iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Odido (T-Mobile) (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f109/providers-nederland/f68/odido-t-mobile/)
-   -   Geen visual voicemail meer (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f109/providers-nederland/f68/odido-t-mobile/42189-geen-visual-voicemail-meer.html)

fcornet 07-12-09 21:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door digital_j (Bericht 386105)
Allen,

Ik heb het op de volgende manier opgelost.

instellingen-> algemeen -> profiel -> Aanwezig profiel verwijderd (had ik eerder gebruikt voor het aanzetten van tethering)

Netwerkinstellingen herstellen.

Restart iphone -> Opgelost.

En ja, tethering is er nog steeds :)

Ook mijn voicemail wil niet. Vandaag gebeld met T-Mobile.
Alle instellingen staan goed, ik wordt (binnen 5 werkdagen) teruggebeld door technische dienst.
Dus wil ik deze truc wel eens uitproberen, echter ik zie optie '-> profiel' niet binnen -> algemeen !?

Jaspervdh 08-12-09 13:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door digital_j (Bericht 386105)
Allen,

Ik heb het op de volgende manier opgelost.

instellingen-> algemeen -> profiel -> Aanwezig profiel verwijderd (had ik eerder gebruikt voor het aanzetten van tethering)

Netwerkinstellingen herstellen.

Restart iphone -> Opgelost.

En ja, tethering is er nog steeds :)

DIT werkt!!!!!!!!!!!

Dank u wel!

Wel enorm jammer dat Tdebiel dit niet fixed

tegen mij zeiden ze:

netwerkinstellingen herstellen en als dat niet werkt moet de Iphone maar gerepareerd worden............lekkere service......

Dank je wel iedereen!

joxenator 09-12-09 16:57

Fantastisch, deed het helemaal voor mij.
Thnx!

bpierey 11-12-09 19:35

yes..

dit werk dus wel!
super, bedankt

Ukkie080 12-12-09 11:54

Ik heb de optie "Profiel" helemaal niet, onder instellingen, algemeen..?

Nickalicious 14-12-09 21:33

Nee ik ook niet :S!

Spil78 17-12-09 16:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door digital_j (Bericht 386105)
Allen,

Ik heb het op de volgende manier opgelost.

instellingen-> algemeen -> profiel -> Aanwezig profiel verwijderd (had ik eerder gebruikt voor het aanzetten van tethering)

Netwerkinstellingen herstellen.

Restart iphone -> Opgelost.

En ja, tethering is er nog steeds :)

Geweldig, eindelijk een tip die werkt!!! Thanks, bij mij doet alles het weer zoals het hoort. Was zeer irritant dat voicemail geen bericht meer gaf.

tebs 29-12-09 00:07

Ik heb dit geprobeerd maar het wil bij mij niet lukken, als ik op voicemail symbool klik krijg ik meteen dat de tel gaat bellen met voicemail

maceddy 05-01-10 14:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Ukkie080 (Bericht 393002)
Ik heb de optie "Profiel" helemaal niet, onder instellingen, algemeen..?

Nope, ik ook niet.. Maar blijkbaar wordt daar niet op gereageerd door mensen.....

canphaz 05-01-10 15:40

De optie "Profiel" verschijnt alleen als je profielen hebt geinstalleerd.
Misschien heb je bijvoorbeeld MobileConfig Profiles van help.BenM.at – Mobileconfigs and Tethering for your iPhone | BenM.at gebruikt, of Developer Profiles als ontwikkelaar.

Als je niet met profielen hebt lopen stunten om tethering aan de praat te krijgen, heb je waarschijnlijk geen optie Profiles onder je settings. En zal je probleem ook niet daardoor worden veroorzaakt.

Ik heb dit issue een aantal keer gehad, bijna altijd gerelateerd aan T-Mobile oorzaken. Meestal helpt het om je visual voicemail te laten resetten door de t-mobile helpdesk. Je bent dan wel al je berichten kwijt, en je moet visual voicemail opnieuw instellen.

T-Mobile heeft een maand of 3 geleden ook een probleem gehad, waardoor ik ongeveer 4-6 weken geen VVM had. Van de een op de andere dag werkte het toen weer. En nooit iets van t-mobile gezien of gehoord over de oorzaak, en zelfs geen bevestiging van het issue zelf, of dat het issue opgelost was.

maceddy 05-01-10 16:27

OK duidelijk.
Ik heb net wel mn netwerkinstellingen gereset, maar dat heeft niet geholpen.

Morgen ff bij de T-Store langs dan, misschien kunnen zij zien waarom het niet werkt....

'Verbinding met Voicemail mislukt. Bel uw serviceprovider voor assistentie' is overigens de melding die ik krijg.

canphaz 05-01-10 16:32

Is misschien zelfs overbodig. De helpdesk heeft het telefonisch voor me opgelost door m'n visual voicemailbox te resetten. Ben niet langs geweest bij de T-Store.

Ukkie080 08-01-10 16:13

Ik heb gister ook T-Mobile gebeld. Zij hebben een reset van de visual voicemail uitgevoerd, et voila, het werk nu! :d

hondlustgeenbrood 31-01-10 11:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door resida (Bericht 377714)
Na dagenlang geploeter met de helpdesk van T-Mobile en een bezoek aan een T-Mobile shop heb ik uiteindelijk de stoute schoenen aangetrokken en als een bezetene gezocht op internet naar een oplossing voor mijn niet werkende Visual Voicemail. Deze had namelijk maandenlang probleemloos gewerkt, totdat ik vorige week terugkwam uit het buitenland en vlak daarna een upgrade had uitgevoerd naar 3.1.2 (jailbreak). Had eerst namelijk een gejailbreakte 3.0.1
  1. ga (via WINSCP) naar directory /private/var/mobile/library/voicemail. Als het goed is zie je daar 2 bestanden, namelijk com.apple.voicemail.imap.parameters.plist en voicemail.db
  2. maak een backup van bestand com.apple.voicemail.imap.parameters.plist en zet deze bijvoorbeeld op je computer
  3. bewerk vervolgens het bestand com.apple.voicemail.imap.parameters.plist. Maak gebruik van een PLIST editor programma (te vinden op het internet):
Mijn oude file zag er eerst zo uit:

<?xml version="1.0" encoding="UTF-8"?>
<!DOCTYPE plist PUBLIC "-//Apple//DTD PLIST 1.0//EN" "http://www.apple.com/DTDs/PropertyList-1.0.dtd">
<plist version="1.0">
<dict>
<key>AccountSettings</key>
<dict>
<key>name</key>
<string>316#######@voicemail.t-mobile.de</string>
<key>port</key>
<string>143</string>
<key>server</key>
<string>10.111.30.76</string>
</dict>
<key>AccountState</key>
<string>NotAvailable</string>
<key>BeaconCount</key>
<integer>0</integer>
<key>SyncRequired</key>
<true/>
</dict>
</plist>

waar je 316######## etc. ziet staan moet je de resterende cijfers van je eigen mobiele nummer invoeren (dus na 06...)

vervolgens heb ik het op deze wijze gecorrigeerd (zie vetgedrukt):

<?xml version="1.0" encoding="UTF-8"?>
<!DOCTYPE plist PUBLIC "-//Apple//DTD PLIST 1.0//EN" "http://www.apple.com/DTDs/PropertyList-1.0.dtd">
<plist version="1.0">
<dict>
<key>AccountSettings</key>
<dict>
<key>name</key>
<string>316#######@voicemail.t-mobile.de</string>
<key>port</key>
<string>143</string>
<key>server</key>
<string>10.111.30.76</string>
</dict>
<key>AccountState</key>
<string>Active</string>
<key>BeaconCount</key>
<integer>0</integer>
<key>GreetingCached</key>
<true/>
<key>GreetingType</key>
<string>Custom</string>
<key>SyncRequired</key>
<true/>
</dict>
</plist>

  1. Na het aanpassen van het bestand worden in de map /private/var/mobile/library/voicemail extra bestanden aangemaakt, te weten Greeting.amr, _subscribed, com.apple.voicemail.imap.plist en eventueel een 1.amr bestand als zijnde een lokaal bewaarde voicemail bericht.
  2. Als het goed is zou hij direct moeten werken, zo niet voer dan voor de zekerheid een reboot uit.
En.....HIJ DOET HET WEER!!!! :D


hoe ga ik naar winscp? moet ik iets downloaden ofso?

maceddy 06-02-10 19:17

Helaas was dit bestand bij mij al goed...

Werkt voor mij dus niet...
Toch T-Mobile maar bellen dan voor een voicemail reset.

iphone-bronstijn 09-02-10 18:01

Mmm, net een paar keer aan de iPhone gehangen met T-Mobile. Op zich netjes te woord gestaan, maar ze kunnen nu alleen aangeven dat het 'doorgezet' is naar de TD en dat dat een week duurt.... En dat ik toch 'gewoon mijn voicemail kan afluisteren?'. Alleen krijg ik geen meldingen DAT er voicemail is, dus kan ik 5 keer per dag mijn voicemail gaan checken (ff rekenen, hee dan ben ik mooi door mijn i-150 heen :( )

Reset (voicemail) heeft geen soelaas geboden, reset netwerk instellingen ook niet.
Nu wel een jailbreak, maar voordien ook geen visual voicemail.

iphone-bronstijn 10-02-10 10:36

OK, zelf verder niets hoeven doen (buiten kwaad worden om standaard script afwerkende helldeskmedewerkers :rolleyes:). Vanmorgen een sms-je dat het nu wel werkt (met de standaard excuses) en; Behold! het werkt! :eek:
Nog steeds met MET Jailbreak en Roqy-GPS e.d. die dingen hebben dus geen invloed op deze functionaliteit, laat je dus niks aankletsen door de Helldesk.

hondlustgeenbrood 12-02-10 21:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door iphone-bronstijn (Bericht 414959)
OK, zelf verder niets hoeven doen (buiten kwaad worden om standaard script afwerkende helldeskmedewerkers :rolleyes:). Vanmorgen een sms-je dat het nu wel werkt (met de standaard excuses) en; Behold! het werkt! :eek:
Nog steeds met MET Jailbreak en Roqy-GPS e.d. die dingen hebben dus geen invloed op deze functionaliteit, laat je dus niks aankletsen door de Helldesk.


maar vroegen ze aan je of je je iphone had gejailbreakt toen je geen mms en vvm instellingen had? ik neem aan van niet, maar ik wil ook contact met t mobile opnemens, wat moet ik zeggen?

iphone-bronstijn 12-02-10 23:13

Nee, werd niet gevraagd, maar er werd wel gelijk gezegd dat ik;

1 Netwerkinstellingen moest herstellen (+ reboot etc)
2 Alles herstellen (in iTunes)
3 Nieuwste firmware erop moest zetten (3.1.3 - toen 6 dagen oud en links en rechts mogelijke problemen, niet te vergeten mijn jailbreak kwijt.... dus niet!)

Zoals gewoonlijk is dat waarschijnlijk het standaard riedeltje dat soms helpt (als mensen zelf hebben zitten *****n in de netwerk settings - tethering profielen)

Maar na (enigszins aangebrand) aandringen van mijn kant dat ze daar toch maar eens goed moesten nakijken waarom mijn 'gewone' voicemail insprong (ipv de visual voicemail - andere meldingtekst ingesproken) kreeg ik de ochtend erop een sms met de melding dat nu alles zou moeten werken.

Lag dus blijkbaar toch niet aan mijn iPhone-settings of 'oude' (3.1.2) firmware etc.


Maarreh, het waren niet zozeer instellingen die ik miste.
Mijn 'gewone' voicemail deed het 'gewoon', alleen gaf die geen sms-melding bij een ingesproken voicemail (stond wel aan). Dus moest ik op de gok de voicemail bellen (de 1233) om te horen OF er een voicemail was. Bij de helpdesk kreeg ik te horen va de vvm aanstond. Maar omdat ik een alternatieve meldtekst op de vvm had ingesproken (op de iPhone zelf) die zonder enige foutmelding o.i.d. werd geupload naar de server (met een duitse domeinnaam :rolleyes:), maar niet werd weergegeven op het moment dat ik mezelf belde (ik hoorde de 'gewone' voicemail-meldtekst) moest het wel aan hun kant liggen. Maar breng dat zo'n eerste-lijns helpdesk medewerker maar aan het verstand. Laten we maar zeggen dat ze hun best doen en correct blijven, maar MIJN vak is het niet.

Mijn probleem is echter nu dat ik, mocht het nog eens voorkomen, nog niet weet wat ze nu precies hebben gedaan. Dat zou de oplossing kunnen versnellen.

Ik zou gewoon bellen en (als ze die nieuwe firmware voorstellen) aangeven dat je met de laatste nieuwsberichten een beetje huiverig bent om die er op te zetten. Rustig je probleem uitleggen en misschien maar een paar dagen geduld hebben tot de TD er naar heeft kunnen kijken.

Succes!

hondlustgeenbrood 28-02-10 14:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door iphone-bronstijn (Bericht 416134)
Nee, werd niet gevraagd, maar er werd wel gelijk gezegd dat ik;

1 Netwerkinstellingen moest herstellen (+ reboot etc)
2 Alles herstellen (in iTunes)
3 Nieuwste firmware erop moest zetten (3.1.3 - toen 6 dagen oud en links en rechts mogelijke problemen, niet te vergeten mijn jailbreak kwijt.... dus niet!)

Zoals gewoonlijk is dat waarschijnlijk het standaard riedeltje dat soms helpt (als mensen zelf hebben zitten *****n in de netwerk settings - tethering profielen)

Maar na (enigszins aangebrand) aandringen van mijn kant dat ze daar toch maar eens goed moesten nakijken waarom mijn 'gewone' voicemail insprong (ipv de visual voicemail - andere meldingtekst ingesproken) kreeg ik de ochtend erop een sms met de melding dat nu alles zou moeten werken.

Lag dus blijkbaar toch niet aan mijn iPhone-settings of 'oude' (3.1.2) firmware etc.


Maarreh, het waren niet zozeer instellingen die ik miste.
Mijn 'gewone' voicemail deed het 'gewoon', alleen gaf die geen sms-melding bij een ingesproken voicemail (stond wel aan). Dus moest ik op de gok de voicemail bellen (de 1233) om te horen OF er een voicemail was. Bij de helpdesk kreeg ik te horen va de vvm aanstond. Maar omdat ik een alternatieve meldtekst op de vvm had ingesproken (op de iPhone zelf) die zonder enige foutmelding o.i.d. werd geupload naar de server (met een duitse domeinnaam :rolleyes:), maar niet werd weergegeven op het moment dat ik mezelf belde (ik hoorde de 'gewone' voicemail-meldtekst) moest het wel aan hun kant liggen. Maar breng dat zo'n eerste-lijns helpdesk medewerker maar aan het verstand. Laten we maar zeggen dat ze hun best doen en correct blijven, maar MIJN vak is het niet.

Mijn probleem is echter nu dat ik, mocht het nog eens voorkomen, nog niet weet wat ze nu precies hebben gedaan. Dat zou de oplossing kunnen versnellen.

Ik zou gewoon bellen en (als ze die nieuwe firmware voorstellen) aangeven dat je met de laatste nieuwsberichten een beetje huiverig bent om die er op te zetten. Rustig je probleem uitleggen en misschien maar een paar dagen geduld hebben tot de TD er naar heeft kunnen kijken.

Succes!

Thanks en ik zal er achteraan gaan.

AceApple 09-03-10 16:44

Hey,

vorige week donderdag 4 maart een iphone aangeschaft. en visual voicemail kreeg ik niet aan de praat. in de tussentijd heel wat forums gelezen en gegoogled maar alle adviezen hielpen niet om mijn voicwmail aan de praat te krijgen.

Vandaag met T-mobile gebeld, weer met de huffrouw inbox gereset, netwerk opnieuw ingesteld, voicemail aan en uit gezet etc etc. geen oplossing maar er is een case van gemaakt en deze is naar de technische dienst gestuurd. deze belde na 3 uur op!!!! relax dus, zeker omdat de visual voicemail weer werkt. hij heeft dit ook getest aan de hand van het inspreken van een voicemail bericht en mij daarna weer terug belde.

Zelf heb ik daarna gevraagd wat het probleem was, met het idee dat ik dat hier maar kan posten en het evt. handig is voor anderen.

het verhaal was: iphone is enige abonnement met de visual voicemail box. andere abonnementen hebben dat niet, die hebben een normale voicemailbox. nu is het zo dat af en toe de 2 soorten voicemailboxen, die van een normaal abonnement en een iphone abonnement beide geactiveerd zijn en dan zal alles niet vlekkeloos lopen, lees vvm werkt niet. hij heeft mijn ''normale'' voicemail box gedeleted de vvm box gereset en alles werkt als een tierelier. ik ben zeer tevreden.


ciao joris

iKobus 09-03-10 16:51

Hoera voor T-Mobile!

AceApple 09-03-10 17:17

idd! negatieve berichten voeren altijd de boventoon op fora...

ik dacht laat maar eens weten hoe het wel snel opgelost kan worden-is geworden.

joris


ps al ging het in eerste instantie wel vaut! :)

hondlustgeenbrood 16-03-10 00:10

...............

reprise3 23-03-10 02:09

Mijn voicemail doet vreemd.
Als ik met vast nummer naar mijn gsm bel gaat deze over. Laat ik doorrinkelen, want wil een voicemail bericht achter laten (test),
krijg dan een vrouwenstem die vraagt het gsm nummer nog eens in te toetsen.
Op zich al vreemd, dat hoort niet zo en was ook niet zo. Kreeg (visual)voicemail voor enige tijd terug goed binnen.
typ ik dan mijn gsm nummer in zegt ie toestel niet te kennen.

Graag jullie advies.

Oplossing:
Dank aan eeerdere poster,
Heb profiel verwijderd, en netwerkinstelling opnieuw ingesteld. Daarna profiel weer terug gezet.

Alles werkt nu weer.

SimoneB 26-03-10 08:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door AceApple (Bericht 424605)
Hey,

vorige week donderdag 4 maart een iphone aangeschaft. en visual voicemail kreeg ik niet aan de praat. in de tussentijd heel wat forums gelezen en gegoogled maar alle adviezen hielpen niet om mijn voicwmail aan de praat te krijgen.

Vandaag met T-mobile gebeld, weer met de huffrouw inbox gereset, netwerk opnieuw ingesteld, voicemail aan en uit gezet etc etc. geen oplossing maar er is een case van gemaakt en deze is naar de technische dienst gestuurd. deze belde na 3 uur op!!!! relax dus, zeker omdat de visual voicemail weer werkt. hij heeft dit ook getest aan de hand van het inspreken van een voicemail bericht en mij daarna weer terug belde.

Zelf heb ik daarna gevraagd wat het probleem was, met het idee dat ik dat hier maar kan posten en het evt. handig is voor anderen.

het verhaal was: iphone is enige abonnement met de visual voicemail box. andere abonnementen hebben dat niet, die hebben een normale voicemailbox. nu is het zo dat af en toe de 2 soorten voicemailboxen, die van een normaal abonnement en een iphone abonnement beide geactiveerd zijn en dan zal alles niet vlekkeloos lopen, lees vvm werkt niet. hij heeft mijn ''normale'' voicemail box gedeleted de vvm box gereset en alles werkt als een tierelier. ik ben zeer tevreden.


ciao joris

Top om te horen dat het bij jou is opgelost. Bij mij nog niet namelijk. Wel een telefoontje van de technische dienst gehad maar gemist en kreeg vervolgens een sms-je waarin ze aangaven dat ik het tmobile netwerk moet verwijderen en weer activeren, maar ik zie nergens waar ik dat kan doen. Onder general - netwerk staat geen tmobile en onder reset kan ik het netwerk wel resetten maar dat had niet het gewenste effect. Toch nog maar een keer bellen dan vandaag. Zou het wel graag werkend willen hebben en dit klinkt als de oplossing.
Bedankt voor het posten!:)

Rlokh 06-04-10 09:13

goed geholpen door T-Mobile
 
Ook hier alleen maar lof voor T-Mobile.
Ik heb op het T-mobile forum een berichtje geplaatst en aangegeven dat VVM niet werkt.
Na een paar uur door de technische dienst van TM gebeld en zij hebben mij door de instellingen geholpen. Een dag later nogmaals gebeld door dezelfde medewerker of het idd werkte. Nu werk VVM perfect!!!
Een goede service van TM vind ik zelf.

Robert

weimar 21-04-10 11:12

Ik kwam er vandaag achter dat ik het probleem nog steeds heb, maar alleen als ik de telefoon laat doorgaan, dus niet opneem. Dan krijg ik aan het einde de dame met de voicemailmelding.

Als de telefoon uitstaat, of ik het gesprek weiger, dan doet vvm het normaal.

Ik heb het com.apple.voicemail.imap.parameters.plist aangepast zoals eerder aangegeven (hoefde alleen de laatste false op true te zetten), het profiel weggegooid. Ook heb ik het voicemail bij t-mobile uitgezet, weer aangezet.

Kortom, ik weet het even niet meer.... Iemand nog een idee?

Iphone 3gs, firmware 3.1.3, jailbreak via blackra1n

jeroen1268 27-05-10 11:25

jezz dat was m, nu werkt visual voicemail :) thanx

jelle86 11-06-10 14:49

Mijn Visual voicemail werkte ook niet. Heb het profiel dat ik ahd geinstalleerd van benm.at verwijderd en de netwerkinstellingen hersteld. Alles werkt weer en Tethering is nog gewoon aanwezig. Bedankt voor de tips!

maceddy 11-06-10 14:50

De mijne werkt ook weer na een upgrade zonder Jailbreak :-)

Defire 09-03-11 15:29

Visual Voicemail fix
 
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Erik-NL (Bericht 379761)
Ik had sindskort het zelfde probleem, na herstel geen VVM :(, T-Debiel gebeld en zeiden al direct dat het aan hen lag maar dat ze niet konden uitvinden wat het probleem is ( ze zei ook dat de TD er al een hele tijd mee bezig is en dat het voorlopig niet opgelost word bla bla bla )

Dus, Ik denk dat je ff naar T-Debiel moet gaan en ff een paar deurtjes moet intrappen.. Laat maar is ff zien wat je ontdekt hebt.
Bij deze ook mijn respect en vooral BEDANKT :D

Anyway, het valt me wel op dat alle files wel onderling verschillen, dus laat ik die van mij ook maar posten met het gene wat ik heb aangepast.


Oude file

<?xml version="1.0" encoding="UTF-8"?>
<!DOCTYPE plist PUBLIC "-//Apple//DTD PLIST 1.0//EN" "http://www.apple.com/DTDs/PropertyList-1.0.dtd">
<plist version="1.0">
<dict>
<key>AccountSettings</key>
<dict>
<key>name</key>
<string>316########@voicemail.t-mobile.de</string>
<key>port</key>
<string>143</string>
<key>server</key>
<string>10.111.30.76</string>
</dict>
<key>BeaconCount</key>
<integer>1</integer>
<key>SyncRequired</key>
<true/>
</dict>
</plist>

Angepast file


<?xml version="1.0" encoding="UTF-8"?>
<!DOCTYPE plist PUBLIC "-//Apple//DTD PLIST 1.0//EN" "http://www.apple.com/DTDs/PropertyList-1.0.dtd">
<plist version="1.0">
<dict>
<key>AccountSettings</key>
<dict>
<key>name</key>
<string>316########@voicemail.t-mobile.de</string>
<key>port</key>
<string>143</string>
<key>server</key>
<string>10.111.30.76</string>
</dict>
<key>AccountState</key>
<string>Active</string>
<key>BeaconCount</key>
<integer>0</integer>
<key>SyncRequired</key>
<true/>
</dict>
</plist>

en ja..... werkt als een speer nu

Al een oude post, maar ook bij mijn iphone 4 was bovenstaande de oplossing!

emonty 16-03-11 12:58

resida:

super het werkt perfect. Met wordpad kun je het prima aanpassen, even een reboot en VVM werkt weer als vanouds. Bij mij werkte het overigens niet omdat ik van sim kaart wisselde. Heb het bestandje nu bewaard, dus als het weer gebeurd, copy/paste en bingo, bedankt voor de tip!!!!

tiimbz 16-03-11 16:09

De post van Resida heeft ook uiteindelijk mijn probleem verholpen.

Hulde, 2 jaar na postdatum!

Ik zit op een 3GS met 4.2.1, gejailbreaked met Blackra1n.

dlobel 17-03-11 07:56

Haha ook bij werkt dit potverdorie. Heb me een ongeluk gezocht, een aanpassing aan de plist file en tadaaa VVM werkt weer. Ik zit inmiddels ook op 4.2.1 en de aanpassing werkt dus nog steeds.

daanski 23-03-11 08:22

Ik heb de zelde problemen. Is kijken wat we er aan kunnen doen

update: via twitter de webcare aan gesproken. Ze hebben mijn VM een reset gegeven, ik heb mijn netwerk settings een reset gegeven en probleem was opgelost. Dus ik klaag niet meer ;-)

JornZ 29-03-11 10:24

Mijn visual voicemail doet het ook niet en heeft het waarschijnlijk ook nooit gedaan sinds ik vanaf nov 2010 de iPhone 4 heb. Ik heb er eerder niet op gelet.

Ik heb de commcenter patch geïnstalleerd van Wortel en de carrier bundle aangepast zodat internet tethering werkt, volgens andere berichten in deze thread zou dit geen probleem moeten zijn. Inhoud carrier.plist:
Code:

<?xml version="1.0" encoding="UTF-8"?>
<!DOCTYPE plist PUBLIC "-//Apple//DTD PLIST 1.0//EN" "http://www.apple.com/DTDs/PropertyList-1.0.dtd">
<plist version="1.0">
<dict>
        <key>AllowEDGEEditing</key>
        <true/>
        <key>AllowMMSCEditing</key>
        <true/>
        <key>AllowMMSEditing</key>
        <true/>
        <key>CarrierName</key>
        <string>T-Mobile</string>
        <key>MMS</key>
        <dict>
                <key>GroupModeEnabled</key>
                <false/>
                <key>MMSC</key>
                <string>http://t-mobilemms</string>
                <key>MaxMessageSize</key>
                <integer>307200</integer>
                <key>MaxRecipients</key>
                <integer>10</integer>
                <key>MaxVideoBitrate</key>
                <integer>131072</integer>
                <key>Proxy</key>
                <string>10.10.10.11:8080</string>
        </dict>
        <key>MyAccountURL</key>
        <string>http://pda.t-mobile.nl</string>
        <key>MyAccountURLTitle</key>
        <string>T-Mobile web'n'walk</string>
        <key>PhoneNumberRegistrationGatewayAddress</key>
        <string>+447786205094</string>
        <key>PrivateCapable</key>
        <false/>
        <key>RegistrationOptInRequired</key>
        <true/>
        <key>Services</key>
        <array>
                <dict>
                        <key>ServiceCode</key>
                        <string>1233</string>
                        <key>ServiceName</key>
                        <string>Voicemail</string>
                </dict>
                <dict>
                        <key>ServiceCode</key>
                        <string>1202</string>
                        <key>ServiceName</key>
                        <string>Factuurinformatie</string>
                </dict>
                <dict>
                        <key>ServiceCode</key>
                        <string>1200</string>
                        <key>ServiceName</key>
                        <string>Klantenservice</string>
                </dict>
        </array>
        <key>ShowCallForwarded</key>
        <false/>
        <key>ShowCallForwarding</key>
        <false/>
        <key>ShowTTY</key>
        <false/>
        <key>StatusBarImages</key>
        <array>
                <dict>
                        <key>AllowPrefixMatching</key>
                        <true/>
                        <key>CarrierName</key>
                        <string>t-mobile</string>
                        <key>DefaultImage</key>
                        <string>Default_CARRIER_TMOBILE.png</string>
                        <key>FullScreenOpaqueImage</key>
                        <string>FSO_CARRIER_TMOBILE.png</string>
                        <key>StatusBarCarrierName</key>
                        <string>T-Mobile NL</string>
                </dict>
                <dict>
                        <key>AllowPrefixMatching</key>
                        <true/>
                        <key>CarrierName</key>
                        <string>T-Mobile NL</string>
                        <key>DefaultImage</key>
                        <string>Default_CARRIER_TMOBILE.png</string>
                        <key>FullScreenOpaqueImage</key>
                        <string>FSO_CARRIER_TMOBILE.png</string>
                        <key>StatusBarCarrierName</key>
                        <string>T-Mobile NL</string>
                </dict>
        </array>
        <key>StockSymboli</key>
        <array>
                <dict>
                        <key>symbol</key>
                        <string>^AEX</string>
                </dict>
        </array>
        <key>SupportedSIMs</key>
        <array>
                <string>20416</string>
        </array>
        <key>SupportsNITZ</key>
        <false/>
        <key>VMSMFilterNumber</key>
        <string>1233</string>
        <key>VVMIgnoresIntlDataRoaming</key>
        <false/>
        <key>VisualVoicemailServiceName</key>
        <string>IMAP</string>
        <key>VoicemailPilotNumber</key>
        <string>+31624001233</string>
        <key>apns</key>
        <array>
                <dict>
                        <key>apn</key>
                        <string>smartsites.t-mobile</string>
                        <key>password</key>
                        <string></string>
                        <key>signature</key>
                        <data>
                        Db/zuuLdAAnrMHGSM1OOjgLBA2j4HCdhXBVul14lZpwwMFuzPHYq
                        QkJJ2vn3HcgAkCGoCINqy6xOeZmXwyPnjhjdHMY40ZA96GzMmbjB
                        8QqZFdFir4DpIdYxAE8cAxXYwvufbQcUJSci6vb/VolXFwYIQW63
                        Hy7i2EwxjXEfLt8=
                        </data>
                        <key>type-mask</key>
                        <integer>1</integer>
                        <key>username</key>
                        <string></string>
                </dict>
                <dict>
                        <key>apn</key>
                        <string>mms</string>
                        <key>password</key>
                        <string>tmobilemms</string>
                        <key>signature</key>
                        <data>
                        Qkn4X6ThQALkorMGY1G0zJhwYCLtMOVhFT9OMGNisk7sYnIsR14H
                        Tx6A2D3HMdKIZDZvONoUccLD/vFw79QG4tMQkokftEusiIaRHAJp
                        vs+1mwj8XU5M6rcx8zRjSXI5OnbjGZLVSBz5km0kaILa2uvTaG89
                        94chz0mhV7EJDhU=
                        </data>
                        <key>type-mask</key>
                        <integer>4</integer>
                        <key>username</key>
                        <string>tmobilemms</string>
                </dict>
                <dict>
                        <key>apn</key>
                        <string>voicemail</string>
                        <key>password</key>
                        <string></string>
                        <key>signature</key>
                        <data>
                        kDX0VrOnq/lzPhmH1VXgWSvu/YoNF8SeSLUkXwXYvhqe1e/asMqD
                        OfF/wD+xiRxVJgQqU3HkO56DjmAxLy1XG6mVDlEPFgYQX7qaxkDW
                        C0yvE1821I53DsCe0aY0hW0Po9a4VzrLsNE/PJtowLvK7nw9wShi
                        rjy+egHVJ/hAUfk=
                        </data>
                        <key>type-mask</key>
                        <integer>2</integer>
                        <key>username</key>
                        <string></string>
                </dict>
                <dict>
                        <key>apn</key>
                        <string>smartsites.t-mobile</string>
                        <key>password</key>
                        <string></string>
                        <key>signature</key>
                        <data>
                        Db/zuuLdAAnrMHGSM1OOjgLBA2j4HCdhXBVul14lZpwwMFuzPHYq
                        QkJJ2vn3HcgAkCGoCINqy6xOeZmXwyPnjhjdHMY40ZA96GzMmbjB
                        8QqZFdFir4DpIdYxAE8cAxXYwvufbQcUJSci6vb/VolXFwYIQW63
                        Hy7i2EwxjXEfLt8=
                        </data>
                        <key>type-mask</key>
                        <integer>48</integer>
                        <key>username</key>
                        <string></string>
                </dict>
        </array>
        <key>com.apple.voicemail.imap</key>
        <dict>
                <key>AuthenticationScheme</key>
                <string>DIGEST-MD5</string>
                <key>BeaconAddress</key>
                <string>72436</string>
                <key>ClientManagesTrash</key>
                <false/>
                <key>DeliverLegacyNotificationsBeforeSetup</key>
                <true/>
                <key>GreetingNotification</key>
                <true/>
                <key>MaxGreetingDuration</key>
                <integer>300</integer>
                <key>MaxPINLength</key>
                <integer>7</integer>
                <key>MinPINLength</key>
                <integer>4</integer>
                <key>UsesMWI</key>
                <false/>
                <key>UsesSSL</key>
                <false/>
        </dict>
        <key>signature</key>
        <data>
        OscTPFdaVn0skYfnzUNaHSZ8211lvkaK6FE9sN9xH4FxlND0S+OlqLjcTSyskNX6LFXp
        IuHrcLeg0wwE7ow5VgfF2Zl+meCglEyIhmHZTYxNVUDv5QtWW70vR/k7jQUNV2cD4oZV
        lLFqghz7ziE+z0zJiCHzgf0pmEFrpu8QasE=
        </data>
        <key>sms_validity_period</key>
        <integer>635040</integer>
</dict>
</plist>

De inhoud van mijn com.apple.voicemail.imap.parameters.plist:
Code:

<?xml version="1.0" encoding="UTF-8"?>
<!DOCTYPE plist PUBLIC "-//Apple//DTD PLIST 1.0//EN" "http://www.apple.com/DTDs/PropertyList-1.0.dtd">
<plist version="1.0">
<dict>
        <key>AccountSettings</key>
        <dict>
                <key>name</key>
                <string>6########@voicemail2-T-mobile.nl</string>
                <key>port</key>
                <string>143</string>
                <key>server</key>
                <string>10.65.3.22</string>
        </dict>
        <key>AccountState</key>
        <string>Active</string>
        <key>SyncRequired</key>
        <true/>
</dict>
</plist>

Er stond echter ook een bestand op mijn iPhone met de naam: com.apple.voicemail.imap.plist (naast voicemail.db en _subscribed), hoort dit nou wel of niet?

Gisteren heeft iemand van de helpdesk bij T-mobile mijn voicemail account totaal verwijderd en opnieuw geïnstalleerd, toen stond er onder het voicemail knopje dat de voicemail opnieuw geconfigureerd moest worden. Dit lukte niet, ik moest een wachtwoord kiezen, dit kon niet opgeslagen worden. Ook bij het inspreken van de boodschap kwam de foutmelding dat de verbinding mislukt en ik het later opnieuw moest proberen.

Vervolgens heb ik een totale reset gedaan van alle instellingen op de iPhone en nu belt het knopje voicemail naar 1233 en heb ik dus helemaal geen visual voicemail meer. Als ik de com.apple.voicemail.imap.parameters.plist terug plaats (van een backup die ik heb gemaakt) dan zie ik wel weer visual voicemail maar heb ik dezelfde problemen.

Iemand advies?

JornZ 29-03-11 14:02

Ik heb een nieuwe installatie van 4.2.1 gedaan. Daarna in de com.apple.voicemail.imap.parameters de voicemail op "Active" gezet en nu komen de berichtjes wel binnen. Alleen krijg ik tot nog toe alleen maar heel lang het cirkeltje voor laden, wellicht heeft dat iets te maken met de netwerkdekking hier, ik heb hier geen 3G ontvangst en waarschijnlijk een slechte GPRS verbinding. Ik ga nog even verder...

EDIT:

Gedrag weer terug bij af na terugzetten van backup. Ga weer opnieuw 4.2.1 installeren en als nieuwe iPhone configureren.

mitch200 30-03-11 16:38

of je twittert t-mobile webcare even zoals ik heb gedaan, intstellingen werden meteen aangepast en nu heb ik visual voicemail weer terug...

JornZ 31-03-11 16:07

Nadat ik um als nieuwe iPhone heb geconfigureerd ging de telefoon 1233 bellen als ik op voicemail drukte. Toen heb ik heb ik dat com.apple etc etc bestandje weer aangepast naar active en toen werkte het wel en is blijven werken. Ik vermoed dat als ik geen jailbreak had gedaan en dat bestand niet aan kon passen dat het inderdaad pas gewerkt zou hebben nadat t-mob de voicemailbox zou resetten.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 06:02.