-150 abonnement in de omgeving Zeeland / Walcheren.

Over de service en support heb ik niet veel te klagen, je wordt goed te woord gestaan, niet iedere keer je verhaal herhalen.
Ook duidelijke uitleg over hoe en wat te doen en waar je het kan vinden.

Het enigste wat voor mij niet werkt is het bereik, op mijn werkplek zeer regelmatig geen bereik en uiteenvallende verbindingen. Ook bij klanten binnenshuis zeer geregeld geen signaal, gelukkig krijg ik wel een sms er van dat ik een bericht gemist heb.

Maar goed optimaal is het niet, op dit moment heb ik een onderzoek lopen, met postcode, datum en tijdstip.
Hierna zal er een resultaat uit rollen, waarna het mogelijk het abonnement is te ontbinden / aftekopen.

De locaties waar ik op dit moment nu geweest ben is Zuid-Holland / Zeeland. De dekking onderweg is goed op de meeste locaties 3G is meestal wel aanwezig. Behalve in de omstreken van de Haringvliet-brug.
Ik vind de algehele dekking m.b.t. binnen gebruik zeer matig.

Met vriendelijke groet, Arno

ps: visual voice mail nog niet echt naar gekeken / geluisterd :)

Buur 10-03-09 00:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door RVPV2009 (Bericht 264859)
Alles is naar wens, visual voicemail tja dat werkt niet.
Verders geen klachten, maar dat visual voicemail verhaal is dat nu echt een gemis?

Nu ik het sinds juli heb leren kennen, zou ik persoonlijk niet anders meer willen! Niet meer hoeven bellen naar je voidemail, even terugspoelen in een berichtje voor bijv. 'n ingesproken telefoonnummer wat je moeilijk kunt verstaan, voicemails bewaren zolang als je zelf wilt (dan wel in de Verwijderde-Berichten-map), zelf de volgorde van afluisteren bepalen... Ik vind het heerlijk! :)

Sahbey 22-08-09 06:26

hehe ik heb al 2 jaar abbonement van tmobile ik was niet tevereden maar vanaf voortaan ben ik wel tevereden, want deze week hebben ze een 3g paal gemonteerd in mijn omgeving. ik heb full bereik.
Gemeten 230 KB/per sec. (max die ik haalde.)

Blackherrie 22-08-09 15:45

Ook prima tevreden hier. Kan overal bellen / gebeld worden.
Nooit problemen gehad met de helpdesk.

Kortom prima.

S¡mon 22-08-09 16:47

Prima, in tegen stelling tot wat ik hier soms lees heb ik wel overal bereik. 1 keer in het begin niet goed bereik gehad midden in het bos, maar later geen last van gehad.

Tot nu toe nog geen problemen gehad met T-Mobile en tot dusver tevreden.

En onthoud: mensen die klagen, hoor je eerder dan mensen die ergens positief over zijn. Net zoals met het GPS ontvangst, klagen veel mensen en hoor je maar weinig mensen dat het goed is: logisch natuurlijk, want waarom zou je gaan klagen dat GPS wel goed werkt? haha :P

kuotje 22-08-09 17:56

Gewoon doen. Met t-mo is het qua prijs en 3G goed en je hebt visual Voicemail. Of je woont erg afgelegen en kan het wat slechter zijn.

Timmeh_ 22-08-09 19:04

Al klant van T-Mobile toen het nog Ben was ;) Al iets van 8 jaar! Nooit problemen gehad. Ik was alleen een weekend in Drenthe (Nooitgedacht) en daar had ik geen 3G en/of GPRS.. Ik woon zelf in de Randstad en daar altijd goed bereik en internet gehad.

splatz 22-08-09 23:28

Helaas kan ik niet zeggen dat ik tevreden ben met T-mobile. Zie voor uitgebreid verslag topic: T-mobile, iPhone stuk.
De KS is gewoon te slecht voor woorden de zogenaamde afdeling After-Sales is nog veel slechter.
Klachten uiteindelijk kenbaar gemaakt en wacht nu al 3,5 week op een schriftelijke reactie.

Blackherrie 24-08-09 09:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door splatz (Bericht 341813)
Helaas kan ik niet zeggen dat ik tevreden ben met T-mobile. Zie voor uitgebreid verslag topic: T-mobile, iPhone stuk.
De KS is gewoon te slecht voor woorden de zogenaamde afdeling After-Sales is nog veel slechter.
Klachten uiteindelijk kenbaar gemaakt en wacht nu al 3,5 week op een schriftelijke reactie.

dan moet je niet reageren in dit draadje. :)

zijn genoeg zeur draadjes.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 09:34.