iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Mobile Vikings (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f115/providers-belgie/f113/mobile-vikings/)
-   -   Mobilevikings.com (https://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f115/providers-belgie/f113/mobile-vikings/30229-mobilevikings-com.html)

kal_el 07-08-10 12:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Colpaert (Bericht 520452)
ik twijfel ook om Mobile Viking te worden, maar zou graag nog wat info willen waar ik op de website niet echt een antwoord op vind.

Momenteel heb ik een abonnement bij BASE en ik vraag me af of er hier iemand is die mij wat info kan geven rond de opzeggingskosten van het abonnement. Gebeurt dat automatisch door MV en krijg je dan nadien een rekening van BASE voor het opzeggen van dat abonnement?

kosten voor opzeggen van een abonnement zijn altijd: Aantal maanden resterend abonnement * abonnementprijs.

Dit is wel gemaximaliseerd op 150 euro.

Colpaert 07-08-10 16:58

Bedankt kal_el voor de info. Ik moet nu alleen nog te weten komen hoeveel maanden mijn abo nog te gaan heeft. Daarvoor zal ik eens moeten bellen naar de klantendienst van Base denk ik :-)

Colpaert 08-08-10 13:46

Zijn er hier ex-base klanten die mij meer kunnen vertellen over de omschakeling van base naar MV en hun ervaringen met MV?

Puck84 08-08-10 16:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Colpaert (Bericht 521714)
Zijn er hier ex-base klanten die mij meer kunnen vertellen over de omschakeling van base naar MV en hun ervaringen met MV?

Ik kwam van Mobistar, maar zat daarvoor bij Base... Omschakeling is 99% van de redelijk vlot (1u ofzo) heb ik de indruk. Gewoon best op een maandag doen, mocht je dat problemen hebben, dan zit je niet met dat weekend er tussen als vertraging van de oplossing.

MV zijn klantendienst is wel een stuk sneller en vriendelijker/sneller dan Base of Mobistar. Voor de rest... het is het netwerk van Base dus naar ontvangst en dekking toe zou alles het zelfde voor je horen te blijven. (behalve welja, het gratis internet)

Colpaert 08-08-10 17:51

Net eens gebeld met BASE en mijn contract loopt nog tot oktober 2011 dus ik zal nog eventjes moeten wachten om over te stappen. Want als ik het goed uitreken zou ik dan 150€ moeten betalen om over te stappen naar MV en dat is mij toch wel een beetje te veel geld om over te stappen.

Donat 13-08-10 21:49

Weet er iemand of ik tethering kan gebruiken met m'n Iphone 4 niet ge-jailbrake'd ?

En zo ja kan je even de instellingen meegeven aub??? vind het nergens ..

Alvast bedankt !!!

Bibi2205 13-08-10 22:20

Instellingen -> Netwerk -> Mobiel Datanetwerk

En daar onderaan:
APN: web.be
user: web
pass: web

En dan moet je Tethering kunnen gebruiken (optie verschijnt pas als de instellingen juist staan, eventueel je iPhone even rebooten). Al deze info staat trouwens ook op de MV website...

Bant 17-08-10 10:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ABry (Bericht 515701)
Wel jammer dat er 'BASE' staat als operator. Hoop dat dit snel kan opgelost worden. Verder geen klagen, top klantenservice en goed bereik en snelheid

Ik herinner me, toen ik nog de iPhone 2G had, dat er een app bestond om de naam van de provider te wijzigen. Misschien kan je dat gebruiken als tussentijdse oplossing?

Puck84 17-08-10 11:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Colpaert (Bericht 522062)
Net eens gebeld met BASE en mijn contract loopt nog tot oktober 2011 dus ik zal nog eventjes moeten wachten om over te stappen. Want als ik het goed uitreken zou ik dan 150€ moeten betalen om over te stappen naar MV en dat is mij toch wel een beetje te veel geld om over te stappen.

De truc is te wachten tot ze hun tarieven eens wijzigen, dan kun je (binnen de maand wel) je contract kosteloos opzeggen geloof ik.

ProGunNL 17-08-10 12:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bant (Bericht 534127)
Ik herinner me, toen ik nog de iPhone 2G had, dat er een app bestond om de naam van de provider te wijzigen. Misschien kan je dat gebruiken als tussentijdse oplossing?

Werkt Makeitmine niet?

edit: blijkbaar wel :D, werkt perfect op een iPhone 4

http://a.imageshack.us/img685/5830/imagegyg.jpg

ABry 17-08-10 14:59

Kvind de app niet..

ProGunNL 17-08-10 15:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ABry (Bericht 534671)
Kvind de app niet..

makeitmine is aan elkaar anders vind je het niet

ABry 17-08-10 15:12

Nee dan vind ik hem nog niet.

ProGunNL 17-08-10 15:18

probeer dan "make" en dan te scrollen

ABry 17-08-10 15:30

Nog steeds onvindbaar.

kal_el 17-08-10 15:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ABry (Bericht 534718)
Nog steeds onvindbaar.

volgens mij heb je gewoon niet de juiste Repo (ik ga er toch vanuit dat dit een Cydia app is)

Bomans 17-08-10 15:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ABry (Bericht 534718)
Nog steeds onvindbaar.

Makeitmine staat in cydia, niet in de appstore ...

ABry 17-08-10 15:42

Begon net al te denken dat het zoiets was. Ach dan wacht ik wel tot mv het zelf oplost.

Bant 18-08-10 15:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ProGunNL (Bericht 534328)
Werkt Makeitmine niet?

edit: blijkbaar wel :D, werkt perfect op een iPhone 4

http://a.imageshack.us/img685/5830/imagegyg.jpg

Perfect. Ik zette daar altijd AT&T. :O

EvertD 23-08-10 19:49

Voor Mvveelen post ik hier graag nog eens de settings van Mobile Vikings zoals ik ze(werkend) heb ingesteld op m'n iPhone 4... Hopelijk is hij daarmee genoeg om een .ipcc bestandje te maken samen met het bijpassende Retina Display MV logo.

Mobiele data
APN: web.be
Username: web
Password: web

MMS
APN: mms.be
Username: mms
Password: mms
MMSC: Welkom / Bienvenue / Welcome
MMS Proxy: 217.72.235.1:8080
MMs Max message size: 300000

Internet tethering
APN: web.be
Username: web
Password: web

Hopelijk ben je hier voldoende mee en bedoelde je niet iets anders:wink:


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 15:15.