//

Geen visual voicemail meer

Geen visual voicemail meer discussie in Odido (T-Mobile) forum; ( verdwijnt na registratie ) Sinds een tijdje blijk ik ineens geen visual voicemail meer te hebben. Ik ben paar keer gebeld en hoorde van die mensen dat ze mijn ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Bellen en internet > Providers Nederland > Odido (T-Mobile)
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 21-08-09, 22:55
erwin85 erwin85 is offline
• iOS 4.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 51
Standaard Geen visual voicemail meer

Sinds een tijdje blijk ik ineens geen visual voicemail meer te hebben. Ik ben paar keer gebeld en hoorde van die mensen dat ze mijn voicemail hadden ingesproken. Hier kreeg ik geen melding van.
Toen heb ik maar is het voicemail telefoonnummer gebeld. Blijk ik ineens 5 voicemails te hebben van de laatste 2 maanden.

Weet iemand hoe dit kan?

Ik heb een originele iPhone 3G.
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 22-08-09, 10:13
ButcherJF's schermafbeelding
ButcherJF ButcherJF is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 16.2
• iPadOS 16.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: Er gaat niets boven Groningen
Berichten: 3.580
Standaard

Herstel je netwerkinstellingen eens: Instellingen/Algemeen/Stel opnieuw in/Herstel netwerkinstellingen.
__________________
=> geen vragen via PB svp Zoeken op het forum geen vragen via PB svp <=
  #3  
Oud 25-08-09, 15:25
erwin85 erwin85 is offline
• iOS 4.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 51
Standaard

dit mocht niet baten. Het werkt nog steeds niet. Ik ga T-Mobile maar is mailen.
  #4  
Oud 01-09-09, 13:57
HaIpho's schermafbeelding
HaIpho HaIpho is offline
• iOS 4.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 8
Standaard

Ook bij mij werk VVM niet. Heb een boze mail naar TM gestuurd. Zie hieronder het antwoord van TM:

Geachte heer R...,

Wij bedanken u voor uw e-mailbericht en geven hierop graag de volgende reactie.

U geeft aan dat u geen gebruik kunt maken van Visual Voicemail. Volgens uw informatie is er via een forum bekend geworden dat dit een storing bij T-Mobile betreft. U vindt het vreemd dat T-Mobile haar klanten hier niet over informeert. U wilt dit probleem zo spoedig mogelijk opgelost hebben. Wij begrijpen dat dit zeer vervelend is en geven u graag meer informatie.

Het niet functioneren van Visual Voicemail is geen storing bij T-Mobile. Indien dit wel het geval was geweest, hadden wij dit uiteraard gecommuniceerd. Wij hebben uw instellingen nagekeken en hieruit blijkt dat deze dienst wel behoort te functioneren.

De ervaring leert ons dat problemen met Visual Voicemail vaak veroorzaakt worden door het gebruik van tethering. T-Mobile staat tethering (toestel als internetmodem gebruiken) op de iPhone nog niet toe. Als u probeert de tethering settings op het toestel te krijgen, dan gaan er instellingen verloren voor Visual voicemail en MMS.

Om deze instellingen terug te zetten kunt u de volgende stappen volgen:

- Instellingen (Settings);
- Algemeen (General);
- Stel opnieuw in (Reset);
- Herstel alle instellingen (Reset all settings).

Hierbij gaan geen data of media verloren, de icoontjes van de applicaties worden wel weer alfabetisch geordend. Tethering werkt niet meer en is niet meer zichtbaar als menu-optie. Vanaf nu moet Visual Voicemail en MMS weer werken. Als de u klachten blijft houden, kunt u het toestel eventueel ter reparatie aanbieden. Mocht tethering echter geconstateerd worden, dan kunnen de reparatiekosten bij u in rekening gebracht worden.

Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben genformeerd.

Met vriendelijke groet,
T-Mobile Klantenservice BV

Bart Wientjes
  #5  
Oud 02-09-09, 23:48
andre1965 andre1965 is offline
• iOS 3.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 1
Standaard

Ik heb hetzelfde probleem. Mij deelde men mee dat er wel degelijk een probleem is met de VM bij T-Mobile. Het zou aan een computer of het netwerk in Duitsland liggen, waarlangs alle iPhone VM wordt geleid.

Nadat ik in eerste instantie geen VVM meer had, heb ik gebeld met de servicelijn. Hierop heeft men de VM gereset. Later bleek dat men dat niet had mogen doen. Er schijnt een interne circulaire te zijn waarin is opgenomen dat bij iPhone's de VM niet mag worden gereset.

Ik heb nu sinds medio juni 2009 geen VVM meer, en sinds vier weken helemaal geen VM meer. Als iemand mijn nummer belt, moet hij mijn nummer ingeven en krijgt dan bericht dat het nummer niet bestaat.

De helpdesk kan niet verder helpen. Als je met Verkoop belt en vraagt of je een nieuwe iPhone kunt aanschaffen, kan dat natuurlijk. Op mijn vraag of er problemen bekend waren met VM omdat ik VM belangrijk vind, is het antwoord dat er geen problemen bekend zijn.

Ik heb met T-Mobile Duitsland gebeld. Ze geloven niet dat T-Mobile NL dit durft te zeggen. Er is in het geheel geen sprake van een storing bij (V)VM in Duitsland.

Op mails en fax wordt niet gereageerd. Als je de helpdesk belt hang je soms langer dan een half uur in de wacht. Te gek voor woorden.

Het beste advies dat ik kreeg was om bijv een KPN toestel aan te schaffen en, als je de iPhone uit moet zetten, het T-Mobile nummer door te schakelen naar het KPN toestel en daar de VM te gebruiken.

Ik heb hier geen woorden voor.

Groet, André
  #6  
Oud 03-09-09, 00:10
Froggle's schermafbeelding
Froggle Froggle is offline
• iOS 6.0 beta
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2008
Locatie: Drunen
Berichten: 234
Standaard

Ik gebruik Visual Voicemail en Tethering gewoon naast elkaar. Is dat probleem dan verschillend?
__________________
2008: iPod Touch 16GB, 2009: iPhone 3GS 32GB, 2011: iPhone 4S 32GB
  #7  
Oud 03-09-09, 00:10
josephusjg josephusjg is offline
• iOS 5.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2008
Berichten: 42
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HaIpho Bekijk bericht

De ervaring leert ons dat problemen met Visual Voicemail vaak veroorzaakt worden door het gebruik van tethering.
En Haipho, had hij gelijk? Gebruik je tethering en helpt het als je zijn 'advies' opvolgt?

Jos
  #8  
Oud 03-09-09, 00:21
HaIpho's schermafbeelding
HaIpho HaIpho is offline
• iOS 4.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 8
Standaard

Helaas, Jos. Geen enkele verbetering, maar weer opnieuw een mail gestuurd met de reactie van André ter illustratie.

Ik houd je op de hoogte

Mvg,
HaIpho
  #9  
Oud 04-09-09, 13:12
macpeterr macpeterr is offline
• iOS 3.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2009
Berichten: 1
Standaard

Voor iedereen die tethering enabled heeft en zijn visual voicemail niet meer werkt, hier is de oplossing:

* Ga met Safari op je iPhone naar iPhone Zubehr Shop
* Selecteer MobileConfigs / Create
* Vul de volgende gegevens in bij de aangegeven velden
Mobile Internet APN : internet
Mobile Internet Username : t-mobile
Mobile Internet Password : t-mobile
Visual Voicemail APN : voicemail
Visual Voicemail Username : t-mobile
Visual Voicemail Password : t-mobile
Enable Tethering : On
* Selecteer Generate
* Accepteer en installeer het certificate
* Voila
  #10  
Oud 13-09-09, 16:05
erwin85 erwin85 is offline
• iOS 4.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 51
Standaard

Dit werkt dus niet. Ik heb mijn hele iPhone teruggezet naar fabrieksinstellingen. Nu krijg ik wanneer ik op de voicemail knop klik onder telefoon een doorschakeling naar 1233. Het nummer voor voicemail :S
  #11  
Oud 13-09-09, 18:37
Fasty's schermafbeelding
Fasty Fasty is offline
• iOS 13.2.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Melick
Berichten: 404
Standaard

Hoe zet ik visual voicemail eigenlijk uit. Ik gebruik tethering en kan hier dus geen gebruik van maken. Maar wat vervelend is dat ik ook geen sms krijg dan dat ik een voicemail bericht heb.

@macpeterr: dit werkt bij mij niet net geprobeerd
  #12  
Oud 14-09-09, 01:00
calvin calvin is offline
• iOS 4.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 7
Standaard

ik heb ook een nieuwe mobilecomfig gemaakt maar helaas geen succes...
  #13  
Oud 14-09-09, 10:44
HaIpho's schermafbeelding
HaIpho HaIpho is offline
• iOS 4.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 8
Standaard

Beste mensen,

Lees deze thread maar eens.

Mijn conclussie:
TM ontkent categorisch dat er een VVM probleem is. Elk verhaal waarin men vraagt om een reset uit te voeren is nonsens. Ik heb alles geprobeerd:
  • reset netwerk instellingen -> geen oplossing
  • reset hele toestel -> geen oplossing
  • restore toestel met een 'oude' back-up -> geen oplossing
  • iPhone in originele staat terugbrengen(was gejailbreaked) -> geen oplossing.
Het ligt dus aan het netwerk van TM. In de genoemde thread kun je dat overigens tussen de regels door lezen:Instellingen die je in het toestel aanbrengt worden niet overgenomen door het TM netwerk.

Er blijven nu 2 opties over:
a)Wachten...wachten...wachten..
b)Actie op touw zetten richting Consumentenbond, Radar, Radio Kassa, etc.

Mvg,
HaIpho
  #14  
Oud 14-09-09, 11:29
jabeling jabeling is offline
• iOS 5.1.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 18
Standaard Visual Voicemail weg sinds update naar 3.1

Hallo

Ik heb sinds de update naar 3.1 ook geen VVM meer...
Heb de iphone helemaal herstelt, maar no luck...
  #15  
Oud 14-09-09, 11:57
Blackherrie's schermafbeelding
Blackherrie Blackherrie is offline
• iOS 4.2
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2007
Locatie: Land van maas en waal
Berichten: 237
Standaard

Hier ook weg na 3.1. Vond het alwel vreemd dat er nooit geen vm berichten meer kwamen
Maar eens bellen met de rakkers.
__________________
Heb ik ook allemaal.
  #16  
Oud 14-09-09, 14:30
calvin calvin is offline
• iOS 4.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 7
Standaard

Als ik de mobileconfig weghaal, doet mms en voicemail het weer. Lijkt dus zeker wel een causaal verband te zijn...
  #17  
Oud 14-09-09, 14:34
jabeling jabeling is offline
• iOS 5.1.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 18
Standaard

Calvin, heb jij 3.0 of 3.1 op je iPhone staan?

Groet!
Johannes
  #18  
Oud 14-09-09, 19:36
calvin calvin is offline
• iOS 4.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 7
Standaard

ik heb versie 3.0 nog, (dit omdat er geen jb voor 3.1 is)
  #19  
Oud 15-09-09, 14:12
supernaturol supernaturol is offline
• iOS 5.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Berichten: 40
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andre1965 Bekijk bericht
Ik heb hetzelfde probleem. Mij deelde men mee dat er wel degelijk een probleem is met de VM bij T-Mobile. Het zou aan een computer of het netwerk in Duitsland liggen, waarlangs alle iPhone VM wordt geleid.

Nadat ik in eerste instantie geen VVM meer had, heb ik gebeld met de servicelijn. Hierop heeft men de VM gereset. Later bleek dat men dat niet had mogen doen. Er schijnt een interne circulaire te zijn waarin is opgenomen dat bij iPhone's de VM niet mag worden gereset.

Ik heb nu sinds medio juni 2009 geen VVM meer, en sinds vier weken helemaal geen VM meer. Als iemand mijn nummer belt, moet hij mijn nummer ingeven en krijgt dan bericht dat het nummer niet bestaat.

De helpdesk kan niet verder helpen. Als je met Verkoop belt en vraagt of je een nieuwe iPhone kunt aanschaffen, kan dat natuurlijk. Op mijn vraag of er problemen bekend waren met VM omdat ik VM belangrijk vind, is het antwoord dat er geen problemen bekend zijn.

Ik heb met T-Mobile Duitsland gebeld. Ze geloven niet dat T-Mobile NL dit durft te zeggen. Er is in het geheel geen sprake van een storing bij (V)VM in Duitsland.

Op mails en fax wordt niet gereageerd. Als je de helpdesk belt hang je soms langer dan een half uur in de wacht. Te gek voor woorden.

Het beste advies dat ik kreeg was om bijv een KPN toestel aan te schaffen en, als je de iPhone uit moet zetten, het T-Mobile nummer door te schakelen naar het KPN toestel en daar de VM te gebruiken.

Ik heb hier geen woorden voor.

Groet, André

in duitsland doet VVM het niet als je data raoming uitzet. want de vm wordt gebdownload
  #20  
Oud 16-09-09, 20:51
tomtom tomtom is offline
• iOS 12.0
• 12.0
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Dec 2007
Locatie: Arnhem
Berichten: 124
Standaard

Mijn VM en VVM doen het ook niet meer. Nadat ik meer dan 20 minuten in de wacht heb gestaan kreeg ik te horen dat ze er mee bezig zijn en binnen 5 dagen een antwoord moeten geven (dus geen oplossing). Ik wacht dus af maar vind het inderdaad zeer slecht van TM dat ze dit zo regelen!
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Visual voicemail werkt niet meer cybren Odido (T-Mobile) 1 06-03-11 18:40
Visual Voicemail werkt niet meer wollie1979 Odido (T-Mobile) 17 11-09-10 12:45
Geen visual voicemail? Rog iPhone algemeen 15 11-09-08 14:07
Visual Voicemail werkt niet meer daaf85 Archief 2 19-08-08 00:55

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 17:43.