//

Zijn er ook leden die positief over T-Mobile zijn?

Zijn er ook leden die positief over T-Mobile zijn? discussie in Odido (T-Mobile) forum; ( verdwijnt na registratie ) Ik sta op het punt een iPhone 16Gb te kopen in combinatie met een abonnement. Het abonnement van T-Mobile is qua prijs veruit het aantrekkelijkst, ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Bellen en internet > Providers Nederland > Odido (T-Mobile)
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 24-02-09, 15:43
oblomov oblomov is offline
• iOS 4.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Feb 2009
Berichten: 21
Standaard Zijn er ook leden die positief over T-Mobile zijn?

Ik sta op het punt een iPhone 16Gb te kopen in combinatie met een abonnement. Het abonnement van T-Mobile is qua prijs veruit het aantrekkelijkst, maar een aantal negatieve reacties op deze site weerhouden mij.
Nu zijn de meeste abonnementen in Nederland met T-Mobile afgesloten, neem ik aan. Wie heeft positieve ervaringen met T-Mobile?

Laatst gewijzigd door oblomov; 24-02-09 om 15:46.
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 24-02-09, 16:34
alvani's schermafbeelding
alvani alvani is offline
• iOS 11.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 280
Standaard

Ik moet zeggen dat ik de laatste tijd wel tevreden ben over de combinatie iPhone 3G en T-Mobile.
De 3G dekking zou nog wel wat beter mogen in mijn woonplaats.
  #3  
Oud 24-02-09, 16:37
wesleyvosters wesleyvosters is offline
• iOS 4.3.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2008
Berichten: 60
Standaard

Bel al een jaar of 7 met t-mobile heb nog nooit problemen gehad. Heb ook vanaf het begin het zelfde nr. Misschien dat het daar aan ligt want ik merk dat mensen met een nieuw iPhone abo in de zelfde ruimte als mij minder bereik hebben.
  #4  
Oud 24-02-09, 17:18
Buur's schermafbeelding
Buur Buur is offline
• iOS 8.4
• 8.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: /dev/null
Berichten: 664
Standaard

Vanaf 2003 T-Mobile klant. Prima ervaringen.
Ik maak amper gebruik van 3G, dus kan er niet zo heel veel spectaculairs over melden. Ik heb wel gemerkt, de keren dat ik het gebruik, dat het 3G-bereik de laatste maanden beter is geworden in vergelijking met toen ik net mijn iPhone3G kocht (half juli 2008) met een i-abo. Het zou nog beter mogen, nog teveel blindspots qua 3G (vandaar dat ik het amper gebruik, mijn internetbehoeftes bevredig ik vaak via Wi-Fi op de iPhone, waar mogelijk, en anders op een computer). En even snel een adres opzoeken of zo... Ach, geen 3G-bereik? Dan maar even wachten en via GPRS. Maar ik doe dan ook amper wat met dataslurpende apps buitenshuis (geen filmpjes, nieuws, radio o.i.d. via de iPhone dan).
De gratis Wi-Fi-hotspots (zoals bij McDonalds) zijn prettig meegenomen (hoewel ik niet kan vergelijken met die van andere providers).
Visual Voicemail is ideaal, dit zou ik echt gaan missen bij een andere provider, nu ik het heb leren kennen (T-Mobile is de enige die dit aanbiedt in NL).
Het GSM-bereik heb ik niks over te klagen. Heel soms een blindspot, maar dat is dan vaak in the middle of nowhere. Binnenshuis heb ik ook gewoon bereik, alleen binnen enkele bepaalde gebouwen niet (maar dan merk ik aan de collega's etc. met andere providers dat die ook geen bereik hebben. Trouwens, ik heb regelmatig binnen zo'n gebouw wel bereik waar die collega's het niet hebben).
Klantenservice vind ik toppie! Vriendelijk en kundig (en ik had altijd direct contact). Ik heb me nooit met een kluitje in het riet gestuurd gevoeld. Maar veel heb ik de klantenservice niet nodig gehad. Wel een voorbeeld van hoe fair T-Mobile ook is: zo was mij de volle mep gerekend bij ophalen vd iPhone in de T-Mobile shop, terwijl ik recht had op vasteklantenkorting volgens de T-Mobile site. Het heeft even geduurd, maar ik heb mijn teveelbetaalde 140euro alsnog netjes verrekend gekregen.
Als laatste: de i-abo's hebben een flatfee data-abo binnen NL (maar dat wist je waarschijnlijk al). ik vind het wel een voordeel toch dat je daar niet extra voor berekend wordt, zoals bij andere providers. En ik moet zeggen dat het 3G-netwerk van T-M wel lekker snel is met mijn i-abonnement!
Er is ook 1 nadeel aan een i-abo (maar dat is te omzeilen/voorkomen). Hou je belminuten en smsvoorraad in de gaten (de gratis belstatusgadget op de T-Mobile site even als bladwijzer aanmaken in je MobileSafari, kleine moeite veel plezier, of koop de BelStatus-app in de AppStore). Ga je over je voorraad heen, dan kost het je meer dan bij andere providers (extra 0,25/minuut bellen of sms, dat tikt snel aan)! Zoals ik al zei, is dat te beperken en/of te omzeilen: bel zoveel mogelijk via SIP (dus Voip, als er een Wi-Fi-hotspot ergens is, genoeg apps in de AppStore en anders Cydia) en sms eventueel via een andere provider, als je T-M voorraad op is.

My 2cts. Het is natuurlijk mijn persoonlijke ervaring.

Laatst gewijzigd door Buur; 24-02-09 om 17:44.
  #5  
Oud 24-02-09, 17:42
Abu's schermafbeelding
Abu Abu is offline
• iOS 7.0.4
• 7.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Den Haag
Berichten: 289
Standaard

Ben lid sinds Ben is overgenomen door T-Mobile, dus ongeveer 6 jaar. Heb nooit problemen met T-Mobile gehad. Het bereik mag op sommige plekken wel wat beter, maar ik heb meestal wel bereik. Nog nooit een probleem gehad met T-Mobile.
  #6  
Oud 24-02-09, 18:30
Hanker Hanker is offline
• iOS 6.0
• 6.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2008
Berichten: 23
Standaard

Ook totaal geen problemen met T-mobile, behalve toen ik net mijn Iphone had en er van alles mis was gegaan met Orange -> T-Mobile. Toen waren de wachttijden bij de klantenservice 3 kwartier. Maar nu is alles perfect. Had laatst mailtje gestuurd met een vraag over T-Mobile Extra (het aanmelden lukte niet) en kreeg binnen 1 dag antwoord en uit coulance 200 punten. 3G Ontvangst kan beter maar in de Randstad is het prima.
Zeer tevreden dus.
  #7  
Oud 24-02-09, 19:31
Excellence Excellence is offline
• iOS 4.3.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2008
Berichten: 170
Standaard

Woon in de randstad en heb ook overal ontvangst+3g! ben er wel tevree over
  #8  
Oud 25-02-09, 12:54
Forumschorem Forumschorem is offline
• iOS 2.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 4
Standaard

In grote steden als de randstad zit ik ook vrijwel altijd met TMobile3G.
En bellen kan ook overal zonder problemen.
  #9  
Oud 25-02-09, 13:11
MaceNL MaceNL is offline
• iOS 6.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2008
Berichten: 42
Standaard

Ik heb vroegahr altijd bij Ben/T-Mobile nooit problemen ondervonden.

Vanwege een leuke aanbieding naar Telfort gegaan. Daarna weer naar T-Mobile gegaan voor de iPhone.

In het begin van de iPhone tijd was mijn bereik zeer slecht thuis, kon binnen niet bellen want verbinding werd dan verbroken, na de nieuwe firmware geen problemen meer. Moet wel zeggen dat ik meestal op Wi-Fi zit ipv 3G omdat ik dit zowel thuis als op me werk tot beschikking heb.

Omzetten van mijn nummer ging ook niet vlekkeloos maar ben uiteindelijk bij T-Mobile shop bij het hoofdkantoor geweest en daar hebben ze me perfect geholpen.
  #10  
Oud 25-02-09, 13:18
Redchilly's schermafbeelding
Redchilly Redchilly is offline
• iOS 5.1.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Hilversum
Berichten: 262
Standaard

Gebruik al jaren T-Mobile, vanaf het moment dat ze Web&Walk gingen voeren.
(daarvoor wel Ben gehad, maar over gestapt naar Imode van KPN, eerste online zijn op mobiel )
Nog steeds erg tevreden, bijna altijd vol bereik.
Thuis kijk ik niet veel naar 3G, omdat ik daar toch via Wi-Fi verbonden ben.
Ik gebruik het voornamelijk in Hilversum en Amsterdam (Arena & Centrum).
  #11  
Oud 25-02-09, 14:27
DennisV1984 DennisV1984 is offline
• iOS 4.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2009
Berichten: 146
Standaard

Ik gebruik al sinds 1999 BEN, tot het overgenomen is door t-mobile, en ik gebruik het nog steeds, sterker nog, ik bel in mijn iphone nog met een BEN simkaart! Ik heb niet eens een t-mobile sim!

Maar nooit geen problemen gehad.... altijd tevreden met t-mobile geweest, en ook met ben trouwens (al was dat wappen wel een beetje K U T, maar lag meer aan de beperkingen van WAP, dan aan BEN).
  #12  
Oud 25-02-09, 14:58
Buur's schermafbeelding
Buur Buur is offline
• iOS 8.4
• 8.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: /dev/null
Berichten: 664
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DennisV1984 Bekijk bericht
Ik gebruik al sinds 1999 BEN, tot het overgenomen is door t-mobile, en ik gebruik het nog steeds, sterker nog, ik bel in mijn iphone nog met een BEN simkaart! Ik heb niet eens een t-mobile sim!
(Beetje off-topic)
Ik heb naast mijn T-Mobile SIM met i-abo ook nog een oude Orange prepaid SIM. Ook die werkt perfect met het nieuwe T-M netwerk sinds de samenvoeging, alleen mis ik dan wel visual voicemail en natuurlijk kan ik dan beter ook niet internetten (tenzij ik ervoor wil betalen en dat wil ik dus niet).
  #13  
Oud 25-02-09, 15:02
DennisV1984 DennisV1984 is offline
• iOS 4.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2009
Berichten: 146
Standaard

Visual voicemail werkt inderdaad niet, Visual Voicemail werkt namelijk ALLEEN op de I-abonnementen, dus ook niet op een t-mobile relex, flex, of sim-only.

Internetten kost natuurlijk centjes, als het goed is werken ook alle huidige simkaarten van het herrezen BEN, aangezien ook het nieuwe bedrijf door t-moblie is opgericht, en er ook gebruik wordt gemaakt van het t-mobile netwerk.

Daarom is de term SIM-lock eigenlijk niet juist.
iPhone's zijn uitgerust met een PROVIDERLOCK, omdat ALLE simkaarten van t-mobile, orange, en ben gebruikt kunnen worden, en niet alleen één simkaart, zoals dat bij een SIMLOCK het geval is.
  #14  
Oud 25-02-09, 16:24
oblomov oblomov is offline
• iOS 4.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Feb 2009
Berichten: 21
Standaard

Iedereen hartelijk dank voor de reacties.

Vandaag een iPhone 16Gb black 'simlock-vrij' bij 2call besteld. In combinatie met een T-Mobile Relax 300 (incl. Web 'n' Walk Plus) abonnement voor 28.50 euro per maand en een eenmalige bijbetaling van 20 euro. Geen zogenaamde activatiekosten.

Overigens, voor hetzelfde abonnement MET simlock van T-Mobile wordt een bijbetaling van 84 euro gevraagd. Het verschil is dat ik nu een Belgisch of Italiaanse iPhone krijg en anders een NL versie van T-Mobile.

Mogelijk dat andere telefoonproviders een wat beter dekkend netwerk hebben, maar bij de financieel aantrekkelijke aanbieding via T-Mobile heb ik meegewogen dat ik die iPhone alleen privé gebruik en niet persé altijd & overal moet kunnen bellen en/of internetten.
  #15  
Oud 25-02-09, 16:40
DennisV1984 DennisV1984 is offline
• iOS 4.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2009
Berichten: 146
Standaard

Ik heb de iphone gratis gekregen bij een relax 300 2 jr abbo. voor 28,50 inclusief 2 jaar gratis web 'n walk plus. Mij is toen beloofd dat alles zou werken op de iphone.

Blijkt later dat de visual voicemail niet werkt, dit is door t-mobile netjes opgelost, door mij een i-300 abbo te verstrekken, tegen de zelfde voorwaarden als de relax 300, dus zelfde centjes per minuut buiten de bundel, zelfde kosten voor sms, enz.

Maar nu inplaats van 28,50 betaal ik maar 23,50 per maand, dus ik ben zeer tevreden met t-mobile. Simlock (providerlock) boeit me niet, omdat ik hem na 1 jaar gratis simlockvrij kan maken. Yellowsn0w is een beetje K U T, steeds eerst weer jailbreaken, dan cydia installeeren (en dan werk cydia weer niet, network error enzo). Ik heb voor de fun een keer geprobeerd om hem met yellosn0w sim/providerlock vrij te maken, dat heeft 2 dagen geduurd, voordat cydia weer in de lucht was, dus had ik 2 dagen zonder telefoon gezeten, als ik een andere, dan BEN/Orange/T-mobile sim had gehad.

Kijk eens op internet HOEVEEL mensen per ongeluk naar BB 2.30.03 zijn gegaan, die zitten allemaal elke dag te kijken op de devblog, of ze alweer kunnen bellen, misschien is dit zelfs nooit meer.

K U T T E N met x-simkaartjes is ook niks, of je kan niet bellen, of je kan niet gebeld worden, of je hebt geen Wi-Fi, of geen 3G...... Nee er gaat niets boven een iPhone van t-mobile!!! Je hebt gewoon 1 jaar fabrieksgarantie, probeer dat maar met een italiaanse iphone! Gaat niet lukken!

Kopen van een nieuwe/2e handse iphone op marktplaats is ook niks, je kan nooit de simlock laten verwijderen, en garantie kan je ook naar fluiten.
  #16  
Oud 25-02-09, 16:59
ingmar038 ingmar038 is offline
• iOS 4.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2009
Locatie: zwolle
Berichten: 3
Standaard

Ik heb slechte ervaringen met het bereik van 3g in mijn woonplaats. Kon op verschillende locaties binnen niet op het 3g netwerk komen. Had een 2 jarig contract en webn walk. Samen met t-mobile er alles aan gedaan om te kijken of het te verbeteren viel. Is niet gelukt...en hebben ze keurig mijn abo ontbonden. Zit nu bij KPN en het 3g netwerk is top. Moet wel zeggen dat de service echt top is bij T-mobilie dat is ook wat waard.
  #17  
Oud 25-02-09, 17:08
oblomov oblomov is offline
• iOS 4.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Feb 2009
Berichten: 21
Standaard

@ Dennis, degene die het toestel verkoopt is altijd verantwoordelijk voor de garantie. Bij jouw loopt de garantie via T-Mobile, die het vervolgens bij Apple kan aanbieden ter reparatie en bij mij is dat 2Call.

Overigens is garantie nooit zomaar beperkt tot 1 jaar. De duur van de garantie heeft te maken met de verwachte levensduur en ik heb al vaker met succes iets zonder kosten gerepareerd gekregen dat bijvoorbeeld 2 of zelf 3 jaar oud was ook al stond er in de voorwaarden 1 jaar fabrieksgarantie.
  #18  
Oud 25-02-09, 17:26
DennisV1984 DennisV1984 is offline
• iOS 4.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2009
Berichten: 146
Standaard

Waarschijnlijk staat in de kleine lettertjes van 2call dat er geen fabrieksgarantie op het toestel zit, omdat NIEMAND behalve t-mobile de iPhone in Nederland mag verkopen, dus kan jij als Nederlander, nooit garantie op dat product krijgen. Sterker nog, als je Apple belt met een vraag over je iPhone, dan wordt je doorverwezen naar T-mobile. Apple helpt je niet. Echt waar (2x meegemaakt met vrienden).

Wat betreft de garantie!
Garantie heeft betrekking op fabricage fouten, en binnen garantieperioden worden alle kosten voor reparatie door de fabrikant betaald. (DIT IS IN DE WET VASTGELEGD)

Wat jij bedoeld is de economische levensduur van een apparaat, jij mag verwachten dat je laptop 3 jaar meegaat, mocht deze na 2 jaar stuk gaan (dus na 66% van de levensduur), dan betaal jij 66% van de reparatiekosten, en de LEVERANCIER DUS NIET DE FABRIKANT, de overige 33%. Dit is NIET wettelijk vastgesteld, maar opgenomen in een europees convenant, dus wel rechtsgeldig. Dit staat echter geheel los van de GARANTIE.

Kortom, als je 2call iPhone stukgaat, MOET je kosten maken, omdat je geen recht hebt op GARANTIE, wel op de herstelprocedure volgens de verwachte (economische) levensduur. Maar dan moeten jullie beiden betalen. En garantie is kostenloos.
  #19  
Oud 25-02-09, 17:28
King1987's schermafbeelding
King1987 King1987 is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 6.0.1
• 6.0 beta
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Zeeland
Berichten: 7.246
Standaard

Mensen, een vriendelijk verzoek om weer ontopic te gaan. Dit gaat over de positieve ervaringen met T-Mobile EN niet wie welke garantie moet/kan geven en waarom. Dank!
__________________
 Momenteel in gebruik: iPhone4s 16GB Simlock vrij 
De iPhone Hardware specialist

Ben dan wel een Guru, ben geen vraagbaak
  #20  
Oud 26-02-09, 02:23
Le0 Le0 is offline
• iOS 5.1
• 5.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Berichten: 91
Standaard

Al jaren klant (10 jaar denk ik) en nog steeds tevreden. Ik heb op plekken bereik waar ik met KPN weer niets heb.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
opties die niet te selecteren zijn in instellingen lprins iPhone algemeen 7 20-04-11 22:06
synchroniseert filmpjes die al gesyncd zijn. chacha000 iTunes 1 04-12-10 18:07
(Title)properties zijn die aan te passen ulquiorra Ontwikkelen voor iOS 5 30-05-09 11:01
zijn er winkels in BE,NL of DE die de incase slidercase verkopen? YvesT iPhone accessoires en onderdelen 5 17-05-08 22:47

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 00:31.