iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Odido (T-Mobile) (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f109/providers-nederland/f68/odido-t-mobile/)
-   -   iPhone morgen ophalen van reparatie, refurbished? (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f109/providers-nederland/f68/odido-t-mobile/39494-iphone-morgen-ophalen-reparatie-refurbished.html)

Sam Granger 14-07-09 00:02

Hey!

Ik heb me eindelijk hier aangemeld, ik ben sinds vorig jaar (september?) een trotse iPhone bezitter. Maar de afgelopen maanden is het batterij levensduur zeer achteruit gegaan (al voor het 3.0 update). Ook gaat 20% van de tijd mijn alarm niet af en blijft het wekker icoon gewoon staan. Ik heb al veel resets en upgrades gedaan maar niks wilt helpen. Met 3.0 verwijderde mijn iPhone ook af en toe een berichtje, voordat ik hem kon openen. Echt heel bizar allemaal dus daarom dat ik hem voor reparatie naar t-mobile bracht.

Nou is mijn vraag, ik heb hier heel erg vaak gehoord over refurbished toestellen en dat ze vaak niet 100% betrouwbaar zijn. Als ze me een refurbished iPhone aanbieden, ben ik dan verplicht hem aan te nemen of kan ik een compleet nieuwe 3g (geen 3gs, maar een 3g) eisen? Ik heb namelijk nog nooit zoiets eerder meegemaakt, dat je een gerepareerde toestel als vervanging krijgt voor een product die nog onder garantie valt.

Als ik geen recht heb op een splinternieuwe 3G, kan ik een refurbished telefoon laten verzekeren gelijk bij t-mobile? Zo niet, hoe lang heb ik garantie op een refurbished telefoon? Of loopt dit precies een jaar later af na het aanschaffen van mij originele iPhone? Ik ben gewoon bang dat ik dadelijk een iPhone in mijn handen krijg die binnen 3 maanden kapot gaat.

Jullie advies is erg gewaardeerd, bedankt voor het lezen in ieder geval en ik hoop dat iemand mij kan vertellen hoe het precies zit.

Ps. Sorry als mijn topic niet helemaal duidelijk is, Nederlands is mijn 2de taal (ik kom uit Engeland) maar ik probeer mijn best :)

Heb net de iPhone binnen, serial begint met 5K. Refurbished? Bij T-Mobile konden ze niks zeggen toen ik belde omdat de telefoniste iemand anders moest vragen hoe en wat maar die kreeg ze niet te pakken. Vanavond maar opnieuw proberen denk ik maar en dan kijken als ie te verzekeren valt.

Dolfijn 17-07-09 21:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Sam Granger (Bericht 324051)
Heb net de iPhone binnen, serial begint met 5K. Refurbished? Bij T-Mobile konden ze niks zeggen toen ik belde omdat de telefoniste iemand anders moest vragen hoe en wat maar die kreeg ze niet te pakken. Vanavond maar opnieuw proberen denk ik maar en dan kijken als ie te verzekeren valt.

Weet je al wat meer, ik heb ook net mijn "nieuwe" iPhone terug met het serienr 5K. Ik heb al heel vaak gehoord dat een iPhone met serienr 5K een refirb is. Op de factuur van Solid Vision stond de box van refirbished niet aangevinkt. Dus hoor een nieuwe gekregen te hebben.
Heeft iemand meer aanvullende informatie over of het serienr 5K, nieuw of refirbished?

Sam Granger 17-07-09 22:04

It weet het helaas nogsteeds niet - kan 'm wel verzekeren, dat weer wel.

Ik heb de serienummer opgekeken op de apple site - garantie loopt bij hun op 1 augustus 2009 af voor mijn toestel. Denk toch dat ik een refurbished heb, ook al stond het idd niet aangevinkt op brief. :(

Larss 17-07-09 22:33

Waarom toch altijd die angst voor een refurb.

Het is volstrekt normaal, goedkoper voor fabrikant en uiteindelijk klant, wel zo vriendelijk op de grondstofjes en het milieu, en een refurb is uiteindelijk heel wat beter nagekeken dan een standaard exemplaar dat van de band rolt.

Tenzij je data hebt die aantoont dat een refurb systematisch slechter is (wat me zeer zou verbazen), en tenzij je aan iets anders dan het typenummer kunt zien dat het zo is: who cares?

Dolfijn 18-07-09 01:25

Er is een discussie waar een iphoneclubber 4 X een refurb heeft gekregen. 4x weer terug moeten sturen voor uiteenlopende problemen. Ik heb mijn telefoon nu 2 dagen weer terug, en ben heel blij met mijn "refurb". Geen problemen meer tot dusver. Waar ik me wel een beetje aan stoor is dat het hokje niet is aangevinkt als er een refibished iPhone wordt geretourneerd.

Hier staat dat mijn iPhone "cleaned up" is.
Check die van jou ook even Sam Granger

Klantenservice: Serienummers

Mijn oude iPhone:

Production year: 2008
Production week: 27 (July)

Nieuwe iPhone:

Production year: 2009
Production week: 21 (May)

alvani 18-07-09 10:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dolfijn (Bericht 325949)
Er is een discussie waar een iphoneclubber 4 X een refurb heeft gekregen. 4x weer terug moeten sturen voor uiteenlopende problemen. Ik heb mijn telefoon nu 2 dagen weer terug, en ben heel blij met mijn "refurb". Geen problemen meer tot dusver. Waar ik me wel een beetje aan stoor is dat het hokje niet is aangevinkt als er een refibished iPhone wordt geretourneerd.

Hier staat dat mijn iPhone "cleaned up" is.
Check die van jou ook even Sam Granger

Klantenservice: Serienummers

Mijn oude iPhone:

Production year: 2008
Production week: 27 (July)

Nieuwe iPhone:

Production year: 2009
Production week: 21 (May)

Waar zie je in jouw geval de tekst "cleaned up" staan op die Chipmunk site? Heb je daar een printscreen van?
Alvast bedankt.

Dolfijn 19-07-09 23:12

Serial number: 5K92137**** (cleaned up from '5k92137****')
Model: MB496 iPhone 3G 16GB Black
Group1: iPhone
Group2:
Colour: Black
Capacity: 16GB
Memory - number of slots: Please tell us how many memory (RAM) slots this machine has.
Factory: 5K (China)code_to_number: 37G - 5K92137GY7K

Rodericky 20-07-09 09:21

Hallo

Sorry dat ik het zeg , maar naar mijn idee zijn de refurbished toestellen gewoon gerepareerde rotzooi toestellen, ik heb er al 4 gehad in 8 maanden tijd, de medewerker in de shop vond het ook niet normaal

En als je een Iphone van Solid vision heb, heb je gewoon een refurbished iphone, want alle toestellen van solid vision zijn refurbished, dus wel of niet aangevinkt refurbished!

S¡mon 20-07-09 15:38

Heeh, da's een grappige site. Mijn iPhone 3GS is geproduceerd in week 22 in China (Shenzen) :P

wheelboy 06-08-09 12:02

refurbished
 
ook ik ben na 11 maanden al aan mijn 4e iphone begonnen .2 scheurden de 3e na 5 min spreken uitval hoorde ik de ander wel maar zij mij niet . dan elke keer 1,5 tot 2,5 weken je telefoon kwijt . de laatste iphone heb ik 3 weken gehad .nu 1 sept loopt mijn garantie af (nu nog wel 90dgn extra gararantie) maar vraag me af hoe het dadelijk gaat na die 90 dagen .

ook vind ik dat als het kapot is buiten je schuld je geen refurbishd ding moet krijgen . de vorige stonden al 5 bedrijfsuren op .en deze die ik nu heb al 19 uren .

als je zon telefoon krijgt en je ziet dat er al 19 uur mee gerotzooid is vraag ik me af of je die dan moet nemen .zie overgens nu net ook dat onder 1 van de 2 schroeven niet geheel is ingedraaid .wat ik overgens ergens heb gelezen is het volgende als je iphone begint met 5k9 dan houd dat ik dat hij in 2009 uit fabriek 5 is gekomen en die staat bekend als uit china refurbished . of het klopt weet ik niet maar zo werd het uitgelegd .vraag me dan ook af hoe goed de batterij is .blij ben ik er in iedergeval niet mee

alvani 06-08-09 17:43

Wat ik uit verschillende topics op dit forum heb begrepen is dat je 24 maanden garantie hebt (op een iPhone 3G die via T-Mobile is aangeschaft). Het eerste jaar is fabrieksgarantie via Apple en het tweede jaar is voor rekening van T-Mobile.

DaveD30 06-08-09 18:03

Ik kocht een iphone 3gs en had hem na 9 dagen terug laten sturen ivm wat problemen. En ja hoor ik check nu net het serienummer en heb een gerefurbished gehad.

sjnoebel 22-08-09 14:36

handige site...

Die van mij is nieuw productieweek 32. Nu staat er als probleem bij dat er een gele tint op het scherm kan zitten. Weet hier iemand meer van?

S¡mon 22-08-09 14:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Larss (Bericht 325878)
Waarom toch altijd die angst voor een refurb.

Het is volstrekt normaal, goedkoper voor fabrikant en uiteindelijk klant, wel zo vriendelijk op de grondstofjes en het milieu, en een refurb is uiteindelijk heel wat beter nagekeken dan een standaard exemplaar dat van de band rolt.

Tenzij je data hebt die aantoont dat een refurb systematisch slechter is (wat me zeer zou verbazen), en tenzij je aan iets anders dan het typenummer kunt zien dat het zo is: who cares?

Dat zeggen ze ook met vliegtuigen die vaak reparaties nodig hebben: het merendeel van de vliegtuigen dat neerstort had al eerder problemen, en die problemen werden altijd meerdere malen gerepareerd.

En over het feit of je een gerefurbished toestel mag weigeren (en een compleet nieuwe eisen), daarover heb ik binnen een week antwoord.

DaveD30 23-08-09 11:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door S¡mon (Bericht 341609)
Dat zeggen ze ook met vliegtuigen die vaak reparaties nodig hebben: het merendeel van de vliegtuigen dat neerstort had al eerder problemen, en die problemen werden altijd meerdere malen gerepareerd.

En over het feit of je een gerefurbished toestel mag weigeren (en een compleet nieuwe eisen), daarover heb ik binnen een week antwoord.

Ben benieuwd! Hou ons op de hoogte!

splatz 23-08-09 17:58

Even voor de duidelijkheid, ik ben degene met het lopende topic over de 4 refurbished. Allemaal 5k en nooit refurbished aangevinkt. Refurbished laten ze je niet zomaar weigeren. Zie voor mijn "strijd" voor een nieuw toestel mijn topic.
Dr loopt nu nog een klachtenbrief. Wacht nu al 3,5 week op reactie.

kuotje 24-08-09 01:56

Hmm ik had wel een keer een nieuwe gekregen. Wante vorige had een ieniemini scheurtje bij de oordoppen ingang en had er geen klacht bijgezet om dat te repareren. En gemarkeerd en zat er ook niet meer op. Lucky me

Scoes 26-08-09 19:44

Je hebt het recht om een refurb te weigeren, maar tmobile is niet verplicht een nieuw toestel te leveren.
De bal licht wederom bij apple die niet wil dat SV iphone's repareert.

Ik zou 10x liever mn eigen 3g terugkrijgen van SV met bv een nieuwe achterkant op dan een volledige refurb/nieuw toestel die ik weer helemaal opnieuw naar mn zin moet gaan maken.

wheelboy 09-01-10 10:43

ik vind als mijn toestel kapot is ik gewoon een geheel nieuwe moet krijgen en geen gerefurbished telefoon .die moeten ze dan maar voor een prikkie verkopen evt zonder garantie .maar niet zo tenslotte zijn ze duur zat .

en ja eerste jaar apple garantie 2e jaar t-mobile garantie .ze doen er niet al e open over maar is wel zo .ik heb dit nl direct van een t-mobile shop medewerker

LBBS 10-01-10 23:38

wat belachelijk dat ze zeggen dat je een andere krijgt thuis gestuurd en dat die het wel doet. wie weet hebben jullie al die gerepareerde telefoons allemaal gehad. bevalt het de een niet, gaat het wel naar een ander. en zo gaat het cirkeltje rond. dat idee krijg ik tenminste.
voor de rest. ik zou je rechten maar eens op zoeken. want het is misschien wel lastig om een nieuwe iphone te eisen, maar waar ben je precies voor verzekert en wat zijn die voorwaarden. je hebt iets ondertekent dat ze na moeten komen. en nergens staat de je een 2e/3e of zoveel hands telefoon krijgt. ook staat er nergens dat je een nieuwe krijgt (na mijn weten). maar zolang dat eerste er niet in staat kan je volgens mij gewoon de strijd aan. en helaas, het neemt veel tijd in.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 13:58.