iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Odido (T-Mobile) (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f109/providers-nederland/f68/odido-t-mobile/)
-   -   iPhone morgen ophalen van reparatie, refurbished? (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f109/providers-nederland/f68/odido-t-mobile/39494-iphone-morgen-ophalen-reparatie-refurbished.html)

LBBS 10-01-10 23:40

is btw een enorm late reactie. maar ben benieuwd wat jullie er nu van af weten.

MethosNL 11-01-10 20:58

Ze mogen gewoon een refurb geven. Alle fabrikanten maken hier gebruik van...Wat moeten ze anders doen met reparaties die duurder worden als het repareren? Refurb kan ook wezen dat iemand hem terug stuurt die hem toch niet wil, iemand die ruilt etc. Refurbs zijn over het algemeen goed nagekeken, bekijk maar eens hoevaak in een nieuwe pc wel niet een refurb hdd zit...Als ze iedereen een nieuwe geven, wat moeten ze dan met die oude doen?

LBBS 11-01-10 23:32

ja daar heb je gelijk in. hmm, ik denk dat er echt heel veel mensen zijn die dit inderdaad niet weten en denken dat ze een nieuwe hebben. en volgens mij gaat het dan wel goed. kijk dingen kunnen altijd stuk gaan, nieuwe ook. ik wist dit eerst ook niet btw.
het lijkt wel een beetje op eten. als je iets eet wat je lekker vind, alleen je weet niet wat je precies eet, ga je dat uitzoeken. dus je gaat vragen wat je precies eet en als antwoord krijg je: kangeroe (om maar iets aparts te noemen). en X van de 10 hoeven het dan niet meer te hebben. of alleen maar dooreten omdat het 'moet'. (clou: omdat ze beter iets dan niks willen hebben)

Suriboy777 12-01-10 17:09

Ik heb ook een 5K teruggerkegen via de verzekering. Maar toestel was geproduceerd in wk 46 en wk 47 had ik hem al thuis. Exact in de zelfde coverseal. Heb hem wel met oude bootrom, dus untethered j/b. Ben wel blij. Nog geen toestelproblemen gehad

lxz 27-01-10 00:12

Ik heb ook een 5K-model gekregen nadat mijn touch screen niet meer werkte zoals het zou moeten.. Het model wat ik heb gekregen heeft volgens chipmunk de volgende gegevens:

Factory: 5K (China (Refurbished?))
Production year: 2009
Production week: 51 (December)
Production number: 3789 (within this week)

Ik heb 'm op 15 januari ontvangen en dat zou dan betekenen dat deze telefoon slechts een paar weken oud is? Of is deze 'production date' het moment waarop de telefoon tot officieel 'refurbished' omgedoopt is?

Overigens heb ik tot nu toe geen problemen gehad met deze telefoon.. Wel vraag ik me af of ik 'm met deze nieuwe serial number en IMEI nogsteeds gratis kan laten unlocken door t-mobile...

joyciie 28-01-10 14:08

Hoi, Ik heb ook een vraag. Vandaag heb ik mijn 2e vervangende toestel van T-mobile gekregen. Hij was voor de 4e keer weg, omdat er iets mis was met mijn touchscreen. Nu las ik verhalen over gefurb. toestellen. Ik had er nog nooit van gehoord, tot ik hier het forum alle verhalen las.. Dus ik weer eigenlijk ook helemaal niet of mijn eerste toestel dat vervangen was een nieuwe of gefurb. was.. Maar goed ik heb nu dus een 2e nieuwe gekregen met serie nr dat eindigd op 7H.. ben ik op internet gaan zoeken en deze is geproduceerd in week 51. Betekend het dan dat ik dus een nieuwe gekregen heb?! Iemand ervaring, ik ben in ieder geval blij dat k hem weer terug heb, in totaal 4 keer een week kwijt geweest.. Ik hoor het graag. Groetjes Joyciee

Rdammert 29-01-10 23:47

Helaas stopte de gps functie van mijn iphone ermee. Gelukkig werk ik redelijk in de buurt van Solid Vision dus er naartoe gereden einde maandagmiddag. Net als bij mijn vorige bezoek (eind 2005 voor een samsung) keurig geholpen en vandaag na 4 dagen zonder een nieuwe iphone opgehaald. Volgens mij refurb, stond niet op de bon van SV maar vooruit ;)

Vol verwachting vandaag weer aan de slag, maar nadat ik de iphone telkens een paar minuten heb gebruikt kraakt het geluid ontzettend. Zowel de speaker tijdens gesprekken als speaker aan onderkant voor muziek. Zelfs via koptelefoon veel gekraak. Maandag maar weer inleveren:(

Dikke pech, maar flink balen want kan nu weer langs bij SV. Overigens wel mijn complimenten voor de snelle service bij SV. Kunnen sommige reparateurs (en ik spreek uit ervaring) nog een voorbeeld aan nemen. Hoop alleen dat ze maandag nog een andere op voorraad hebben, want wil eigenlijk niet nog een keer wachten....

Rdammert 03-02-10 20:42

Zie mijn vorige post. Afgelopen maandagochtend direct toestel ingeleverd bij SV. Nu op woensdag al een nieuwe op kunnen halen. Ze hadden er gezien het pechgeval een spoedje van gemaakt. Wederom mijn complimenten voor deze service bij SV.

Overigens wederom een 5k.....maargoed als deze het wat langer doet hoor je mij niet klagen. Overigens zoals iemand hier al eerde opmerkte.....dit komt bij alle fabrikanten voor en ook niet alleen bij gsm's maar bij wel meer artikelen.

joyciie 03-02-10 20:50

Ik heb vorige week donderdag ook mijn nieuwe toestel gekregen aangezien mijn touchscreen niet meer te maken viel.. Mijn serie nr begint met 88 en eindig op 7H.. is dit een nieuwe of een refurb? iemand een antwoord?

grad60 14-02-10 01:41

Even over dat cleaned up in het begin van dit draadje.
Dit komt als je het serienummer met kleine en dus niet hoofdletters ingeeft, het zegt dus niets over dat er met de telefoon geklooid is.

Runaque 14-02-10 11:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door MethosNL (Bericht 404019)
Ze mogen gewoon een refurb geven. Alle fabrikanten maken hier gebruik van...Wat moeten ze anders doen met reparaties die duurder worden als het repareren? Refurb kan ook wezen dat iemand hem terug stuurt die hem toch niet wil, iemand die ruilt etc. Refurbs zijn over het algemeen goed nagekeken, bekijk maar eens hoevaak in een nieuwe pc wel niet een refurb hdd zit...Als ze iedereen een nieuwe geven, wat moeten ze dan met die oude doen?

Er zijn bedrijven die naast een nieuw product ook refurbished producten aanbieden, weliswaar aan een veel lagere prijs en dan informeert men de koper ook wat dat in houd. Maar men mag GEEN refurbished toestel aanbieden onder de noemer NIEUW, dan zou de klant de keuze moeten hebben of hij hiermee akkoord gaat of niet en of hij/zij het oude toestel hersteld wil zien.

Ik heb nu een tweede refurb en dat is dikke miserie, er zitten ondertussen terug haarscheurtjes in, het toestel reageert heel traag, app's die vastlopen en soms oneindig niets doen of ineens afsluiten, die miserie had ik niet met mijn oorspronkelijke toestel.

ASNNetworks 14-02-10 14:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Runaque (Bericht 416477)
Er zijn bedrijven die naast een nieuw product ook refurbished producten aanbieden, weliswaar aan een veel lagere prijs en dan informeert men de koper ook wat dat in houd. Maar men mag GEEN refurbished toestel aanbieden onder de noemer NIEUW, dan zou de klant de keuze moeten hebben of hij hiermee akkoord gaat of niet en of hij/zij het oude toestel hersteld wil zien.

Ik heb nu een tweede refurb en dat is dikke miserie, er zitten ondertussen terug haarscheurtjes in, het toestel reageert heel traag, app's die vastlopen en soms oneindig niets doen of ineens afsluiten, die miserie had ik niet met mijn oorspronkelijke toestel.

Dit zijn dingen die absoluut niks met het toestel zelf te maken hebben, maar enkel met software, oftewel de iPhone OS moet je herstellen. Enige reden dat het aan het toestel zelf zou kunnen liggen is als je een 3GS opstuurt en je een 3G terug krijgt:P (aangezien die een langzamere cpu en minder ram heeft)

unnamed 18-02-10 18:49

Het houd het hele 'cleaned up' verhaal in? (mijn iphone is blijkbaar ook cleaned up zag ik via de chipmunk site)

lxz 22-02-10 12:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door unnamed (Bericht 418141)
Het houd het hele 'cleaned up' verhaal in? (mijn iphone is blijkbaar ook cleaned up zag ik via de chipmunk site)


zie eerder:

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door grad60 (Bericht 416442)
Even over dat cleaned up in het begin van dit draadje.
Dit komt als je het serienummer met kleine en dus niet hoofdletters ingeeft, het zegt dus niets over dat er met de telefoon geklooid is.


unnamed 22-02-10 16:09

Even een korte update van mijn korte reparatie sprookje:

Telefoon zoals gezegd weggebracht, krijg ik net een mailtje met daarin de mededeling dat mij binnenkort een enveloppe wordt toegstuurd waarin ik mijn iPhone kan stoppen en terug sturen.

Heel relax, zij het niet zo dat ik mijn iPhone al aan een T-mobile medewerkster had gegeven.

Dus bellen! (er gingen al doemscenario's in mijn hoofd om dat ze mijn iPhone kwijt waren geraakt). Na een aantal keer doorverbonden te zijn kreeg ik de geruststellende mededeling dat mijn telefoon gewoon bij de reparateur lag en dat ik het mailtje niet had moeten krijgen, moet je die misschien voortaan even lekker niet sturen!

Twee minuten na het telefoon gesprek krijg ik van dezelfde afzender nogmaals een email met daarin de correcte info, dat mijn telefoon onder reparatie was etc etc.

Wordt vervolgd!

Iphone3Gs 22-02-10 16:17

Wat zou je toen allemaal gedacht hebben denk dat je wel een zweet drupje hebt opgeveegd pff het zal je maar gebeuren laat je de iphone repareren is hij kwijt.

unnamed 22-02-10 16:47

Daar was ik dus wel even bang voor, daarom belde ik toch maar even snel naar de klantenservice om te verifiëren dat mijn iPhone bij de reparateur lag.

Het zou je inderdaad maar gebeuren, laat je je telefoon reparen, foetsie!

ravi72 22-02-10 17:07

Nou mijn phone waren ze in eerste instantie ook administratief kwijt. Had hem opgetsuurd met haarscheurtjes maar kreeg brief retour dat er vochtschade was. veel hen en weer bellen en als het goed is krijg ik morgen mijn tel retour. En dan kan ik opnieuw bellen met Tmobile om hem om te ruilen. Nu is alleen mijn vraag of er ng 16 gb toestellen zijn? Zouden ze ev genoodzaakt zijn om een 3gs te geven?:)

unnamed 24-02-10 12:18

Vervolg:

Iphone is geinspecteerd en er is gebleken dat er vocht in het toestel zit dus het valt buiten de garantie!

Kosten van dit grapje: € 275,-

Ik moet nu de overweging maken om of € 42,50 te betalen en het zo te houden (alleen de onderste regel doet het niet) of € 275 te betalen en een nieuwe te ontvangen.

Zij het wel dat mijn abbo loopt tot eind aug. Dus of nieuw toestel en hier na sim-only. of niet laten reparen en wachten op de 4g

roept u uw mening maar!

wouter1981 24-02-10 13:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ravi72 (Bericht 419488)
Nou mijn phone waren ze in eerste instantie ook administratief kwijt. Had hem opgetsuurd met haarscheurtjes maar kreeg brief retour dat er vochtschade was. veel hen en weer bellen en als het goed is krijg ik morgen mijn tel retour. En dan kan ik opnieuw bellen met Tmobile om hem om te ruilen. Nu is alleen mijn vraag of er ng 16 gb toestellen zijn? Zouden ze ev genoodzaakt zijn om een 3gs te geven?:)

Er zijn nog gewoon 3G 16GB toestellen. Zelfs als je toestel voor een 5e keer voor reparatie gaat is er geen mogelijkheid om te ruilen voor een 3GS.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 17:31.