//

T-Mobile wil i-abonnementen veelverbruikers omzetten na extreem dataverbruik

T-Mobile wil i-abonnementen veelverbruikers omzetten na extreem dataverbruik discussie in Odido (T-Mobile) forum; ( verdwijnt na registratie ) Ik ga nog een aangetekende brief schrijven dat ik niet akkoord ben met de voorwaarden. Als wij een abonnement willen beëindigen kunnen we dat niet. ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Bellen en internet > Providers Nederland > Odido (T-Mobile)
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #21  
Oud 28-11-11, 17:22
4JC 4JC is offline
• iOS 5.1
• 5.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2010
Berichten: 63
Standaard

Ik ga nog een aangetekende brief schrijven dat ik niet akkoord ben met de voorwaarden. Als wij een abonnement willen beëindigen kunnen we dat niet.

willen jullie hier misschien nog op reageren http://forum.www.trosradar.nl/viewto...90336#p1390336

zo kan het lekker bekend worden bij radar zelf en staan we misschien sterker.
Gesponsorde links
Advertentie
Advertentie

  #22  
Oud 28-11-11, 17:24
thebear thebear is offline
• iOS 4.3.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2010
Berichten: 8
Standaard

kost te veel tijd en geld
  #23  
Oud 28-11-11, 18:20
XIII's schermafbeelding
XIII XIII is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 16.1
• iPadOS 16.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 10.082
Standaard

Vraag voor de getroffenen: welke opzegtermijn hanteert T-Mobile (van hun kant)?
__________________
We are one, but we are not the same... Talk to each other!
  #24  
Oud 28-11-11, 19:15
mavvdh mavvdh is offline
• iOS 6.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2009
Locatie: nijmegen
Berichten: 18
Standaard

Het lijkt mij echt een zaak voor de opta
of misschien nog wel een stap hoger onder de noemer cartel vorming
  #25  
Oud 28-11-11, 19:21
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mavvdh Bekijk bericht
Het lijkt mij echt een zaak voor de opta
of misschien nog wel een stap hoger onder de noemer cartel vorming
Met wie vormt T-Mobile een kartel (met een "k")? Met KPN en Vodafone?
  #26  
Oud 28-11-11, 19:28
moordwijffie moordwijffie is offline
• iOS 4.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2009
Locatie: dordrecht
Berichten: 7
Standaard

goeie avond allemaal,
ook ik heb vrijdag heerlijk voor het weekend de brief ontvangen en als ik op mijn telefoon kijk is totaal pas 29 gb verbruikt en heb ik het nog nooit gereset.
ik heb een klacht email naar T mobile gestuurd en ben benieuwd wat voor antwoord ik ga krijgen.
ik heb ook aan gegeven dat ik het erg discriminatie vind puur om het feit dat ze abonnement blijven aanbieden en groot verbruikers er uit willen bonjouren.
Schaf dan onbeperk voor iedereen af als je het niet kan leveren!
De I 300 is mij geadviseerd voor de iphone en ja op een smardfoon draaien programma's die gebruik maken van data ! ik hyves facebook en wordfeud en whatapp maar verders doe ik er zeer weinig mee !dus waar gebruik ik nog meer data voor dan ???
waarom bieden ze onbeperkt aan als je niet onbeperkt mag gebruiken ??? en waarom laten ze niet eerst een technisch persoon bellen om samen te kijken wat er misschien fout gaat ???
ik ga dus niet akkoord en ik ga wel juridische stappen ondernemen als ze niet met oplossing komen .
succes allemaal
  #27  
Oud 28-11-11, 19:44
theknitter theknitter is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2011
Berichten: 19
Standaard

Beste iedereen met dit probleem,

Zelf volg ik een juridische opleiding, en heb het een en ander uitgezocht in de boeken. Zelf loop ik stage bij een advocatenkantoor, en heb het aan mijn "collega's" voorgelegd vanmiddag, en zelf contact gehad met T-Mobile, en daaruit hebben wij een conclusie getrokken.

Ik ben tot de volgende conclusie gekomen:

T-Mobile heeft een overeenkomst gesloten met de gebruikers (welke deze brief ontvangen hebben) met een Fair Use Policy (nader genoemd: FUP). In deze FUP staat duidelijk vermeld dat de gebruiker ook beperkingen heeft.

Citaat:
Is there an allowance?
You can browse and email as much as you want.

There is a 500MB allowance for streaming videos and uploading and downloading files. If you hit this limit during the month, you won't be able to do this stuff again until the next month.

For the best internet on your phone, connect to your home Wi-Fi, so you won't even touch your 500MB allowance.
Echter, T-Mobile blokkeert uw internet NIET vanaf 500MB, maar zodra het dataverbruik per maand de spuigaten uitloopt. Denk daarbij aan 3 tot 5GB. Dit zijn de 'grootverbruikers'.

Terugwijzend naar de Algemene Voorwaarden staat duidelijk vermeld:
Citaat:
5.3 T-Mobile is gerechtigd de Overeenkomst zonder tussenkomst
van de rechter te ontbinden in geval:
b) de Klant niet voldoet aan één of meer verplichtingen uit de
Overeenkomst;
d) technische of bedrijfseconomische omstandigheden
daartoe noodzaken;
T-Mobile kan terugwijken naar punt 5.3b en 5.3d. De klant voldoet namelijk niet meer aan de FUP. Een tweede terugwijking is dan punt 5.3d, gezien T-Mobile extra hoge kosten maakt door extreem verbruik door de klant.

Helaas staat u als klant niet sterk. Wees blij dat T-Mobile u een (duurder) alternatief aanbied; T-Mobile mag u ook weigeren als klant!

Groet,
D. Houtsma
  #28  
Oud 28-11-11, 19:51
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

@theknitter

Citaat:
Is there an allowance?
You can browse and email as much as you want.

There is a 500MB allowance for streaming videos and uploading and downloading files. If you hit this limit during the month, you won't be able to do this stuff again until the next month.

For the best internet on your phone, connect to your home Wi-Fi, so you won't even touch your 500MB allowance.
Waar komt dit Steenkolenengels vandaan? Dat is alles behalve juridisch Engels
  #29  
Oud 28-11-11, 19:52
theknitter theknitter is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2011
Berichten: 19
Standaard

Dit (brakke) Engels komt van de website van T-Mobile.

Fair Use Plans - Our Services - T-Mobile
  #30  
Oud 28-11-11, 19:54
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door theknitter Bekijk bericht
Dit (brakke) Engels komt van de website van T-Mobile.

Fair Use Plans - Our Services - T-Mobile
En dan nog van de Britse T-Mobile website Erg, heel erg.
  #31  
Oud 28-11-11, 19:58
moordwijffie moordwijffie is offline
• iOS 4.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2009
Locatie: dordrecht
Berichten: 7
Standaard

neemt dan nog niet weg dat het zeer onbeschoft is dat je als klant niet netjes een waarschuwing krijgt en je samen kan kijken of je dit kan oplossen , nee ze pleuren je er zo maar uit en als je dat niet wilt kan je oprotten. ik ben al vele jaren trouwe klant en heb ook al een tijdje dit abbo dus waar gaat het deze 6 maanden fout , zie geen specificatie niks nee krijg plomp verloren zomaar deze brief , vind totaal niet netjes en zeer slechte zaak !!!!
ze hadden op zijn minst iemand kunnen waarschuwen !!!
  #32  
Oud 28-11-11, 19:59
theknitter theknitter is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2011
Berichten: 19
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door timosha Bekijk bericht
En dan nog van de Britse T-Mobile website Erg, heel erg.
T-Mobile Nederland heeft daar weinig tot geen informatie over on-line staan.
De T-Mobile Nederland Medewerker van de Abonnementen afdeling kon het bevestigen dat T-Mobile Nederland weinig daarover vermeld via internet. Echter, de FUP op de Britse website komt overeen met de Nederlandse FUP, enkel het limiet is 10x de 500MB die aangegeven staat.
  #33  
Oud 28-11-11, 20:02
moordwijffie moordwijffie is offline
• iOS 4.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2009
Locatie: dordrecht
Berichten: 7
Standaard

zelfs op mijn specificatie staat niet hoeveel data ik verbruikt heb dus hoe kan ik weten wat ik verbruik met mijn smardfone ????
  #34  
Oud 28-11-11, 20:02
theknitter theknitter is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2011
Berichten: 19
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door moordwijffie Bekijk bericht
neemt dan nog niet weg dat het zeer onbeschoft is dat je als klant niet netjes een waarschuwing krijgt en je samen kan kijken of je dit kan oplossen , nee ze pleuren je er zo maar uit en als je dat niet wilt kan je oprotten. ik ben al vele jaren trouwe klant en heb ook al een tijdje dit abbo dus waar gaat het deze 6 maanden fout , zie geen specificatie niks nee krijg plomp verloren zomaar deze brief , vind totaal niet netjes en zeer slechte zaak !!!!
ze hadden op zijn minst iemand kunnen waarschuwen !!!
U hoort ook bij overschrijding van de FUP een waarschuwing te krijgen. Echter, tot nu toe heeft u (waarschijnlijk) de FUP niet overschreden (10x 500MB=5GB).

De enige manier waarop u juridisch gelijk kunt krijgen is dat T-Mobile uw abonnement niet mag wijzigen zonder uw toestemming, maar wel stopzetten. Indien u niet op tijd reageert, kunt u later alsnog beëindiging van uw abonnement aanvragen met deze opgaaf van reden.

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 28 november 2011 om 20:06 ----------

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door moordwijffie Bekijk bericht
zelfs op mijn specificatie staat niet hoeveel data ik verbruikt heb dus hoe kan ik weten wat ik verbruik met mijn smardfone ????
Verbruik van uw internet zou u kunnen bekijken via de website van T-Mobile, en vervolgens inloggen via 'Mijn T-Mobile'. Het zou netjes zijn als T-Mobile dit op de facturen vermeld, maar zijn zij niet verplicht.
Een andere optie is om 1244 te bellen. Dit nummer is gratis, en geeft u actuele tegoed informatie.
  #35  
Oud 28-11-11, 20:42
mauzzz mauzzz is offline
• iOS 4.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2011
Berichten: 4
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door theknitter Bekijk bericht
Dit (brakke) Engels komt van de website van T-Mobile.

Fair Use Plans - Our Services - T-Mobile
Wat er op de website van T-Mobile UK staat is volstrekt irrelevant. De mensen waar we het in dit forum over hebben zijn klant van T-Mobile Nederland en ze hebben een overeenkomst met T-Mobile Nederland.

De algemene voorwaarden die van toepassing zijn staan hier (kies de juiste afhankelijk van de start datum van je contract):

T-Mobile.nl: Algemene voorwaarden

Ik kan in geen van die alg voorw een FUP ontdekken.
  #36  
Oud 28-11-11, 20:50
theknitter theknitter is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2011
Berichten: 19
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mauzzz Bekijk bericht
Wat er op de website van T-Mobile UK staat is volstrekt irrelevant. De mensen waar we het in dit forum over hebben zijn klant van T-Mobile Nederland en ze hebben een overeenkomst met T-Mobile Nederland.

De algemene voorwaarden die van toepassing zijn staan hier (kies de juiste afhankelijk van de start datum van je contract):

T-Mobile.nl: Algemene voorwaarden

Ik kan in geen van die alg voorw een FUP ontdekken.
In de Algemene Voorwaarden staan die inderdaad niet vermeld, maar T-Mobile hanteert dat wel. Zoals eerder gezegd, 5GB is bij T-Mobile het limiet bij "ongelimiteerd". T-Mobile Nederland heeft het niet vermeld staan op hun website. T-Mobile UK wel. Daar geld dezelfde FUP. In tegen stelling tot in de UK is het maximum hier in Nederland 10x 500MB (gemiddeld verbruik is 500MB).

Juridisch is er weinig tegen in te brengen. Er zijn minimaal 2 punten uit de Algmene Voorwaarden waar hun naar terug kunnen wijzen.
  #37  
Oud 28-11-11, 20:58
Leo van der Meer Leo van der Meer is offline
• iOS 10.2
• 10.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2008
Berichten: 111
Standaard

Niks mis mee. Als je zoveel data gebruikt dan ben je volgensmij je Iphone als modem aan het gebruiken en dan lekker downloaden. Anders kom je niet aan bv 500GB.
__________________
Iphone de enige echte. hebbe hebbe hebbe.
  #38  
Oud 28-11-11, 21:16
mauzzz mauzzz is offline
• iOS 4.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2011
Berichten: 4
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door theknitter Bekijk bericht
In de Algemene Voorwaarden staan die inderdaad niet vermeld, maar T-Mobile hanteert dat wel. Zoals eerder gezegd, 5GB is bij T-Mobile het limiet bij "ongelimiteerd". T-Mobile Nederland heeft het niet vermeld staan op hun website. T-Mobile UK wel. Daar geld dezelfde FUP. In tegen stelling tot in de UK is het maximum hier in Nederland 10x 500MB (gemiddeld verbruik is 500MB).

Juridisch is er weinig tegen in te brengen. Er zijn minimaal 2 punten uit de Algmene Voorwaarden waar hun naar terug kunnen wijzen.
Je verhaal snijdt geen hout. Waar het om gaat is dat T-Mobile de overeenkomst wil ontbinden. De klant kan een ander abonnement nemen of opzouten naar een andere aanbieder. De vraag is op basis waarvan ze willen ontbinden. Er zijn twee mogelijkheden voor ontbinding:

1. T-Mobile hanteert een bepaling uit de overeenkomst (bv een FUP) die door de klant geschonden wordt. T-Mobile mag dan onmiddelijk ontbinden.
2. T-Mobile wil eenzijdig de voorwaarden van de overeenkomst wijzigen. Dat kan maar dan gelden de voorwaarden uit artikel 7.2 Telecommunicatiewet. Ze moeten de wijziging vier weken van te voren aankondigen en de klant mag opzeggen (lees: opzouten).

Mogelijkheid 1 is niet van toepassing want er is geen FUP. Niet. Misschien in UK of China maar hier niet.

Mogelijkheid 2 kan waarschijnlijk wel maar ik twijfel. Meestal gaat het hier om wijzigingen van een abonnementsvorm en betreft dus grote groepen klanten. T-Mobile wil het echter in specifieke individuele gevallen gebruiken. Ik twijfel of dat kan.

Waar het in werkelijkheid om gaat is dat T-Mobile geen FUP wil invoeren. KPN en Vodafoen hebben wel een FUP (zeg ik uit m'n hoofd). T-Mobile kan zich daarmee dus onderscheiden. Tegelijkertijd willen ze wel van klanten af die veel data gebruiken. Dit is een sneaky manier om van die klanten af te komen zonder een FUP in te voeren.
  #39  
Oud 28-11-11, 21:16
theknitter theknitter is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2011
Berichten: 19
Standaard

Verbeteringen voorgaande posts

Na een nieuw research gedaan te hebben, gold er bij de abonnementen die destijds aangesloten waren (en degenen die nu een brief hebben ontvangen), geen FUP.

Echter: T-Mobile beraadt zich op punt 5.3d, gezien zij hier economische schade door krijgen.
Na opnieuw navraag gedaan te hebben, gaat het om de gebruikers die in het afgelopen half jaar gemiddeld minimaal 3GB per maand opgeslokt hebben.

T-Mobile mag echter uw abonnement niet zonder uw toestemming wijzigen, maar wel beëindigen. De enige optie die u juridisch gezien heeft, is dat T-Mobile deze wijziging heeft doorgevoerd zonder toestemming van uw zijde.

@Mauzzz, T-Mobile mag u als klant weigeren/ontbinden, gezien u voor hun economisch in het nadeel bent bij veel dataverbruik.
  #40  
Oud 28-11-11, 21:33
mauzzz mauzzz is offline
• iOS 4.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2011
Berichten: 4
Standaard

Heeft iemand al zo'n brief van T-Mobile online gezet? Ik wil 'm graag even zien om te bepalen welke gronden T-Mobile aanvoert.
Reageren

Labels
abonnement, t-mobile



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Extreem dataverbruik na paar minuten surfen?! Maaike_20 iPhone algemeen 6 26-08-12 23:02
Extreem hoge datakosten BEN abonnement door T-mobile elsa_nl Overige providers Nederland 29 10-05-11 22:05
T-Mobile past abonnementen aan zuiderwind Odido (T-Mobile) 0 01-12-10 09:54

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 23:22.