iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Odido (T-Mobile) (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f109/providers-nederland/f68/odido-t-mobile/)
-   -   T-mobile biedt gratis 3gs aan, voor oude leden (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f109/providers-nederland/f68/odido-t-mobile/53486-t-mobile-biedt-gratis-3gs-voor-oude-leden.html)

LBBS 06-02-10 21:37

buiten het feit dat ze je lekker lopen te maken met de 3GS mag je ook maar 1x vervroegd verlengen. dat houd in dat als jij akkoord gaat met de 3GS, dat je daar ook écht 2 jaar aan vast zit. en in je komende periode bij t-mobile nooit meer vervroegd kan verlengen (na de 3GS).
ze doen dit dus ook om ervoor te zorgen dat mensen extra lang blijven vastgeplakt bij t-mobile.
ik heb vervroegd verlengd omdat mijn vorige mobiel vanaf dag 1 stuk was, en t-mobile vond dat het niet onder de garantie viel. dus ik had geen keus.
maar nu hebben jullie keus, dus bewaar dat vervroegd verlengen maar voor een keer dat je het écht nodig hebt. als je dus bijvoorbeeld een kapotte telefoon hebt.

sham27 07-02-10 11:19

4 maanden voor de einddatum van het contract verlengen mag toch altijd?? Ik zie niet in waarom dit maar 1x zou mogen?? Je kan wel hebben dat je telefoon na 1 jaar gestolen wordt ofzo, dan kan je eenmalig je contract vóór de 4 maanden voor contract grens verlengen.

Econz 07-02-10 12:46

Ik denk dat ze teveel van die 3GS hebben en zo proberen om hun klanten een nieuw contract aan te smeren voor 2 jaar om zo te voorkomen dat mensen gaan wachten totdat de waarschijnlijke 4G op de markt komt en zij deze 3GS nergens meer kwijt kunnen raken...

LBBS 07-02-10 13:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door sham27 (Bericht 413636)
4 maanden voor de einddatum van het contract verlengen mag toch altijd?? Ik zie niet in waarom dit maar 1x zou mogen?? Je kan wel hebben dat je telefoon na 1 jaar gestolen wordt ofzo, dan kan je eenmalig je contract vóór de 4 maanden voor contract grens verlengen.

that's what i'm telling you. het mag maar 1x vervroegd verlengd worden voor die 4 maanden. daarom zeg ik dat het belangrijk is om die ene keer te bewaren voor een geval dat het echt nodig is ;).

ja je mag inderdaad 4 maanden van te voren verlengen. daar heb je dan gelijk in.

sham27 07-02-10 13:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door LBBS (Bericht 413685)
that's what i'm telling you. het mag maar 1x vervroegd verlengd worden voor die 4 maanden. daarom zeg ik dat het belangrijk is om die ene keer te bewaren voor een geval dat het echt nodig is ;).

ja je mag inderdaad 4 maanden van te voren verlengen. daar heb je dan gelijk in.

Srry, verkeerd gelezen dan..

sham27 07-02-10 13:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Econz (Bericht 413670)
Ik denk dat ze teveel van die 3GS hebben en zo proberen om hun klanten een nieuw contract aan te smeren voor 2 jaar om zo te voorkomen dat mensen gaan wachten totdat de waarschijnlijke 4G op de markt komt en zij deze 3GS nergens meer kwijt kunnen raken...

Dat kan ik me ook niet voorstellen, er zit nog steeds een flinke levertijd op. Mijn pa werkt bij t bedrijf dat verantwoordelijk is voor de distributie en daar loopt t nog steeds storm en zijn ze elke week door de voorraad heen. Miss dat T-Mobile al wel een bepaalde afname hoeveelheid is overeengekomen ofzo..

LBBS 07-02-10 13:48

@sham27

maakt niet uit!

Frozencandy 07-02-10 15:41

Wat de reden ook is (aflopen exclusiviteitscontract met Apple, teveel 3Gs-en besteld), ze bellen met leugens. Daarom heb ik een klacht ingediend bij T-Mobile. Ben ook van plan het te melden bij Apple en Kassa ed, want ik vind het ronduit onbeschoft. Dat je klanten probeert te binden snap ik, maar doe dat dan op een fatsoenlijke manier. Wat mij betreft heeft T-Mobile afgedaan en zal ik niet weer bij hun een abo afsluiten.

Zoals ik op de blog al meldde:

Citaat:

Ik werd net ook gebeld. Een korte samenvatting: de mevrouw van Tmobile beweerde dat de 3Gs net 1 maand op de markt was. Ik zei dat ik wilde wachten op de volgende iPhone. Ze moest lachen en beweerde dat het heel zeker was dat die er niet aan zat te komen, de 3Gs was immers net nieuw. Natuurlijk wees ik haar erop dat het toestel al een half jaar op de markt was en dat het aannemelijk is dat er in juli weer een nieuwe komt. ‘Maar wat kan er dan nog aan verbeteren mevrouw!?’ De 3Gs is al zoveel beter! De camera en video zijn nu echt heel erg goed en ook kunt u veel sneller internetten dan op uw 3G.’ Maar ik wilde nog sneller.
Of ik wel wist dat dit toestel nog niet verkrijgbaar was met een abonnement, alleen de trouwe T-mobile klanten worden gebeld om dit toestel als eerste met abonnement te kunnen aanschaffen. Toen ik haar erop attendeerde dat enkele bekenden van mij al geruime tijd een 3Gs met Tmobile abo hebben, kon dat volgens haar niet of alleen als ze al een eerder iPhone abonnement gehad hadden met een oude 3G. Ik vertelde dat het toch echt hun eerste iPhone was. ‘Ik lieg niet hoor!’ zei ze nog. Ik heb gezegd dat ze in dat geval verkeerd geïnformeerd is.

pjotr1985 08-02-10 10:38

Ik ben zelf nog niet gebeld maar zodra dat gebeurt zal ik vriendelijke bedanken voor deze aanbieding. Ik heb nu alle reacties van mensen die gebeld zijn gelezen en deze aanbieding is een belediging voor de trouwe klanten van T-mobile en hun intelligentie. Er is totaal geen voordeel te halen uit deze aanbieding anders dan dat je gewoon zelf je contract verlengd aan het einde van de contractperiode.

Ipot 08-02-10 11:21

ik ben 2x gebeld maar kon toen niet opnemen.(gevraagd of ze trug konden bellen)
alleen mijn abbo loop pas mei 2011 af!
dus niet alleen de vroege bezitters worden gebeld.

wouter1981 08-02-10 11:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Ipot (Bericht 414023)
ik ben 2x gebeld maar kon toen niet opnemen.(gevraagd of ze trug konden bellen)
alleen mijn abbo loop pas mei 2011 af!
dus niet alleen de vroege bezitters worden gebeld.

Maar hoe weet je dan waarvoor ze hebben gebeld?

Ipot 08-02-10 12:25

omdat ik ff had opgenomen, en die grapjas begon al meteen een heel verhaal maar toen zei ik van kunt u later even terug bellen ;)
dus zijn hele verhaal had ik al gehoord

Marked 08-02-10 12:26

Er zijn meerdere mensen gebeld, ik ook. Het is gewoon een vaag verkoop verhaal. Want hoezo een "speciale aanbieding"?! Ik betaalde voor mijn huidige iPhone 2 tientjes met een 500 abbo. Nu moet ik voor een nieuw contract van 2 jaar meer dan 60 euro betalen voor een "nieuwe" iPhone? Ze lullen zo snel in de hoop dat je gelooft dat het inderdaad een top-aanbieding is, terwijl het in werkelijkheid natuurlijk vergeleken kan worden met een sigaar uit eigen doos.
Ik heb de jongeman gezegd dat 'ie deze week maar eens terug moet bellen. Uiteindelijk zal ik er niet op in gaan. De geruchten worden steeds sterker dat op korte termijn voor T-Mobile de exclusiviteit voor het leveren van de iPhone ophoudt en dat ook partijen als KPN en Vodafone rond maart/april met het toestel komen.

T-Mobile is nu jachtig aan het proberen klanten vast te houden, want reken maar dat ze klanten zullen gaan verliezen. Ik ben in ieder geval meteen weg bij die club; ik vind het netwerk en de dekking beroerd, meerdere keren per dag dat gesprekken wegvallen doordat de dekking ophoudt, gek word ik ervan. Dan maar iets meer betalen bij Vodafone, waar ik hiervoor bijna 15 jaar zonder problemen zat.

Sinemet 08-02-10 18:59

Ik zit nu heel erg te twijfelen, ben dus ook net gebeld en heb gevraagd of ze me zo om 8 uur even trugbellen. Dat zouden ze doen. het was maar een beperkt aanbod volgens hun en ik zou de 3gs dan gratis krijgen mits ik mn abbo met 2 jaar zou verlengen. Aan de ene kant twijfel ik en aan de andere kant zou ik t wel willen omdat ik (klopt af) tot nu toe nog geen problemen heb gehad met t-mobile.

Ipot 09-02-10 09:06

dat id heb ik dus ook alleen ik ben nog niet teruggebeld.
weet iemand of dit ook in de winkel te regelen valt?

pimst 09-02-10 10:51

Ik ben net ook gebeld.
Het contract zou binnenkort (september) af gaan lopen. Kon voor 60 of 70 euro een 16 gig (weinig) 3gs toestel deze week krijgen. Ik zou dan een nieuw 2 jarig (lang! mag dat nog wel?) abonnement moeten afsluiten.

Ik vertelde dat ik niet geïnteresseerd was, wilde wachten op geruchten over het 4g model. De verkoper meende dat dat voorlopig niet aan de orde was. Apple beslist wanneer het nieuwe model uitkomt dus we zien wel.

Mijn 3g doet het nog steeds uitstekend. Ik zie er geen meerwaarde in om over te stappen naar 16gig 3gs voor twee jaar en 60euro. Ik wacht nog even heel tevreden en zie wel wat de zomer en Apple brengt.

wouter1981 09-02-10 11:59

bedoel je dat je huidige contract wordt "beeindigd" en je nieuwe meteen zou starten?

pimst 09-02-10 12:01

nee, je zit dus eerste je oude abo uit, en dan komen die twee jaar er weer bij.
krijg je nu alvast wel het nieuwe telefoontje, jeuh! voor 2,5 jaar...oh, minder jeuh.

Marked 09-02-10 13:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Sinemet (Bericht 414253)
Ik zit nu heel erg te twijfelen, ben dus ook net gebeld en heb gevraagd of ze me zo om 8 uur even trugbellen. Dat zouden ze doen. het was maar een beperkt aanbod volgens hun en ik zou de 3gs dan gratis krijgen mits ik mn abbo met 2 jaar zou verlengen. Aan de ene kant twijfel ik en aan de andere kant zou ik t wel willen omdat ik (klopt af) tot nu toe nog geen problemen heb gehad met t-mobile.


Niet op ingaan is mijn advies. Wacht rustig af. T-Mobile verkoopt onzinpraatjes om je te binden zodat je straks niet makkelijk kan overstappen naar andere operators. Die aanbieding slaat nergens op. Ik moest trouwens wel betalen als ik een 3Gs wilde. Raar dat jij 'm gratis krijgt. Ergo: het T-Mobile verhaal klopt van geen kant. En als iets niet klopt: niet op ingaan!

mfhuibers 09-02-10 14:53

Ik kreeg ook zo'n telefoontje,..alleen wel met de mededeling dat bij het verlengen daar ook tethering automatisch bij zou zitten


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 18:45.